שאלות (לא הכוונה)

מצב
הנושא נעול.
שאלה נוספת לגבי תוקף כרטיס רכבת
חבר שלי מצא במקרה כמה כרטיסים שהוא קנה לפני בערך שנה לרכבת אבל לא השתמש בהם, האם יש להם תוקף מסוים? מישהו פעם אמר לי שנה,חצי שנה. האם מישהו יודע? אני מתכוון לכרטיס רגיל שנקנה לפני יותר משנה, האם ניתן להשתמש בו?
כן אפשר, אין לכרטיסים תוקף.
אם מדובר על כרטיס כיוון אחד או הלוך וחזור או חלק מכרטייסיה-הכרטיסים הם ללא תוקף ואפשר להשתמש בהם גם אם המחיר עלה!
 

cwen

New member
שאלות (לא הכוונה)
מישהו יודע מה קורה עם התקלות במכונות של דן?
חברה בפייסבוק התלוננה שפעם שניה השבוע האוטובוס שנסעה בו (קו 40) שבק חיים באמצע הנסיעה, וכל האנשים שהיו על האוטובוס הדחוס נאלצו לרדת ולהמתין לאוטובוס הבא. פעם שניה באותו שבוע באותו קו.
 
מישהו יודע מה קורה עם התקלות במכונות של דן?
חברה בפייסבוק התלוננה שפעם שניה השבוע האוטובוס שנסעה בו (קו 40) שבק חיים באמצע הנסיעה, וכל האנשים שהיו על האוטובוס הדחוס נאלצו לרדת ולהמתין לאוטובוס הבא. פעם שניה באותו שבוע באותו קו.
קו 2 מכונות של דן היו תקועות השבוע כמה שעות
ביום ראשון בשעות הערב. אחת בצומת גהה- המכונה עם הפרסומת האדומה של חלי ממן (דיאטה). השניה- בבית קלקא.
 

DanBus43Maalit72

Active member
קו 2 מכונות של דן היו תקועות השבוע כמה שעות
ביום ראשון בשעות הערב. אחת בצומת גהה- המכונה עם הפרסומת האדומה של חלי ממן (דיאטה). השניה- בבית קלקא.
7660 זו המכונה המפורסמת עם הפרסומת המלאה
של חלי ממן! ב - 7660 יש מערכת כריזה. שתי סרטונים שצילמתי אותו רק מבחוץ: 7660 בסידור חד פעמי בקו 51: http://www.youtube.com/watch?v=uhWwI6DY9QE 7660 בקו הקבוע שלו: http://www.youtube.com/watch?v=-ryKlSLM3Hs
 

cwen

New member
מישהו יודע מה קורה עם התקלות במכונות של דן?
חברה בפייסבוק התלוננה שפעם שניה השבוע האוטובוס שנסעה בו (קו 40) שבק חיים באמצע הנסיעה, וכל האנשים שהיו על האוטובוס הדחוס נאלצו לרדת ולהמתין לאוטובוס הבא. פעם שניה באותו שבוע באותו קו.
העתק התלונה שהיא שיגרה כרגע לחברת דן
הערה - היא כתבה שם שהיא לא יכולה לנסוע בקו 240, ביררתי איתה וזו שגיאת ניסוח. היא יכולה לנסוע ב 240 אבל גם הוא מלא וגדוש. זו התלונה שלה: 4 באוגוסט 2011 ד' באב התשע"א לכבוד דן רכב ותחבורה בע"מ מחלקת פניות הציבור ת.ד. 33038, ת"א מיקוד 64928 באמצעות פקס: 03-6933466 (מופץ גם ברשת החברתית Facebook) מאת ***** רח' ******* תל אביב יפו א.ג.נ., הנדון: תלונה בנושא שירות בקו 40 מבת ים לתל אביב-מסוף עתידים בתאריך 4.8.2011 ברצוני להגיש תלונה על שירות גרוע ביותר במהלך נסיעה בקו 40 בתאריך 4.8.2011. עלי לציין כי כבכל בוקר בשעה זו, על אף שמגיעים האוטובוסים בתדירות גבוהה, תמיד וללא יוצא מן הכלל הם מלאים עד אפס מקום, והנוסעים נאלצים להידחק בכוח ולהיאחז בעמודים למרות שלא לכולם יש את הכוח הפיזי לעשות כן ולא ליפול על הנוסעים האחרים. ברוב המקרים הנוסעים הינם מבוגרים ו/או נשים בהיריון. מספר האוטובוסים אינו מספיק כדי לעמוד בעומס הביקוש ומספר הנוסעים בקו זה. בתאריך 4 לאוגוסט 2011, יום חמישי, עליתי לקו האוטובוס המדובר בתחנת שדרות ירושלים פינת רחוב המחרוזת לכיוון תל אביב בשעה 7:30 בבוקר. האוטובוס כאמור היה מלא עד אפס מקום ובקושי רב הצלחתי להידחק בתוכו ולהתיישב על הרצפה לאחר אפיסת כוחות. לאחר מספר תחנות, באזור פינת שדרות ירושלים/רחוב שלמה, האוטובוס עצר וכיבה את המנוע. להערכתי היתה תקלה בפעולת המנוע. הנהג ביקש מהנוסעים לרדת, והנוסעים שכאמור מילאו את האוטובוס לעייפה נאלצו לרדת ולהמתין לאוטובוס הבא. מאחר ומספר הממתינים בתחנה נעשה רב ביותר, והאוטובוסים האחרים כאמור היו מלאים וללא מקומות פנויים אף בעמידה, עברו מספר אוטובוסים ולא עצרו בתחנה. כתוצאה מהעיכוב הנ"ל איחרתי לעבודתי בכחצי שעה. מקרה זה קרה אף ביום ראשון 31 ליולי 2011 (באותו השבוע), באותו קו, באותה תחנה ובאותה השעה. עלי לציין כי אין לי ברירה אחרת לעשות את דרכי למקום עבודתי בכל יום מלבד לנסוע באוטובוסים של חברתכם, משום שאין מוניות שירות באזור שכונת יפו ד' בה אני גרה, ואין ביכולתי הכלכלית כדי לשלם על מוניות מיוחדות בכל בוקר. כמו כן אין באפשרותי להחזיק רכב מפאת אותה מגבלה כלכלית. מאחר וחברתכם היא היחידה המפעילה קווי אוטובוס לאזור תחנת רכבת מרכז, לידה נמצא מקום עבודתי, אין מנוס מלנסוע בקו 40 או קווים אחרים (18, 42, 142 או 240). הקווים האחרים נוסעים דרך תחנות רבות ביותר במשך זמן רב ולכן עלי לנסוע בקו 40. על הצפיפות והדוחק הבלתי נסבלים, שהם מנת חלקי יום-יום בדרכי לעבודה ואף בחזרה ממנה, והליקויים באוטובוס כמו גם במערכת המיזוג שלו, נוסף הזלזול וחוסר האדיבות מצד נהגי האוטובוסים. בכל יום קורים מקרים בהם נהגים אינם עוצרים בתחנות ולא משום שאין איש בתחנה או שאין מקום באוטובוס. במקרים רבים הנהגים נוסעים בפראות ובמהירות מופרזת, בולמים בחוזקה בצורה לא בטיחותית, ועוצרים במרחק רב מן התחנות המיועדות להם. מתוקף היותי לקוחה של חברת דן מזה 6 שנים, המשלמת את דמי הנסיעה כדין, אינני חושבת שמוגזם לצפות מחברתכם לתת שירות בסטנדרטים אשר מקובלים בשאר מדינות העולם. זכותי כנוסעת לשבת במהלך הנסיעה. זכותי כנוסעת לא לעבור מאוטובוס לאוטובוס במהלך הנסיעה עקב תקלה במנוע. לפי דעתי, חובה על הנהג לפני צאתו לנסיעה לבדוק כי המנוע תקין ואין סיבה שעלי להתעכב בדרכי ולאחר למקום עבודתי, דבר היכול לגרום לפיטוריי, מכיון שהנהג לא ביצע עבודתו כראוי ולא וידא בטרם יציאתו לנסיעה כי המנוע תקין. כמו כן, אינני צריכה לסבול מכך שעל אף התדירות הגבוהה, מספר האוטובוסים אינו מותאם לכמות הנוסעים אשר נאלצים להצטופף מדי יום בצורה אשר מזכירה באופן מחריד את הרכבות למחנות ההשמדה בתקופת השואה. אלו תנאים תת אנושיים ולא ראויים לחברה אשר מכבדת את עצמה ואת נוסעיה אשר משלמים לה כדין ומצפים לקבל את תנאי שירות מינימליים. אינני חפצה בפיצוי כספי. רצוני אך ורק שלא יקרו מקרים כאלו בעתיד, אשר האוטובוס ייסע בצורה שאינה בטיחותית הן לנוסעים והן לנהג, ויצא לדרכו עם מנוע תקול. רצוני אך ורק להגיע ליעדי בזמן, ולא להיתקע חצי שעה באמצע הדרך וללא אלטרנטיבה הולמת. רצוני לראות שחברת דן לא מזלזלת בנוסעיה ושאכפת לה מהשירות שהיא נותנת. אין זה מספיק לומר "תודה שנסעת דן". אני ככל הנוסעים האחרים מבקשת תנאי נסיעה הולמים אשר כל חברת אוטובוסים המכבדת את עצמה אמורה לספק. לדעתי עליכם לנקוט בצעדים הראויים על מנת לשפר את המצב הגרוע הזה: לתחזק בצורה ראויה את האוטובוסים שלכם לפני יציאתם לנסיעה, להקפיד על מתן שירות טוב מצד הנהגים, ולהתאים את מספר האוטובוסים בכל קו לביקוש מצד הנוסעים בשעות העומס. אלו בקשות סבירות בהחלט ועליכם להבין כי בשעה בה עם ישראל מתקומם כנגד עוולות חברתיות וחוסר צדק, בקשתי מכם לקבל שירות הוגן ומכובד אינה מוגזמת כלל וכלל, מה גם ששירות זה אינו ניתן לי בחינם. בכבוד רב, ****** רח' ******* תל אביב יפו.
 

cwen

New member
העתק התלונה שהיא שיגרה כרגע לחברת דן
הערה - היא כתבה שם שהיא לא יכולה לנסוע בקו 240, ביררתי איתה וזו שגיאת ניסוח. היא יכולה לנסוע ב 240 אבל גם הוא מלא וגדוש. זו התלונה שלה: 4 באוגוסט 2011 ד' באב התשע"א לכבוד דן רכב ותחבורה בע"מ מחלקת פניות הציבור ת.ד. 33038, ת"א מיקוד 64928 באמצעות פקס: 03-6933466 (מופץ גם ברשת החברתית Facebook) מאת ***** רח' ******* תל אביב יפו א.ג.נ., הנדון: תלונה בנושא שירות בקו 40 מבת ים לתל אביב-מסוף עתידים בתאריך 4.8.2011 ברצוני להגיש תלונה על שירות גרוע ביותר במהלך נסיעה בקו 40 בתאריך 4.8.2011. עלי לציין כי כבכל בוקר בשעה זו, על אף שמגיעים האוטובוסים בתדירות גבוהה, תמיד וללא יוצא מן הכלל הם מלאים עד אפס מקום, והנוסעים נאלצים להידחק בכוח ולהיאחז בעמודים למרות שלא לכולם יש את הכוח הפיזי לעשות כן ולא ליפול על הנוסעים האחרים. ברוב המקרים הנוסעים הינם מבוגרים ו/או נשים בהיריון. מספר האוטובוסים אינו מספיק כדי לעמוד בעומס הביקוש ומספר הנוסעים בקו זה. בתאריך 4 לאוגוסט 2011, יום חמישי, עליתי לקו האוטובוס המדובר בתחנת שדרות ירושלים פינת רחוב המחרוזת לכיוון תל אביב בשעה 7:30 בבוקר. האוטובוס כאמור היה מלא עד אפס מקום ובקושי רב הצלחתי להידחק בתוכו ולהתיישב על הרצפה לאחר אפיסת כוחות. לאחר מספר תחנות, באזור פינת שדרות ירושלים/רחוב שלמה, האוטובוס עצר וכיבה את המנוע. להערכתי היתה תקלה בפעולת המנוע. הנהג ביקש מהנוסעים לרדת, והנוסעים שכאמור מילאו את האוטובוס לעייפה נאלצו לרדת ולהמתין לאוטובוס הבא. מאחר ומספר הממתינים בתחנה נעשה רב ביותר, והאוטובוסים האחרים כאמור היו מלאים וללא מקומות פנויים אף בעמידה, עברו מספר אוטובוסים ולא עצרו בתחנה. כתוצאה מהעיכוב הנ"ל איחרתי לעבודתי בכחצי שעה. מקרה זה קרה אף ביום ראשון 31 ליולי 2011 (באותו השבוע), באותו קו, באותה תחנה ובאותה השעה. עלי לציין כי אין לי ברירה אחרת לעשות את דרכי למקום עבודתי בכל יום מלבד לנסוע באוטובוסים של חברתכם, משום שאין מוניות שירות באזור שכונת יפו ד' בה אני גרה, ואין ביכולתי הכלכלית כדי לשלם על מוניות מיוחדות בכל בוקר. כמו כן אין באפשרותי להחזיק רכב מפאת אותה מגבלה כלכלית. מאחר וחברתכם היא היחידה המפעילה קווי אוטובוס לאזור תחנת רכבת מרכז, לידה נמצא מקום עבודתי, אין מנוס מלנסוע בקו 40 או קווים אחרים (18, 42, 142 או 240). הקווים האחרים נוסעים דרך תחנות רבות ביותר במשך זמן רב ולכן עלי לנסוע בקו 40. על הצפיפות והדוחק הבלתי נסבלים, שהם מנת חלקי יום-יום בדרכי לעבודה ואף בחזרה ממנה, והליקויים באוטובוס כמו גם במערכת המיזוג שלו, נוסף הזלזול וחוסר האדיבות מצד נהגי האוטובוסים. בכל יום קורים מקרים בהם נהגים אינם עוצרים בתחנות ולא משום שאין איש בתחנה או שאין מקום באוטובוס. במקרים רבים הנהגים נוסעים בפראות ובמהירות מופרזת, בולמים בחוזקה בצורה לא בטיחותית, ועוצרים במרחק רב מן התחנות המיועדות להם. מתוקף היותי לקוחה של חברת דן מזה 6 שנים, המשלמת את דמי הנסיעה כדין, אינני חושבת שמוגזם לצפות מחברתכם לתת שירות בסטנדרטים אשר מקובלים בשאר מדינות העולם. זכותי כנוסעת לשבת במהלך הנסיעה. זכותי כנוסעת לא לעבור מאוטובוס לאוטובוס במהלך הנסיעה עקב תקלה במנוע. לפי דעתי, חובה על הנהג לפני צאתו לנסיעה לבדוק כי המנוע תקין ואין סיבה שעלי להתעכב בדרכי ולאחר למקום עבודתי, דבר היכול לגרום לפיטוריי, מכיון שהנהג לא ביצע עבודתו כראוי ולא וידא בטרם יציאתו לנסיעה כי המנוע תקין. כמו כן, אינני צריכה לסבול מכך שעל אף התדירות הגבוהה, מספר האוטובוסים אינו מותאם לכמות הנוסעים אשר נאלצים להצטופף מדי יום בצורה אשר מזכירה באופן מחריד את הרכבות למחנות ההשמדה בתקופת השואה. אלו תנאים תת אנושיים ולא ראויים לחברה אשר מכבדת את עצמה ואת נוסעיה אשר משלמים לה כדין ומצפים לקבל את תנאי שירות מינימליים. אינני חפצה בפיצוי כספי. רצוני אך ורק שלא יקרו מקרים כאלו בעתיד, אשר האוטובוס ייסע בצורה שאינה בטיחותית הן לנוסעים והן לנהג, ויצא לדרכו עם מנוע תקול. רצוני אך ורק להגיע ליעדי בזמן, ולא להיתקע חצי שעה באמצע הדרך וללא אלטרנטיבה הולמת. רצוני לראות שחברת דן לא מזלזלת בנוסעיה ושאכפת לה מהשירות שהיא נותנת. אין זה מספיק לומר "תודה שנסעת דן". אני ככל הנוסעים האחרים מבקשת תנאי נסיעה הולמים אשר כל חברת אוטובוסים המכבדת את עצמה אמורה לספק. לדעתי עליכם לנקוט בצעדים הראויים על מנת לשפר את המצב הגרוע הזה: לתחזק בצורה ראויה את האוטובוסים שלכם לפני יציאתם לנסיעה, להקפיד על מתן שירות טוב מצד הנהגים, ולהתאים את מספר האוטובוסים בכל קו לביקוש מצד הנוסעים בשעות העומס. אלו בקשות סבירות בהחלט ועליכם להבין כי בשעה בה עם ישראל מתקומם כנגד עוולות חברתיות וחוסר צדק, בקשתי מכם לקבל שירות הוגן ומכובד אינה מוגזמת כלל וכלל, מה גם ששירות זה אינו ניתן לי בחינם. בכבוד רב, ****** רח' ******* תל אביב יפו.
ושאלה...
הבעיה הזו בקו 40 הרי לא חדשה. יש אותה בעיה גם בקו 51 לדוגמה. למה חברת דן לא רוכשת שתיים או שלוש דו מפרקיות (עם שני קרונות) לשימוש בקווים האלה ומפעילה אותן רק בקטע הישר והעמוס בשעות הלחוצות? שתיים כאלה בקו 40 בבוקר שיתחילו נניח משדרות ירושלים ועד הרכבת, ויוכלו באמת לאסוף את המסה של הנוסעים בקטע הזה ואז אפילו אם האוטובוסים מגיעים מלאים מבת ים, עדיין לפחות פעם בחצי שעה יעבור אוטו כזה וידאג לרוקן את התחנות בדרך. כולם יוכלו לעלות על האוטובוס הארוך ואם הם צריכים להמשך המסלול, לעבור ברכבת לאוטובוס מבת ים שהתרוקן בינתיים. כנ"ל 51 - שיסע רק לאורך ז'בוטינסקי עם המכונה הארוכה. ישתמשו בהם שוב אחרי הצהריים. אולי השקעה גדולה ויהיה שימושי רק בבוקר ואחרי הצהריים, אבל מצד שני - בלאי יותר נמוך ופחות עצבים של נוסעים ונהגים? ובאמת יש עכשיו אוטובוסים מקרטעים בכל מקום. אתמול נסעתי באוטובוס שלפי הרעש שעלה מהמנוע היה נדמה לי שהוא הולך לשבוק חיים כל רגע.
 

euronitzan

New member
ושאלה...
הבעיה הזו בקו 40 הרי לא חדשה. יש אותה בעיה גם בקו 51 לדוגמה. למה חברת דן לא רוכשת שתיים או שלוש דו מפרקיות (עם שני קרונות) לשימוש בקווים האלה ומפעילה אותן רק בקטע הישר והעמוס בשעות הלחוצות? שתיים כאלה בקו 40 בבוקר שיתחילו נניח משדרות ירושלים ועד הרכבת, ויוכלו באמת לאסוף את המסה של הנוסעים בקטע הזה ואז אפילו אם האוטובוסים מגיעים מלאים מבת ים, עדיין לפחות פעם בחצי שעה יעבור אוטו כזה וידאג לרוקן את התחנות בדרך. כולם יוכלו לעלות על האוטובוס הארוך ואם הם צריכים להמשך המסלול, לעבור ברכבת לאוטובוס מבת ים שהתרוקן בינתיים. כנ"ל 51 - שיסע רק לאורך ז'בוטינסקי עם המכונה הארוכה. ישתמשו בהם שוב אחרי הצהריים. אולי השקעה גדולה ויהיה שימושי רק בבוקר ואחרי הצהריים, אבל מצד שני - בלאי יותר נמוך ופחות עצבים של נוסעים ונהגים? ובאמת יש עכשיו אוטובוסים מקרטעים בכל מקום. אתמול נסעתי באוטובוס שלפי הרעש שעלה מהמנוע היה נדמה לי שהוא הולך לשבוק חיים כל רגע.
הרפורמה מותחת את משאבי חברות האוטובוסים
עד לקצה. כל אוטובוס שאיכשהו מסוגל לנוע ללא גרר נוסע בקו. גם אנשי המשק נשלחים לתגבר את הקווים. הדבר אינו תורם לרמת התחזוקה. העיקר שעשו רפורמה המנצלת 100% מצי האוטובוסים ובעלי רשיונות הנהיגה על אוטובוסים בחברות ללא מחשבה על מה שיקרה כשהאוטובוסים הנ"ל יזדקקו לתחזוקה מונעת.
 

846

Active member
הרפורמה מותחת את משאבי חברות האוטובוסים
עד לקצה. כל אוטובוס שאיכשהו מסוגל לנוע ללא גרר נוסע בקו. גם אנשי המשק נשלחים לתגבר את הקווים. הדבר אינו תורם לרמת התחזוקה. העיקר שעשו רפורמה המנצלת 100% מצי האוטובוסים ובעלי רשיונות הנהיגה על אוטובוסים בחברות ללא מחשבה על מה שיקרה כשהאוטובוסים הנ"ל יזדקקו לתחזוקה מונעת.
 
הרפורמה מותחת את משאבי חברות האוטובוסים
עד לקצה. כל אוטובוס שאיכשהו מסוגל לנוע ללא גרר נוסע בקו. גם אנשי המשק נשלחים לתגבר את הקווים. הדבר אינו תורם לרמת התחזוקה. העיקר שעשו רפורמה המנצלת 100% מצי האוטובוסים ובעלי רשיונות הנהיגה על אוטובוסים בחברות ללא מחשבה על מה שיקרה כשהאוטובוסים הנ"ל יזדקקו לתחזוקה מונעת.
האם משאבי החברות לא יכולים להשתנות
הפיתרון - גיוס המוני של נהגים, ורכישת אוטובוסים בהתאם לביקוש ההולך ועולה. או שאולי דן אינה מעוניינת להגדיל את כמות הלקוחות שלה, ולהישאר כפי שהייתה בעבר - מובילו של הנוסע השבוי וחסר הברירה?
 

cwen

New member
הרפורמה מותחת את משאבי חברות האוטובוסים
עד לקצה. כל אוטובוס שאיכשהו מסוגל לנוע ללא גרר נוסע בקו. גם אנשי המשק נשלחים לתגבר את הקווים. הדבר אינו תורם לרמת התחזוקה. העיקר שעשו רפורמה המנצלת 100% מצי האוטובוסים ובעלי רשיונות הנהיגה על אוטובוסים בחברות ללא מחשבה על מה שיקרה כשהאוטובוסים הנ"ל יזדקקו לתחזוקה מונעת.
אבל ידעו מראש כמה ציוד יצטרכו
אם לא היתה אפשרות לקנות בזמן מספיק אוטובוסים, למה לא נעמדו על הרגליים האחוריות כדי לדחות את הרפורמה עד שיהיו מספיק אוטובוסים? התקשורת גם ככה היתה מגויסת נגד הרפורמה, לא ראיתי כתבות על "חברת דן מתריעה שלא יהיו מספיק אוטובוסים". וגם לגבי נהגים, אני תוהה אם ניסו למצות את הפוטנציאל שיש בנהגי המוניות. רק אתמול היתה הפגנה של נהגי מוניות שמוחים על כך שהפרנסה שלהם נשחקת והיא לא בטוחה. נהג מונית אומר שבגיל חמישים הוא לא יכול להחליף מקצוע. מישהו ניסה לגייס אותו לחברות האוטובוסים? לעבוד עם נוסעים הוא כבר יודע, גם לעבוד עם כסף, מכיר את העיר על בוריה - צריך לשלוח אותו ללמוד לנהוג על אוטובוס, ויש עוד נהג במצבת כוח האדם.
 

euronitzan

New member
אבל ידעו מראש כמה ציוד יצטרכו
אם לא היתה אפשרות לקנות בזמן מספיק אוטובוסים, למה לא נעמדו על הרגליים האחוריות כדי לדחות את הרפורמה עד שיהיו מספיק אוטובוסים? התקשורת גם ככה היתה מגויסת נגד הרפורמה, לא ראיתי כתבות על "חברת דן מתריעה שלא יהיו מספיק אוטובוסים". וגם לגבי נהגים, אני תוהה אם ניסו למצות את הפוטנציאל שיש בנהגי המוניות. רק אתמול היתה הפגנה של נהגי מוניות שמוחים על כך שהפרנסה שלהם נשחקת והיא לא בטוחה. נהג מונית אומר שבגיל חמישים הוא לא יכול להחליף מקצוע. מישהו ניסה לגייס אותו לחברות האוטובוסים? לעבוד עם נוסעים הוא כבר יודע, גם לעבוד עם כסף, מכיר את העיר על בוריה - צריך לשלוח אותו ללמוד לנהוג על אוטובוס, ויש עוד נהג במצבת כוח האדם.
ברור לי שמישהו נרדם בשמירה
אבל עדיין, האידיוט המרכזי בסיפור הזה (וסליחה על הבוטות, אך כאן זה מתבקש) הוא המתכנן שהחליט שאם לחברה X יש נניח 1200 אוטובוסים, אז נעסיק 1180 מהם ע"ב יומיומי. לגביי נהגי מוניות - אני כשעבדתי בדן, יצא לי לדבר לא מעט עם אדם שהיה 18 שנים נהג מונית ואז התחיל לעבוד כנהג אוטובוס. היו לו קשיי הסתגלות (בשל האופי המאוד שונה של העבודה) ברמה כזו שהייתי צריך לשכנע אותו בערך פעם בשבועיים למה לא כדאי לו לעזוב את העבודה ולחזור למונית. אמנם 2 העבודות הנ"ל מערבות עבודה עם הגה, כסף וציבור, אך בעוד במונית אדם הוא פחות או יותר עצמאי, נהג אוטובוס זו עבודה במסגרת (לוחצת לרוב) עם המון ביקורת מצד כל הגורמים המעורבים בדבר. מכירת פלאפל למשל, היא עבודה קרובה הרבה יותר לנהג מונית מאשר נהיגה על אוטובוס.
 
אבל ידעו מראש כמה ציוד יצטרכו
אם לא היתה אפשרות לקנות בזמן מספיק אוטובוסים, למה לא נעמדו על הרגליים האחוריות כדי לדחות את הרפורמה עד שיהיו מספיק אוטובוסים? התקשורת גם ככה היתה מגויסת נגד הרפורמה, לא ראיתי כתבות על "חברת דן מתריעה שלא יהיו מספיק אוטובוסים". וגם לגבי נהגים, אני תוהה אם ניסו למצות את הפוטנציאל שיש בנהגי המוניות. רק אתמול היתה הפגנה של נהגי מוניות שמוחים על כך שהפרנסה שלהם נשחקת והיא לא בטוחה. נהג מונית אומר שבגיל חמישים הוא לא יכול להחליף מקצוע. מישהו ניסה לגייס אותו לחברות האוטובוסים? לעבוד עם נוסעים הוא כבר יודע, גם לעבוד עם כסף, מכיר את העיר על בוריה - צריך לשלוח אותו ללמוד לנהוג על אוטובוס, ויש עוד נהג במצבת כוח האדם.
לא הייתי רוצה שנהג המונית המצוי ינהג באוטובוס
 

cwen

New member
לא הייתי רוצה שנהג המונית המצוי ינהג באוטובוס
כבר יום שלם אני חושבת על מה שכתבת פה
והגעתי למסקנה שאתה קצת פסימי. ההתנהגות של הרבה אנשים משתנה בהתאם לאופי העבודה שלהם. כשאדם במצב שהוא צריך להלחם על כל נוסע, והפרנסה שלו נגזרת באופן ישיר ממספר האנשים שהוא מצליח להכניס למונית שלו, יתנהג שונה מאשר אם הוא יתרגל לשבת מאחורי הגה של אוטובוס והמשכורת תהיה בטוחה, והוא יוכל להתרכז יותר בעצם הנהיגה והשירות. ברור שיש נהגי מוניות שלא מתאימים להיות נהגי אוטובוס - וגם לא נהגי מונית לצורך העניין, או לעבוד עם בני אדם בכלל, אבל יש גם כאלה שכן. ואם באמת יש כזו מצוקה איומה של נהגים, אני מצפה מהמגייסים לנסות הכל. וגם אני מתפלאת שאין תשדירים שקוראים לאנשים לבוא להיות נהגי אוטובוס. זה יכול להיות פתרון לאנשים לא מקצועיים שאין להם אמצעים להשכלה גבוהה, ואולי לא חושבים על האפשרות ללכת ללמוד נהיגת אוטובוס מקצועית.
 

אורי404

New member
כבר יום שלם אני חושבת על מה שכתבת פה
והגעתי למסקנה שאתה קצת פסימי. ההתנהגות של הרבה אנשים משתנה בהתאם לאופי העבודה שלהם. כשאדם במצב שהוא צריך להלחם על כל נוסע, והפרנסה שלו נגזרת באופן ישיר ממספר האנשים שהוא מצליח להכניס למונית שלו, יתנהג שונה מאשר אם הוא יתרגל לשבת מאחורי הגה של אוטובוס והמשכורת תהיה בטוחה, והוא יוכל להתרכז יותר בעצם הנהיגה והשירות. ברור שיש נהגי מוניות שלא מתאימים להיות נהגי אוטובוס - וגם לא נהגי מונית לצורך העניין, או לעבוד עם בני אדם בכלל, אבל יש גם כאלה שכן. ואם באמת יש כזו מצוקה איומה של נהגים, אני מצפה מהמגייסים לנסות הכל. וגם אני מתפלאת שאין תשדירים שקוראים לאנשים לבוא להיות נהגי אוטובוס. זה יכול להיות פתרון לאנשים לא מקצועיים שאין להם אמצעים להשכלה גבוהה, ואולי לא חושבים על האפשרות ללכת ללמוד נהיגת אוטובוס מקצועית.
יש שינוי אחר של קורס נהיגה ממשרד התמ"ת
קורס נהיגת רכב ציבורי (אוטובוס) על חשבון ממשרד התמ"ת. בתמורה לכך, התחייבות לעבוד לפחות שנתיים כנהג רכב ציבורי. עד כמה, שאני השינוי הזה הוא לאחרונה. האם זה מה, שיגביר את כמות נהגי האוטובוסים בתחבורה הציבורית? ימים יגידו. בנוגע לנהגי מוניות - דווקא בנהגי מוניות השירות אני רואה לא מעט, שנוהגים בסדר גמור ואף יותר מזה. בשנה שעברה הייתה תקופה, שעבדתי באזור קרית מטלון. כיוון, שלא ממש היה שירות אוטובוסים למחוז חפצי, נסעתי במוניות השירות של קו 561. חלק מאותם נהגים, היו יותר מבסדר גמור - מה, שאני לא יכול לומר על חלק מנהגים בקווי אוטובוסים בתחבורה ציבורית. אבל עדיין יש לא מעט נהגי מוניות (הן השירות והן הספיישל), שמצב הנהיגה הוא שונה וממש לא הייתי רוצה לראות אותם כנהגי אוטובוס. למעשה לא הייתי רוצה לראות אותם בכלל נוהגים בכבישים.
 

846

Active member
אבל ידעו מראש כמה ציוד יצטרכו
אם לא היתה אפשרות לקנות בזמן מספיק אוטובוסים, למה לא נעמדו על הרגליים האחוריות כדי לדחות את הרפורמה עד שיהיו מספיק אוטובוסים? התקשורת גם ככה היתה מגויסת נגד הרפורמה, לא ראיתי כתבות על "חברת דן מתריעה שלא יהיו מספיק אוטובוסים". וגם לגבי נהגים, אני תוהה אם ניסו למצות את הפוטנציאל שיש בנהגי המוניות. רק אתמול היתה הפגנה של נהגי מוניות שמוחים על כך שהפרנסה שלהם נשחקת והיא לא בטוחה. נהג מונית אומר שבגיל חמישים הוא לא יכול להחליף מקצוע. מישהו ניסה לגייס אותו לחברות האוטובוסים? לעבוד עם נוסעים הוא כבר יודע, גם לעבוד עם כסף, מכיר את העיר על בוריה - צריך לשלוח אותו ללמוד לנהוג על אוטובוס, ויש עוד נהג במצבת כוח האדם.
יש מחסור של מאות נהגי אוטובוס בכל הארץ
ובכל החברות, כמעט ואי אפשר כיום לגייס נהגי אוטובוס חדשים לתח"צ גם אחרי השיפור בשכר ובתנאים.
 
יש מחסור של מאות נהגי אוטובוס בכל הארץ
ובכל החברות, כמעט ואי אפשר כיום לגייס נהגי אוטובוס חדשים לתח"צ גם אחרי השיפור בשכר ובתנאים.
אחרי שנים של ניצול
יהיה קשה לגייס נהגים חדשים, אבל זה התנאי החשוב ביותר לשדרוג התח"צ בארץ. לנוסע לא אכפת אם האוטובוס שלו יהיה EL אוNL או SL או XXL, ולא אכפת לו המספור (שיהיה 4 ,104, 10,004, או שפשוט יקראו לקו איציק), הוא רוצה קו תדיר. כל עוד האסימון הזה לא ייקלט אצל מפעילי התח"צ ומשרד התחבורה, שום רפורמה לא תצליח באמת.
 

cwen

New member
אחרי שנים של ניצול
יהיה קשה לגייס נהגים חדשים, אבל זה התנאי החשוב ביותר לשדרוג התח"צ בארץ. לנוסע לא אכפת אם האוטובוס שלו יהיה EL אוNL או SL או XXL, ולא אכפת לו המספור (שיהיה 4 ,104, 10,004, או שפשוט יקראו לקו איציק), הוא רוצה קו תדיר. כל עוד האסימון הזה לא ייקלט אצל מפעילי התח"צ ומשרד התחבורה, שום רפורמה לא תצליח באמת.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה