שאלה למועצת החכמים

DR650SM

New member
כל עוד אתה רוכב על קטנוע...

אתה יכול להמשיך לבלום בלי קלאץ´
עם האופנוע של בית ספר נהיגה אתה יכול לעשות מה שאתה רוצה, אבל ברגע שתצטרך לשלם על גיר חדש, תאמין לי שאתה תוריד הילוכים עם קלאץ´. להעלות הילוכים זה כבר סיפור אחר.
 

STIVENZ 426

New member
השתמשת בבלימת מנוע כדי להאריך את חי

חיי רפידות הבלם של המורה שלך. הכריש צודק לדעתי כאן. אגב, גם ברכב זה בדיוק אותו דבר. נסה לבלום עם המנוע, ונסה לבלום עם הברקסים בלבד. עם המנוע אתה תשמור על חיי רפידות הבלם לאורך זמן. עם הברקסים אתה עלול לשחוק את הרפיצות מהר, אך לעצור בצורה יותר טובה. א-ב-ל. צריך לדעת במה להשתמש ומתי. ברכב למשל, או אלי גם באופנוע, בירידות של ירושלים, של עין כרם למשל, אם תהיה כל הזמן בניוטרל אבל עם ברקס לחוץ לתאוטה, לא רחוקה הדקה בה הבלמים יפסיקו לפעול עקב התחממות נוזל הבלם ורתיחתו או זיגוג רפידות, או השד יודע. ולכן, במצב כזה עדיף להשאר בהילוך נמוך, בלי גז\גז מינימלי, הדבר משאיר אותך במהירות נמוכה, וכך לא מחייב אותך לבלום לעיתים תכופות. במשאיות ואוטובוסים אגב, בשביל זה המציאו את ה"בלם מנוע" (הריטרדר אם אני לא טועה..ויתקנוני..) אשר יושב על מכסי השסתומים וכשמו כן הוא- בולם את המנוע. אצלנו במשאית הוא מופעל עם כל נגיעה בברקס, ושנתיים כבר אנחנו על אותן רפידות ויש להן 50% "בשר" עוד. בחורף כמובן, מנתקים את הבלם מנוע, כדי להמנע מהחלקה. ס.
 

ish996

New member
אתה יודע מה?

בוא נעשה הסכם: בבלימת חירום, כשמה שיש לעשות זה לבלום במרחק הקצר ביותר אני יעזוב את הורדת ההילוכים ויתמקד רק בלהעמיד את האופנוע. ובבלימות שנעות בין בלימות חלשות לבלימות חירום אתה תוריד הילוכים יחד עם הבלימה כדי שיהיה לך כוח מנוע זמין ותוכל להתחמק מרכב שמגיע מאחוריך. ככה שנינו נשרוד יותר מתאים?
 

כRובי

New member
אבל כח מנוע זמין יהיה לך אם

תוריד הילוכים בהתאם למהירות הנסיעה (בלי לשלב קלאץ´).. בצורה כזו , במקרה הצורך , תמיד האופנוע יהיה מוכן לזינוק קדימה בהילוך המתאים..
 

guygo

New member
רגע רגע... ../images/Emo12.gif

בלי קלאצ´?? הסבר פרש בער והגדר. תודה.
 

guygo

New member
רגע רגע... ../images/Emo12.gif

בלי קלאצ´?? הסבר פרש בער והגדר. תודה.
 

Phangan

New member
בלימה ע"י הבלמים תוך כדי לחיצה

רציפה על הקלאצ´ תוך כדי הורדת מהירות ממשיכים להוריד הילוכים (הקלאצ´ עדיין לחוץ מהפעם הראשונה, לכל אורך הבלימה) אם וכאשר תרצה להאיץ האופנוע נמצא בהילוך המתאים למהירות שחרר את הקלאצ´ ותן בגז....
 

guygo

New member
אופס.

ואני חשבתי שהכRוב מתכוון להורדת הילוכים בלי קלאץ´ בכלל... מי פה הכרוב עכשיו
הא
 
למעלה