השתמשת בבלימת מנוע כדי להאריך את חי
חיי רפידות הבלם של המורה שלך. הכריש צודק לדעתי כאן. אגב, גם ברכב זה בדיוק אותו דבר. נסה לבלום עם המנוע, ונסה לבלום עם הברקסים בלבד. עם המנוע אתה תשמור על חיי רפידות הבלם לאורך זמן. עם הברקסים אתה עלול לשחוק את הרפיצות מהר, אך לעצור בצורה יותר טובה. א-ב-ל. צריך לדעת במה להשתמש ומתי. ברכב למשל, או אלי גם באופנוע, בירידות של ירושלים, של עין כרם למשל, אם תהיה כל הזמן בניוטרל אבל עם ברקס לחוץ לתאוטה, לא רחוקה הדקה בה הבלמים יפסיקו לפעול עקב התחממות נוזל הבלם ורתיחתו או זיגוג רפידות, או השד יודע. ולכן, במצב כזה עדיף להשאר בהילוך נמוך, בלי גז\גז מינימלי, הדבר משאיר אותך במהירות נמוכה, וכך לא מחייב אותך לבלום לעיתים תכופות. במשאיות ואוטובוסים אגב, בשביל זה המציאו את ה"בלם מנוע" (הריטרדר אם אני לא טועה..ויתקנוני..) אשר יושב על מכסי השסתומים וכשמו כן הוא- בולם את המנוע. אצלנו במשאית הוא מופעל עם כל נגיעה בברקס, ושנתיים כבר אנחנו על אותן רפידות ויש להן 50% "בשר" עוד. בחורף כמובן, מנתקים את הבלם מנוע, כדי להמנע מהחלקה. ס.