שאלה למועצת החכמים

mad dog 3

New member
יא כריש...../images/Emo107.gif

איפה היית בשבת קודם כל...??? התחלת להקדיש זמן איכות בחיק המשפחה...??? לענייננו... 1. הקורס האחרון שעברתי היה מעל למעלה משלוש וחצי שנים...(בעיות תקציב) 2. השאלה דיברה על שימוש בבלמנוע ועל כך עניתי...(עד כמה שזכור לי בפעם האחרונה שבדקתי באופנוע השליטה בבלמנוע מתבצעת ע"י שימוש בקלאץ´-יד שמאל ונוגעת ישירות בגלגל האחורי). עדיין לא נתקלתי במקרה של הורדת הילוך ושיחרור לא מבוקר של הקלאץ´ שגרם לנעילת קדמי. 3. הרגל מגונה..???...יכול להיות ידידי...אבל זהו הרגל שהוציא אותי לא פעם ולא פעמיים ממצבים מסוכנים. יכול להיות שהתרגלת לבלום רק באמצעות הבלמים מאחר ובשתי פעימות אין בכלל בלימת מנוע...??? הסיבה היחידה שאני יכול לחשוב לבלום רק עם בלמים היא במהירות נמוכה, בבלימת חירום שאין אפקט לבלימת מנוע... שיהיה שבוע טוב, אתה שומע...!!!!
 

theshark

New member
אח שבת... הייה לנו יום נשואים../images/Emo9.gif

לגבי רכיבה אני מלקק את הפצעים שוב.
איזה הרגל? מה קשור שתיי פעימות? זה מה לימדו אותי, אחד המאמנים הטובים בעולם(קיט קוד) וגידי פרדר. אח שלי תחשוב טוב כמה זמן לוקח למנוע לבלום ובאיזה מהירות אתה בולם אם הבלמים. ד"א זה נכון גם לבלימה בשטח. תבוא למגרש אני מוכן להוכיח לך שבכול מצב אם בלמים בלבד מרחק הבלימה הייה יותר קצר מנסיון של בלימת מנוע. * קיט קוד- רוכב אמריקי, השיג איזה אליפות אחת או שתיים, ממובילי התחום בארה"ב ובעולם, בעלים של בית הספר לרכיבה "קליפורניה סופר בייק-סקול", הוציא תחת ידיו כמה אלופי אולם.
 

mad dog 3

New member
מברוכ מברוכ...../images/Emo107.gif

נשיקות לאישה... שמצליחה לסבול עוד שנה... (מספיק להתחנף...) לענייננו 1. לגבי שתי פעימות...לא ניתן להשתמש בבלמנוע מאחר ולא קיים מושג כזה לשתי פעימות (יחסית לארבע כמובן) 2. אתה עדיין לא יורד לסוף דעתי... אני חוזר ואומר...לשלב!!!! וודאי שמרחק הבלימה של שימוש בבלמים בלבד יהיה הרבה הרבה יותר קצר מבלימת מנוע...!!! אני אומר וכך הורגלתי...לשלב בין שניהם להשגת בלימה מכסימלית!!! אין השימוש במערכת הבלמים יכולת לבוא על חשבון הבלמנוע ...והפוך!!! באותה שבריר השנייה בה הבחנת בסכנה... כל הפעולות הנ"ל מתבצעות במקביל...!!! שתי אצבעות-ידית בלם קדמית שתי אצבעות-ידית קלאץ´ (משיכה,בעיטת הילוך\שניים כלפי מטה,שחרור מבוקר של אותה הידית) רגל ימין-רגלית בלם אחורית אומנם שימוש אינטנסיבי בכל הגפיים, אבל עם מעט קאורדינציה ניתן לבצע את כל הפעולות הנ"ל בין חצי שנייה לשנייה. בנימה אופטימית זו...גם אני צריך זמן איכות עם האישה... לילה טוב, ידידי...(הצמחת לי כבר קשקשים יא כריש...)
 

GSMO

New member
אתה ממש סופרמן...

כשאני דורך על רגלית הבלם ומוריד הילוך, אם הסל"ד לא מדוייק בלימת המנוע נועלת את גלגל האחורי, ובכלל ברגע שאתה עובר ממצערת פתוחה בבת אחת לסגורה כל מערכת ההנעה מהמנוע דרך הגלג"ש הקידמי השרשרת והגלג"ש האחורי בזכות החופשים שלה מקבלת מכה חזקה שגומרת את חיי הגלג"שים והשרשרת, שלא לדבר על המנוע... אז בשביל להאיץ משתמשים במנוע. בשביל להאיט אפשר לסגור את הגז אבל לא עד הסוף ולא בבת אחת. בשביל לעצור משתמשים בבלמים. בשביל להאיט בירידה ארוכה אפשר להשתמש במנוע, לא בגלל שזה טוב אלא בגלל שאם תשתמש בבלמים לאורך כל הירידה בסוף הירידה לא ישאר לך עם מה לבלום אז השימוש במנוע הוא הכרחי, לא בריא אבל הכרחי. לגבי הורדת ההילוכים בזמן בלימה, מעשה נבון שאפשר לעשות אותו כאשר הקלאץ´ ממשיך להפריד לאורך כל הבלימה (ידית הקלאץ´ משוכה) במקרה וראית משהוא במראה שועט לעברך תן גז ושחרר קלאץ´, ברוטאליות תעזור במקרה הזה. שאני בולם אז אני מוריד הילוכים לפי מה שאני יודע (80 חמישי, 60 רביעי, 40 שלישי...) בלי לשלב את ההילוכים. פחות עומס על המנוע, פחות עומס על המכלולים אותה רמת בטיחות. נסה ותהנה.
 

CBRRRRRR

New member
שארקי,

שאלה (ואולי לזה כיוון הכלב המשתולל): בלימה באמצעות מנוע ניתן לבצע הן תוך שילוב מלא של הקלאץ´, שלזה אני מניח שהתכוונו הכותבים הקודמים, והן באמצעות שחרור מבוקר של הקלאץ´ ושימוש בחיכוך הקלאץ´ כנגד ההתנגדות של המנוע (בסל"ד נמוך!) כדי להאט. אני מוצא האטה באמצעות חצי קלאץ´ כדבר שמאוד עוזר בבלימה פתאומית. נכון שזה אולי גורם לקצת יותר בלאי על המנוע אבל בסופו של דבר רוב הבלאי על הקלאץ´ שעמיד יותר בבלאי (ויותר זול לתיקון), וגם שומעים שמה שעובד זה בעיקר הקלאץ´ ולא רעש המטחנה של ראש מנוע בטורים יורדים. זה גם מאפשר לי שליטה יותר טובה על בלימת הגלגל האחורי באופנוע ספורטיבי שבו רגלית הבלם חסרת כל רגש (ועם צמיגים רכים בקו ישר קשה לדעת אם הצמיג מסתובב או מחליק). כלומר - האטה חלקית, לא לאורך כל הבלימה אלא רק בשלב שיא הבלימה, ע"י חצי קלאץ´ - טוב או רע?
 

theshark

New member
אין פה שאלה של טוב או רע.

בוא נעזוב לרגע את הבלאי של החלקים. תחשוב לרגע, כשאתה רוצה לבלום, אתה רוצה בלימה שתתבצע בזמן הקצר ביותר על פני המרחק הקצר ביותר. שתהייה יעילה ובעלת משמעות. כל נסיון להתעסק עם בלימה דרך המנוע יגדיל את מרחק הבלימה שלך. הרי אנכנו רוצים מרחק בלימה הכי קצר שאפשר. תחשוב על סדר הפעולות שצריך לבצע על מנת שהמנוע ייצר איזה שהוא כוח בלימה, הורדת הילוך, שיחרור מצמד, מנוע עולה לסל"ד גבוהה אתה צריך לחקות שהסל"ד ירד כדי להוריד שוב עוד הילוך.... את זה עוד בלי לקחת בחשבון את מספר הצלינדרים באופנוע, תסכים איתי של-tl של עומר יש יותר בלימת מנוע מל-cbr שלך. בקיצור בלימת מנוע לא תורמת לבלימה של האופנוע בצורה משמעותית. שימוש רק בבלמים ישיג את האפקט הטוב ביותר לעצירת האופנוע. מקווה שזה מספיק ברור, עם לא אשמח להסביר שוב גם במפגש ביום חמישי.
 

GSMO

New member
ציטוט:"בשביל לעצור משתמשים בבלמים"

ראה הודעתי מעלייך שורה 9...
 

kawabanga

New member
../images/Emo51.gifלחברי המועצה ../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif

למרות הויכוחים (החביבים) אני חושב שקיבלתי תשובה מלאה ומקיפה ! תודה לכל החכמים.
 

pakapaka

New member
../images/Emo32.gif והתעלקות על השירשור

אבל אולי מישהו מכיר אתר שייתן פירוט על כמה נקודות+קנס נהוג לקבל על עבירת תנועה כלשהי ?
 

theshark

New member
../images/Emo124.gif המסמר האחרון

בנושא בלימת מנוע. מוקדש ל-pumi, ish996, cbrrrrr ו-
. הבלם העיקרי באופנוע הוא הקידמי(גם באופנועי שטח). למי שיש ספק מוזמן להסתכל על הדיסק הקדמי ולהשוות לאחורי, תמיד הקדמי יותר גדול ובאופנועי ספורט יש שניים, לעומת אחורי שהוא קטן יותר. (שלא נשכח שהיצרן השכיל לעשות את זה מסיבה מסוימת ולא כי ככה בא לו) זאת בגלל כאשר אנכנו בולמים המון משקל עובר קדימה על הגלגל הקדמי, בעוד שמאחור נפרק משקל מהגלגל האחורי(מקדימה יש אחיזה מאחורה פחות). בעת שימוש במנוע לבלימה אנכנו מפעילים כוחות בלימה על האחורי ולא על הקדמי. עוד דבר בעזרת המנוע בלבד לא ניתן להגיעה ל-100% בלימה על שני הגלגלים. בעוד שאם הברקסים ניתן ללא כל בעיה. ניסיון לשלב בין שניהם יוצר עוד היתעסקות עבור המוח, במקום להיתרכז רק בבלימה. שהייה יום נפלא לכולם, העיקר תרכבו בזהירות.
 

Pumi

New member
הא?

"ניסיון לשלב בין שניהם יוצר עוד היתעסקות עבור המוח, במקום להיתרכז"? זה קצת תלוי ברוכב, לא בהצהרה. היום כשאני בולם חזק, אז לרוב אני בולם גם מנוע, גם ברקסים, כלומר לא נוגע בקלאצ´ בכלל, עד שמגיע לסל"ד שבו אין ברירה. זה כבר אינסטיקטיבי. זה גם מקצר לי את מרחק הבלימה בכמה מטרים חשובים, וגם יותר מהיר. הבלימה מתחילה ישר בהורדת הגז. אם לא תשתמש במנוע, אז תעצור רק כשתתחיל לבלום עם הבלם ומייד אחרי לחיצה על הקלאצ´, כלומר כמה שברירי שניות אחרי, כמה מטרים קריטים שיקבעו תאונה או סתם עצירה חזקה.
 

theshark

New member
ידידי היקר פומי, אתה טועה.

בו בזמן שאתה לוחץ על מנוף הבלם אתה לוחץ על מנוף המצמד. איפה אתה מעבד זמן?
עד שלא תרד לסוף דעתי אני לא אניח לך, קרא שוב את מה שכתבתי? בלימת המנוע משפיע על הגלגל האחורי, בכל פעם שאתה לוחץ על המצמד על מנת להוריד הילוך אתה בעצם מייצר סוג של תאוצה, מאחר והמנוע מפסיק לבלום, הסל"ד יורד לסל"ד סרק, רק לאחר שיחרור המצמד נוצרת בלימת מנוע שוב. תכניס לך לראש טוב ששום מיומנות לא תביא לך קיצור במרחק הבלימה, למאת שליטה מלאה ביכולת שלך לנצל את מלוא הפוטנציל של מערכת הבלימה של האופנוע שלך והבנת הכוחות הפועלים על האופנוע. סתם לידע הכללי אני מדריך במרכז לרכיבה מתקדמת של גידי פרדר.
 

Pumi

New member
תראה

היום במקרה יצא לי לנסוע על אופנוע אחר, שאיכות הבלמים שלו, איך נגיד את זה, נגיעה קלה באצבע ואתה עומד. אז באופנוע כזה באמת על הבלמים יש השפעה ממש גדולה והאטה באמצעות מנוע רק נותנת לך מכות בתחת, אני בלמתי בו אחרת משאני בולם בשלי. אבל באופנוע שלי מדובר על בלמים אחרים. חלשים יותר. האופנוע לא מיועד לעבור מ120 ל60 במקרה הצורך רק בעזרת הבלם הקידמי, נכון? האמת היא שבלימת מנוע לחצי שניה הראשונה יותר אפקטיבית לאופנוע כזה מאשר בלם קידמי שכן ללחוץ עליו ממש חזק רק ינעל גלגל קידמי ויגרום לאסון.
 

theshark

New member
בלימה

נכונה. עדין, חזק, עדין. זוכר מהקורס? ברגע שתעביר משקל קדימה על הגלגל הקדמי לא תהייה לך בעייה לייצר תאוטה טובה בהרבה. אם אני לא תועה אתה רוכב על er? ניתן להגיעה איתו לסטופי, דא לך שהבלם שלו בולם טוב הכל עניין של תרגול. אם נעלתה את הקדמי סימן שהתנפלתה על הבלם הקדמי מהר מידי. אתה צריך להיות על סף נעילה, דבר שהוא קשה אך עם תרגול ניתן להגיעה.
 

ish996

New member
הנה ה-../images/Emo166.gif../images/Emo88.gif

אתה לא מצליח לרדת לסוף דעתי, ולכן אני אסביר לאט כדי שתבין מהר. דבר ראשון אני חושב שזה קצת מעליב כשאתה שולח אותי, את הכלב את pumi ואת CBRRR לבדוק את הדיסק הקידמי.
ולענייננו: הוויכוח לא נסוב על עצירה על ידי המנוע מול עצירה על ידי הבלמים אלא על הורדת הילוכים תוך כדי בלימה מכיוון שייתכנו מצבים בהם תוך כדי בלימת החירום יתפתח מצב חירום נוסף מאחוריך עליך להיות מוכן לאפשרות הזו (מסכים?). אתה אומר: אני אהיה מוכן וברגע שיהיה מצב סכנה אני אבחוש ברגלית ההילוכים, אבחר את ההילוך המתאים אשחרר קלץ´ וייתן גז. אני אומר: ברגע שיהיה מצב סכנה אני אתן גז. עכשיו היגיון פשוט: כמה זמן ייקח לבצע את ההצעה שלך וכמה את שלי
להזכירך דבר חשוב: התירגולים שאתה מבצע (אתה מבצע?) במגרשי חנייה נועדו להקנות לך שליטה מירבית בתפעול האופנוע, כלומר הורדת הילוכים תוך כדי בלימה אינה התעסקות מיותרת עבור המוח אלא פרוצדורה טבעית שהוא מבצע.
 

theshark

New member
אז בוא אני אגיד לך משהוא בקצרה,

בזמן שאתה תתעסק בלהורים הילוכים אני כבר מזמן אהייה בעצירה ובהילוך הנכון. הייה לי יותר מרווח ביטחון מקדימה ומספיק זמן לחמוק מהצרה מאחור. וכן אני מדבר על שילוב של שנייהם ולא רק נסיון לבלום עם המנוע. נניח ששנינו רוכבים במהירות של 100 קמ"ש שנינו בולמים יחד בוא זמנית, אתה מוריד הילוכים תוך כדי הבלימה, אני לא. אתה בזמן הבלימה מוריד הילוך, משחרר מצמד, יוצר בלימה על הגלגל האחורי לוחץ מצמד שוב, מה קורה? הבלימה מפסיקה על הגלגל האחורי. אתה מקבל סוג של תאוצה, בקיצור האופנוע שלך יתנדנד על המתלים, קצב הבלימה שלך לא הייה אחיד בעוד שאני מזמן עצרתי שילבתי לראשון מביט עליך איך אתה עוצר בתוך הרכב שלפניך. אני אפשט לך את זה, תחשוב שבמהלך הבלימה עם הקדמי אתה בולם עם האחורי ומשחרר לסרוגין את הבלם האחורי. בלימת מנוע היא משהוא שלקוח מלפני שלושים שנה. זה שאתה מרגיש יותר טוב כשאתה עושה את זה לא אומר בהכרח שזה טוב. ד"א אתה מוזמן לבוא ולעשות אופנוען מאומן.
 

royboy1

New member
אפשר לנסות?

אני גור אני אבל אחרי קריאת השרשור הכה ארוך הזה ביומיים האחרונים אני חייב לנסות. בשיעורי הרכיבה שלקחתי רכבתי על GS. ת-מ-י-ד, על מנת להאט הייתי משתמש בבלימת מנוע ואם יש צורך,ג-ם בבלמים. על מנת להוריד הילוך אין צורך כלל ללחוץ את המצמד, ניתן להוריד הילוך ללא מצמד... אני מניח שיתקנו אותי והאמת? אני מחכה לזה בקוצר רוח. שורה תחתונה שלי: אני בעד בלימה ללא קלאץ´!
 
../images/Emo9.gif סליחה שאני מתערבת אבל..

אתמול חזרתי משבועיים באנגליה אצל אחי הגדול (וה@@@@@) שקנה לפני חודש R6 דנדש ומ-ד-ה-י-ם
והיה נחמד (טיפש?) מספיק לתת לי לשחק איתו קצת.. ואני חייבת להגיד לכם שאם לפני זה הייתי משתמשת בהורדת גז בשילוב עם ברקסים הרי שהאופנוע הזה הוא היחיד שפשוט הרגשתי שאין שום סיבה לא להשתמש רק בברקסים. האופנוע הזה לא ייאומן והברקסים שלו הם משהו מעולם אחר (לפחות בתקציבים שלי
) מה שמביא אותי לשאלה: יכול להיות שבלימות שונות מתאימות לאופנועים שונים??? סיינט קלייר.
 
למעלה