פינת המומחה - שאלות לד"ר אשמן

  • פותח הנושא goras
  • פורסם בתאריך

goras

New member
שאלה לkniaper

יש לך שמץ של מושג לגבי יעילות האפקסור בADHD?
 

kniaper

New member
../images/Emo35.gifפינת המומחה - שאלות לד"ר אשמן

שלום לכולם, אתם מוזמנים להפנות את שאלותיכם לד"ר אלון אשמן. אני רוצה להודות לד"ר על הזמן שהוא מקדיש על מנת לסייע לנו.
 

kniaper

New member
חרדה וADHD

goras שאלה: לאחרונה בעקבות אבחון בתי אובחנתי גם אני כבעלת בהפרעת קשב וריכוז עם היפראקטיביות שבהוזנחה ולפני כשבע שנים התחילו לי התקפי חרדה שאלתי היא האם מניסיונכם או ידיעותיכם ישנן תרופות שיעילות לadhd וחרדה ביחד כיוון שהריטלין ויתר הממריצים לא מומלצים לחרדה והאם אפשר להיפטר מהחרדות עם טיפול יעיל בהפרעת קשב וריכוז?
 

alon ashman

New member
חרדה

חרדה עלולה להיות תופעה משנית להפרעת קשב, וזאת בשל המוערבות הרגשית האופיינית למבוגר הנובעת מאי הצלחה מתמשכת, תנודתיות מצב הרוח, ופגיעות מוגברת. הטיפול המומלץ במקרה שכזה הוא בנוגדי דיכאון המשפיעים גם על החרדה (סרוטונין) וגם על הפרעת הקשב (נוראדרנלין). התרופה הטובה ביותר מהקבוצה הזו נקראת אפקסור.
 

kniaper

New member
סיפרמיל

tyco שאל: האם אפשר לקבל קצת מידע על התרופה סיפרמיל והיעילות שלה לטיפול בADHD.
 

alon ashman

New member
ציפרמיל

ציפרמיל היא תרופה אנטי דיכאונית המעלה את רמות הסרוטונין במח. לפיכך היא פחות יעילה להפרעת קשב הקשורה יותר לנוירוטרנסמיטורים אחרים (דופמין,נוראדרנלין).
 

spidergirl

New member
בעיות התנהגות

שלום, איך מתגברים על בעיות התנהגות הנובעות מאימפולסיביות וסף תסכול נמוך? ריטלין(וקונצרטה) מסייעים אמנם אבל לא פותרים את הבעיה. דברים קטנים שלא מסתדרים מתסכלים אותי כאילו אני ילד בן 5 בערך, אמנם זה עובר אחרי דקה ואני לא פוגעת פיזית באנשים או מתנהגת בצורה שמפחידה את הסובבים, אבל זה עדיין נראה חריג. לגבי אימפולסיביות - זה בעיקר תגובה להתגרות, לפעמים מכוונת של חברים ולפעמים לא מכוונת של אחרים. יש לי odd ו - adhd שמאופין באימפולסיביות. שילוב מנצח של מחשבות מרושעות שהופכות למעשים לפני שאני אפילו מצליחה להבין מה קורה, סליחה על האורך ותודה על תשובתך
 

alon ashman

New member
אימפולסיביות

טיפולים אפשריים באימפולסיביות הפוגעת משמעותית בתפקוד : 1. ממריצים ארוכי טווח (קונצרטה) במינון יפה. 2. נוגדי דיכאון (פרוזק, אפקסור) 3. מייצבים (דפלפט) 4. אנטיפסיכוטים אטיפיים במינון נמוך (ריספרדל) 5. טיפול התנהגותי (coaching)
 

nu shoin

New member
גם אני תהיתי

אני לא בטוח שאני מבין מזה יפה בהקשר של מינון "יפה" במובן של "נדיב"? "מתאים"? אחר?
 

zivadina

New member
אולי זה לפי סולם יפה?

כלומר, אולי יש איזושהי יפה עם סולם מינונים מקובל, ואנחנו צריכים להסתכל שם כדי לדעת? יפה זה הכיטוב, יותר מנדיב/ מקובל/ נמוך/ גבוה, לא?
 

j i m m y

New member
יש גם סולם אחר? אולי:

מינון 'חתיך' מינון 'נחמד' מינון 'בעל השכלה', או אולי 'ספונטני עם חוש הומור'.
 
למעלה