מהו הרכבל הגבוה בעולם ?

מצב
הנושא נעול.
../images/Emo35.gifמהו הרכבל הגבוה בעולם ?

מהו הרכבל הגבוה בעולם ?
כלומר, לא מבחינת הגובה מעל פני הים, אלא, בנקודה כלשהי באמצע המסלול, אם חו"ח הקרונית ניתקת לאיזה גובה היא מתדרדרת. במילים אחרות, מהו הרכבל שבו הקרונית מרחפת בגובה הכי גבוה מעל האדמה שמתחתיה? לפני יומיים הייתי בעיר בורסה שבטורכיה (לפי התעתיק K זה כ ו-T זה ט ו-TH זה ת, לכן צריך להיות טורכיה ולא טורקיה או תורכיה) (אבל בעצם זה מגעיל ומעצבן ואני אחזור לכתוב טורקיה) ובקיצור מעל העיר יש הר שמתרומם לגובה כ-2400 מ'. יש רכבל מגבעה מעל העיר, הנמצאת בערך כ-200 מ' מעל הים ועד לקצה הרכבל השני (יש שני רכבלים) והמגדל העליון נמצא בפסגת משנה של ההר בגובה 1640 מ'. לקראת סוף הקטע האחרון של הרכבל העליון הקרונית משייטת לה בגובה שנע בין 150 ל-400 מטר מעל המדרון !!! קשה לי להעריך אבל העצים הגבוהים נראו כמו שיחים קטנטנים ומסכנים. היה ממש ממש מפחיד. האם משהו מכיר רכבל שבו הקרונית מרחפת בגובה גבוה יותר מעל הקרקעית שמתחתיה ? תודה.
 
אני שואל שאלה זו לא רק סתם

מהו הרכבל הגבוה בעולם ?
כלומר, לא מבחינת הגובה מעל פני הים, אלא, בנקודה כלשהי באמצע המסלול, אם חו"ח הקרונית ניתקת לאיזה גובה היא מתדרדרת. במילים אחרות, מהו הרכבל שבו הקרונית מרחפת בגובה הכי גבוה מעל האדמה שמתחתיה? לפני יומיים הייתי בעיר בורסה שבטורכיה (לפי התעתיק K זה כ ו-T זה ט ו-TH זה ת, לכן צריך להיות טורכיה ולא טורקיה או תורכיה) (אבל בעצם זה מגעיל ומעצבן ואני אחזור לכתוב טורקיה) ובקיצור מעל העיר יש הר שמתרומם לגובה כ-2400 מ'. יש רכבל מגבעה מעל העיר, הנמצאת בערך כ-200 מ' מעל הים ועד לקצה הרכבל השני (יש שני רכבלים) והמגדל העליון נמצא בפסגת משנה של ההר בגובה 1640 מ'. לקראת סוף הקטע האחרון של הרכבל העליון הקרונית משייטת לה בגובה שנע בין 150 ל-400 מטר מעל המדרון !!! קשה לי להעריך אבל העצים הגבוהים נראו כמו שיחים קטנטנים ומסכנים. היה ממש ממש מפחיד. האם משהו מכיר רכבל שבו הקרונית מרחפת בגובה גבוה יותר מעל הקרקעית שמתחתיה ? תודה.
אני שואל שאלה זו לא רק סתם
מתוך סקרנות, שהיא טבעית, הגיונית, לגאלית ולגיטימית, אלא גם מהסיבה שחיפוש כלשהו באינטרנט לא מביא שום תוצאה. אני מקבל המון אתרים שמתארים את הרכבל שהעמוד העליון שלו הוא בגובה הכי גבוה מעל פני הים. אבל זה לא בהכרח שהקרונית משייטת לה בגבהים רציניים. היא יכולה להיות לא יותר מ-40 או 50 מטר מעל האדמה שמתחתיה בנקודה הכי גבוהה שלה, בין שני עמודי תמיכה כלשהם. תיאורטית אפשר גם על הר בגובה 6650 מ' לבנות רכבל שיסע בגבהים נמוכים. מה שמייחד את הרכבל של בורסה (הר האולימפוס, כן, ככה הם קוראים לו) הוא שיש מעיין אוכף הרים. יש גבעה שעליה יש עמוד תמיכה והיא יורדת לגיא עמוק מאוד ואילו העמוד הבא הוא בראש הגבעה הבאה בתור, ככה שהגיא בין שתיהן גורם לכך שהרכבל עצמו הוא בגובה מדהים ועצום מעל האדמה שמתחתיו. אני נסעתי בכל הרכבלים בארץ (למעט החדש שבאזור מנרה. יש בחרמון, ראש הנקרה, לונה פארק, "הביצים של גוראל" בחיפה, מצדה) ובהמון מקומות בעולם, כולל הטיטליס בשוויץ, ובשום מקום לא זכור לי גובה כזה רציני של הקרוניות מעל האדמה.
 

טוארג

New member
גם אני הייתי שם... וזה באמת גבוה!!!

אני שואל שאלה זו לא רק סתם
מתוך סקרנות, שהיא טבעית, הגיונית, לגאלית ולגיטימית, אלא גם מהסיבה שחיפוש כלשהו באינטרנט לא מביא שום תוצאה. אני מקבל המון אתרים שמתארים את הרכבל שהעמוד העליון שלו הוא בגובה הכי גבוה מעל פני הים. אבל זה לא בהכרח שהקרונית משייטת לה בגבהים רציניים. היא יכולה להיות לא יותר מ-40 או 50 מטר מעל האדמה שמתחתיה בנקודה הכי גבוהה שלה, בין שני עמודי תמיכה כלשהם. תיאורטית אפשר גם על הר בגובה 6650 מ' לבנות רכבל שיסע בגבהים נמוכים. מה שמייחד את הרכבל של בורסה (הר האולימפוס, כן, ככה הם קוראים לו) הוא שיש מעיין אוכף הרים. יש גבעה שעליה יש עמוד תמיכה והיא יורדת לגיא עמוק מאוד ואילו העמוד הבא הוא בראש הגבעה הבאה בתור, ככה שהגיא בין שתיהן גורם לכך שהרכבל עצמו הוא בגובה מדהים ועצום מעל האדמה שמתחתיו. אני נסעתי בכל הרכבלים בארץ (למעט החדש שבאזור מנרה. יש בחרמון, ראש הנקרה, לונה פארק, "הביצים של גוראל" בחיפה, מצדה) ובהמון מקומות בעולם, כולל הטיטליס בשוויץ, ובשום מקום לא זכור לי גובה כזה רציני של הקרוניות מעל האדמה.
גם אני הייתי שם... וזה באמת גבוה!!!
 
יש התייחסות ???

אני שואל שאלה זו לא רק סתם
מתוך סקרנות, שהיא טבעית, הגיונית, לגאלית ולגיטימית, אלא גם מהסיבה שחיפוש כלשהו באינטרנט לא מביא שום תוצאה. אני מקבל המון אתרים שמתארים את הרכבל שהעמוד העליון שלו הוא בגובה הכי גבוה מעל פני הים. אבל זה לא בהכרח שהקרונית משייטת לה בגבהים רציניים. היא יכולה להיות לא יותר מ-40 או 50 מטר מעל האדמה שמתחתיה בנקודה הכי גבוהה שלה, בין שני עמודי תמיכה כלשהם. תיאורטית אפשר גם על הר בגובה 6650 מ' לבנות רכבל שיסע בגבהים נמוכים. מה שמייחד את הרכבל של בורסה (הר האולימפוס, כן, ככה הם קוראים לו) הוא שיש מעיין אוכף הרים. יש גבעה שעליה יש עמוד תמיכה והיא יורדת לגיא עמוק מאוד ואילו העמוד הבא הוא בראש הגבעה הבאה בתור, ככה שהגיא בין שתיהן גורם לכך שהרכבל עצמו הוא בגובה מדהים ועצום מעל האדמה שמתחתיו. אני נסעתי בכל הרכבלים בארץ (למעט החדש שבאזור מנרה. יש בחרמון, ראש הנקרה, לונה פארק, "הביצים של גוראל" בחיפה, מצדה) ובהמון מקומות בעולם, כולל הטיטליס בשוויץ, ובשום מקום לא זכור לי גובה כזה רציני של הקרוניות מעל האדמה.
יש התייחסות ???
 

ארזS

New member
אני לא מבין למה אנשים נעלבים

יש התייחסות ???
אני לא מבין למה אנשים נעלבים
כשלא עונים להם. לא כל דבר כולם יודעים. אני למשל לא יודע כלום על הנושא הזה. אבל הנה התייחסתי, ואם בזכות ההתייחסות שלי ההודעה תחזור לעמוד הראשון ותזכה לתשובה ממישהו שיודע אז בזה היה שכרי. שבת שלום.
 
תודה, אמנם לא ענית, אך התייחסת

אני לא מבין למה אנשים נעלבים
כשלא עונים להם. לא כל דבר כולם יודעים. אני למשל לא יודע כלום על הנושא הזה. אבל הנה התייחסתי, ואם בזכות ההתייחסות שלי ההודעה תחזור לעמוד הראשון ותזכה לתשובה ממישהו שיודע אז בזה היה שכרי. שבת שלום.
תודה, אמנם לא ענית, אך התייחסת
שמתי לב שאתה אדם טוב לב ומנומס, לפחות פה בפורום (אינני מכירך בחיים היומיומיים ה"אמיתיים"). תודה רבה לך, ולמרות שכבר שבת ואתה לא קורא זאת בזמן אמיתי, בכל זאת אברכך בשבת שלום !
 

ארזS

New member
אכן קראתי את תגובתך רק במוצ"ש

תודה, אמנם לא ענית, אך התייחסת
שמתי לב שאתה אדם טוב לב ומנומס, לפחות פה בפורום (אינני מכירך בחיים היומיומיים ה"אמיתיים"). תודה רבה לך, ולמרות שכבר שבת ואתה לא קורא זאת בזמן אמיתי, בכל זאת אברכך בשבת שלום !
אכן קראתי את תגובתך רק במוצ"ש
וגרמת לי ל
...
 
שבת שלום רבותיי...

מהו הרכבל הגבוה בעולם ?
כלומר, לא מבחינת הגובה מעל פני הים, אלא, בנקודה כלשהי באמצע המסלול, אם חו"ח הקרונית ניתקת לאיזה גובה היא מתדרדרת. במילים אחרות, מהו הרכבל שבו הקרונית מרחפת בגובה הכי גבוה מעל האדמה שמתחתיה? לפני יומיים הייתי בעיר בורסה שבטורכיה (לפי התעתיק K זה כ ו-T זה ט ו-TH זה ת, לכן צריך להיות טורכיה ולא טורקיה או תורכיה) (אבל בעצם זה מגעיל ומעצבן ואני אחזור לכתוב טורקיה) ובקיצור מעל העיר יש הר שמתרומם לגובה כ-2400 מ'. יש רכבל מגבעה מעל העיר, הנמצאת בערך כ-200 מ' מעל הים ועד לקצה הרכבל השני (יש שני רכבלים) והמגדל העליון נמצא בפסגת משנה של ההר בגובה 1640 מ'. לקראת סוף הקטע האחרון של הרכבל העליון הקרונית משייטת לה בגובה שנע בין 150 ל-400 מטר מעל המדרון !!! קשה לי להעריך אבל העצים הגבוהים נראו כמו שיחים קטנטנים ומסכנים. היה ממש ממש מפחיד. האם משהו מכיר רכבל שבו הקרונית מרחפת בגובה גבוה יותר מעל הקרקעית שמתחתיה ? תודה.
שבת שלום רבותיי...
 

oren*

New member
לא כתוב בספר השיאים של גינס?

מהו הרכבל הגבוה בעולם ?
כלומר, לא מבחינת הגובה מעל פני הים, אלא, בנקודה כלשהי באמצע המסלול, אם חו"ח הקרונית ניתקת לאיזה גובה היא מתדרדרת. במילים אחרות, מהו הרכבל שבו הקרונית מרחפת בגובה הכי גבוה מעל האדמה שמתחתיה? לפני יומיים הייתי בעיר בורסה שבטורכיה (לפי התעתיק K זה כ ו-T זה ט ו-TH זה ת, לכן צריך להיות טורכיה ולא טורקיה או תורכיה) (אבל בעצם זה מגעיל ומעצבן ואני אחזור לכתוב טורקיה) ובקיצור מעל העיר יש הר שמתרומם לגובה כ-2400 מ'. יש רכבל מגבעה מעל העיר, הנמצאת בערך כ-200 מ' מעל הים ועד לקצה הרכבל השני (יש שני רכבלים) והמגדל העליון נמצא בפסגת משנה של ההר בגובה 1640 מ'. לקראת סוף הקטע האחרון של הרכבל העליון הקרונית משייטת לה בגובה שנע בין 150 ל-400 מטר מעל המדרון !!! קשה לי להעריך אבל העצים הגבוהים נראו כמו שיחים קטנטנים ומסכנים. היה ממש ממש מפחיד. האם משהו מכיר רכבל שבו הקרונית מרחפת בגובה גבוה יותר מעל הקרקעית שמתחתיה ? תודה.
לא כתוב בספר השיאים של גינס?
 
לא חיפשתי, אך סביר שכמו

לא כתוב בספר השיאים של גינס?
לא חיפשתי, אך סביר שכמו
שבאינטרנט, הם לא מתייחסים לגובה של הקרונית מעל המדרון שמתחתיה, אלא סביר להניח שהם יתייחסו לגובה שאליו מטפס הרכבל בסופו של דבר. כיום זה איזהשהו הר בונצואלה. אלא שכפי שהסברתי, לא חייב להיות קשר בין גובה התחנה הסופית של הרכבל (המקום שבו יוצאים הנוסעים החוצה מהקרונית) לבין הגובה הרגעי של הקרונית מעל האדמה שמתחתיה. כאחד שנסע ביותר מתריסר רכבלים בארץ ובעולם, מעולם לא נתקלתי במשהו הדומה למה שיש בהר אולימפוס שליד בורסה בטורקיה. אולי, אולי, הרכבל שמטפס על הר הסוכר בריו דה-ז'אנרו מתקרב קצת לגובה הזה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה