הערב יענקלה לאן
New member
../images/Emo35.gifמהו הרכבל הגבוה בעולם ?
מהו הרכבל הגבוה בעולם ?
כלומר, לא מבחינת הגובה מעל פני הים, אלא, בנקודה כלשהי באמצע המסלול, אם חו"ח הקרונית ניתקת לאיזה גובה היא מתדרדרת. במילים אחרות, מהו הרכבל שבו הקרונית מרחפת בגובה הכי גבוה מעל האדמה שמתחתיה? לפני יומיים הייתי בעיר בורסה שבטורכיה (לפי התעתיק K זה כ ו-T זה ט ו-TH זה ת, לכן צריך להיות טורכיה ולא טורקיה או תורכיה) (אבל בעצם זה מגעיל ומעצבן ואני אחזור לכתוב טורקיה) ובקיצור מעל העיר יש הר שמתרומם לגובה כ-2400 מ'. יש רכבל מגבעה מעל העיר, הנמצאת בערך כ-200 מ' מעל הים ועד לקצה הרכבל השני (יש שני רכבלים) והמגדל העליון נמצא בפסגת משנה של ההר בגובה 1640 מ'. לקראת סוף הקטע האחרון של הרכבל העליון הקרונית משייטת לה בגובה שנע בין 150 ל-400 מטר מעל המדרון !!! קשה לי להעריך אבל העצים הגבוהים נראו כמו שיחים קטנטנים ומסכנים. היה ממש ממש מפחיד. האם משהו מכיר רכבל שבו הקרונית מרחפת בגובה גבוה יותר מעל הקרקעית שמתחתיה ? תודה.
כלומר, לא מבחינת הגובה מעל פני הים, אלא, בנקודה כלשהי באמצע המסלול, אם חו"ח הקרונית ניתקת לאיזה גובה היא מתדרדרת. במילים אחרות, מהו הרכבל שבו הקרונית מרחפת בגובה הכי גבוה מעל האדמה שמתחתיה? לפני יומיים הייתי בעיר בורסה שבטורכיה (לפי התעתיק K זה כ ו-T זה ט ו-TH זה ת, לכן צריך להיות טורכיה ולא טורקיה או תורכיה) (אבל בעצם זה מגעיל ומעצבן ואני אחזור לכתוב טורקיה) ובקיצור מעל העיר יש הר שמתרומם לגובה כ-2400 מ'. יש רכבל מגבעה מעל העיר, הנמצאת בערך כ-200 מ' מעל הים ועד לקצה הרכבל השני (יש שני רכבלים) והמגדל העליון נמצא בפסגת משנה של ההר בגובה 1640 מ'. לקראת סוף הקטע האחרון של הרכבל העליון הקרונית משייטת לה בגובה שנע בין 150 ל-400 מטר מעל המדרון !!! קשה לי להעריך אבל העצים הגבוהים נראו כמו שיחים קטנטנים ומסכנים. היה ממש ממש מפחיד. האם משהו מכיר רכבל שבו הקרונית מרחפת בגובה גבוה יותר מעל הקרקעית שמתחתיה ? תודה.