החידה לשבת - מהו קו הרכבת

מצב
הנושא נעול.

Azazel

New member
איך בדיוק זה לא רכבת פרוורית?

לא, זה לא עונה על התנאים.
התנאי היה בין שתי ערים. שדות/נמלי תעופה הם לא ערים, למרות שבשדה תעופה גדול נמצאים בכל רגע נתון אולי 5000 ולעתים אפילו 10,000 איש. התנאי היה רכבת בין שתי ערים שאף עיר היא לא פרבר של רעותה.
איך בדיוק זה לא רכבת פרוורית?
זה עובר בתוך מטרופולין יחיד לכל אורכו, לא?
 
זהכן עונה על התנאים

לא, זה לא עונה על התנאים.
התנאי היה בין שתי ערים. שדות/נמלי תעופה הם לא ערים, למרות שבשדה תעופה גדול נמצאים בכל רגע נתון אולי 5000 ולעתים אפילו 10,000 איש. התנאי היה רכבת בין שתי ערים שאף עיר היא לא פרבר של רעותה.
זהכן עונה על התנאים
של רכבת פרברים.
 

Image of me

New member
בבקשה, עוד דוגמה

לא, זה לא עונה על התנאים.
התנאי היה בין שתי ערים. שדות/נמלי תעופה הם לא ערים, למרות שבשדה תעופה גדול נמצאים בכל רגע נתון אולי 5000 ולעתים אפילו 10,000 איש. התנאי היה רכבת בין שתי ערים שאף עיר היא לא פרבר של רעותה.
בבקשה, עוד דוגמה
כאן רכבת שמחברת בין שני פרברים של המבורג: אחד נקרא Norderstedt והשני Ulzburg, והמרחק בין התחנות הסופיות של הקו הוא 6 ק"מ (יש לי אטלס מאד מפורט של גרמניה, אני יכול לצלם לך את הדף).
 

Image of me

New member
קובי? לא הגבת

בבקשה, עוד דוגמה
כאן רכבת שמחברת בין שני פרברים של המבורג: אחד נקרא Norderstedt והשני Ulzburg, והמרחק בין התחנות הסופיות של הקו הוא 6 ק"מ (יש לי אטלס מאד מפורט של גרמניה, אני יכול לצלם לך את הדף).
קובי? לא הגבת
האם זה עונה על התנאים?
 

קובי לו

New member
הגבתי בשרשור חדש שמשום מה

קובי? לא הגבת
האם זה עונה על התנאים?
הגבתי בשרשור חדש שמשום מה
נמחק (כנראה ע"י אוהד). מה שכתבתי בו היה שאני מתנצל ומודה בטעותי. אכן קו הרכבת לוד-ראשל"ץ אינו הקצר ביותר בעולם. כתבתי גם שעליך להשקיע גם את האנרגיה שהשקעת בחיפוש השגיאה שלי בדברים יותר פרודוקטיביים בחיים.
 

Image of me

New member
אני שמח שהאמת יצאה לאור

הגבתי בשרשור חדש שמשום מה
נמחק (כנראה ע"י אוהד). מה שכתבתי בו היה שאני מתנצל ומודה בטעותי. אכן קו הרכבת לוד-ראשל"ץ אינו הקצר ביותר בעולם. כתבתי גם שעליך להשקיע גם את האנרגיה שהשקעת בחיפוש השגיאה שלי בדברים יותר פרודוקטיביים בחיים.
אני שמח שהאמת יצאה לאור
ובלי קשר מה הקו הכי קצר בעולם, אני מקווה שלמדתם משהו מה"חידה" הזאת של קובי. שכל אחד ילמד מה שמתאים לו. השרשור לא נמחק ולא בטיח, אוהד לא יודע על מה אתה מדבר. אבל אני לא צריך את ההתנצלות שלך.
 

קובי לו

New member
אמת אמת אבל אפילו אם תחפש

אני שמח שהאמת יצאה לאור
ובלי קשר מה הקו הכי קצר בעולם, אני מקווה שלמדתם משהו מה"חידה" הזאת של קובי. שכל אחד ילמד מה שמתאים לו. השרשור לא נמחק ולא בטיח, אוהד לא יודע על מה אתה מדבר. אבל אני לא צריך את ההתנצלות שלך.
אמת אמת אבל אפילו אם תחפש
בנרות ובארכיונים ובכל מקום אפשרי, אני משוכנע שלא תמצא יותר מ-10 קווים רכבתיים כבדים (לא רכבת קלה/טראם) יותר קצרים ולא לשדה תעופה כי אם בין עיר לעיר. מוכן לבצע איתך התערבות פתוחה על 500 ש"ח למשך חודש וחצי (עד פתיחת הקו לירושלים, בקרוב אינשאללה). אם אתה מוצא 10 קוים כאלו או יותר אתה מקבל 500 ש"ח, אם אתה מוצא פחות מ-10 אתה משלם לי, הולך ? זה הרי מנוגד להגיון ולרווח הכלכלי להקים קו שנוסע פחות מ-9 ק"מ. בד"כ ברוב העולם המרחקים או זהים לישראל או גדולים יותר בין עיר לעיר. לכן, לא נראה לי הגיוני להקים קו שכל אורכו הוא 9 ק"מ או פחות. ואפילו, כפי שכבר הסברתי, הקו הזה בארץ מקורו בהתחייבות שלא יכלו לעמוד בה, של שתי רכבות בשעה אל ו-2 רכבות מראשל"ץ. הפשרה היתה קו מקוצר עד ללוד ושם יש חיבור לכמעט כל קוי הרכבת בארץ (חוץ מהקו לבית-שמש).
 

Image of me

New member
אני לא רוצה להתערב איתך על כלום

אמת אמת אבל אפילו אם תחפש
בנרות ובארכיונים ובכל מקום אפשרי, אני משוכנע שלא תמצא יותר מ-10 קווים רכבתיים כבדים (לא רכבת קלה/טראם) יותר קצרים ולא לשדה תעופה כי אם בין עיר לעיר. מוכן לבצע איתך התערבות פתוחה על 500 ש"ח למשך חודש וחצי (עד פתיחת הקו לירושלים, בקרוב אינשאללה). אם אתה מוצא 10 קוים כאלו או יותר אתה מקבל 500 ש"ח, אם אתה מוצא פחות מ-10 אתה משלם לי, הולך ? זה הרי מנוגד להגיון ולרווח הכלכלי להקים קו שנוסע פחות מ-9 ק"מ. בד"כ ברוב העולם המרחקים או זהים לישראל או גדולים יותר בין עיר לעיר. לכן, לא נראה לי הגיוני להקים קו שכל אורכו הוא 9 ק"מ או פחות. ואפילו, כפי שכבר הסברתי, הקו הזה בארץ מקורו בהתחייבות שלא יכלו לעמוד בה, של שתי רכבות בשעה אל ו-2 רכבות מראשל"ץ. הפשרה היתה קו מקוצר עד ללוד ושם יש חיבור לכמעט כל קוי הרכבת בארץ (חוץ מהקו לבית-שמש).
אני לא רוצה להתערב איתך על כלום
וזה בכלל לא העניין. העניין הוא הצגת השערה בתור עובדה. זאת הנקודה היחידה שהגנתי עליה, ולא על שום נקודה ספציפית שקשורה לקווי רכבת. (ואני אפילו לא מדבר על זה שכינית אותי בשמות גנאי והתייחסת לאדם במקום לעניין.)
 

mucool2

New member
יש הבדל בין "סביר להניח" ל"בטוח"

אתה גם קצת, איך הייתי אומר, חצוף
משום שאם היית אומר לי הקו בין M ל-Z יותר קצר הייתי אומר וואלה, אתה צודק אני מתנצל וחוזר בי ואף פותח שרשור התנצלות. אבל לא, אין לך מידע על קו כזה. בנוסף, חיפוש במנוע החיפוש הטוב בעולם לא העלה שום דבר, וכן, גם ההגיון הפשוט (common sense) אומר שסביר להניח שלא יהיה קו כזה. אפילו בארץ הסיבה לקו הזה היא טעות בתכנון וכן מחסור בציוד נייד. ברגע שיהיה יותר ציוד נייד יבוטל הקו, כלומר יהיו שתי רכבות בשעה מראשון אבל שתיהן ימשיכו לכפר-סבא. אז רק בשביל הויכוח? כבר או פה בפורום או בפורום גורדי השחקים מישהו (לא אני) העירו לך על אהבת הויכוחים. סליחה, זה היה בפורום הזה וזה היה טוארג.
יש הבדל בין "סביר להניח" ל"בטוח"
גם מנוע החיפוש הטוב בעולם לא ימצא תמיד את מה שאתה מבקש. איך בדיוק חיפשת? עברת על כל קווי הרכבות בעולם? אני בטוח שבשוייץ יש קווים קצרים יותר. אלה חולי רכבות אמיתיים אלה.
 

amirv

New member
בין ברלין לפוטסדאם?

החידה לשבת - מהו קו הרכבת
הבינעירונית הסדיר הקצר ביותר בעולם, מבחינת מרחק. של רכבות נוסעים, כמובן, וסדיר. לפחות פעם ביום (או יותר). האם התשובה תפתיע אותכם? חושבני שכן. ושוב, אני מדבר על קו בינעירוני ולא רכבת פרברית של עיר גדולה שיתכן ויש לה קו קצר לאחת השכונות. התנאי שהרכבת תקשר בין שתי ערים שונות שאינן נחשבות אחת הפרבר של רעותה.
בין ברלין לפוטסדאם?
זה קו הרכבת הראשון באירופה, משהו כמו 25 דקות נסיעה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה