הודעות שמחכות לתגובה

מצב
הנושא נעול.
למי ששאל אותי על קטר מס' 103: בקשה:

הודעות שמחכות לתגובה
למי ששאל אותי על קטר מס' 103: בקשה:
קטר מס' 103 נפרק מהאוניה "דרומית" בנמל חיפה ביום 31.07.1952, שעה: 13:27. קטר מס' 103 הוכנס לשרות: 12.08.1952. ביום 21.10.1953 הוביל קטר מס' 103 רכבת שהכילה 11 קרונות דלק ריקים ומוקשה במסילת הברזל הישנה ליד קיבוץ אייל בק"מ 75 והורדה מהפסים. הקטר ניזוק באירוע באופן בינוני – רכבת מס' 52. החזרת ציוד הרכבת הנייד למסילת הברזל ותיקונה נמשכו 5 ימים ! מופיע כקטר בשירות ברשימת קטרים בשירות מיום 31.03.1969. (אסמכתא: תיק: אחק/ 2 / 2, אר"י). מופיע כקטר בשירות ברשימת קטרים בשירות מיום 31.03.1972. (אסמכתא: תיק: אחק/ 2 / 2, אר"י). * 03.1994, הועבר לסדנאות הקישון לקראת השבתה ביום 24.12.1998. הקטר נגרט בועדת גריטה מס' 3/98 מיום 30.12.1998. קטר זה הינו השני מתוך 14 קטרים שהועמדו למכירה ע"י "רכבת-ישראל" במסגרת קבלת "הצעת מחיר לקניית קטרים גרוטים" - מכרז מס' מס/רכ/ 2001 / 28 שפורסם ביום 18.10.2001. בועדת המכירות של לשכת המסחר ב-"רכבת-ישראל" שהתקיימה בתל-אביב ביום 19.12.2002, הוחלט לבטל את החלטת ועדת הגריטה לקטר מס' 103. משמעות הדבר הינה שימור הקטר ! לפרטים נוספים ראה: מכתב מאת מר שמואל טיטואני – מזכיר ועדת המכירות אל גורמים שונים ברכבת מיום 11.12.2002 (עדכון) – מס' מסמך: s-986-1/2002. דיון נוסף לגבי עתידו של קטר מס' 103 וההחלטה לבטל את גריטתו התקיים בועדת הגריטה מס' 1/03 שהתכנסה בתל-אביב ביום 24.02.2003 בשעה 09:00. לפרטים נוספים ראה: סעיף מס' 2.13 במכתב מאת מר שלום כהן – מזכיר ועדת גריטה אל גורמים רלוונטים ברכבת מיום 20.02.2003. בועדת הגריטה הנ"ל הוחלט סופית לשמר את הקטר וכמו-כן הוחלט שוועדת המכירות רשאית להחליט על העברת ציוד למוזיאון הרכבת, על בסיס החלטות הגריטה שהתקבלו בעבר ! לפרטים נוספים ראה: סעיף מס' 4.1 במכתב סיכום מאת מר שלום כהן – מזכיר ועדת גריטה אל חברי ועדת הגריטה מיום 24.02.2003.
 

eyalbido

New member
תחנת ראש העיין צפון - יציאה צפונה ?

הודעות שמחכות לתגובה
תחנת ראש העיין צפון - יציאה צפונה ?
מישהו יודע מה התוכנית ליציאת כלי רכב צפונה לכביש 444 כלומר לכיוון מתן , ירחיב , חורשים , חגור, כפר ברא , גלגוליה , שדי חמד , נווה ימין ........ כרגע היציאה היא דרומה לכביש 444 ואז ביצוע U לכיוון צפון , בפניה לחוצה ישראל !!!סיבוב מסוכן !!! האם ישנה תוכנית לתחנה בצומת חגור \ מתן ? בתודה מראש לכל תגובה אייל
 

oren*

New member
../images/Emo35.gif הודעות שמחכות לתגובה ../images/Emo70.gif

הודעות שמחכות לתגובה
 

alantan

New member
שאלה ששאלתי שבוע שעבר על מושך-נגרר

הודעות שמחכות לתגובה
שאלה ששאלתי שבוע שעבר על מושך-נגרר
כמה אנרגיה מתבזבזת כתוצאה מהפעלת רכבת עם שני קטרים, האחד מושך, והשני נגרר מאחרורי הרכבת, כדי להמנע מהצורך לבצע חיוג. כלומר, איזה משקל מהווה הקטר הנוסף יחסית לסך משקלה של הרכבת?
 
חן - תן לאלן תשובה אם אתה יכול

שאלה ששאלתי שבוע שעבר על מושך-נגרר
כמה אנרגיה מתבזבזת כתוצאה מהפעלת רכבת עם שני קטרים, האחד מושך, והשני נגרר מאחרורי הרכבת, כדי להמנע מהצורך לבצע חיוג. כלומר, איזה משקל מהווה הקטר הנוסף יחסית לסך משקלה של הרכבת?
חן - תן לאלן תשובה אם אתה יכול
בבקשה ! לי אין מושג כיצד לענות לך על זה אלן אז אני מתנצל מראש.
 

alantan

New member
אביתר - נראה לי שזו הפעם הראשונה

חן - תן לאלן תשובה אם אתה יכול
בבקשה ! לי אין מושג כיצד לענות לך על זה אלן אז אני מתנצל מראש.
אביתר - נראה לי שזו הפעם הראשונה
ששאלה תופסת אותך בלי תשובה! בכל אופן, בוודאי שאין צורך להתנצל. השאלה מעניינת אותי בתור תרגיל מתמטי. קטרים אמורים להיות כבדים משמעותית יותר מהקרונות, לא? ואם כך, אזי יתכן כי מדובר בבזבוז דיזל משווע. מצד שני, זה חוסך את החיוג שזה זמן וכסף. לכן אני מנסה להבין האם מישהו ברכבת עשה את החישוב הזה!
 
לא. ברכבת לא עשו חישוב כזה.

אביתר - נראה לי שזו הפעם הראשונה
ששאלה תופסת אותך בלי תשובה! בכל אופן, בוודאי שאין צורך להתנצל. השאלה מעניינת אותי בתור תרגיל מתמטי. קטרים אמורים להיות כבדים משמעותית יותר מהקרונות, לא? ואם כך, אזי יתכן כי מדובר בבזבוז דיזל משווע. מצד שני, זה חוסך את החיוג שזה זמן וכסף. לכן אני מנסה להבין האם מישהו ברכבת עשה את החישוב הזה!
לא. ברכבת לא עשו חישוב כזה.
הכל נובע מעניין של נוחות ומהירות שכן האזור צפוף רכבתית ואין זמן לעשות חיוג !
 

alantan

New member
כאן באמת יועילו הלולאות הפרבריות

לא. ברכבת לא עשו חישוב כזה.
הכל נובע מעניין של נוחות ומהירות שכן האזור צפוף רכבתית ואין זמן לעשות חיוג !
כאן באמת יועילו הלולאות הפרבריות
שהזכיר חברינו דוד מציריך.
 

seffic

New member
חיוג מהיר בעולם

כאן באמת יועילו הלולאות הפרבריות
שהזכיר חברינו דוד מציריך.
חיוג מהיר בעולם
אני לא יודע למה התכוון דוד, אבל אני זוכר שראיתי בכמה מקומות בעולם כמו לונדון, ששם ישנה דיסקה ענקית מסתובבת עליה מחוייג הקטר. משהו מדהים. בטוח יש לזה שם מקצועי אם למישהו יש תמונה, כדאי להראות לח'ברה.
 

alantan

New member
הכוונה שלי הייתה למסילות המעגליות

חיוג מהיר בעולם
אני לא יודע למה התכוון דוד, אבל אני זוכר שראיתי בכמה מקומות בעולם כמו לונדון, ששם ישנה דיסקה ענקית מסתובבת עליה מחוייג הקטר. משהו מדהים. בטוח יש לזה שם מקצועי אם למישהו יש תמונה, כדאי להראות לח'ברה.
הכוונה שלי הייתה למסילות המעגליות
המתוכננות בגוש דן שדוד הזכיר בהודעתו. אלה תמנענה את הצורך לבצע חיוג בכלל. לדוגמא ת"א-ראש העין-כ"ס-רעננה-שפיים-הרצליה-ת"א.
 
מהירויות מירביות של רכבות

שאלה
מהי המהירות המירבית של הרכבות בארץ?(מודו,קרונועים,קומותיים וכו') תודה מראש על התשובות
מהירויות מירביות של רכבות
לא אוכל לתת כאן פירוט מלא, וגם אין לי את כל הנתונים, אבל בכל זאת סיכום קצרצר של המהירויות המירביות המותרות לציוד מבחינה טכנית, לפי הגדרות היצרן (בלי קשר למה שמותר להם ברשת רכבת ישראל כיום): 'מו-דו' - 160 קמ"ש IC3 (קרונועים) - 160 קמ"ש קומותיים - 140 קמ"ש קרונות נוסעים 'ישנים' - עד 130 קמ"ש (בהתאם לדגם ולמצב הטכני) JT42BW (קטרים ספרדים לנוסעים) - 140/145 קמ"ש (בהתאם לסדרת הייצור) JT42CW (קטרים ספרדים לנוסעים) - 110 קמ"ש קטרים ישנים (G12, G26) - עד 124 קמ"ש (או משהו כזה), בהתאם למאפיינים הטכניים של כל קטר מסוים (קטר 125 - 140 קמ"ש) כאמור, בכל קטע מסילה מוגדרת הגבלת מהירות לכל סוג של רכבת, כך שלא בכל מקרה מסוגל ציוד מסוים לנצל את מלוא היכולת שלו.
 

david80

New member
מהירות מירבית מותרת בקרונות ישנים:

מהירויות מירביות של רכבות
לא אוכל לתת כאן פירוט מלא, וגם אין לי את כל הנתונים, אבל בכל זאת סיכום קצרצר של המהירויות המירביות המותרות לציוד מבחינה טכנית, לפי הגדרות היצרן (בלי קשר למה שמותר להם ברשת רכבת ישראל כיום): 'מו-דו' - 160 קמ"ש IC3 (קרונועים) - 160 קמ"ש קומותיים - 140 קמ"ש קרונות נוסעים 'ישנים' - עד 130 קמ"ש (בהתאם לדגם ולמצב הטכני) JT42BW (קטרים ספרדים לנוסעים) - 140/145 קמ"ש (בהתאם לסדרת הייצור) JT42CW (קטרים ספרדים לנוסעים) - 110 קמ"ש קטרים ישנים (G12, G26) - עד 124 קמ"ש (או משהו כזה), בהתאם למאפיינים הטכניים של כל קטר מסוים (קטר 125 - 140 קמ"ש) כאמור, בכל קטע מסילה מוגדרת הגבלת מהירות לכל סוג של רכבת, כך שלא בכל מקרה מסוגל ציוד מסוים לנצל את מלוא היכולת שלו.
מהירות מירבית מותרת בקרונות ישנים:
קטרי JT42BW פשוט אינם 'מרחמים' על הגיל של הקרונות האלו, תפסתי אותם (באמצעות סטופר) לא פעם, 'נסחבים' במהירות קרובה מאוד ל-140 קמ"ש! באתר רכבת ישראל ישנם נתונים חולקים: מהירות מירבית מותרת לקרונות יוגוסלבים - 120 קמ"ש ואילו לאל חאלד הצרפתיים - 160 קמ"ש!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה