.....................

אין כזו חיה מטעם המינהלת.

הישובים שנמצאים היום יחד, הם רק ישובים שדאגו לכך *בעצמם* והמינהלת אח"כ תפסה על כך טרמפ. קחי לדוגמא את גני טל שדאגו *לעצמם* למקום מרוכז בחפץ חיים והמינהלת בונה להם עכשיו קרוואנים ביד בנימין (הם נכנסו לגור שם למרות שהמקום טרם כשיר לאכלוס) כנ"ל כפר דרום, כנ"ל עצמונה וכו' וכו'. רק הישובים שהתארגנו עצמאית קיבלו ]תרונות מאוחדים (מי שקיבל. 65 % עדיין מחכים לקרוואנים.
 
מבינה ושמחה עבורם שהם הצליחו

להתארגן והצליחו למצוא לעצמם פתרון שגם יהיה מקובל על המנהלה . (אני לא רואה שום דבר רע בזה שהתושבים עזרו לעצמם להפך , ככה הם בטוח מרוצים מהפתרון כי הם היו שותפים לקבלתו ). תקחי לדוגמא את הכעסים שיש עד היום לתושבי עיירות הפיתוח על כי "תקעו" אותם בישובים באמצע שום מקום בלי להתחשב ברצונם . ואילו לעולים מברה"מ נתנו את האפשרות למצוא לעצמם מקום מגורים והם הרבה יותר שבעי רצון . ומקווה שגם הנותרים ימצאו את הדרך ביחד שתתאים עבורם וגם שתהיה מקובלת על המנהלת .
 

פלגיה

New member
יש כאן הרבה גורמים מורכבים

למשל - גודל היישוב. ליישוב ובו 50 משפחות קל יותר למצוא פתרונות מקובלים על כולם מליישוב שבו 400 משפחות. גם יישובים שקיבלו פיתרון כיישוב (למשל אנשי גדיד שהתיישבו בדרום הר חברון) נתקלו בבעיה שמי שהיה גר בשכירות ולא רכש דירה, לא יכול להשתלב באותו פיתרון. ויש גם יישובים שבהם יש בעיות פנימיות המקשות על מציאת פיתרון.
 

פלגיה

New member
אפשר לומר שאם הפינוי עצמו

היה מתבצע באותה שלומאליות של מנהלת סל"ע - עוד היינו ברצועת עזה. למנהלת סל"ע אין שום רגישות, וכנראה גם לא נחישות
 
ואם היו משקיעים בשיקום

זמן, כסף והיערכות כמו שהשקיעו בפינוי - תוך שבוע כולם כבר היו מסודרים. אבל תיכנון לטווח ארוך אף פעם לא היה הצד החזק במדינה שלנו.
 

פלגיה

New member
בואי תתני לצבא לשקם אותם

חמישה חיילים על כל מתיישב, ושישמרו עליהם כמו ששמרו על צמיגי האוטובוסים בזמן הפינוי. אין, אין כמו צה"ל שלנו.
 

חגיתל2

New member
אני לא חושבת שזה רעיון טוב

לצערי הילדים שם וגם התושבים במצב שכל חייל מעורר בהם חרדה או כעס.
 

k a t a n

New member
לבי עם כל האנשים המדהימים האלה

אלה שבאמת עכשיו אין להם בית, ולא משנה אם משלמים להם את השכירות או לא, לא משנה אם המאבק שלהם צודק או לא - אין להם בית, כי את הבית שלהם לקחו להם - תוך מספר ימים באו, הוציאו אותם מהבית , מחקו את מה שהיה פעם שלהם ועוד השתמשו במילים כמו "רגישות" בכדי לתאר את הזוועה שנעשתה שם. אין יום שאני לא חושבת איך זה יכול להיות ? איך זה שלא מזכירים אותם כמעט בכלי התקשורת ? ככה? עם ישראל ככה שכך אותם ? איזה עצוב.... הלוואי שהייתי יכולה לעזור לכם, אבל כל מה שעשיתי זה לשבת מול הטלויזיה ולבכות במקום להגיע לגוש קטיף ולהביע את ההזדהות - ועל זה אני מבקשת סליחה !
 

mbar30

New member
לזרות מלח על פצעים - העניין תם

ונשלם . אין צורך לחזור ולפתוח פצעים מדממים. צריך להמשיך הלאה ולשקם והדרך הנכונה היא ליצור מחאה חברתית מה עם הישובים בחולות חלוצה? שמוליק ריפמן דיבר על זה לא מעט לחץ ציבורי ולובי נכון בממשלה ובכנסת
 

פלגיה

New member
כל מיזם כזה (כמו חלוצה) או דומה

מטורפד ברגע שמגיע לרמת ראש הממשלה.
 

שי ז.

New member
גם מיזם כפר הגולף באשקלון?

שם מתים לתת את המגרשים שעומדים מוכנים אחרי פיתוח מלא (ומי שלא מאמין מוזמן לסיבוב שם) אבל המתישבים לא רוצים.
 

פלגיה

New member
אני לא רוצה לומר דברים לא מבוססים

על מיזם הגולף שמעתי רק מהימים שלפני הפינוי, מפי תושבי אחד היישובים החקלאיים . הטענה היתה שהוא לא מתאים לצרכיהם, אבל אני ממש לא מצויה בנתונים כדי לומר למה.
 

שי ז.

New member
יכול להיות שהם צודקים כי אני לא

מכיר את הצרכים שלהם שלדעתם פוסלים את המקום. מה שאני יודע שמדובר במגרשים לבתים צמודי קרקע צמודים לחוף הים. האיזור משגע ונמצא בצפון אשקלוון. יש באיזור בטווח הליכה של כ 15 דקות בתי ספר יסודיים, יש מרכז מסחרי באותו המרחק (האיזור כרגע עוד לא בנוי פרט לפיתוח שנעשה אבל אחר כך יהיה לו מרכז מסחרי משלו), קאנטרי בטווח הליכה והים ממש צמוד. אם היתה לי את היכולת הכלכלית הייתי שמח לבית שם.
 

פלגיה

New member
השאלה גם אם להם יש את היכולת הכלכלי

כי הפיצויים הובטחו, אמנם, אבל לא תוקצבו בשום מקום (בנינו על הדוד סם, שמשום מה יש לו בעיות יותר בוערות, כמו המפונים של ההוריקנים שלו)
 

שי ז.

New member
שם הם מקבלים את המגרש ולא קונים

המדינה קונה ישירות עבורם אבל שובף בלי לשמוע מה הסיבה שהם לא מתאימים לא נוככל לדעת מדוע ההצעה נפסלה על ידם.
 
העניין לא תם ולא נשלם. אולי רק למי

שיושב בביתו וממשיך את חייו אחרי שמיצמץ בשפתיו על התמונות ביום הפינוי. יש בין המפונים גם אנשים מבוגרים - מי יעסיק אותם??? יש בעלי עסקים פרטיים - מי יתן להם כוח והבטחה שעסקיהם יתבססו מהר? יש ילדים ובני נוער ללא מסגרת קבועה יש מכולות שלא נותנים לפתוח יש כספים לבניית בית - שהולכים ונגמרים על כלום.. הפצע עדיין מדמם. אם את רוצה תפתחי איזה טלנובלה ותתעמקי בה. מבטיחה לך שלא יעסיק את מוחך זמן רב יותר
 

mbar30

New member
עניין הפינוי תם ונשלם, ולראייה ניתן

להציץ בארכיון או להסתכל על הישובים המפונים. עניין המפונים לא נסגר מהרבה סיבות. מאחר ואנחנו לא מכירות ועם כל הכבוד לטלנובלות שאני לא צופה בהן מפאת חוסר עניין, הזלזול שלך בעיסוקי המוח שלי הצחיק אותי. ואם את רוצה שיענו לך תשובות לעניין תשאלי או תשיבי בכבודלאנשים.
 
למעלה