מילא לקשור

אבל זה כל כך שקוף. זה כל כך בנאלי. זה כל כך בגרוש. היא לא מסכנה ולא קרה לה כלום מזה שהיא עשתה את התרגיל. אבל בגלל שקשרת אותה בגומיה ונתת לה לזחול לשטיחון כניסה של הבית אז היא תבין, בפעם הראשונה בחיים שלה, שיש משהו ש"קושר" אותה ושיש לה יותר כוח ממה שהיא חושבת ושבעצם אם היא תרצה היא תוכל להשיג הכול בחיים? את כל התובנות המדהימות האלה היא תסיק מהתרגיל הזה? את כל הבעיות והמגבלות שמלוות אותה כבר 30 שנה היא תשיל בעקבותיו? ככה היא מתגברת על 30 שנה של עוני ושל פחד ושל הזנחה? על זה שאמא שלה לא יכלה לגדל אותה, על זה שהיא התגלגלה בפנימיות, על זה שהיא בחיים לא הכירה בית? על זה שהיא עוזבת כל מה שהיא מתחילה? בחייאת! היא צריכה טיפול פסיכולוגי אמיתי וטוב, לא לקרוע גומיה. אם כי, אם הוא לא שיקר ובאמת הגומיה נקרעה לא בכוונה של ההפקה והבחור הצליח לצאת מהזירה של האגרוף כשהוא לא היה אמור להצליח אז זה די מדהים ושאפו לחבר'ה האלה.
 
תראי...

יש אנשים שרק מישהו מהצד יכול לגרום להם להזיז את עצמם וכן,לפעמים מספיקה מילה אחת. דבר שני,ברור שמדובר כאן על קיצוניות ולא מראים את כל מה שמסביב. ועדיין,
אלון גל,תעשה לי ילד!
 
בסדר, בסדר, את הילד אני לא גוזלת ממך :)

אני חייבת לתהות אם יש משהו מסביב. זה מה שמפריע לי. כי נגיד בריאליטי כמו הברבור (האמריקאי, לפחות), או במתחילות מחדש, אומרים במפורש שהמשתתפות נמצאות בטיפול. נכון שמראים רק חלק קטן מאותו טיפול, ובטח את החלק הפופוליסטי ביותר עם הכי הרבה פריצות דרך ודמעות, אבל לפחות אני יודעת שיש איש מקצוע שמלווה את האנשים האלה. במשפחה חורגת לא ציינו לרגע טיפול פסיכולוגי מקצועי ולאלון גל, עם כל הכבוד, אין הכשרה מתאימה. זה קצת מלחיץ. אבל ילד הוא יכול לעשות לך. אני מרשה :).
 
קואצ'ר ופסיכולוג זה לא אותו דבר

זה בדיוק מה שאני אומרת. אני לא מתיימרת לאבחן אף אחד, אבל לעניות דעתי לחלק מהאנשים בתוכנית יש בעיות פסיכולוגיות עמוקות שצריך לטפל בהן איש מקצוע בתחום הפסיכולוגיה ולא קואצ'ר שתפקידו, בגדול, לכוון ולעודד, לא לטפל. אם נחזור לדוגמא של הבחורה מאתמול - היו לה חיים קשים מאוד, ניכר עליה שהיא נושאת משקעים של העבר, שכל ההתנהלות שלה נובעת מטראומות שהיא עברה, היא נאחזת בבית הזה כי זה הדבר היציב היחיד שהכירה... זה לא עוד פוסטמה מחומצנת שלא מבינה שכשאין כסף לאוכל לא הולכים לעשות הדבקת ציפורניים עם אבנים ולא קונים סיגריות יקרות. זאת בחורה עם בעיות. ומי בתוכנית מטפל בה? בסדר, אז הוציאו אותה מהדירה הקטנה הזאת והכריחו אותה לשכור דירה אחרת. ומי מטפל במצב הנפשי שבו היא נמצאת כתוצאה מזה? יש לה פילוסופיה שלמה של למה הילדה *לא* צריכה להיות בגן, מין הסתם פילוסופיה שנבנתה במשך שנתיים לפחות, ואז במשפט אחד, "היא התגברה על החששות ושלחה את הילדה לגן". איך התגברה? מי עזר לה? איך בלילה אחד כל מה שהיא חשבה על הורות התהפך? ואולי זה לא נכון עבורה ועבור הילדה? אז או שיושבת שם סוללה של אנשי מקצוע שאנחנו לא רואים אותם, ואז - חבל, מפני שנוצר רושם מאוד לא מקצועי, או שמעבירים אנשים תהליכים מאוד מסובכים בלי ליווי מקצועי מספק, ואז זה מפחיד.
 
אגב, רק שיהיה ברור, זה לא נגדך חלילה

איכשהו יצא פה מין ויכוח בינינו ולא התכוונתי לפגוע, או משהו. פשוט התאספו לי כמה וכמה דברים להגיד על התוכנית הזאת וכנראה קפצתי על ההזדמנות לפרוק.
 
ברור שזה לא נגדי,זה בסדר../images/Emo140.gif

לא חשבתי ככה לרגע... ברור שלא מדובר כאן על טיפול אינסטנט ויש עוד הרבה דברים שהם סמויים מהעין. מה לעשות,כנראה שאני אוהבת קרחים בלי גבות שמדברים הרבה...
 
קואצ'ר זו סתם מילה יפה

כל אחד יכול היום לעשות קורס קואצ'ינג ולקבל תעודת קואצ'ר מבית הספר לקואצ'ריקה. אני הייתי מעדיפה ללכת ליועץ עסקי, פסיכולוג ואפילו וטרינר לפני שאלך לקואצ'ר כלשהוא, שאת כל מה שהוא יודע אני יכולה לקרוא באינטרנט.
 
לגמרי, כל אחד נהיה לי קואצ'ר

יש לי חברה, שהיא אמנם חברה שלי ואני אוהבת אותה, אבל היא מופרעת לגמריי. כאילו, ברמות
אז היא, אחרי 20 קריירות ב 80 מקומות, החליטה שהיא בעצם רוצה להיות קואוצ'רית, הלכה עשתה איזה קורס ו- ואללה! היא קואוצ'רית! בקושי סגורה על החיים שלה, ולא נראה לי שהיא במצב לתת למישהו עצות על החיים שלו. בקיצור זה תחום פרוץ, לא צריך שום תעודות ,שום הסמכה, כל אחד יכול להיות קואוצ'ר. בעייתי ביותר.
 
נכון מאוד!

אנשים כאלה צריכים טיפול! זאת גם אחת הבעיות שלי עם כל הנושא של הקואצ'ינג, שמעבר לזה שזה תחום פרוץ שכל אחד (ע"ע מדריך שחייה) יכול לבוא ולטפל באנשים עם בעיות רציניות וקשות. אין בעיה לתת להם כמה עצות איך לצאת מהמינוס ואיך להגדיל את הרווחים. סבבה. אבל הוא ממש מתיימר לעשות להם טיפול נפשי רציני, בכך שהוא קושר אותה לגומייה? באמת זה היה זול וטפשי בעיניי. אם כבר שידבר איתם על זה שהם כל כך עניים אבל יש להם פלאזמה וגיטאר הירו
 
אני חושבת שמה שהוא עושה זה בגדר פשע (בלת"ק)

בעיקר בשלושת הפרקים האחרונים, בהם הוא שם על עצמו כובע של פסיכולוג וניסה לעשות למשפחות תהליך שלוקח הרבה יותר מהוקוס פוקוס כדי להניע קדימה אנשים ומשפחות כאלה. אין לו שום הכשרה פסיכולוגית או חברתית אחרת מכל סוג שהוא, הוא לא יכול לדבר עם מבוגר שעבר התעללות בתור ילד. - ובטח שלא לתקן את זה. הוא לא יכול לקחת משפחה שהקרעים בה כל כך חמורים, שהילדים הבכורים שונאים את הבת הקטנה, עד כדי כך הוא הבין את זה שהדרך שלו להתמודד עם זה הייתה להפריד בינהם. והתוכנית אתמול הבעיות היו חמורות בהרבה יותר. לדעתי לטווח ארוך, מאוד יכול להיות שהוא עושה נזק. אז מכיוון שהוא לא עבר שום הכשרה, רצוי שישאר בתחום הכלכלי, ולא ינסה לשחק בנפש של אנשים.
 
לא.

בעיקר כאשר בעברי הכרתי אנשים שנפגעו קשה מסוג של "אימון" שכזה. אתה מאמן? ואללה יופי, אבל את הפסיכולוגיה תשאיר לאנשי המקצוע. יש דברים שאם כל הכבוד לך, אתה לא יכול להתעסק איתם, מבלי לפחד לעשות נזק.
 
הוא לא מתיימר להיות פסיכולוג...

(מוצאת את עצמי משום מה מגנה עליו למרות שזה ממש לא חיוני
).
 
למעלה