../images/Emo124.gifאלון גל,תעשה לי ילד../images/Emo70.gif

בנות,אני מאוהבת... כל האופי של האיש המדהים הזה זורח לו מהפנים.
 
באמת?! לי זה מרגיש כל כך זול

פסיכולוגיה בגרוש. חלק מהדברים שהוא אומר מרגישים לי כמו זלזול באינטליגנציה של כל מי שסביבו. בעה. נראה לי שהוא יותר מוצלח בתפקידו המקורי - מדריך שחייה.
 
ממש לא פסיכולוגיה בגרוש

לפעמים אנשים לא רואים מה מונח להם בקצה האף... לפעמים מילה אחת יכולה לשנות חיים שלמים של אנשים,מי כמוני יודעת. ולגופו של עניין,לטעמי הוא מ- ד-ה-י-ם!
 
אולי בעצם זה מה שמפריע לי

התוכנית התחילה (בעונות הקודמות) כתוכנית על התנהלות כלכלית קלוקלת. גם למי שלא היה במצב גרוע כל כך, היה מה ללמוד ממנה. כעת, נראה שהיא הפכה למין סדנת טיפול פסיכולוגי / התנהגותי אינסטנט. מלבד העובדה שנראה לי מופרך שאנשים חיים שלושים (אם לא שישים) שנה עם בעיות מסויימות ופתאום מילה אחת או משחק תפקידים אחד משנים אותם מן הקצה אל הקצה, האלמנט הכלכלי של התוכנית התפוגג לו. כל מי שהשתתף בעונה הנוכחית היו בעלי עסקים פרטיים. כולם מקבלים בדיוק את אותו יעוץ מהבנקאית: תפרידו בין חשבון פרטי לעסקי ודברו עם הבנק לגבי פריסת תשלומים. יופי. וחוץ מזה? לכולם יש הוצאות לא פרופורציונליות לחיים שלהם ובזה כמעט לא מטפלים. לא לקנות בקיוסקים? זה מה שיש לאלון גל להציע לחבר'ה האלה? 2000 שקל סופר? ועוד 700 סופר פארם? ועוד מסעדות? אז הוא הוריד להם את הקניות בקיוסקים ואת האוכל המוכן ואמר להם להשתמש בטלפון הקווי וזהו? כל הבעיות הכלכליות שלהם נפתרו? למה לילדה במצב כלכלי כזה יש את הכלבלב של שילב שעולה מעל 200 שקל? למה בכלל קניתם לה דבר כזה? למה יש לבחור גיטר הירו בבית אם בקושי יש לו כסף לאוכל? הכול מרגיש לי מחופף, מזלזל, לא רציני ולא עמוק. בעונות הקודמות, לפחות מבחינה כלכלית אפשר היה ממש לראות שינוי באנשים. עכשיו זה ריאליטי זול. ולי אישית התובנות העמוקות שאנשים מגיעים אליהן נראות לי מפוברקות לחלוטין.
 
צודקת ב 100 אחוז

לא ראיתי שכבר כתבת, אבל גם אני מרגישה שמתוכנית שאמורה לעזור לאנשים לצאת מהבעיות הכלכליות, היא הפכה לתוכנית קואצ'ינג. בעבר זו היתה תוכנית שגם אני למדתי ממנה רבות, למרות שההתנהגות הכלכלית שלי היא בסה"כ מאוד מאוזנת (לעניות דעתי). בתוכנית היו כל מיני אנשים, ביניהם גם שכירים, שהבעיות שלהם קרובות אליי הרבה יותר מאשר אלה של עצמאיים. עכשיו זו באמת נהיתה תוכנית קואוצ'ינג שמר גל אמור לפתור להם בנוסף לבעיות הכלכליות את כל הבעיות הנפשיות והזוגיות שלהם. גם לדעתי הם בכלל לא התמקדו בנושא הכלכלי. כמו שכתבתי למטה, לזוג הזה, שאמור לחיות בעוני מחפיר, יש פלאזמה וגיטאר הירו (שאני לא מרשה לבעלי לקנות, ואנחנו לא בדיוק רעבים ללחם) ובנוסף הם בוכים שהם לא יוצאים ואין להם חיים ו הופה! 700 שקל על מסעדות! לדעתי היה מין הראוי להתמקד לזה ולא בחארטה הפסיכולוגיסטית של התרגילים השקופים והטפשים שהוא עשה להם.
 

רונית י

New member
צודקת לגמרי

אני לא אוהבת את מה שנהייה מהריאלטי הזה. והטיפול הפסיכולוגי שהוא עושה למשפחות האלה פשוט לא רציני ולדעתי גם יכול להזיק.
 

panda321

New member
נראה לי שיש לכן זיכרון קצר

כבר בעונה הראשונה הצהירו בתוכנית (בקטע שפתח כל פרק) שלדעת אלון אלון גל רוב הבעיות הכלכליות של משפחות כמו שאלה שמופיעות בתוכנית הן במקורן בעיות ריגשיות, ולא כלכליות בלבד. והחל מהתכנית הראשונה ולאורך כל העונות - פיתרון הבעיות הכלכליות מגיע רק לאחר פתרון הבעיות האישיות של בני המשפחה.
 

רונית י

New member
אני מודה שלא צפיתי בכל הפרקים

אבל ממה שכן ראיתי בכל זאת הדגש בתכניות האחרונות הוא על הבעיות המשפחתיות לעומת התכניות הראשונות של הסדרה, אז יותר התמקדו במצב הכלכלי. לדעתי הגישה השתנתה פשוט כי זה יעלה את הרייטינג.
 

panda321

New member
שום דבר לא השתנה

זו היתה גם הגישה בכל הפרקים הקודמים: מתחילים מהצד הכלכלי ולאט לאט מגיעים גם לסיבות המניעות את בני המשפחה - כלומר לצד הפסיכולוגי.
 
כן ולא.

אני אנסה לתת כמה דוגמאות מהזכרון. בפרקים הראשונים שראיתי היה ככה: מעכשיו, יש לכם 400 שקל במזומן להתנהלות של השבוע. אין להשתמש בכרטיסי אשראי או למשוך כסף נוסף. בטלו את כל כרטיסי האשראי. בטלו את הכבלים. הפסיקו לקנות סיגריות. רכזו את הקניות שלכם לקניה חודשית גדולה במקום זול במקום קניות קטנות במכולת היקרה. בטלו לילדים חוגים. עברו על הצעצועים של הילדים, מיינו, מכרו את מה שלא צריך ואל תקנו יותר בזמן הקרוב בכלל. מכרו את האוטו החדש והיקר וקנו במקומו רכב צנוע יותר. מצאו משרה נוספת. הכינו טבלה מסודרת של הכנסות מול הוצאות. זה היה על ההתחלה, בבום. אחרי יישומם של כמה צעדים כלכליים מהנ"ל, היה מפגש נוסף, שגם הוא הוקדש לענייני כלכלה. רק לאחר מכן היתה התייחסות לבעיות פסיכולוגיות. בפרק האחרון זה לא היה. שוב, לראייה, הם גרים בבית קטנטן ויש להם פלזמה. על זה אלון גל לא מדבר. בפרקים קודמים הוא כן התייחס לסממני עושר בבתים של אנשים שלא אמור להיות להם. כנ"ל לגבי הגיטר הירו של הבעל, שזה משחק יקר מאוד שלא אמור להיות לו בבית. כנ"ל לגבי הצעצועים היקרים של הילדה. כנ"ל לגבי 2000 שקל בסופר+ 700 בסופרפארם. בפרקים קודמים הוא היה יורד על משפחה כזאת וחזק. אין שום סיבה ששלוש נפשות יוציאו כמעט 3 אלף שקל בחודש בקניות. וזה עוד בלי עוד 700 שקל בקיוסקים. במקום להכריח אותם להכין רשימת קניות מסודרת, לרכז את הקניות, ועוד ועוד, כל מה שהוא עשה זה צייץ לגבי הקניות במכולת והמסעדות. בעבר הוא היה שוטף אותם חזק על התנהלות כזאת. למה לחבר'ה האלה הוא לא נתן את ה-400 שקל במזומן שלו? מה שהיה סממן של תוכנית ההבראה שלו בעונות הקודמות? למה לא הראו אותם לא קונים בקיוסק? בעונות הקודמות כן הראו התנהלות כלכלית. הראו את האמא הולכת לשוק וקונה במזומן, הראו את האבא מוציא כסף למרות שאמרו לו לא לעשות את זה. כאן - כלום. אז אולי התיאוריה של התוכנית לא השתנתה, אבל היישום והעריכה - מאוד השתנו.
 
שושני, אני מסכימה איתך,, אבל עדיין....

אלון גל הורס גם אותי, הבחור מלא כריזמה וקסם אישי,עושה כזו תחושה של שלווה ובטחון. אם מלי זורקת אותו, אני לוקחת!!!!
 
לא זורקת אותו../images/Emo70.gif../images/Emo6.gif

בגלל הסיבה הפשוטה שעוד לא תפסתי אותו...
הוא נותן הרגשה כזאת שאפשר להתכרבל אצלו כל כך בכייף(רק שבן הזוג שלי לא יקרא את זה...
),חוץ מזה שיש לי חולשה לקרחות...
 
הוא היה מדריך שחיה?

נו, טוב... בכל מקרה, חלק מהדברים שם באמת שטותיים, אבל תזכרי, חלק מהעניין זה רייטינג, ואם זה עוזר ולו רק למשפחה שהם אצלה.. זה גם משהו.
 

shan26

New member
כן בהחלט

אני זוכרת אותו ב-live מהברכה. הוא היה ממש מפחיד ומאיים. אני לא התאמנתי אצלו אז לא יודעת אם הילדים אצלו אהבו אותו או לא, אבל מהצד ממש חששנו ממנו. מה שמוזר זה שהוא היה בורג כ"כ קטן במערכת, ומישהו שאפילו בתור ילדים לא הערכנו. הוא בהחלט שדרג את עצמו בצורה מטורפת. אני מעריכה אותו רק על זה, אבל בחיים לא הייתי נעזרת בו, זה באמת נראה לי זול ופסיכולוגיה בגרוש, כמו שושן.
 
גם לי זה די נראה פסיכולוגיה בגרוש

חלק מהעצות שהוא נותן הן בהחלט חכמות ומועילות, אבל כל התרגילים האלה שהוא עושה בהחלא נראים מפגרים וזלזול באינטיליגנציה של הבן אדם. כאילו, אין לקשור את הבחורה המסכנה בגומיה ולגרום לה לרוץ בשדה אמור לשפר לה את החיים? ממש נראה לי מפגר
 
למעלה