Comic Relief

../images/Emo6.gif "תא כתום"- מי שתומך מוזמן

להצטרף. מספר החילונים ובהם ראשי התא איננו מבוטל בהם לא מעט יוצאי תנועת נוער "שמאליות" כולל כותב שורות אלה.
 
לחברים רחמנא וליצלן....

אכן אחוז גבוה מתומכי "ההתנתקות" הם ציונים שאינם צריכים לקבל ציונים על מידת הפטריוטיות שלהם, מאף אחד.( אגב ישנה קבוצה של תומכי "מפלגת העבודה" שמתנגדת להתנתקות.) עם זאת ישנם לא מעט עוצמות פוסט/אנטי ציוניות שמרוכזות בנקודות מפתח שדוחקות את כל ה"שמאל" קצת איך נאמר זאת בעדינות...הימה. למדקדק בנושא הרטוריקה. הבה נבהיר: גירוש אנשים מביתם הוא מעשה שאיננו יכולים לקבל של יהודי או של ערבי.
 

ArchiParchi

New member
אני רוצה להודות לך

על שהכנסת פוליטיקה גם לכאן. אני כל כך שמח שבטכניון אסורה כל פעילות פוליטית בשטח הקמפוס. אני אישית אשמח לראות אותם גוררים לועדת משמעת כל מי שיתחיל עם הפוליטיקה. ועוד נקודה קטנה. נמאס לי מכל הדמגוגיה הזו.. גירוש יהדוים מביתם.. אף אחד לא מגרש פשוט עוברים דירה... כן עוברים דירה. כשאני עובר דירה אני לא מתחיל לבכות ולטעון שרק בדירה הזו חייתי וזה לא מוסרי שבעל הבית מבקש ממני לעזוב. סה"כ לעבור בית. די עם הססמאות.
 

JaneLame

New member
וכשאתה עובר דירה אתה לא מקבל פיצוים

בדומה למתנחלים. עברתי 11 דירות ובאף אחד מהפעמים לא שילמו לי כמו שמשלמים להם, ועשיתי הרבה פחות רעש. חבורת מפונקים עם אידיאולוגיה תימהונית.
 

JaneLame

New member
ועוד איך הכריחו.

הייתי ילדה וטינאייג'רית בכל הפעמים, וכל פעם מחדש הייתי צריכה להיפרד מהחברים, בית הספר והסביבה המוכרת לי. לא היה קל, אבל לא חסמתי כבישים.
 

Kiru

New member
אז את הראשונה שצריכה לדעת

שזה לא קל. אני לא יודע, אני ממש לא ימני קיצוני, אבל קצת כואב לי עם מה שקורה שם, ועם זה שאף אחד לא רואה את הצד שלהם (נכון שדברים מטופשים כמו לחסום כבישים בפירוש לא יוצר אהדה).
 

d a p h n a

New member
ברור שאני רואה את הצד שלהם...

ברור לחלוטין שזה לא קל לעזוב את הבית, במיוחד כשזה לא נעשה מרצון. ברור שזה קשה, ברור שזה כואב. באמת, אני ממש משתתפת בצערם. ועם זאת, מדינה לא מנהלים על פי הרגש, אלא על פי השכל, וזה שזה כואב לאנשים עוד לא אומר שלא צריך לעשות את זה. זו הנקודה.
 

Unicorn98

New member
../images/Emo32.gif תמו הימים שבהם הימין קבע את

גבולות הציונות. כל הניסיונות שלך להדיר את רגלי החלוקים עליך מתוך מחנה הציונות לא יצלחו. מעבר לכך, גם האידיאות הפוסט ציוניות מבכרות להביא שקט ושלווה לתחומי מדינת ישראל הריבונית, גם אם קיים ויכוח על גבולות אלו. בנושא הגירוש: אם אגיע לביתך ואשתכן בו שלא על פי דין או הסכמה, האם תסכים שלמשטרה יש את הזכות כאוכפת את חוקי הריבונות להוציאני מביתך? זהו גם סוג של גירוש.
 
מעניין חד קרן- העלת כאן נקודה

מעניינת...בין שאר האמירות המעניינות כשלעצמן-אודות חברי "מסדר הפוסט הישועי", אבל זה לדיון אחר. ראשית הבהיר שאני משיח בשם עצמי בלבד, ולא כדובר רשמי של התא או גוף אחר. לצורך הדיון התיאורטי, -הבה נבחן את אמירותייך האופרטיביות - על אותו מישור רטורי צר: "אם אגיע לביתך ואשתכן בו"... מאוד מעניין משום שבתי גוש קטיף לא קמו על בתי ערבים, הם הוקמו על שטח שומם, כך גם רובה המוחלט והגורף של ההתיישבות בכל יהודה ושומרון. נראה שהמשוואה קורסת מול המציאות. לעומת זאת, אם כבר ישנם בתי אנשים שיושבים על בתי אחרים שעזבו הם למשל בבתי שיח מוניס ושכונת ג'מלייה בת"א-יפו. אזי עלינו לשלוח את כחולי המדים להעיף קיבינימט את בורגניי אוניברסיטת ת"א -ושאר "כיבושי" רמת-אביב וכו'? הנה כי כן על פי אותו היגיון סטודנטי ושאר תושבי רמת אביב, עין הוד ושות' כבר מזמן היו צריכים לארוז.
 

Unicorn98

New member
אני מתנצל, אבל אתה שבוי בתמות

הקבועות שמשמשות את הטיעונים הפופוליסטיים שלך.. אני כלל לא כיוונתי להתייחס לעובדה שיהודים גרים בשטחי יש"ע שלא כחוק, או להתייחס לעובדה ששטחים אלו הם כבושים - על גבי מגרשים ובתים של תושבים קודמים (למרות שאני בהחלט מסכים עם קביעות אלו). הדבר היחיד שהתייחסתי אליו הוא השימוש במכבסת המילים לצורך תיאור פינוי התושבים כאל גירוש. בדבריך אמרת "גירוש לא ייתכן בשום תנאי", ואני הצגת לך מצב דומה שבו המדינה רשאית להפעיל כוח על מנת "לגרש" אדם ממקום מסוים. החוק שוּנה. זוהי עובדה. בתי המשפט הכירו בחוקיות המצב החדש, והרוב הפרלמנטרי אישרר אותו, וכן הציבור ברובו לא הקים מרי אזרחי. מכאן - כאשר החוק הוא חוקי ומקובל, על המדינה להפעיל כוח על מנת לאכוף את החוק. לכן, "גירוש" כזה הוא חוקי ואפשרי. ורק להסיר ספק - לא הבנתי את הרמיזות שלך בנושא "המסדר הפוסט-יישועי".
 

greywolf

New member
ובין תומכי ההתנתקות

יש הרבה שהם בעד מהפכה אמונית, כהגדרתם, וכבר אינם ציונים, למעשה. לפטריוטיות פנים רבות, וכשימין מנכס לעצמו את הבעלות עליה, סימני האזהרה מתגברים. תעבור על גירושים במאה ה- 20, הם לא כוללים פיצויים כספיים גדולים מאוד ודיור חלופי (שהורס שמורות טבע). מי שלא מקפיד במיוחד על החוק הבינלאומי, לא יכול פתאום לקפוץ עם טיעונים המסתמכים עליו.
 
צר לי אהיה חד וחלק

"יש הרבה שהם בעד מהפכה אמונית, כהגדרתם, וכבר אינם ציונים, למעשה. לפטריוטיות פנים רבות, וכשימין מנכס לעצמו את הבעלות עליה, סימני האזהרה מתגברים" -זוהי אמירה סיסמתית רלטיבית חסרת ארגיומנט טבעי. לכן כל עוד לא תסתמך על בסיס טבעי לא מתאימה לדיון. אני אינני נלחם למען פיצויהם של המתיישבים. אני כן, חושב שאסור לנו לתת להם לעזוב את ביתם מנקודת ממשק ציונית. נסיגת צה"ל מנוסה ועקירה מסוכנת לגוש דן ולשאר חלקי הארץ יותר מלאותם אמיצים שספגו 5,300 פצמ"רים על ראשיהם ונפגעים ביחס עולה פי כמה מכל אוכלוסיה ישראלית אחרת. לגבי החוק הבינלאומי- אינני מתכוון להכנס לכך כרגע, אך ישנם משפטנים מהדרג הראשון בעולם כולל מארה"ב שרואים בגירוש "האזרחים הישראלים מביתם שלא בהילה מספקת -פשע מלחמה לכל דבר".
 

greywolf

New member
חסר ביסוס עובדתי

לך לאתר של "מנהיגות יהודית" ותקרא את המאמרים. תבדוק מהו הבסיס האמוני של רבות מהישיבות בימינו ותשווה אותו לציונות. לגבי החלק השני של דברי, קרא את קורותיה של רפובליקת ויימאר, של איטליה בעשור הראשון של המאה ה- 20, ושל ספרד עד להפיכה של פרנקו.
 

Unicorn98

New member
יוסי שריד היטיב לנסח את זה, כהרגלו

הוא קרא לזה - עצם הויכוח הוא על מקור הסמכות. סמכות תורנית-אלוקית מול סמכות הרוב החוקי האזרחי (והמשפטי).
 
למעלה