שרשור שונות

שאלה למנהלי הפורום.

שלום. לפי מה אתם מחליטים לאיזה שרשור לצרף איזו הודעה? כתבתי למשל הודעה על דיברגאנט גרדיאנט ורוטור והעבירו את זה לשרשור היומי. אוקיי זה מובן למה. אבל למשל, כתבתי הודעה על בעיה בפונטים של מתמטיקה בקבצים מסוג PDF וצירפו את זה לקישור שההודעה הראשונה בו היא "מישו לומד במכללה האקדמית", ולא ממש ברור לי מה הקשר בין זה לבין ההודעה שלי. בנוסף, השרשור הזה התחיל לפני 3 ימים וסביר להניח שהרוב כבר לא מסתכלים עליו ולכן הסיכוי שמישהו יענה עוד יותר נמוך. מדוע זה כך? מה כל כך מפריע בהודעות חדשות?
 

googenhaim20

New member
בקשה מיוחדת מחברי הפורום

מישהו יכול לסרוק את העדכונים של משרד החינוך למועד חורף תשס"ה בשאלון 004 מהספר של גבי יקואל? תודה.
 

gd10

New member
שמתם לב שבפירסומת שיש בפורום...

בשביל high q אז יש רגע שבו קופצת הודעה ורשום "פסיכומטרי". שמעתי שזה לא חוקי....
 

1ca1

New member
השירשור הזה

של המכללה האקדמית הוא שירשור off של דברים שלא קשורים למתמטיקה, לכן שורשרת לשמה.. לבעיה כזאתי תפנה לפורום תמיכה טכנית או לאדובי (שהיא היצרנית של אקרובט, איתו יוצרים PDF) או לקרטסופט (נציגת אדובי בארץ) לגבי דיברגאנץ גרדיאנט ורוטור, אלה שאלות שמתיאמות לשרשור היומי...
 

freedom rider

New member
../images/Emo150.gifלא, לא, לא../images/Emo150.gif

הספר של גבי יקואל מוגן בזכויות יוצרים. אם מישהו יסרוק ויעלה לפורום, ההודעה תימחק, וה"מישהו" שיעשה את זה ייחסם. את הספר של גבי יקואל ניתן למצוא בחנויות ובספריות. כולכם מוזמנים. אני מבקש להמנע בעתיד מפרסום בקשות כאלה על גבי הפורום.
 
כן אבל..

מן הסתם רוב הסיכויים שמי שיידע איך לפתור את זה יהיה מישהו שצריך את זה... מסקנה - הוא צריך להתעסק במתמטיקה מסקנה - יש סיכוי גדול למצוא אותו בפורום מתמטיקה מסקנה - כדאי לי לכתוב את ההודעה כאן
 

freedom rider

New member
זה פורום מתמטיקה

לא פורום תמיכה במחשבים. רוב הסיכויים שתמצא תשובה לשאלתך לא כאן אלא בפורום מחשבים. ואם בכל זאת התעקשת לפרסם את זה כאן - אז המקום הראוי לשרשורך הוא שרשור אוף טופיק.
 

גיל14

New member
האוניברסיטה הפתוחה וקורסים מוכרים

שמעתי שאוניברסיטאות "אמיתיות" כמו בר-אילן ותל-אביב מכירות רק בחלק מהקורסים לתואר ראשון במתמטיקה שנלמדו באוניברסיטה הפתוחה. אם ארצה לקחת כמה קורסים באוניברסיטה הפתוחה בסמסטר ב' השנה ובסמסטר קיץ, האם אוכל לצבור נקודות לתואר בבר-אילן? אני מתכנן לעשות תואר במתמטיקה במהלך תשס"ז-תשס"ח במסגרת התוכנית לנוער מוכשר (גם כן נוער מוכשר...), אבל גם בלי לימודי ערב באוניברסיטה יש הרבה עבודה בי"א-י"ב, וחשבתי שאם אוכל להוריד קצת מהלחץ יהיה לי הרבה יותר טוב.
 

pume

New member
נצ"לש

יש לי שאלה שאני וידיד שלי התווכחנו עליה בין אפז ל1 יש אינסוף מספרים. בין אפס לשתיים יש אינסוף מספריים גם כן. האם בעצם האינסוף של בין אפס ל2 גדול מהאינסוף בין אפס ל1?
 

בגינס

New member
לפי קנטור, לא...

זו שאלה שנוגע להשוואה בין גדלים של קבוצות אינסופיות. המתמטיקאי קנטור מצא לה פתרון הולם, והוא שאם ניתן למצוא התאמה חד-חד ערכית בין האחת לשניה (פונקציה חח"ע ועל) אז הן שקולות מבחינת ה"גודל", המכונה עוצמה. העמקה בנושא זה דורשת ידע בתורת הקבוצות. בכל מקרה זה אחד ההבדלים בין קבוצות סופיות לאינסופיות. המתמטיקאי דדקינד, למשל, הגדיר קבוצה סופית כקבוצה שאינה שקולה לשום קבוצה שמוכלת בה ממש.
 

1ca1

New member
זה בעייתי

כשתהיה באוניברסיטה איזה יום תפנה לללי,במזכירות לתואר ראשון במחלקה במתמטיקה, היא רק נראית מפחידה, ותשאל אותה לגבי זה... מה גם הלימודים של האינפי בפתוחה אינם אפילו מתקרבים למשל לאינפי שתלמד אצל שמוליק בבר אילן בתיכוניסטים (בוא נגיד את זה ככה, באינפי 2 הוא הספיק חצי מאינפי 3 (אומנם חסרים כמה ניסוחים טופולוגיים אבל הרעיון סביר). מה גם שלמשל הקורס בגיאומטריה אנליטית בוטל בבר אילן (זה מוכל בתוך לינארית 1-2 איחוד עם אינפי 3 -אנליזה מתקדמת), ככה שאין לך ממש קורסים קלים לקחת... כמו כן הקורסים מובנים לאלה שלוקחים 2 קורסים בסמסטר, יש מצב בקיץ למשל נניח תלמד לינארית 1, אז תצטרך ללמוד בדידה (בד"כ לומדים בקיץ הראשון בדידה ולינארית 1 או בדידה ואינפי 1), ויהיה לך חור, וכך גם במהלך השנה (למשל בסמסטר ב, ייתכן ותלמד כבר אינפי 2 או לינארית 2 ותהיה פטור מהם, עדיין תצטרך לבוא לשימושי מחשב וכאלה) ותשס"ז-תשס"ח? אתה יודע שעכשיו זה תשס"ה, כלומר אתה מדבר על עוד שנתיים שלוש? אתה כבר יכול לסיים תואר בפתוחה עד אז (אם אתה רציני)...
 

eyal maimon

New member
לימוד עצמי של גיאומטריה

אני חייל משוחרר, ומעוניין ללמוד בכוחות עצמי אריתמטיקה, אלגברה בסיסית וגיאומטריה אוקלידית מהבסיס עד רמה גבוהה. בדגש על גיאומטריה. יש לי רקע בסיסי, אבל מבחינתי להתחיל מהבסיס של הבסיס בכל זאת. יש לי תפיסה מהירה, אני רק צריך הכוונה. ידע כללי, קישורים, תוכנות, הכל בעצם ייתקבל בברכה. תודה רבה, אשמח אם מי שיכול לתרום, לא ישאר אדיש להודעה ויעזור לחבר במצוקה עמוקה. טוב, לא באמת מצוקה, אבל בכל זאת! ושוב תודה, אייל.
 

ררדד

New member
הממ

אתה נשמע רציני בנושא אז הייתי מציע לך לרדת מהמחשב (כי אין שום אתר עם אתרים טובים, בטח שלא בעברית, ובטח שלא בחינם). קנה לך 2-3 ספרי לימוד טובים בנושאים שאתב צריך ותלמד.
 

eranglr

New member
טריגו טריגו טריגו../images/Emo163.gif

או.קיי, שאלתי את זה בעבר אבל אף אחד לא התייחס ברצינות (חוץ מאחד שהציע לי שיעורים פרטיים...) מישהו מכיר ספר איכותי ללימוד טריגו מהבסיס עד לרמה 5 יח"ל ? לא הספר הרגיל הכחלכל של בני גורן אלא משהו יותר "שלבי" - משמע, ספר שמראה גם פתרונות בשלבים ומסביר את הדרך בשלבים. אודה לכם מודה על הצעה שכזאת תודה !@!
 

eranglr

New member
../images/Emo6.gifמצאתי !!../images/Emo6.gif../images/Emo6.gif

אתם חייבים להכנס לכאן, מושקע ויפה ! מאוד מומלץ מ-א-ו-ד
 
למעלה