"שושה"/ תיאטרון גשר

Ayelet S

New member
../images/Emo32.gif"שושה"/ תיאטרון גשר

חודשיים לאחר שקראתי את הספר מאת יצחק בשביס-זינגר, זכיתי אמש לצפות בהצגה "שושה" המועלית ע"י תיאטרון גשר, בבימויו של יבגני אריה. לא במקרה בחרתי להשתמש במונח "זכיתי". למרות שגם אנוכי וגם בן-זוגי נמנים עם קהל חובבי התיאטרון המושבעים, לא בכל יום ניתנת לנו ההזדמנות לצפות בהפקה תיאטרלית ברמה ובאיכות של "שושה". התחושה שליוותה אותנו, בתום ההצגה, הייתה בהחלט תחושה שאכן זכינו לראות תיאטרון מסוג אחר. וזה מתחיל בדברים הבסיסיים ביותר וזה מסתיים במשחקם של השחקנים. זה מתחיל בעיצוב במה מן המקוריים והמרהיבים ביותר שראיתי, לו הוא אחראי יבגני אריה. עיצוב במה שפשוט מהווה מסע בזמן הנוטל אותך , בעודך יושב במושבך, אל ורשה של שנת 1939. ניכר היטב שב"גשר" חושבים על כל פרט ופרט בהפקה. הרבה מלאכת מחשבת מושקעת בבחירת פרטי התפאורה, עיצוב התלבושות, עיצוב התאורה ועיצוב הקול. דוגמה קטנה להמחשה: כאשר קולו של אדולף היטלר המשלהב את ההמונים באחד מנאומיו , בוקע ממקלט הרדיו שעל הבמה, רחש של אי נוחות עובר בין הקהל, מפר את הדממה שהשתררה באולם. שילוב מוצלח בין כל האלמנטים המרכיבים את יסודותיה של עבודה תיאטרלית טובה מבטיח יצירת אווירה אוטנטית, המשקפת בנאמנות מרבית את היצירה הספרותית עליה מבוססת ההפקה. כאמור, הנקודה המרכזית בהצגה היא משחקם של השחקנים. ליהוק מוקפד ונבון מעניק להצגה את האיכות הבלתי ניתנת להשוואה שלה. ראויה לציון היא נוכחותה של איבגניה דודינה הנפלאה , המעניקה לדמותה של בטי עוצמות אומנותיות שרבות כמותן לא פגשתי בתיאטרון עד כה. אלון פרידמן בתפקיד אהרן גריידניגר, שיר גדני בתפקיד "שושה" ואפרת ב-צור המוכרת לנו מסדרת "הבורגנים" בתפקיד דורה, מעניקים אף הם רגעים בלתי נשכחים של כשרון ומיומנות להצגה. מאחר ואין לי שום בקיאות בכתיבת ביקורות תיאטרון , אסיים במשפט אחד, המסכם את תחושותיי: לכו לראות את "שושה". העניקו לכם את השעתיים האלו של חסד והתרוממות רוח. לא תצטערו.
 

Rivendell

New member
איך אני אוהבת תיאטרון...

כמעט ולא יוצא לי ללכת, אבל עכשיו עשית לי חשק. מעניין מי יהיה הקורבן שלי הפעם
.
 

Ayelet S

New member
ואני כבר נושאת עיניי לעבר "קופסה

שחורה" ע"פ ספרו של עוז, שמאוד אהבתי, שמועלית ע"י תיאטרון באר-שבע. את הבעייה שלך יש עם תיאטרון, לי יש עם קולנוע. נא לא לשאול אותי מתי בפעם האחרונה צפיתי בסרט בקולנוע.
 

neta2

New member
נשמע מבטיח. תודה איילת.

אוהבת תיאטרון, יוצא לי ללכת לפחות פעם בחודשיים, ובמיוחד אני חובבת את תיאטרון הפרינג' ואת ההצגות המועלות במקומות הקטנים (תמונע, צוותא..). ולמי שטרם ראה את "פרנהיים" של אלית ובר בצוותא כדאי שיילך. מובטחת חוייה מרנינה. אני בשבוע הבא (בתקווה) אלך ל"אשת" בתמונע. ולגבי קולנוע: אהבתי הכבירה השניה, הערב אנחנו ב"משחק המשובעים".
 

Rivendell

New member
נטע, איל היה ב"משחק המושבעים"?

אנחנו הלכנו ל"הנעדרת". חשבנו, "קייט בלאנשט, כמה רע זה יכול להיות? בד"כ היא עושה סרטים טובים". נו, הופתענו. מכה. בהחלט לא ללכת
.
 

neta2

New member
אז ב"משחק המושבעים"

היה מותח. משוחק לעילא ולעילא, ועשוי טוב. אממה: אמריקני לחלוטין. צפוי, ידוע, רעים וטובים והטוב מנצח. עוד סרט מבית היוצר הארצות הבריתי השטאנצי.
לג'ון קיוזאק על משחק מציון וכמובן ל- גדולים : דסטין הופמן וג'ין הקמן
היה צפוי לחלוטין.
 

Rivendell

New member
זה לפי ספר של גרישם, לא?

כל הספרים שלו צפויים, כי כולם אותו הדבר
. "הנעדרת" היה פשוט מישמש גדול של דברים - יותר מדי נושאים ופחות מדי עלילה. שלא לדבר על מריחה יתרה של הסרט. לקראת הסוף כבר ממש התעצבנתי. שלושה אנשים הולכים מכות ועל הרצפה זרוקים רובים מכל המינים. יאללה, תתפסו נשק ותגמרו כבר את הסרט המסטיקי הזה! מה יש לכם? אפילו שחקנית כמו קייט בלאנשט לא יכולה להציל סרט כזה מלהפוך לאסון.
 

Wednesday

New member
אם אהבת את "שושה" - לכי לעוד

הצגות של "גשר". בזכות מבצעים של ועדי עובדים/ עיתונים וכיו"ב התמזל מזלי ובחודשים האחרונים הלכתי לארבע מהצגותיהם, ודווקא "שושה" הייתה זו שהרשימה אותי פחות מבין כולן. נהנתי מאוד, אך שאר ההצגות שראיתי ("עיר", "כפר", "העבד") היו טובות עוד יותר. הם פשוט מצוינים. עכשיו אני מתכננת לראות את "אדם בן כלב" - ההצגה מועלית פעם או פעמיים בשנה בלבד (באפריל-מרץ ובסתיו, אם אני לא טועה), באוהל מחוץ לתאטרון "נגה". ולפי הנסיון שלי איתם, גם זה יהיה מצוין.
 

Ayelet S

New member
בהחלט מתכוונת ללכת ל"העבד" מאחר

וגם את ספרו זה של בשביס-זינגר אהבתי מאוד ואני משוכנעת שגם הוא זכה לעיבוד מצויין.
 

Rivendell

New member
והערב - "שה"ט - אחוות הטבעת"

בסינמה אוסקר, 21:00. לא יודעת מה אתכם, אני מתרגשת
.
 

neta2

New member
הבעיה היא שזה מוקרן ב- wide screen

וזה קצת קטן מדי לסרט כה ענק.
 

Rivendell

New member
כן, זה היה דיי מדכא

וזה הוכיח לי שוב שזה סרט לקולנוע. לא ביתי אלא אמיתי.
 
למעלה