רציתי לשתף אתכן במשהו מפחיד

BillB

New member
../images/Emo32.gif רציתי לשתף אתכן במשהו מפחיד

ואישי. קודם כל, אני רוצה להדגיש שאני לא כותבת כדי לקבל תגובות, אני כותבת כדי לשתף ולנסות אולי למנוע אסונות אחרים. לפני שבוע עברתי תאונה לא קלה עם האוטו שלי, כשנהג אחר נסע ברמזור אדום לתוך צומת ונכנס בי במהירות גבוהה יחסית. האוטו שהוא נהג בו הוא כזה שיכול להפוך רכב אחר כשהוא מתנגש בו במהירות של 20 קמ"ש, ובמקרה הזה המהירות שלו היתה יותר מכפולה מזה. למרות ניסיונות לברוח ממנו ולמנוע את התאונה, הוא התנגש בנו, זרק אותנו לכביש החוצה ועל אי תנועה גבוה שעליו עמוד מתח גבוה. היו איתי באוטו עוד חברה, ושני התינוקות שלנו, בני 4 חודשים ו 8 חודשים. כולנו יצאנו בריאים ושלמים. הוא פגע בדלת בצד הנהג (אני), ומעוצמת המפגיעה התרסקה השמשה בצד שלי, והזכוכיות עפו לתוך האוטו, כולל לתוך המושבים האחוריים בגלל התנועה של המכונית אחרי הפגיעה. הסיבה שיצאנו שלמים מהתאונה הזו, מלבד מזל גדול מאוד, היתה שכולנו היינו חגורים, התינוקות ישבו במושב האחורי, בתוך כיסאות בטיחות תקניים ותקינים בעלי 5 נקודות אחיזה, כשפניהם פונות אחורה (ההיפך מכיוון הנסיעה). הפרמדיקים שהגיעו בדקו את הכיסאות וציינו במפורש כמה מזל היה לנו שהכיסאות היו מותקנים ברכב בצורה נכונה. אז בבקשה, אני יודעת שיש תינוקות ששונאים לשבת בכיסא בטיחות (יש לי שנים כאלה, צורחים כל הנסיעה), ולכן יש אימהות שנוסעות במושב האחורי כשהתינוק בחיקן ולא בכיסא בטיחות. אני יודעת שבארץ זה חוקי לשים תינוק במושב שליד הנהג, אבל זה מסוכן! המקום הכי בטוח לתינוק באוטו הוא במרכז המושב האחורי, או מאחורי כיסא הנוסע. ברוב התאונות שבהן יש התנגשות בין רכבים הפגיעה היא בצד של הנהגת. בבקשה, תשמרו על עצמכם ועל הילדים, תעשו את מה שנכון לעשות מבחינה בטיחותית ולא את מה שרוצים לעשות כי נוח יותר. ואני אסיים במשפט שאמר לי מנהל המוסך כשראה את הפנים שלי כשראיתי את האוטו שלי בפעם הראשונה אחרי התאונה - מכונית אפשר להחליף, אנשים ותינוקות לא. שתהיה לכולנו שנה טובה ובטוחה! ענבל.
 
שתהיה שנה טובה ובטוחה

אני שמחה לשמוע שיצאתם בנס, ומקווה שלא תצרכי לחוות שוב דבר כזה קרן
 

net the jet

New member
../images/Emo12.gif קודם כל שמחה שאתם כולכם

בסדר !!! אני פריקית ידועה של כסאות בטיחות... איל ישב בבוסטר עד לפני שנה ! ( למרות הגיל, כי הוא לא גבוה ודקיק ! ) ודרך אגב, אצי מעולם לא היתה התנגדות מאז נולדו, ומעולם לא ויתרתי על כסא או חגורה גם לנסיעה עד קצה הרחוב. בדיוק אתמול נלי ואני דיברנו על זה... עוד משהו... לפי מה שידוע לי, כסאות בטיחות שהיו בתאונה צריכים להבדק ( הפלסטיק עלול להסדק וכ"ו מתחת לכל הריפודים... ) מקוה שאת יודעת ושבדקת ! ושוב- שמחה לשמוע שכולכם בסדר, שולחת הרבה חיבוקים
 

טינקית

New member
../images/Emo24.gifקודם הכי חשוב שכולם בסדר!!

אני עברתי בשנת 2000 תאונת דרכים בעקבותיה עברתי ניתוחים לשחזור הברך.. עד עכשיו אני מאד סובלת מהנזקים ויחד עם זאת אומרת בכל הזדמנות שמה שהציל אותי הייתה העובדה שהייתי חגורה.. גם בי נכנסה מישהי מהצד והעיפה אותי על עמוד מתח גבוה - הסתובבתי על הכביש עד שהתלבשתי עליו.. בזמן הסחרור עף הטייפ התיק.. כל מה שהיה באוטו!! ואני רק חשבתי לשמור את הידיים על ההגה שלא יישברו.. השמשה הצדדית וגם הקדמית התנפצו.. רסיסים חדרו לי למצח.. אבל יצאתי בחיים בזכות העובדה שהייתי חגורה. אני תמיד תמיד חוגרת. גם את הילדים. גם שאני יושבת מאחור איתם. גם שאני מסיעה אנשים מאחור אני דורשת שיחגרו חגורה.. למרות שיש כאילו שמתווכחים אני אומרת שלא אכפת לי מהם - אכפת לי מחיי וחיי ילדיי!! אני באמת שמחה לשמוע שהכל בסדר, קחי בחשבון שאת צריכה לבדוק את תקינות כיסאו הבטיחות אצל היבואן כיוו ןשבתאונה יש מתיחה פתאומית של הרצועות ולפעמים למרות שהכל נראה תקין הכיסא הוא בלתי שמיש!! חשוב לבדוק זאת! שתהי הלכולם שנה טובה ובטוחה
 

העדשים

New member
../images/Emo24.gifכל מילה (גם מנסיון אישי) וגם

מוסיפה להורים לילדים גדולים יותר שנוסעים עם חברים:
לשנן להם טוב טוב שגם אם אחרים לא חוגרים הם כן חוגרים ולא משנה מה אחרים אומרים.
לא מרשה לנסוע עם חברים כשהנהג הוא אח/אחות של החבר. רק עם ההורים. יותר מזה,
אצלנו למשל אני לא מרשה לאמצעית שלי לנסוע עם חברה מסויימת כי אני יודעת בוודאות שהם נוסעים לא חגורים ועם הרבה יותר נפשות ממה שמותר (2 ילדים קדימה ו4-5 מאחור זה לא נדיר אצלם). היא מודעת לעובדה שהיא יכולה להיות חגוּרה אבל להיפגע מהנוסעים האחרים.
אני תמיד מחזיקה באוטו בוסטר עם משענת (מ-9 ק"ג) לחברים
הגדולה, שהיא בת 14 וחצי, יודעת שאם יש ברירה היא נוסעת מאחור כי סטטיסטית המקום ליד הנהג הוא המסוכן ביותר. אנחנו גרים בישוב קהילתי שבו מאוד נפוץ לראות ילדים בני 4-5 יושבים קדימה ואילו אני נוסעת כמו נהג מונית. so what!. לגבי קטנטנים צריך להושיב כנגד כיוון הנסיעה עד שמתקיימים שני כללים - גם לפחות גיל שנה וגם לפחות 9 ק"ג. בכל מקרה, עדיף כמה שיותר ולכן יש היום כסאות שיכולים להיחגר 'הפוך' גם עד 13 ו-16 ק"ג (שימו לב שיש הבדל בין המשקל המקסימאלי לחגירה ישרה והפוכה!) אני אולי 'היסטרית' אבל אין חכם כבעל הנסיון - מעדיפה להיזהר ולא להצטער. כל המידע שצריך על בטיחות עם ילדים - בבית ובכל מקום - בטרם. העיקר שאתם בסדר ו'שלא נדע'.
 
חותמת על כל מילה

גם אני ובעלי עברנו תאונה לפני 13 שנים. מישהי מולנו ירדה מהכביש בסיבוב וכדי לחזור היא שברה יותר מדי את ההגה לצד השני ועברה לנתיב שלנו ונכנסה בנו חזיתית האוטו אקורדיון, אנחנו נפצענו קל ,בעיקר שברים לא משהו רציני וחתכים עמוקים בדיוק לפי המיקום של החגורה אם לא החגורה היינו עפים מהחלון וזה היה מסתיים לא טוב... גם אצלי לא זזים מטר מהחנייה לפני שיש חגורות לכולם.
 

אמית2

New member
קודם כל - ../images/Emo24.gif וחוץ מזה - קבלי

ח"ח על ההקפדה לחגור...מסתבר שלא לכולם זה מובן מאליו... בתור אמא אפשר להגיד עלי הרבה דברים...בדבר אחד יש לי הצלחה של 100% - האוטו לא נוסע עד שכולם חגורים, והילדים יודעים שאני לא מתפשרת ולא מוותרת - וזה נראה להם טבעי ומובן מאליו - גם במכוניות של אחרים... גם אנחנו עברנו תאונה לפני מספר שנים - הילדים ישנו חגורים - ולא קרה להם כלום - למרות שהאוטו הלך... והיום שמעתי שוב ברדיו שזה לא חוקי להסיע תינוק מלפנים - למרות שהוא חגור - רק במושב האחורי - נגד כיוון הנסיעה... מקווה שהכל אצלך בסדר -
 

Netel

New member
../images/Emo57.gif../images/Emo57.gif../images/Emo57.gif

המון מזל ושימת לב לבטיחות כאחת שהתהפכה עם הרכב ויצאה ללא שריטה-אני יודעת בדיוק מה עבר עליך. המון בריאות לכולם.
 

BillB

New member
בביה"כ הקרוב למקום מגורינו

מזל שאנחנו גרים ליד ביה"ס היהודי
.
 

רונאסטל

New member
וואו

טוב שיצאתם מזה ככה
איזה פחד!!! נכנסת כבר לאוטו אחרי התאונה? אני גם פריקית של חגורות בטיחות, ואם אני "שוכחת" לחגור לפני תחילת הנסיעה הבן שלי מזכיר לי. אם הקטנצ'יק צורח אני מניקה אותו כששנינו קשורים, כל אחד בכסאו, דורש גמישות משהו אבל אני מעדיפה צלעות שבורות (שלי) מאשר לאבד אותו. פוווו ברכת הגומל.... טוב לדעת לגבי הסטטיסטיקה של הפגיעה בצד הנהג, אני אעביר שני הילדודים לצד ימין של הרכב.
 

hope13

New member
../images/Emo24.gifהפחד של חיי../images/Emo5.gif

העיקר שייצאתם בשלום. גם אצלינו אין פשרות בנושא. אפילו בנסיעה של דקה כולם חגורים. אני פשוט משתגעת כשאני רואה הורים נוסעים כשהילדים עומדים באוטו, או אמהות עם תינוקות בידיים. עצוב מאוד הזילזול הזה בחיי הילדים.
 
תודה רבה על השיתוף

אני אמא לשתי בנות וגרושה וגרושי מאוד לא מקפיד על העניין הזה. נוסע בלי כיסאות בטיחות ובלי לחגור. דברים נוראיים ואני לא יודעת מה לעשות. עכשיו שלחתי לו את השיתוף שלך אולי עזרת במשהו. ואני שמחה מאוד שכולם יצאו בסדר - זה כל כך מפחיד. אל תשכחי לומר הגומל
 
זה לא חוקי להושיב ילד ליד מושב הנהג

גם בארץ וזה לפי המשטרה ולפי ב"טרם , רק ברכבים מתחת שנת 80 שאין להם חגורות מאחור כלל.
 

נלי שור

New member
קודם כל מזל שאתם בסדר ../images/Emo57.gif

בדיוק דיברתי עם נטע על הנושא... אני תמיד מזדעזעת מהקלות שבה אנשים לא לוקחים אחריות על חיי הילדים, שלהם ושל אחרים - אדם בוגר יכול להחליט על עצמו אבל לזלזל ככה בחיי הילדים. אצלנו המון אנשים נוסעים לבי"ס וחזרה כשהילד במושב הקדמי ולא חגור כמובן,"כי זה ליד הבית ותכף מגיעים..." כשידוע שהרבה תאונות קורות ליד הבית. אצל הילדים שלי זה ברור ומובן שחוגרים וגם החברים שלהם, שאצלם לא חוגרים כמובן, יודעים שאצלי באוטו אין דבר כזה. כשהבן שלי, שהיום בן 13, היה קטן הוא התמרד נגד החגורה, וקרו כמה מקרים שלא נסענו שעה ויותר עד שהוא חגר. בזה אני לא מתפשרת.
 
למעלה