משהוא קטן

נעמי 17

New member
../images/Emo32.gif משהוא קטן

כתבתי את זה במקום אחר בתגובה לפוסט שפורסם רציתי לשתף גם פה. היום הצטרפתי לגן הילדים בו לומד בני לעשית מצות על הסאג' ולליבון לבני בוץ. ושחררתי משאלה ליקום " מי יתן ואוכל תמיד להתפנות תמיד לאושר הזה" בני היה כל כך מאושר הילדים כל כך נינוחים והיה יום של קסם באויר. המלוות ליום זה היו אמהות וכל אחת קיבלה על עצמה מטלה אחרת, אחת הלכה למרוח לילדים את המצות ואני שמרתי באיזור הנדנדות בעוד הגננת שמרה על הסאג'.זאת אשר מרחה את המצות זעקה בשלב מסויים שהיא זקוקה שיחליפו אותה מכוון שערמת ילדים איימה לחנוק את השולחן ולהפוך אותו. החלפתי אותה בשמחה, וגיליתי שתוך כדי מריחה של ממרחים שונים חיסלה חצי מהכמות והילדים החלו להלחם מי יקבל מנה שניה ושלישית. עשיתי את עצמי חרשת ועיוורת עצמתי את עיני באמצע מעגל הילדים ולאט לאט השתרר שקט. קול קטן קרא לי ושאל מה קרה לך? עניתי שבמסעדה שלי אני אוהבת להגיש לכל אחד את המאכל האהוב עלו, וכשיש כל כך הרבה בלאגן אני לא יודעת מה להגיש...... השתררה דממה. בקול של מלצרית, בנימוס מוגזם הודעתי שהחלוקה תתבצע פעם לצד ימין ופעם לצד שמאל, פניתי לילדה מימין ושאלתי: גברתי, מהו המאכל האהוב עליך בעולם? כולם צחקקו , המשכתי לצד שמאל ושאלתי את הילדון משמאל אם הוא מסכים לטעום ממעדן הפטריות בעישבי תיבול? כשהוא הנהן בתמהון הצבעתי על ממרח השוקולד ושאלתי אם המעדן הזה יספק את טעמו המעודן. תוך רגע וחצי היה שקט מופתי והחלוקה התבצעה עם המון יצרתיות עד אשר כל הילדים קיבלו את צרכם. בשלב מסויים נותרה ערמה על השולחן אך הילדים כבר היו עסוקים בדבר אחר. הזמנתי אותם לטעום מהקינוחים הנפלאים של המסעדה שלי. התיקון מתחיל בנו והמסר הוא להעניק אותו ברכות. כשבני אדם כל כך רגילים שחסר להם דבר מה הם מתחילים להלחם. כשאני מרגילים את הסביבה שלנו שלא ניקח חלק במלחמה שלה אז מתחיל שיתוף הפעולה.
 

משתפרת

New member
מה למדת בגן היום, ילד מתוק שלי?

או שמא הפעם צריך לשאול: מה לימדת בגן היום אמא יקרה שלו? ואני חושבת שלא רק לימדת אלא גם למדת בעצמך משהו. הלואי שילדי הגן ילָמדו את הוריהם, שילמדו את חבריהם וקרוביהם משהו על התיקון ועל העברתו ברכות. קבלי את הקישור המצורף כפרס צנוע על מה שתיארת.
 

נעמי 17

New member
תודה! פשוט ענק הקישור!

דרך אגב, לא הצלחתי למצוא את כל המילים....
 

דיונונה

New member
מקסים ../images/Emo23.gif גם הסיפור וגם המסר.

כל כך מוכרת לי התחושה של "מי יתן ואוכל תמיד להתפנות תמיד לאושר הזה." הלוואי שגם בעולם המבוגרים היצירתיות והדמיון היו "כלי נשק" לפתרון סכסוכים, במקום אלו הקונבנציונאליים...
 
אהבתי את המסר - התיקון מתחיל בנו.

כל אחד כמובן צריך למצוא את מה שמתאים לו, אחרת זה לא יעבוד. אני מניחה שבר רכב על גלים של אושר ביום הזה, יחד עם אמא שלו, וכל הגן. כיף ככה.
 
זה משהו גדול מאד!

גם אני אהבתי מאד את המסר - כל אחד מאתנו יכול ליישם אותו בחיי היום יום והעולם יהיה מקום יותר יפה.
 
היי, זה מקסים, אבל לא ידעתי

שאמהות יכולות לבוא לעשיית מצות, משום שאותנו לא הזמינו, בד"כ הגננת מזמינה אותנו לכל מפגש בגן. אבל גם אהבתי את המסר. לילה טוב. ממני שלא יכולה להרדם.
 

נעמי 17

New member
זה תלוי בגננת

השנה , יש לנו גננת מדהימה, מעורבות ההורים מתקבלת בברכה, אני מוצאת את עצמי כל בוקר מתקשה ללכת לעבודה כי בא לי להשאר עוד ועוד... כל גננת והגישה שלה. את יכולה להציע את עזרתך והתנבותך לגננת שלכם.
 
איזה יופי../images/Emo140.gif

וכמה נכון, ואשרייך על יכולתך המבורכת והמושכלת להכיל את הכל ואת כולם! כל הכבוד, שרק תמשיכי להנות ו"לתקן" את עולמם מבלי שהם ירגישו בכך בכלל!
רומי
 
למעלה