מה ההוצאות של חברי הכנסת?

timeless1

New member
../images/Emo32.gif מה ההוצאות של חברי הכנסת?

"בכל שנה מתפרסם דו"ח חדש על הוצאות חברי הכנסת החושף בזבוזים בלתי נתפשים. מאחר והח"כים שלנו הם צרכנים לא נבונים במיוחד, החלטנו לעזור בכמה טיפים. מסתבר שאפשר לקנות מחשב חדש בפחות מ-19,000 שקלים ולשלם עבור אינטרנט פחות מ-27,000 שקלים בשנה " WTF?? מי צריך מחשב ב-19,000 ש"ח?????????..
 

baudrate

New member
כמובן שיש דברים שחבר כנסת צריך לצורך עבודתו

כמו טלפון סלולארי, מחשב, חשבון אינטרנט (כולל דוא"ל) , ציוד משרדי, וכיו"ב. הכנסת צריכה לספק שירותים אלו לחברי כנסת על ידי מכרז. מעבר לזה צריך לצמצם את חשבון ההוצאות פי 4 ממה שיש כיום.
 

timeless1

New member
יש מחשב ויש מחשב.

מי צריך מחשב ב-19,000 ש"ח? ואיך חשבון חיבור לאינטרנט מגיע ל-27,000 ש"ח?
 
אולי הם קנו 5 מחשבים ?

אולי הם קנו 5 מחשבים שכל מחשב עולה 4000 , כדי לתת מתנה לנכדים ?
 

baudrate

New member
בדיוק, ועל רקע זה אני מציע

שלא יהיה לחברי כנסת תקציב בנושא אלא הם יקבלו מחשב/אינטרנט/סלולרי מהכנסת. אני לא יודע מה לעשות לחברי הכנסת שהכסף שהוציאו על סעיפים שונים נראים לי תמוהים ומוזרים. אם אפשר היה הייתי מקזז את זה משכרם לאחר בירור, או גם מעמיד אותם לדין משמעתי. לפטר אותם אפשר רק בבחירות....
 

the new L

New member
אולי המחשב כולל תוכנות?

כידוע, תוכנות מחשב חוקיות עולות הרבה מאוד כסף. העניין של האינטרנט בהחלט תמוה. אולי מדובר ברשת לכל הלשכה שלו?
 

timeless1

New member
תגובה.

כמדומני הממשלה חתומה על הסכם עם מיקרוסוספט על אספקת המוצרים שלהם, וגם אם כל אחד צריך לקנות לבד --- אז גם אופיס וגם "חלונות" בגרסה הכי יקרה שלה לא מגיעים לכזה סכום. עוד אילו שימושים לדעתך חברי הכנסת עושים במחשב שלהם שדורשים תוכנות ממש ממש ממש יקרות? :| נראה לי תמוהה. לדעתי, גם אם מחברים את כל הלשכה שלו לרשת, זה לא יכול להגיע לכזה סכום לשנה :|
 
אולי במקום לבזבז כספי ציבור הם...

יעברו לקוד פתוח? זה טוב מספיק בשביל כל הגופים הממשלתיים של הולנד (שעוברים למערכות קוד פתוח בלבד), למשטרת צרפת ולמשרד החשב הכללי שמשתמש באופן אופיס. אמנם קוד פתוח הוא לא תמיד בחינם (יש עלויות תמיכה) אך בטוח זה לא מגיע לסכומים הללו.
 

פלסטיק

New member
איפה הבעיה?

מחשב חזק עם כרטיס מסך טוב למשחקים מתקדמים ומסך גדול כדי שיהיה אפשר לראות סרטים בטח עולה הרבה. ואיכשהו צריך להוריד את הסרטים, נכון? צריך תגובה מהירה בSecond life Sim city ושאר ענייני רשת. זמנו של ח"כ יקר ולכן צריך חיבור T1, וחיבור T1 עולה הרבה כסף. והקשר לבוחר? ראשית חברי כנסת צריכים להיות מעודכנים בנושאים בהם מתעניינים הבוחרים ומכונת משחקים היא במרכז העניינים של חלק מהבוחרים. וצריך גם לשרת את הבוחרים, ח"כ צריך מהירות UPLOAD טובה ובארץ מהירות ה UPLOAD לא טובה בחיבורים סטנדרטיים. הכל הגיוני.
 
אין ספק שאפשר לקנות מחשבים יקרים

אבל למה להסתפק בזה? יש גם עטים במאות אלפי שקלים - והרי חבר כנסת צריך לחתום על מסמכים... זה שקיים מוצר יקר, זאת לא סיבה מוצדקת לקנות אותו. האם אותו חבר כנסת שקנה מחשב ב- 19000 ש"ח היה עושה זאת גם מכספו הפרטי? התשובה היא כנראה לא. הוא החליט לקנות מחשב שהוא הרבה מעבר למה שהוא צריך מכיוון שהכסף ירד מהחשבון של כולנו ולא מהחשבון שלא. קניית מחשב כזה היא בזבזנות לשמה שנועדה לספק את הצורך הילדותי של חברי הכנסת להרגיש רבי חשיבות ומעלה, גם במחיר של בזבוז כספי ציבור. היום זה מחשב ב- 19000 מחר זה עט מון-בלאן ב- 50000.
 

baudrate

New member
אתה ראית את הפאר של האגף החדש של הכנסת?

נכון, חברי הכנסת בזבזנים (בכל מה שנוגע לעצמם) ומתגאים בזה.
 

פלסטיק

New member
ואפשר לקנות מכונית בשני מליון שקלים

אני בטוח שאם היה מותר לקנות מכונית כזו ותמורת קבלה לקבל זיכוי על חשבון תקציב "קשר לבוחר" היו כבר כמה חברי כנסת בדרך לסוכנות המכוניות.
 
למעלה