מה אתם שומעים עכשיו?

../images/Emo32.gif מה אתם שומעים עכשיו? ../images/Emo79.gif

חוץ מפינק פלויד???
ההמלצה של אורי(?) מלפני כמה שבועות - Deep Purple - in Rock מדהים! מומלץ למי שרוצה להתחיל לשמוע את סגול כהה. The Doors - Strange Days השני של הדורס שהוקלט באותה שנה מיד אחרי הראשון שנקרא בשם הלהקה. רוק ג'ים מוריסון הגדול. נו אמרנו כבר, שנת 1967 זו שנה מבורכת לרוק! וחדש אצלי: Cream - Disraeli Gears עוד לא ממש התעמקתי בו, אבל מהרושם הראשוני, קצפת של ממש! האנשים בפורום הזה מביא לי הרבה מוסיקה איכותית למערכת סטריאו! אז שרשור יום שלישי יוצא לדרך... תבלו.
 

itaikuskus

New member
"להתחיל לשמוע את סגול כהה"

להתחיל ולסיים. לדיפ פרפל הייתה חשיבות עצומה בעיני כמתבגר, אך האלבום הזה הוא היחיד שעושה רושם שעומד במבחן הזמן. אפילו machine head כבר בלתי נסבל מבחינתי, אחד האלבומים הגדולים, דיפ פרפל אחריו הוציאו 2 אלבומים בסדר, ואחריהם שורה של אלבומים בינונים ומטה כולל הרצון להיות כמה שיותר בומבסטיים, ולפוצץ כמה שיותר אצטדיונים. דורס השני מעולה. כל מילה נוספת מיותרת קרים מומלץ יותר הוא הראשון fresh cream. נשמע פיצוצי, ובלוזי יותר.
 

oribarak

New member
בחיים לא המלצתי על דיפ פרפל

אבל קנית אלבומים למופת לטעמי strange days הוא האלבום האהוב עלי מהאלבומים של הדורס, לא קליט מדי, לא כבד מדי, לא רוקי מדי, פשוט יפה ונעים דיאיזראלי גיר הוא אלבום מעולה וחובה בכל בית, אבל כמו שאיתי אמר...גם לדעתי, fresh cream יותר טוב, יותר בלוזי, ובלוז...זה אני i'vee been rollin and tumblin la la la la
 

Anuerysm

New member
לא כל כך אהבתי את דיפ

אבל עכשיו אני בעיקר שומע את קרימסון הורדתי את אין דה קורט ורד ואולי אני אקנה את אין דה קורט פשוט שירים מעולים O:
 

itaikuskus

New member
אין קורט אוף ו-רד

הם לדעתי היחידים של קרימסון ששווים שמיעה. בראשון יש שירים נהדרים, ולרגע נראה שהפרוג הולך לכיוון מסוים שדוקא הייתי נהנה לשמוע אותו כך. אבל עולמינו אכזר, נגנים באים והולכים וכך גם רעיונות. רד אלבום חזק מאוד, מתחיל חזק אבל נחלש בהמשך וכאן התאכזבתי ממנו. כל השאר שלהם דיי לא משהו עד גרוע ביותר.
 

Bardogo14

New member
../images/Emo31.gif

כל הדיסקים של קרימזון, עד דיסיפלן (כולל) הם מאסטרפיס לדעתי. לארקס, אילנדס, ליזארד הם דיסקים מדהימים בעיניי.
 

FunkyMonk

New member
"אולי" זה לא מספיק טוב

מה, אתה עושה להם טובה שאתה קונה את הדיסק? לקנות את הדיסק אמור לבוא ממך, אם יש לך אידיאולוגיות וערכים משל עצמך, כמובן. "שוקל לקנות את הדיסק", אוי ווי, הוא היה טוב אז אתה קונה אותו? סלח לי על הביטוי, אבל אתה בן אדם מזוייף ללא ערכים ואידיאולוגיות מוסריות. אנשים כמוך ממש מעצבנים אותי כשהם "עושים טובה" שהם הולכים וקונים את הדיסק. "את הדיסק הזה אהבתי - אבל את זה לא, אז אני אקנה רק את הראשון, כי השני פחות חשוב", זה wannabe ערך. את הראשון אתה צתקנה רק כי אהבת אותו? ואם את השני פחות אהבת אז אותו לא תקנה? אוחחח אני מתוסכל מהחברה השפלה במדינה הזו. אני רק מחכה ליום בו הממשלות בעולם באמת יתחילו לדאוג להורדות הבלתי חוקיות האלו, ושכולכם תפסיקו להוריד דברים. (חוץ מסרטי פורנו, כמובן)
 
ואגב זה

לא שמתי לב להודעה המקורית, אבל אני מזכירה לכם שלפי תקנון "תפוז", אין לדון בפורומים על הורדות, צריבות ושאר מרעין בישין. אנא קחו לתשומת לבכם ע"מ שלא אצטרך למחוק הודעות. תודה.
 

itaikuskus

New member
אני לא מבין את ההתרעמות הזאת

לומר wannabe זה נוראי. אל תגידו את זה יותר. זה בחייייים לא עבד. היום, עם המחירים המופקעים של הדיסקים, לקנות דיסק נחשב בהחלט כמהלך שקול, שכן לא לכולנו יש בהישג יד באופן תמידי את אותם 60-70-80 שקלים הדרושים. "את הדיסק הזה אהבתי - אבל את זה לא, אז אני אקנה רק את הראשון, כי השני פחות חשוב" זה בדיוק חשיבה נכונה. אתה לא צריך לקנות כל מה שהאומן מוכר לך. אני מצדיק הורדות באינטרנט, אני מהלל הורדות באינטרנט, הגיע הזמן שהעולם יגיע לאיזשהו מימד של צריכה שונה ונבונה יותר של המוסיקה שלו. כמובן שאין פיתרון אידאלי-אי אפשר לשים בכלא מליונים של אנשים, אבל גם אי אפשר שהאנשים יורידו בצורה מבוקרת, איפשהו צריך להגיע לעמק השווה, וכיום יש לא מעט אמנים ששמים לא מעט משיריהם באינטרנט כדי לתקשר עם האוהדים בצורה יותר אישית. הרבה להקות שחררו גרסאות דמו רק לאינטרנט כדי שישמעו איך האלבום הולך להשמע (אני זוכר שweezer עשו את זה), רוג'ר ווטרס עצמו שם לפני שנתיים 2 שירים באינטרנט, ולדעתי המדיה הזאת יכולה רק לתרום לאותו אומן- אם הוא אכן יודע איך להשתמש בה. הורדות בלתי חוקיות היא מין נורה אדומה שצריכה להדלק מעל ראשי חברות התקליטים- המחירים שאתם לוקחים הם לא מחויבי המציאות, אתם עושים כסף על הגב שלי, וכל מה שאני יכול לשמוע כדי לדעת אם הדיסק שווה משהו זה את השיר פרומו שלו ברדיו או באמטיוי (וזה גם, אחוז נמוך מאוד משוק הדיסקים המוצעים לי). תקנה מה שאתה אוהב, אל תלך כמו זומבי לקנות כל דבר של הלהקה הזאת- כי שוב, במקרה של קינג קרימזון, תצפה לך הפתעה מאוד לא נעימה.
 

oribarak

New member
בהחלט מכירים מופקעים

והחנויות שאיכשהו הגיוניות, נמצאות אי שם בחורים הכי נידחים לא בדיוק בחורים, אבל הם לא קרובים לשומקום..ירושלים, אילת דרך אגב, עם קינג קרימזון, אני לא יודע מה אם שאר האלבומים שלהם, אבל red והראשון, באמת יצירות מופת. היתה לי תחושה שתאהב אותם, הם עושים פרוג שונה, פרוג חזק ופרוג תוקף, מוזיקלית
 
צודק לגמרי

ואגב פאנקי מאנקי, לא הבנתי על מה אתה כל כך מתעצבן. הבן אדם הוריד שיר לבדוק אם הוא אוהב ואז אולי לקנות. מה הבעיה בזה? מה אני צריך לקנות דיסק של להקה שאני לא מכיר, אני לא יודע אם אני אוהב את המוזיקה שלה ולשלם על הסיכון הזה 50 עד 80 שקל? אין שום דבר שפל בלהוריד שיר ולראות אם אוהבים, אגב לא לכולם יש כסף לקנות כל אלבום שהם רוצים, ובאמת הגיע הזמן שחברות התקליטים יצאו מהבועה שלהם ויתחילו להוריד את המחירים. לא חושב שההודעה שלך הייתה במקום בכל אופן.
 
יש בעיה בהורדות שירים בלתי חוקיות

והיא שזה פשוט בלתי חוקי: היוצרים אינם מקבלים תמלוגים בהורדות כאלו. הורדות חוקיות, לעומת זאת, הן העתיד. וכן השמעות של אלבומים ברדיו ובאינטרנט, ע"מ שהציבור ייחשף לחומר ויחליט בעצמו. "לא לכולם יש כסף לקנות כל אלבום שהם רוצים" - זה תמיד היה ככה, לא? מוסיקה לא באה בחינם.
 

itaikuskus

New member
אבל המחירים הולכים ועולים

בכל מקרה, אני לא תומך בהורדה חסרת כל פיקוח, באופן פומבי כמובן, אבל במקרים כאלה נצל את החברים/מכרים/הורים, כל האלה שכן קנו את הדיסק המדובר וישמחו להשמיע לך אותו.
 

FunkyMonk

New member
למה הולכים ועולים?

אתה בכלל לא מבקר בחנויות - אין לך זכות דיבור לגבי זה. ורק שתדע שדיסק עולה בסביבות ה-50 שקל, אלא אם באמת מתחשק לך להיות בטאוואר רקורדס.
 
אבקש רק לשמור על דיון תרבותי

ולא לרדת לפסים אישיים, ע"מ שלא אצטרך להפעיל סנקציות. אנא עיינו בתקנון.
 

itaikuskus

New member
לפי זיכרוני

איננו מכירים אישית, ואינך מודע להרגלי הצריכה שלי. יש לי זכות דיבור לגבי כל דבר, ואני גם בדרך כלל יודע על מה אני מדבר, או שאני לא מדבר בכלל (שיעור לחיים).
 
היוצרים לא מקבלים תמלוגים

אולי בגלל שהם צריכים להתחשב קצת במאזינים? ברור שאלבומים הם מקור הכנסה ופרנסה אבל לפני הכל המחירים צריכים להיות הגיוניים ומציאותיים ואחר כך המאזין יעשו את חשבון הנפש, חוקי לא חוקי. חשוב להבין שמאז המצאת הנאפסטר התחיל פה עידן חדש וחברות התקליטים מוכרחות להתחשב בזה, גם בשביל הרווח שלהן. אחרי הכל, מי אמר שפשוטי העם לא צריכים להנות ממוסיקה טובה? (בתגובה לשאלה שלך). ורק לשם ההבנה, אני קונה אלבומים ואני נהנה לעשות את זה, ואני גם גאה לומר שמכרתי את האייפוד שלי בשביל לשמוע מוסיקה מתוך אלבומים עם דיסקמן, דבר שהחברים שלי צוחקים עליו עד היום אבל כנראה הם לא יבינו את ההרגשה כשאתה מקבל דיסק מקורי.
 
מה הבעיה עם אייפוד?

ולעניין מה שאמרת: אמנים זכאים לתמלוגים הוגנים עבור יצירתם. המחירים של אלבומים נקבעים בד"כ ע"י חברות התקליטים, שכוללות במחיר גם את התמלוגים וגם הוצאות שלהן. גם אם לדעתך המחירים הם לא "הגיוניים ומציאותיים", אי תשלום פוגע בסופו של דבר באמן. מוסיקה היא מוצר עממי, ואכן לדעתי מחירים צריכים להיות שווים לכל נפש. לכן העתיד לטעמי הוא בהורדות חוקיות, במחירים סבירים. עם הזמן, יפותחו פורמטים שונים, שיענו על צרכי מרבית צרכני המוסיקה (שזה, בעצם, כולנו). כך, לדוגמא, אנשים יוכלו להוריד אלבום "נטו", רק השירים (כולם או חלקם); או להוריד את האלבום עם עטיפה ומילים; או לרכוש את האלבום בחנות, או לרכוש גרסאת "דלוקס" עם כל מיני תוספות ופיצ'יפקעס. מחירים של כ"א מהפורמטים האלו יהיו בהתאם. כ"כ, יש התרחבות לאחרונה של הדפסות מוזלות.
 

חרטושה

New member
אהמ.....

אבל לפני כן ובלי שום קשר אני רוצה להתמרמר אישית על יוניברסל בפינתנו צרכנות נבונה למעריץ המתמיד. עשיתי לי יום סבבה היום והיות ואלו ימות המשיח, החלטתי לקנות את הדיוידי של גרסת הבימאי להופעה בפומפיי. כמה חבל שהייתי צריכה להחזיר את הדיסק לחנות (ולא, זו לא חנות פיראטית, אלא חוקית, לגיטימית עם רישיון עסק ורישיון ממכבי אש) כי הוא היה שרוט לגמרי.
המוכרת סיפרה לי שזה קורה לא מעט. ובהמשך לדברים האמורים אני מבקשת להעמיד דברים על דיוקם: אמן שלא מקבל את התמלוגים שמגיעים לו זה לא בגלל שלא קניתי את הדיסק שלו, אלא בגלל המדיניות של חברות התקליטים שמקבלת את מרבית הכסף. האומן מקבל פחות מדולר על כל דיסק שהוא מוכר.(ואנחנו משלמים קצת יותר מדולר על כל דיסק שאנחנו קונים) אבל לדעתי את צודקת ובסופו של דבר פורמטים שמאפשרים קנייה של אלבום או חלקים ממנו דרך הרשת במחיר הגיוני יתפסו יותר ויותר מקום. זה גם פתרון מעולה לחברת התקליטים. לצערנו חברות התקליטים עדיין לא הבינו את זה.
 

Inis mor

New member
אני דווקא חושבת...

שמחירי הדיסקים עשו "ירידה" (קטנה מאד אמנם) בשנים האחרונות לעומת פעם. אני זוכרת זמן שבו דיסק חדש עלה-קרוב ל90 שח! זאת היתה תקופה מאד קצרה ועם בואה של תוכנית ההורדה הראשונה בהסטוריה-נפסטר (שהיום היא אגב תוכנית הורדה חוקית לחלוטין) הם צנחו. אבל לא מספיק. אני חושבת שחברות התקליטים נהנות מרווח הרבה יותר גדול ממה שמגיע להם. אם מדברים במספרים נטו-האחוז שלהם מגוחך! אז יש מקום להוריד מחירים אם אתם חושבים שזה גרוע בארץ-תנסו 20 יורו לדיסק בארופה=יורו אחד הוא בערך 5.6 שח. לא יאמן פשוט. אבל... חשוב הרבה יותר הוא האמן שמפסיד ובגדול מכל ההורדות האלה. זאת העבודה שלו-הוא יצר את זה ואם זה טוב מגיע לו לקבל כל גרוש על הסיפור הזה. לדעתי אפשר למצוא נקודת אמצע בכל הנושא הזה-שירים בודדים בהורדה בחינם מול קניית אלבומים שלמים מבתשלום. הכל בעתיד. ובינתיים...אל תמהרו להוריד! מחפשים אלבום ישן וטוב?! תמיד אפשר למצוא אותו במחיר מוזל (59-39 שח לפעמים) וחדשים? תמיד יש חנויות קטנות ופרטיות שעושות עליו מבצע לפעמים עד 15 שח הנחה. ואפשר גם לחכות כמה חודשים עד שהמחיר יירד עוד קצת. שורה תחתונה-יש תמיד אופציות אחרות לפני הורדה לא חוקית.
 
למעלה