מה אתם שומעים עכשיו?

avki

New member
ציף, אני לא מבין מה הבעיה במקרה הבא

אתה מוריד מהאינטרנט המהיר אלבום מלא בתשלום מלא. בחינם אתה מקבל להדפסה חוברת מלאה עם תוספות מידע, ואת כל העטיפה של האלבום באיכות מעולה, וכמו כן ארבע קטעי בונוס מסויימים. הכל בקידוד MP3 או OGG או AAC+, באיכות טובה מאד, לבחירת הצרכן כמובן. הכל מועט בקצת ממחיר אלבום רגיל שקונים בחנות, בגלל זילות ההפצה והשיווק ופשטות ההכנה וקיצור תהליכי הפיתוח. לאחר מכן, אתה מכניס הן את קבצי התמונות והן את קבצי המוזיקה לנגן המדיה שלך, ויכול להינות מהיצירה וממיטב הטכנולוגיה בלי שם פוגמים אחד בשני, אלא להפיך - הם מאזנים אחד את השני - אתה נהנה מיתרונות הטכנולוגיה - החומר לא יכול לההירס או להתבלא, הכל קומפקטי ונוח, באיכות גבוהה לפחות כמו זו של דיסק, אפשר להכניס הרבה יותר מידע בחוברת ובכלל, ומצד היצירה לא מתפוררת או נהיית זולה - היא רק נהיית יותר גמישה לרצונות האומן בגלל שאין הגבלה במורכבות ההקלטה, אין זמן מסויים שהיצירה צריכה להיות המקסימום שלו (אורך של שני דיסקים רגילים - נניח שעתיים וחצי), והכל הרבה יותר מהיר ונוח למיקסוס (באולפן כמובן). אם אתה רוצה, יש מדפסת צבעונית טובה, מהדק סיכות גדול, מספרים, וקופסאות דיסקים ריקות ודיסקים ריקים שתוכל לארוז הכל במדיה ממשית, אם אתה אוהב את הממשות שבעיניין או את המדיה המיושנת הנ"ל (דיסקים), וכל זה במחיר יותר זול (בקצת) מאלבום רגיל שאפשר פשוט לקנות בחנות.
 
זו אכן אחת מאופציות השיווק

שמתחילים לעשות בהם שימוש בחו"ל. נקווה שגם יגיע לארץ בזמן הקרוב.
 

FunkyMonk

New member
אוסר ואוכף!

והנה עוד אחד (וואי יש לנו הרבה. אבל זה לא מפליא, כל מי שמוריד לא מבין מה הוא באמת עושה). בארה"ב ישנם קנסות של אלפי דולרים. מה שחוקי אלו התוכנות עצמן. מה שרץ בהן יכול להיות חוקי ויכול שלא. זה מפליא אותי כל פעם מחדש איך יצא שהבורים מנסים להסביר את עמדתם בשגיאות. (ובד"כ הבורים מעדיפים להוריד, מפאת היותם בורים.)
 

FunkyMonk

New member
מצטער

פשוט את כל ההודעות רשמתי לפני שהסתכלת בת'רד ולכן לא יכלתי לתקן אותן.
 

חרטושה

New member
הטענה שלך מוכרת ולגיטימית

אבל בספק אם שופט היה מקבל אותה. אתה מסתמך על ההרחבה של פקודת זכויות יוצרים (כנראה) שמכירה בהקלטה על קלטת כלגיטימית וכן על המקרה שבו דיסק הוכר כשווה ערך לקלטת לצרכים מסוימים. אבל לדעתי שום שופט לא יעיז להרחיב את פירוש החוק עד כדי כך. ועוד לא אמרנו מילה על את מי תובעים על שיתוף קבצים, את המשתף או את מי שמוריד ממנו את הקובץ ולמה תמיד עד עכשיו תמיד נטפלו למשתפים; ברור שבגלל הנוחות, אבל האם זה הולם בהתחשב במדיום ? חוץ מזה לגמרי איתך. טוטלית.
ובוא לא נשכח מי באמת אחראי להדרדרות ביצירה ובאיכות המוסיקה, מי, אם לא התעשייה עצמה.
 

FunkyMonk

New member
תתפלא

גם לי אין כסף לכל מה שאני רוצה (ותאמין לי שברשימת הדיסקים שלי יש יותר מברשימת ההורדות שיש לך עכשיו, ושיהיו לך בעתיד). ובשביל לבדוק - הולכים לחנות, ושומעים. קשה? לא. אבל למה לעשות את זה כשבכלל אפשר "להשיג בחינם"? זו אחת מהתכונות השנואות עלי של הישראלי הממוצע והמצועצע. "למה לי לצאת פראייר??"
 
מה הקשר להשיג חינם?

אם הרעיון היה להשיג חינם תאמין לי שהמחשב שלי היה קורס מרוב הורדות. תבין שמדובר בבדיקה ולא יותר. אני לא מאמין שהאומן (שברוב המיקרים במילא שוחה בכסף) יפשוט רגל אם אני אוריד שיר אחד כדי לראות אם אני אוהב. ואתה מוזמן לחשוב שזו אחת מהתכונות המגעילות, לא כאילו להאשים את כל העולם ולקרוא לכולם בורים זו תכונה יפה.
 

FunkyMonk

New member
פשוט נמאס לי מאנשים כמוך

שמהללים הורדות באינטרנט כאשר דבר וחצי דבר הם לא מבינים בזה. אני אפילו לא מדבר פה על ערך הכסף, כיוון שהכסף שהאומן עושה מדיסקים הוא פעוט. אני מדבר על כך שאתה בא ומוריד, מוריד משהו שהאמן הזה עבד עליו חודשים, עשה מהלב שלו, השקיע, התאמץ, זה הוא, אתה פשוט בא ולוקח את זה כאילו זה שלך, כאילו מותר לך לעשות עם זה הכל.
 

afcon11

New member
או שלא הבנת את מה שכתבתי

או שאתה פשוט לא מעוניין להבין. אז אנסה להסביר לך שוב. התייחסתי ספציפית להגדרה של חוקי או לא חוקי וציינתי שטרם התקבל חוק שאוסר על הורדות. במקביל ציינתי שיש בעיה עם זה שהאומנים לא מקבלים גרוש על כך, אבל זה לא היה הנושא ולכן לא הרחבתי על כך. אני כן חושב שהבהרתי את העמדה שלי לגבי הקורבן הראשי - שהוא האמן והדגשתי שהלוואי וניתן היה לשלם לו ישירות כי הוא זה שעמל על היצירה, מבלי שיהיה צורך לשלם לתאגידים נצלנים. התייחסתי בעיקר לפגיעה בתעשייה, שהיא כשלעצמה, מבורכת בעיני, כי גם האמנים וגם הצרכנים סבלו מתאוות הבצע שלה. איך תסביר את זה שהמוני אנשים דלי אמצעים רכשו כמויות עצומות של דיסקים מזויפים ב-20 ש"ח? לא היה עדיף למשל לשלם משהו כמו 30 או 40 ש"ח שהיו הולכים לאמן בלבד? אבל לשלם 90 ש"ח וגם 70 ש"ח ושידוע שרוב הסכום עובר לחברת התקליטים חלקו הקטן יותר עובר לאמן? ואם נבחן את הדברים בהיבט רחב יותר, אז אני לא סבור שהמוסיקה נועדה לעשירים בלבד, וקשה לי להאמין שהאמן מעדיף שרק אלו שיש להם יוכלו לשמוע אותו. סביר להניח שרוב האמנים היו מעדיפים שהיצירה שלהם תהפוך לנחלת הכלל ולא לנחלתו של העשיר בלבד. וזאת, כאמור, בכפוף לתשלום של 30 או 40 ש"ח כשרוב הסכום עובר לאמן. אבל כל זה לא קרה עשרות שנים, ואני הייתי מאותם ילדים שגדלו עם מספר מצומצם של דיסקים. אני שמח בשביל הילדים של היום, חובבי המוסיקה, שלא יסבלו מתת התזונה המוסיקלית ממנה סבלתי אני. מוסיקה זה לא חולצה או מכונית יוקרתית שאם יש לאחד אז זה בסדר גמור שלא יהיה לאחר. כל קיומה של המוסיקה מאז ומעולם מבוסס על תפוצה רחבה ככל שניתן. חברות התקליטים שכחו את זה. לכן היום אין לי שום בעיה עם המחיר שהן משלמות. חבל לי רק עם המחיר שהאמנים נאלצים לשלם. וסתם שאלה, כתבת לגבי הדיסקים "אתה פשוט בא ולוקח את זה כאילו זה שלך, כאילו מותר לך לעשות עם זה הכל". מה נראה לך, שאני מסתבן איתם באמבטיה? הסר דאגה מליבך, אם יש משהו שגרם וגורם לי לרכוש דיסקים זה בזכות העובדה שהורדתי, נהנתי והלכתי לקנות את הדיסק.
 

dondons

New member
my 2 cents

בלי להכנס לעיניין החוקי, לפחות לא במתכוון... אני יכול להבטיח לך וזה בדוק, שאין אמן מקליט שתהיה לו בעיה עם אנשים שמורידים שירים, זו הדרך הטובה ביותר מבחינתם להביא את המוסיקה שלהם לעוד ועוד אזניים. אני אישית מכיר רבים וטובים שמחזיקים את הקטלוגים שלהם פתוחים לכל דורש מעל SERVER מיועד לאפשר הורדה קלה של משתמשי תכנות שיתוף. לחלקם זו סוג של מלחמה חזרה ב"תעשיה" העושקת, והיא עושקת בעיקר אותם!! לאחרים זו דרך לעקוף את אותה תעשיה. עקיפת ה"תעשיה" הופכת יותר ויותר פופולרית אצל אמנים מקליטים. הדיל שמציעה ה"תעשיה" לאמן מתחיל היום היא פחות או יותר ככה: אנחנו נוציא את הדיסק שלך, לא תראה ממנו שקל, לך תופיע אם אתה רוצה כסף, אם יתחשק לנו נדחוף אותך לרדיו ותרוויח גרושים מהשמעות(למרות שלגל"צ יש מחיר מיוחד, כמעט חינמי כך שלאמן שמושמע כל היום באחת התחנות שלהם לא יוצא מזה כלום). המאסטר שהקלטת יהיה בבעלותנו, ואנחנו נשלח את אנשי הפדרציה לתקליטים(יש דבר כזה) לאסוף עוד כספים רבים מהם לא תראה אגורה. עיניין הפדרציה הוא כמובן נוסף על אקו"מ. אנחנו נפיק אוספים עם השירים שלך, וגם מהם לא תראה אגורה אם תמכור מעל 20000 עותקים נעשה מסיבה. כשיהיה לך חומר לתקליט נוסף, כנראה שלא נרצה אותו כי הוא לא ימכור אז לך תכתוב חומר אחר... ואל תשכח שחתמת על חוזה... ושימו לב לא לבלבל בין זייפני דיסקים למורידים ברשת, זייפנים עושים מזה כסף!!! אבל כנראה שיותר קל ל"תעשיה" לנער ולהפחיד אנשים ישרים מאשר לצאת למלחמה אמיתית בזייפנים שבאמת פוגעים בהם ובאמנים!! בסטיונר מצוי בכרמל עושה יותר כסף מלדוגמא: הדיסק הראשון של עברי לידר מאשר לידר עצמו! גם בעידן הקלטות(קאסטות) היה חשש שזה יפגע במכירות אבל לא תבעו אף אחד הסתפקו בהמלצה שנכתבה אז על תקלטים בנוסח "HOME RECORDING IS KILLING MUSIC" מה השתנה? התעשיה השתנתה!! התעשיה היא שהורגת את האמנות שבמוסיקה, מזלנו שהיום כבר לא צריך אותם!! אישית אני לא אוהב להוריד כי זה נשמע רע, אין את הכיף של העטיפה, ובטח שלא אשמע את זה מהמחשב איכססס....תקראו לי מיושן אבל זה כיף לדפדף בין דיסקים\תקליטים, לשלוף, להוציא מהאריזה להניח של המגש ולהרים את הווליום בלי עזרת עכבר...
 
אני מכירה אמנים רבים שיש להם בעיה

עם הורדות, ונלחמים בכך. אין לכך שום קשר ליחסם עם חברות התקליטים, שהם יחסים בעייתיים מקדמת דנא. אמנים אינם מעוניינים שעבודתם לא תתוגמל. נקודה.
 
לפחות דבר טוב אחד

יצא מההודעה שלך... אני הולך לקנות דיסק. ולא סתם דיסק. הזה עם הפרה
 
טונות להקות

לדוגמה- לד זפלין נירוונה איסידיסי דיסק הסולו של סיד בארט- מדקאפ לף (שגיליתי שאחרי הכל הוא די נחמד) עוד כל מיני...
 

FuryUri

New member
טוב אז ככה:

אני עדיין שומע פינק פלויד!!! בדיוק קניתי היום אוזניות חדשות אחרי שאני כבר כמה שבועות מסתובב עם mp3 עם אוזניות מעפנות שאני צריך להחזיק עם הידיים כל הזמן שאני נוסע ואוזנייה אחת לא עובדת- ככה אי-אפשר לשמוע מוזיקה וקל וחומר פינק פלויד ... קניתי אוזניות נחמדות היום וישר רצתי... שמתי על ה mp3 וכמובן מה דבר ראשון שאני שומע? DSOTM ... אחרי שבועות שלא שמעתי אותו!!! זאת חוויה!!! האוזניות נורמליות ואפילו אפשר להגיד טובות + !!! :p
 

Elinor BC

New member
אני, שגם חדשים אצלי במדף

1.סוף סוף ה-דיסק שלהם! אחרי 7 שנים - פאנקנשטיין ! אחחחחחחחחחחחחחחח הגרוב שלהם
2. דאוס- החדש- פוקט רבולושיין. 3.THIRD WORLD LOVE -אבנים. ג'אזסטים ישראלים ומעולים ! הייתי גם אתמול בהופעה שלהם. מומלץ יותר מבחום !
 
למעלה