מהו טרול ואיך ניתן להימנע משריצתו בפורום

../images/Emo32.gifמהו טרול ואיך ניתן להימנע משריצתו בפורום

לאור ריבוי הטרולים בחודשי הקיץ ( אין ביצ'פר, הם צריכים להעסיק את עצמם איך שהוא, לא? ) חשבתי להזכיר לכולנו לגביי טרולים
מהו טרול?
באינטרנט, טרול הוא אדם אשר הנאתו היא לזרוע מחלוקות ברשת. הוא מנסה להתחיל ויכוחים ולעצבן אנשים. טרולים רואים במערכת האינטרנט מקום מושלם למשחקיהם המוזרים. מסיבה מסויימת, הם לא "קולטים" שהם פוגעים באנשים אמיתיים. בשבילם, גולשים אחרים הם לא ממש אנושיים אלא סוג של סטייה דיגיטלית. כתוצאה מכך, הם לא מרגישים שום צער על הכאב שהם גורמים. להפך, ככל שהסבל שהם גורמים גדול יותר, כך ההישג שלהם גדול יותר (כפי שהם רואים זאת). האנונימיות היחסית ברשת היא זו שמאפשרת לטרולים לשגשג. טרולים אדישים לחלוטין לביקורת (בונה או לא בונה). לא ניתן לשאת ולתת איתם; לא ניתן לגרום להם להרגיש אשמה או רחמים; לא ניתן לדבר אליהם בהגיון. הם פשוט לא מסוגלים להרגיש חרטה. מסיבה מסויימת, טרולים לא מרגישים שהם כפופים לחוקי הנימוס או לאחריות החברתית. ייתכן שקשה לתפוס את זה. אתם בוודאי חושבים "בטוח שיש משהו שאני יכול לרשום כדי לשנות את הגישה שלו.", אך טרול אמיתי לא ישתנה ע"י מילים בלבד.
מה זה משנה? חלק מהאנשים - בעיקר אלו שגולשים ברשת כבר שנים - לא מתעצבנים מטרולים ומתייחסים אליהם כאל תופעה בלתי נמנעת של שימוש ברשת. כמו שאומר הפתגם "לא ניתן לעשות פיקניק בלי נמלים". היה נחמד אם כולם היו מתייחסים כך לתופעה, אבל העובדה העצובה היא שטרולים כן מעצבנים אנשים. גולשים קבועים עלולים לעזוב פורום בגלל ויכוחים שטרולים פותחים, ואורבים (אנשים שקוראים אבל לא כותבים) עלולים להחליט שהם לא רוצים לחשוף את עצמם להצקה ולכן לא ירשמו לעולם. עוד בעיה היא, שהרגשות השליליים שהטרולים יוצרים, גולשים גם לדיונים אחרים. אנשים חביבים בד"כ, עלולים להפוך מרירים לאחר קריאה של ויכוח בין טרול וקורבנותיו וזה עלול להרעיל יחסים בין גולשים שהסתדרו מצויין אחד עם השני עד אותו רגע. לסיום, טרולים יוצרים סביבה פרנואידית, כך שביקורת אקראית של גולש חדש, עלולה לעורר תגובה אכזרית ולא הולמת. האינטרנט הוא מקום נפלא אשר שובר מחסומים ומעלים דיעות מוקדמות. טרולים מאיימים על ההנאה המתמשכת שלנו מהמקור הנהדר הזה של רעיונות.
מה ניתן לעשות בקשר לטרולים? כאשר אתם חושדים שמישהו הוא טרול, אתם יכולים לנסות להגיב בצורה מנוסמת ורגועה כדי לבדוק אם זה סתם מישהו במצב רוח רע. לפעמים גולשי אינטרנט נותנים לרגשותיהם לפרוץ כאשר הם יושבים בבטחה מאחורי המקלדת. אם תתעלמו מסערת הרגשות ותגיבו בצורה נעימה ומנומסת, הם בד"כ ירגעו. לעומת זאת, אם אותו אדם מתעקש להתנהג בגסות, ונראה שהוא נהנה מלגרום אי נעימות, הצורה היעילה היחידה להתמודד איתו היא זאת: הדרך היחידה להתמודד עם טרול היא להגביל את תגובותיכם לאזהרת גולשים אחרים לא להגיב לטרולים. אם תנסו לדבר איתו בהגיון, הוא ניצח. אם תעליבו אותו, הוא ניצח. אם תצעקו עליו, הוא ניצח. הדבר היחיד שטרול לא יכול לסבול, זו התעלמות.
מה לא לעשות: כפי שנאמר קודם לכן, זה חסר טעם לנסות "לרפא" טרול מהאובססיה שלו. אך ייתכן שאתם פשוט לא יכולים לסבול את הסביבה העוינת שהטרול יוצר ואתם רוצים לברוח לזמן מה. אם תחליטו כך, אז למען כל הגולשים האחרים בפורום, בבקשה אל תרשמו הודעת "אני עוזב/ת" דרמטית. זה ישכנע את הטרול שהוא מנצח במאבק. אין, ככל הנראה, שום הודעה שניתן לכתוב בפורום שגורמת יותר נזק מהודעה האומרת שאתם עוזבים בגלל העוינות שהטרול יצר. אם אתם מרגישים שאתם חייבים לומר משהו, הודעה פרטית למנהלי הפורום (ולחברי הפורום שאתם יכולים ליצור עימם קשר פרטי) זו הדרך הטובה ביותר לעשות זאת. כמו כן, אם אתם כותבים הודעה כזאת כאשר אתם במצב רוח נסער, עצה טובה היא לחכות כשעה ואז לעבור על המכתב פעם נוספת לפני השליחה. זה יכול לחסוך לכם את הכאב הנובע מאמירת דברים שאתם לא באמת מתכוונים להם לאנשים שאתם מחבבים. המשך המאמר- אם אתם מעוניינים לקרא את כולו, נמצא **פה**. פשוט אל תגיבו, יש מספיק שרשורים שדורשים את תשומת
כם, הפורום יהיה הרבה יותר נעים ככה ( וכן, אני יודעת שגם אני מגיבה לטרולים, כתבתי את ההודעה הזאת גם בשבילי
)
זכויות היוצרים על הכתוב בהודעה © 2001 שמורות לטימותי קמפבל תורגם ע"י פגעסוס, לאחר קבלת רשות
 

wild orchid

New member
../images/Emo45.gifחבל שלא ריעננת את

זיכרוני לפני כ-3 ימים.ב-3 ימים האלה הזנתי יותר מדי את אחד הטרולים.אשמתי,אני מודה....
 
יקירתי, לא לקחתם את זה רחוק מידי וקשה מידי?

התרופה הכי טובה של טרולים לפי דעתי זה לצחוק עליהם בחזרה. זה נורא משעשע להתעלל באנשים כל כך סתומים אבל כשעושים זאת- צריך לקחת בחשבון שאסור לנו בתחלית האיסור להעלב או להפגע ממה שהם אומרים - פשוט לקחת את זה בפרופו' הנכונה. נכון, לפעמים זה מעצבן לשמוע טרול גזען או שוביניסט וזה מאוד מקומם. אבל אין מה לעשות , תמיד יהיו שם בחוץ אנשים חשוכים בדעותיהם, צריך פשוט לדעת להקיף את עצמך, בסביבה האישית שלך באנשים איכותיים, וכשאת נכנסת לאנטרנט פשוט לקחת בחשבון שאת יוצאת מהבועה שהקפת בה את עצמך ואת הולכת להתקל גם באנשים תת רמה. זה לא משהו שיש לנו שליטה עליו, אלא אם כן תתחילי להסתובב יותר בפורומים של דוקטורנטים לחקר המוח באוני' העברית, למרות ששם יש סיכוי שתמצאי את הטרולים מהסוג הנורא מכל - האינטליגנטים
 
ה"מתכון" שלך מוביל להרס של הפורום.

הוא מוביל לכך שדיונים שיכולים להיות איכותיים יורדים לרמות של רפש. הוא מוביל לכך שמנהלי פורומים צריכים למחוק הודעות רבות העוברות על כללי הכתיבה של הפורום. הוא מוביל לכך שטרולים "מסמנים" פורומים מסויימים כפורומים בהם "מאכילים" אותם, ולכן הם חוזרים שוב ושוב,מציפים את הפורום וגם מתרבים. הוא מוביל לכך שאנשים רציניים מסתכלים על הפורום ונמנעים מלכתוב הודעות. לפחות למדתי משהו על טרולים אחרי 5 שנות ניהול... אני יכולה להבין איך בתור גולשת אותך אישית זה משעשע. אבל בראייה כוללנית זה יותר פוגע ממשעשע.
 
תכלס לפי דעתי , את צריכה פשוט למחוק ולחסום

אותם, אבל עם כל הכבוד, לפעמים את מעדיפה פשוט לענות להם בנחמדות .... דוגמא אחת מיני רבות לטרול גזען ופרימיטיב...
 

offנועה

New member
../images/Emo45.gif וסינון דעות אישיות מהגדרת טרול מסתבר

שהוא תהליך בעייתי
 

offמוזר

New member
שאלה

איך באמת מזהים טרול? כחולים, יש להם קרן, הם מפחדים מאור ואין להם חיים?
 
למעלה