ישראלים ברשת (ישרא-בלוף וירטואלי)

../images/Emo32.gif ישראלים ברשת (ישרא-בלוף וירטואלי) ../images/Emo46.gif

יוצא לי לקנות מעט מאוד מישראלים באתרים כמו Etsy, איביי וכו', ולצערי הניסיון האחרון שלי עם ספק ישראלי הוא תת רמה שאין שנייה לה. כל הרעות החולות של שירות לקוי. התכתובת איתם מייגעת - הם לא עושים שום צעד שירותי. מרגישה שצריכה "לחלוב" מהם מידע, וזאת אחרי ששאלתי כמה וכמה פעמים לפני הרכישה מה מדיניות ההחלפה כיוון שמה שקניתי גם היה מתנה וגם פריט לבוש שעלול להיות קטן. אז למה, למה אם זה קטן (ללא מדידה) הם מתנים את החזר הכסף בכך שאשלח דווקא רשום? הם הרי שלחו בדואר רגיל! למה שלא פשוט אקפיץ להם את זה לת"א? אגב, לא שהם הציעו להחזיר לי את הכסף - הם היו מוכנים למכור לי פריט נוסף בהוזלה... נאלצתי לדרוש את ההחזר, ואז התחילו ההתניות המגוחכות האלה. איום ונורא. מאוכזבת עד עמקי נשמתי. כאילו לא התקדמנו במילימטר בעשורים החולפים.
 

Fun Fair

New member
יקירתי

תודעת השירות של ישראלים היא משהו שכבר התייאשתי ממנו לחלוטין. אני מציעה שתעלי את הסיפור בבלוג. קצת חשיפה לא הרגה אף אחד.
 
בוודאי שאעלה

עם לינקים ותעתיקי תכתובות, בשנייה שהגאונים יחליטו אם כן או לא לזכות אותי. איומים!
 

niya

New member
../images/Emo46.gif באמת מעצבן

תודעת השירות הלקויה הזאת מתחילה במשרדי הממשלה - שם להגיע למידע או לדבר עם הפקיד שיודע את התשובה המדוייקת יעלה לנו בבריאות, אם בכלל מישהו יטרח ויענה לטלפון, ועוד יותר אם בכלל מישהו יטרח ויפרס מספר טלפון
אני בימים האחרונים מתמודדת מול בירוקרטיה איומה של שני משרדי ממשלה גדולים ופשוט בא לי לצרוח של על מישהו. אבל אין על מי כי אין טלפונים! ובכל מקרה, כמי שמנויה - מכורה
לבלוג שלך, אני מחכה בכיליון עיניים לפוסט על החארות
 
יש שאלה מאוד מורכבת

שבמקרה את-יודעת-מי עושה עליה מחקר, והיא השאלה האם אנחנו צרכנים של שירותי משרדי ממשלה או שהצרכנות לא חלה על חלק החיים הזה. זו שאלה שצריך לתת עליה מענה עקרוני, ברמת החברה והמדינה. באירופה האיוד האירופי נתן עליה תשובה חיובית: כן, אזרחים הם צרכני שירותים של המדינה וכן, יחסי ספק-לקוח חלים על היחסים בין האזרח למדינה. בארץ אנחנו באזור אפור מהבחינה הזו. זו, כנראה, הסיבה שגם כשאת רוצה לדעת דבר פשוט כמו כמה מכס תשלמי על חולצות, מכנסיים ונעליים - את לא יכולה לקבל מאף אחד תשובה ברורה וצריכה לשכור לך עמיל מכס משלך שישחרר חבילות אם לא בא לך שימציאו לך סכומי עתק שאין לך שום דרך לוודא. |סוף חפיר| צפי לפוסט אנטיפטי להפליא על האנשים האלה. הוא יבוא ביג-טיים.
 

niya

New member
הלוואי שזה היה רק מכס../images/Emo46.gif

אני מדברת על איזה חוב הזוי מנופח לביטוח לאומי, על איזה חודש מלפני 8 שנים שלא שולמו לי דמי ביטוח - וכשהתקשרתי לברר את הפרטים, ביקשו ממני קוד סודי בן 4 ספרות, ורק אח"כ נזכרו שמועלם לא שלחו לי אחד כזה, מה שלא הפריע למוקדנית שדיברה איתי להמשיך ולבקש את אותו קוד. אח"כ הייתיצריכה לנחש איפה עבדתי (הייתי סטודנטית אז, כן? עבדתי באיזה 6 מקומות במקביל), והטענה היתה שהיא לא יכולה להגיד לי איפה עבדתי, אבל אם אני אנחש היא יכולה להגיד לי שכן. כמובן שבסוף היא אמרה שהיא יכולה לשלוח הביתה את הפירוט, טכשזה הגיע, כבר לא זכרתי על איזה חודש יש לי חוב ולמה. או, משרד הרישוי, שאמור לשלוח איזו תעודה מסויימת בדואר, אבל לא מפורסם בשום מקום טלפון שאפשר לדבר עם מי מהפקידים ולברר מה המצב שם והאם נשלח או לו ומתי
 
המכס הוא רק אחד מיני רבים

פתחתי את הבוקר במאבק בדואר ישראל, מעניין איך הוא יסתיים. להערכתי, הם יאלצו אותי לסגת מהפוסט.
 

niya

New member
הבלתי יאומן קרה

אחרי ששפכתי פה קיטונות של רותחין (וקיטור), ושלחתי שוב את הפקס, ובו שוב בקשה שיחזרו אלי טלפונית כי אין אפשרות להתקשר אליהם... שתקשרה אלי שירן, חביבה וחייכנית, ענתה לכל שאלותי, הסבירה, נתנה לי מספר טלפון שניתן להתקשר אליהם (טרם ניסיתי, אז זה מוטל בספק), ואפילו הסבירה שהדבר הספתיפי שאני צריכה מהם בדרך!!! לא יאומן כי יסופר
 

מאקי

New member
אני איתך במאבק... לגבי השואר היה לנו השנה שיא

חבילה שנשלחה באספרס לבני לניקרגאווה... נשלחה ונאמר 4 ימים הייגיעה אחרי 29 יום. מה שאמר שהוא נאלץ לבלות ולחכות ליד בית הדואר עד שהיגיעה אליו דרכונו. לא בניקרגאווה אין שגרירות ישראל.. ובשביל להגיע לחמדינה אחרת צריך היה... נכון דרכון רק שהדרכון וכרטיסי האשראי היו.. בחבילה שנשלחה ב EMS. אני חושבת שעלות השיחות לשלנו לניקרגאווה.. שווה לכרטיס טיסה לשם ובחזרה.. ועוד היינו מרוויחים נשיקה. לגבי המכס. יש לי סוד עבורך. ראשית מנסיון אפשר להתמודד ולהבין.. ואשמח לעזור מנסיוני שנית.. הידעת כי תעריף התשלום במכס הינו דולר מכס? משהו שגבוה בערך ב 10% מהשער הגבוה? שערוריה. אבל זה חוקי מאז 1983 והאינפלציה של אז..
 

candy77091

New member
אגב יש קומונה שנקראת ETSY בתפוז

הייתי כותבת שם גם. דבר שני - אני ראיתי מוכרים מישראל לא ראיתי עדיין ולו פריט אחד שיותר משתלם לי לקנות ממישהו מישראל מאשר מחו"ל ובאותה איכות.
 
לגבי משתלם לא באמת בדקתי

חברתי פרסמה בבלוג שלה את הלינק למוצר הספציפי מהמוכר הספציפי - ואני הזמנתי בדיוק את מה שהיא רצתה. אלך לראות מה קורה בקומונת Etsy. תודה!
 

candy77091

New member
בכיף :)

לא יודעת בעיני הכל היה יקר יותר מהחלופות החו"ליות אז לא התאמצתי אפילו בעניין.
 

בלונד23

New member
גם אני! הנה מה שקרה לי עם ישראלית מאטסי

יש מישהי שמוכרת בגדים בעיצובה, נראים יפים ומקסימים. רציתי שמלה, אולי אפילו לחתונה של אחותי, כלומר היא צריכה לשבת מושלם. והשמלה לא זולה. הבחורה נמצאת ומכינה את הבגדים בתל אביב, ואני כל יום בתל אביב. כתבתי לה ושאלתי שני דברים: א- אם אני יכולה לקפוץ אליה למדוד את השמלה ב- כתוב באתר שיש דמי משלוח קבועים לפי תעריף חו"ל, אז ברור ששאלתי אותה כמה יעלה לי משלוח מקומי, וכמובן שאני מעדיפה כבר לבוא לקחת את השמלה במקום משלוח. הרי זה 5 דקות ממני. בלי להתבלבל, המעצבת ענתה כך: אי אפשר למדוד. נקודה. ושאני צריכה לשלם לא רק משלוח בתעריף חו"ל, אלא גם להוסיף לה מע"מ!!!! כלומר על המחיר המפורסם של השמלה באתר היא דורשת עוד 16 אחוז רק כי אני מישראל. ועדיין לשלם גם על משלוח כאילו אני מחו"ל! לא טרחתי אפילו לענות. הבחורה לא מוכנה שאמדוד את השמלה רוצה שאשלם על חבילה לחו"ל בעוד החבילה היא מקומית ושיא השיאים שגם עלי לשלם משלוח של חו"ל, וגם לשלם מס של הארץ. חוצפה!!
 
שלחי לי מסר עם הפרטים

אם תרצי שאחבר את שני הסיפורים האלה לפוסט אחד ואפיץ בתפוצת נאט"ו.
 

בלונד23

New member
האמת? אני לא רוצה לעשות לה נזק

אני מרגישה שזו קארמה לא טובה בשבילי ואין לי מניע לעשות לה דווקא. על המייל שלה לא טרחתי אפילו לענות אם זכור לי נכון- זכותה לדרוש דברים קיצוניים וזכותי לא לרכוש אצלה. תודה, מתוקתי, על הנכונות להתגייס, ואת צודקת - שירות טוב זה משהו שמאוד מאוד רחוק מהישראלים.
 
או הוגנות בסיסית

הרי אי אפשר גם וגם. גם לשלם מכס וגם תעריף של משלוח לחו"ל. גם לקנות מוצר במתנה באמצעות האינטרנט וגם שהעסקה תהיה בלתי הפיכה. ויש לי תחושה שהם מתנהגים כך כלפינו רק מכיוון שאנחנו ישראלים כמותם. יותר מזה, שימי לב איך גם את וגם אני לא נלהבות לפרסם את שמות המוכרים. יש משהו קהילתי ומגונן בהתנהגות שלנו, והאנשים האלה מנצלים את זה.
 
ודווקא לי הייתה היום חוויה אחרת לגמרי - פרגון

בן זוגי קנה לי תכשיט של שלומית אופיר דרך האינטרנט. אני מאוד אוהבת את העיצובים שלה, אבל את השרשרת הספציפית שהוא בחר - לא אהבתי (משהו עם אבן גדולה, ואני לא חובבת אבנים). התקשרתי לשאול אם אוכל לשלוח בדואר ולהחליף (גרים רחוק מהמרכז), אמרו לי שכן. שלחתי בדואר. היום התקשרו להגיד שזה הגיע, וששולחים לי את התכשיט שביקשתי במקום. זכרתי שמה שביקשתי כתחליף היה קצת יותר יקר ושאלתי לגבי ההפרש, אמרו לי "לא חשוב. עלינו.". אחלה שירות, ובאמת עושה חשק לקנות שוב
 

עידוdee

New member
ההתנהלות בלתי חוקית

התעקשות על דרך מסירה כזו או אחרת, עולה לידי חוסר תום לב בניהול חוזה (וזה הוכר גם בפסיקה, ע"א 7824/95 - יצחק תשובה ואח' נ' ארנון בר נתן) כך שתהיי מודעת, שאת יכולה לתבוע אותם על כך.
 
למעלה