אין קשר (בעצם יש אבל לא ישיר)..
ולפני שאת מתחילה להשמיץ, תקראי את זה (לקוח מתוך motocar.co.il): "איני משוכנע כי בעלי הקאיין יציפו את נחל נקרות, אבל היה מסקרן לראות כיצד תסתדר טורפת האוטובהנים בשבילי העפר? לצעירים מבין קוראי אזכיר, כי את שורשי מורשת השטח של פורשה קאיין אפשר למצוא כבר ב- 1986, עם נצחונותיהם הבלתי נשכחים של ג'קי איקס ורנה מטג' בראלי פריס דקאר, על סיפונה של ה- 959 רותמנס. אבל מאז זרם הרבה בוץ בתעשיית ה- 4X4, ופורשה נעדרה לחלוטין מהמשחק הזה. המפרט הטכני של הקאיין מבטיח - מרווח גחון עד 27 סנטימטרים, בקרת משיכה, הילוך כוח, והרבה מאוד כוח. במסלול המבחן נעלו מכוניות המבחן צמיגי AT צרים ואגרסיביים יחסית, הטובים לנהיגה עד 190 קמ"ש 'בלבד'. עכברי העיר התרשמו מהדרך בה טיפסה הקאיין בשבילים התלולים, אולם עינו הבוחנת של עכברוש השטח הבחינה בעבודות מע"צ מסיביות שבוצעו בסביבה. מהר מאוד הגענו לקטעים בוציים וחלקלקים, שהיו יכולים להשבית גם רכב שטח אמיתי. בקרת המשיכה של הקאיין תיקתקה וזימזמה, הגלגלים ביקשו ומצאו אחיזה, גם כאשר החלטתי לעצור בעיבורה של עלייה, חלקלקה כפולטיקאי בעונת הפריימריס. סדרת בורות עמוקים אפשרה לנו לנופף בגלגלינו באוויר, ולהיווכח באיכות בקרת המשיכה (הדומה לזו של הבריטים, X5, מרצדס M, ועוד), ובקשיחותו הגבוהה של המרכב האחוד. אין ספק שבשטח הפורשה עולה בכמה דרגות על ה- X5 נטולת הילוך הכוח, אבל מהלך המתלים המוגבל לא יאפשר לה לתת קרב לריינג' החדש (או ל-SUV קלאסי נעול, בעל זוויות מרכב ומהלך מתלים ראויים לשמם). הילוך הכוח של הפורשה קצר ביותר, עם יחס 1:2.7 המאפשר לך להזדחל בעצלתיים, אבל גם להטיס אותך ל- 80 קמ"ש ויותר, כפי שנחוץ בקטעים המהירים של נחל צין. המכונית מגיעה עם מיגון אחורי טוב אבל רק פלסטיק רופס מלפנים, יש קרס גרירה מתפרק, עם ארבע תושבות להתקנתו. לעכברי שטח תוצע 'ערכת שטח' אופציונלית, הכוללת נעילה רוחבית נשלטת, ניתוק חשמלי של המוטות המייצבים, ומיגוני גחון (גתוס, היזהרו, יש מתחרים!)."