לאורן זייתוני הפנצרמאכר הזה

smooky

New member
../images/Emo31.gifלאורן זייתוני הפנצרמאכר הזה../images/Emo31.gif

יום שני בתחילת השבוע (8/11/04) ראיתי שיש לי בורג בגלגל האחורי של האופנוע. אני לא יודע כמה זמן הבורג היה שם. היום 12/11/04 בסביבות 1 וחצי בצהרים נסעתי לפנצריה של אורן זייתוני בת"א בצומת של רחוב קיבוץ גלויות והרחוב שמגיעים איתו לתחנה מרכזית ת"א (שחכתי את שם הרחוב) העובד של אורן פירק את הגלגל האחורי והוציא את הפנימית... הוא הסתכל בצמיג מהצד הפנימי וראה שיש שם קרע. הוא אמר לי שהוא לא מוכן לתקן את זה כי זה לא בטיחותי והוא לא לוקח אחריות על עצמו ושצריך להחליף צמיג. אני לא מבין כלום בדברים כאלה התקשרתי לדוד שלי והוא אמר לי ללכת לאופנועית ולקנות משם צמיג אחורי לאופנוע. אורן אמר לי שיש לו צמיגים של "מצלר" ועוד חברה ואמר שהוא ממליץ על הצמיגים של "מצלר" . ללכת לאופנועית לא יהיה זמן כי השעה כבר היה 2 בצהרים. התקשרתי ל- "אחד על אחד" ודיברתי עם ניסים ברדה. וסיפרתי לו מה הסיפור ושאלתי אותו על איזה צמיגים הוא ממליץ ל- gs500. הוא אמר לי לשאול כמה יעלה אצל אורן צמיג אחורי של מצלר, התשובה היא 550 ללא מע"מ. היה גם ויכוח עם אורן על מחיר... בסוף הוא הרכיב בחזרה את הגלגל האחורי ולקח על עבודה 50 ש"ח. הלכתי עם האופנוע לאחד על אחד. זה כ- 2 בניינים לייד. הופתעתי לגלות שבאחד על אחד מתקנים פנצרים ! ניסים הסתכל על הצמיג ואמר שאפשר לסדר את זה הקרע הקטן שיש שם ולא צריך להחליף צמיג, ציק צק הפנצר והצמיג תוקנו. ניסים הסתכל על הצמיג אחרי שהוא הוחזר לאופנוע ואמר לי "למה צריך להחליף אותו? הוא חדש" לפני שאני צריך להחליף כאלה דברים אני אוהב לשאול ואני בטוח שיש אחרים שלא היו חושבים פעמיים והיו מחליפים את הצמיג ואז מה שקורה זה שאחרי שאותו רוכב הולך אורן היה מתקן את הצמיג והיה מוכר אותו בתור יד שניה. אני רק רוצה להגיד לכם שאם קורה לכם משהו דומה את הצמיג שמוציאים לכם מהאופנוע, זה שאומרים שהוא ישן, תעשו לעצמכם טובה, קחו סכין ותחתכו אותו לכמה חתיכות בשביל שאחרים לא יקבלו עליו אגורה. חבר שלי שהיה באיזור וקפץ לאחד על אחד בגללי אמר שלפני כחודשים וחצי הוא תיקן שם פנצר והגיע לשם בוחן של משרד התחבורה. היה סיפור קטן... לאורן זייטוני אסור לגעת באופנועים וקטנועים !!! אין לו אישור לפרק גלגלים של אופנועים בשביל לתקן פנצר חבר שלי היה צריך ללכת עם אורן למוסך מורשה בשביל ששם יבדקו שהגלגל שלו הורכב נכון. לידיעתכם !!! ------------ באחד על אחד מתקנים פנצרים. אם יש לכם בורג בצמיג אל תחכו למחר ואל תגידו "הוא יושב טוב אז אפשר לסחוב כמה ימים" הכמה ימים האלה הוא הורס את כל הצמיג והנזק הכספי הוא גדול. תודה רבה לניסים ברדה מאחד על אחד על התמיכה והעזרה שלו
שיהיה לכם שבת שלום. אליקו.
 

a c t i v e X

New member
לרוב, אם לא לכל הפנצ'ריות אסור

לפרק ולהרכיב את הגלגל מהאופנוע, אז מה? וגם לרוב מוסכי האופנועים אסור לתקן פנצ'ר, פנימית או צמיג אלא רק להחליף צמיג/פנימית. בכל מקרה לאופנוע כביש בעל ג'נט וצמיג טיובלס, לא מומלץ לרכב עם פנימית מטעמי איזון הגלגל, ואם יש קרע בדופן הצמיג ושמו לך פנימית כדי להתגבר על זה, זה די פרטאץ', למרות שאני בטוח שהשיקול הכלכלי עשה את שלו. בנוגע שלשיקול בבטיחותח, יכול להיות שהוא נכון, ויכול להיות שהוא הגזמה לצורך "דחיםת" צמיג חדש, צריך עיןמקצועית נוספת שתסתכל בקרע ותביע את דעתה. בסה"כ, אין שחור ולבן פה לדעתי.
 

smooky

New member
פנימית אין בצמיג הזה, התבלבלתי

בקשר לזה. אבל בקשר לבטיחות, מה שהיה בצמיג היה אפשר לסדר, זה לא היה במצב שזהו הצמיג הולך לפח.
 

M O R M

New member
למיטב ידיעתי אסור מבחינת החוק

לרכב עם צמיג טיובלס וג'נט מגנזיום יעודי לטיובלס בתוספת פנימית. אני לא חושב שזה נכון לאמר שהחוק והוראות משרד התחבורה מתירות חופש בעניין. עד כמה שאני יודע (ורכבתי על GS מודל דומה ) והייתי במצב שהוכנס לי פנימית (על ידי הבעלים בקודמים) אז בררתי את העניין והובהר לי שזו סכנה. התברר שיש פגם בג'נט שגרם לבריחת אויר (ועל מנת לחסוך כסף הכניסו פנימית) אשמח לברור הנושא מחברי הפורום המלומדים.
 

TShavit

New member
לא קשור לג'נט...

על כל ג'נט שמתאים מבחינת המידות מותר להרכיב צמיג שאינו טיובלס, כול לכמובן פנימית. המגבלה זה הצמיג, לא הג'נט. בצמיגי טיובלס אסור לשים פנימית בגלל בעיית חיכוך פנימי והתחממות (בין היתר, החומרים הפנימיים שבאים במגע עם הפנימית שונים). טל
 

r929

New member
../images/Emo45.gif וניתן

לראות בתוך הצמיג האם ניתן להרכיב פנימית או שלא (לפי המבנה הפנימי של הצמיג) לעומת זאת מרכיבים הרבה פנימיות על גלגלי הסופר, גם עם צמיגים שלא יועדו מראש לשימוש עם פנימיות, וראה זה פלא, אין שום בעיה.
 

TShavit

New member
אולי כי הם מוחלפים בתדירות

גבוהה מאד, לפני שנזק מספיק להגרם? בכל מקרה, האיסור קיים וידוע, מן הסתם עם מקדמי-בטחון גבוהים - כי מדובר בצמיגים, בכל זאת. טל
 

r929

New member
יש בזה משהו, אבל

לעומת זאת הם עוברים הרבה יותר מאשר על הGS בשנה. חוץ מזה רוב הצמיגים לGS הם צמיגי ביוס, שבנויים לפנימית בהורדת הסיווג. אני לא מכיר רוכב סופר שיגע בצמיגים של GS עם מקל....
 

dlx1100F

New member
איך רואים בתוך הצמיג אם ניתן

להרכיב פנימית או לא? למה אתה קורא "המבנה הפנימי של הצמיג"? ובאיזה מקרה (באיזה מבנה פנימי) לא ניתן להרכיב פנימית?
 

F650

New member
../images/Emo2.gif הולד איט 4 א סק...

הרכבתי צמיגים (עם פנימית) שהיצרן סיוג אותם כטיובלס. קראתי איפה שהוא שלא אמורה להיות בעייה (פורומים מחו"ל או אתר החברה). סוג הצמיג : אבון דיסטנסיה. סוג האופנוע : F650. התוכל לתת מזור לנפשי התועה
 

TShavit

New member
קיפ יור פנטס און...

ממליץ לך להכנס לאתר של היצרן, ולראות מה הוא אומר. הנה, למשל, מה שאומרים מצלר על הצמיגים שלהם: Herewith we certificate that METZELER tubeless tires can be used with tubes on the admissible standardized rims. The allowable top speed is 130,43 mph for the “H”- tires and 142,86 mph for the “V”- and “Z”- tires לתשומת לבך - המהירות המותרת נמוכה יותר בסיווגי V ו-Z מאשר אותו צמיג ללא הפנימית. טל
 

F650

New member
../images/Emo4.gif או קיי... מסקנות :

הילד פתח את מחברותיו המאובקות בעמודי שיעורי הביית שהכין לקראת החלפת הצמיגים... באתר לא מציון (או לא מצאתי) התיחסות להרכבת טיוב בטיובלס... אולי בגלל שיש רק דגם T אחד
בכל מקרה נאמר לי מספר פעמים שמדובר בדו"ש גדול שמגרד את ה140 בכל מקרה. כך שסימולים כמו S וH לא כ"כ רלוונטים נכון?
כנראה שסתם "קפצתי". תודה
 

45degrees

New member
טל - אתה מכיר צמיגים למכירה שאינם

טיובלס? (למעט צמיגי שטח) ומה לגבי החישוקים? אני לא מכיר כמעט אופנוע שהחישוק שלו לא מתאים קודם כל לצמיג טיובלס. התקינה מכתיבה מבנה אחר ל"שפתיים" של החישוק עליהם מתלבש הצמיג בטיובלס ובצמיג עם פנימית. צמיגים עם פנימית אינם זקוקים לאותה אטימה בחישוק כמו צמיגים חסרי פנימית. לכן גם מבנה החיזוקים של הצמיג וגם מבנה השפתיים של החישוק שונים בצמיגים חסרי פנימית. כיום - אפילו השפתיים של החישוקים של גלגלי אופנועי שטח מתאימות לצמיגי טיובלס. כנ"ל - גם מרבית הצמיגים המוצעים לקהל.
 

TShavit

New member
ושוב, ידידי, השאלה הרגילה:

איך זה קשור?? הסוגיה שעל הפרק היא האם מותר, או אסור להשתמש בפ-נ-י-מ-י-ת בצמיג טיובלס (שמן הסתם, מותק ןעל חישוק המתאים לו ממילא...) טל
 

45degrees

New member
הקשר:

אם היצרנים מייצרים את החלק של הצמיג שמתיישב על השפתיים של הג'נט - באותו אופן לכל הצמיגים בדיוק באותו אופן, וגם יצרני הגלגלים מייצרים את אותו חלק של החישוק בדיוק באותו אופן לכל הגלגלים - אז כבר אין הבדל מבחינתם בין טיובלס לצמיג שאמור להכיל פנימית. כלומר - גם לגלגלים שאמורים להכיל פנימית, וגם לצמיגים שאמורים להכיל פנימית - היצרנים "התיישרו" על התקן שמגדיר צמיגי טיובלס. מכאן אפשר להסיק שהם לא רואים הבדל גדול מספיק בין 2 היישומים.
 

TShavit

New member
הבעיה - ליתר דיוק ההבדל - לא שם.

ישנם שני הבדלים בסיסיים בין צמיג טיובלס לרגיל. האחד הוא הציפוי הפנימי, שבטיובלס עשוי מחומר אחר (ושבגללו יש לצמיג עמידות מסויימת בפני חורים קטנים). השני - ולא ברור כמה זה משמעותי - הוא בקשיחות: צמיג המיועד לפנימית בנוי, עקרונית, להתעוות פחות כדי למנוע בעיות חיכוך עם הפנימית. ברגע שאתה שם פנימית בצמיג טיובלס, שמתעוות יותר, עלולה להווצר בעיית התחממות. אני מניח שהבעיה אינה משמעותית במהירויות נמוכות, ומשער שזו הסיבה שמצלר מגבילים את המהירויות בצמיגי ה-V ו-Z שלהם, כאשר מתקינים פנימית; וכמובן, יתכן שבהרבה צמיגים אחרים הבעיה זניחה בכלל. בכל מקרה, אני לא חושב שיש בעיה להשתמש עם פנימית בצמיג טיובלס בשימוש יומיומי - ומצד שני, בודאי לא הייתי מעלה על דעתי לשים פנימית ב-R1 או R1000 וללכת לניסויי-טיסה ויעפים נמוכים בדרום... טל
 

dlx1100F

New member
תיקון קטן שלא רלבנטי לדיון

אני לא חושב שראית ג'נטים ממגנזיום, חוץ מאשר במסלולי מירוצים, או באיזשהם אופנועים אקזוטיים. הם בעיתיים מבחינת תחזוקה ואורך חיים, בגלל בעיות קורוזיה וסדקים. בטח התכוונת לאלומיניום (סגסוגת אלומיניום, למעשה).
 
למעלה