שלום לכן, אשמח למידע בנושא

miss1s

New member
../images/Emo26.gif שלום לכן, אשמח למידע בנושא

המי שפיר... תוצאות החלבון העוברי לא יצאו כל כך טוב, החשש לתסמונת דאון נמוך אבל ה-HGC (הורמון שמופרש מהשיליה) יצא יותר נמוך מ-0.2 וזה מעיד על חשש לטריוזמה 18, כמובן שבגלל השבוע המתקדם כבר היום אני עושה בדיקת מי שפיר. חוץ מלחץ ו
כל הזמן מהתוצאות שיהיו (מה שהלחיץ אותי באמת זה שיותר נפוץ ערך גבוה מידי מערך נמוך מידי) אני ממש מפחדת מהבדיקה עצמה, היא כואבת? מרדימים את האיזור? הרופאה טענה שזה לא כואב יותר מבדיקת דם (משום מה, זה ממש לא נראה ככה...
) אשמח לדעת קצת יותר מניסיונכן ובדרך אם תרצו גם תחזיקו לי אצבעות שהכל יעבור בשלום. תודה ויום נעים
 

תמריק

New member
מי שפיר

לא מאלחשים את האזור, וגם לא צריך. זה לא באמת כואב, אלא מן "לא נוח", אבל זה באמת קצרצר. הפחד הוא הדבר שכואב יותר, וזו באמת בדיקה מאד מאד מלחיצה. נגד זה ממליצה לעשות קצת תרגיי הרפיה כמה ימים לפני (אני ממש התכוננתי "הרפייתית" לפני), ותוך כדי, לי מאד עזר לעצום עיניים ולהקפיד לנשום (והיו לי פחדים ממש לא רציונליים, שאני אכווץ את הבטן ואשבור את המחט או משהו). אחרי זה צריך לעבור את 48 השעות הראשונות שהן התקופה הקריטית (אני לא זזתי מרוב פניקה...), ואז את פחות או יותר on the safe side, מבחינת הסיכונים של הבדיקה. זו לא בדיקה נעימה - אבל פיזית זה באמת לא מסובך. אצל מי את עושה? לי עזר שזה היה אצל מישהו שסמכתי עליו מאד ושקיבלתי עליו עוד המלצות. זה היה צלאל, וזה עלה לי הון (עשיתי מבחירה) - אבל זה הפחית מאד את החששות הגבוהים ממילא שלי.
 

miss1s

New member
כמה תשובות

לטריזיומה 18 לא רשמו מה היחס, אבל לתסמונת דאון נרשם לי 1:9999, בכלל לא הייתי לחוצה לקראת הייעוץ הגנטי כי השקיפות העורפית יצאה מצויין וכך גם הסקירה ואז היועצת הגנטית הנחיתה עליי את הפצצה הזאת אתמול ומהלחץ לא רציתי היום את הבדיקה רק שבוע הבא ואז חשבתי לעצמי , גם ככה 3 שבועות של חרדה אני אוסיף לעצמי עוד אחד?? אז היום הבדיקת מי שפיר, והחרדות שלי זה בדיוק מה שאת מתארת, שאני פתאום אזוז מרוב כאב ואשבור את המחט וכו' וכו'. הבדיקה תבוצע בבית חולים ואין לי מושג מי יעשה לי את הבדיקה.
 

yaelroee

New member
../images/Emo24.gifלי מחר יש תור למי שפיר

מחר יש לי תור למי שפיר ורק היום אדע את התוצאות של החלבון העוברי. גם אני מפחדת נורא מהבדיקה, למרות שאני עושה אותה אצל מישהו אמין (פרופ' מייזנר). כנראה שהיום תתקבל ההחלטה הסופית שלי לגבי הבדיקה. בכל אופן אעדכן אותך, ושיהיה בהצלחה. יעל..
 
../images/Emo62.gifאם הסקירה תקינה

כמעט בוודאות שאין טריזומיה 18. לטריזומיה 18 כמעט במאה אחוז של המקרים יש עדויות באולטרהסאונד. הבדיקה עצמה, כפי שכתבו לך, בכלל לא נוראית. באמת ברמת כאב (אם בכלל) של בדיקת דם. תשכבי נחת, תחשבי מחשבות טובות וחכי לתוצאות הטובות.
 
ממש ממש לא כאב לי

זה באמת נשמע מוזר, דקירה בבטן שלא כואבת, אבל הרופאה שלך צודקת, זה לא כואב יותר מבדיקת דם רגילה, אפילו פחות. כנראה בבטן יש פחות עצבים מאשר בזרוע. הבדיקה מלחיצה, אין מה לומר, אבל אני מבטיחה לך שתצאי עם חיוך, ושתחזרי הנה לכתוב שזה היה ממש כלום!!! הרופא בודק ב-US איפה לדקור ומסמן, מחטא טוב את הבטן, אבל לא מרדים (כאמור, אין צורך), ואחר כך דוקר - גם זה תוך כדי US לוודא שהעובר לא זז. כל ההכנות לפני לוקחות יותר זמן מהדקירה עצמה. הדקירה וגם השאיבה של המי שפיר עלולות להרגיש קצת "לא נוח", אבל זה לא כואב. כל הסיפור מסתיים בפלסתר רגיל ששמים על המקום - תוך כמה שעות בכלל לא תצליחי למצוא את מקום הדקירה. אחרי צריך לנוח, לא להרים שום דבר - להתפנק בכיף!! קצת אסקפיזם - תקראי ספר טוב, תראי סרט בוידאו, תנסי לחשוב על דברים אחרים ולא על הבדיקה והתוצאות. אני מקווה בשבילך שהבדיקה תעבור לך בקלות כמו שעברה לי, ושהתוצאות יהיו טובות
 
../images/Emo24.gif זה לא כואב בכלל.זה כמו

בדיקת דם רגילה. אני עברתי 3 בדיקות כאלה. אני מאחלת לך הרבה הצלחה ובריאות.
 

נושקולה

New member
הבדיקה באמת לא נוראית!

גם אני הייתי בלחץ, אבל המחט מאוד מאוד דקה - ולכן פחות כואבת מבדיקת דם ביד. כמובן שלא הסתכלתי במהלך התהליך... מאוד חשוב לנוח אח"כ, לא לחשוש מלחץ סביר בבטן אחרי הבדיקה הרופא יגיד לך שזה בסדר. מחזיקה אצבעות שהבדיקה תעבור בשלום והתוצאות יהיו תקינות!
 
אותי דקרו פעמיים

לתאומים זה 2 דקירות, לא כואב... המקום לא רגיש..... לכן גם לא צריך להרדים. מחזיקה לך אצבעות שהכל יהיה בסדר....... תנוחי הרבה אחרי הבדיקה וגם בבית ותשתי 3 ליטר מים זה מקל על הרחם... הפחד הוא פסיכולוגי יותר מאשר הכל. כמו שאמרתי אני נדקרתי פעמיים והכל היה בסדר. בהצלחה.
 

miss1s

New member
המון תודה לכן בנות!!

באמת לא כאב יותר מבדיקת דם, אני רק מקווה שעוד 3 שבועות נחייך....
 
למעלה