שאלות על הבגרות

The Sprinter

New member
שאלה שהתקשתי בה

מה יכול להיות ההסבר לעובדה שהמנגנון המרכזי שמפקח על קצב פעולות השאיפה נשיפה מבוסס בעיקר על שינויים בריכוז הפחמן הדו-חמצני ופחות על שינויים בריכוז החמצן?? *לפי הבנתי הגוף נושף 20% חמצן 79% חנקן 1% אורגן 0.038% פחמן דו חמצני ולעומת זאת פולט 16% חמצן ו-4% פחמן דו-חמצני => שחל כאן תהליך של דיפוזיה במורד מפל הריכוזים מהסביבה הפנימית לחיצונית , אם הגוף הוציא יותר מאשר הכניס משמע (לפי הבנתי) שהגוף לא השתמש בפחמן הדו חמצני אלא יצר אותו באמצעות הנשימה התאית. אבל עדיין לא הצלחתי להבין מדוע המנגנון בנוי על הפחמן הדו חמצני ולא על החמצן. אשמח לעזרה, תודה
 

likiss

New member
כמה שאלות חשובות,תודה לעונים

אוקי , ראיתי פה כמה הודעות ובכל הודעה יש כמה שאלות עם תשובות שונות אליהם! שמישהו יגיד מה התשובה הסופית לגבי השאלות הבאות כי אני מתחרפנת כברררר, המורה שלי טועה או אני ?! אז ככה: שאלה א--> אני אמרתי 2, המורה שלי אמר 1, כי אמרנו"מנגנון" אז כאילו בהשקעת אנרגיה, ואני חשבתי שזה אוסמוזה. שאלה ח-->המורה שלי אמר 1, אני אומרת 3, בהדברה ביולוגית הרי משתמשים בטורף הטבעי של האורגאניזם לא? זה נראה לי הבסיס העיקרי:( שאלה 10--> בכלל לא הבנתי. רשמתי 2 והמורה שלי אמר 4-מדבר. WTF, אם מישהו יוכל להסבירלי למה אני אודה לו. שאלה יז--> אני רשמתי 1, והוא אומר 3 ~!, אני ממש בטוחה בזה שזה 1... מה רשמתם ?? -- תודה שוב לעונים, ואגב המורה שלי אמר גם שלא מורידים על כל ה4 אם טועים ב4, אלא רק את השאלות שלא עניתם עליהם נכון החל מה3. מקווה שזה נכון.
 

Obisidian

New member
שאלה בחלק ה- 2 של הבגרות- האנסין.

בשאלה 2, א' מדברים על רביה זוויגית?
 

דוד41

New member
בגרות בביולוגיה

איפה ומתי מפרסמים את התוצאות הרשמיות של הבגרות בביולוגיה?
 

jimhnrni

New member
בגרות..מדעי החיים

כולם פה נותנים תשובות לביולוגיה.. אף אחד לא עשה כאן בגרות של מדעי החיים 2 יחידות?
 

F3raRi

New member
מי עשה מדעי החיים א'?

בשאלות הסוגרות אני אשמח לקבל את התשובות.. אני מת לדעת אם צדקתי ויש לי 20/20. בשאלה 7 נדמה לי, שהייתה שאלה בתורשה על התרשים הזה שהיה שווה 9 נק' אני כמו טמבל עשיתי 3 תרשימים כאילו כל הזמן הכלאות מבחן חחח.. Aa x Aa AA x aa AA x Aa כמובן שרק החלאת מבחן אחת, אבל עדיין. ומסבתר שהיה צריך לעשות רק ת'ראשון..בגלל שאני נמבחן בע"פ מקווה שיוותרו לי, סה"כ היה די בסדר. אשמח לקבל תשובות, ולפי שיש אשמח אם הוא יסרוק כדי שנוכל לראות בדיוק . כי א) 1 וכו', לא יתרום כי אין לי ת'בגרות עלי ובכלל אין לי.
 
שנה שעברה ידעתי את זה

כי אז עשיתי את היחידה על גוף האדם, ואני מנסה להזכר למה זה ככה וכל מה שעולה זה רק שהמערכת רגישה יותר לכמויות גדולות של פד"ח שנמצאות בה- אבל למה זה ככה- אני לא זוכרת. אם יש לך את הספר "גוף האדם" יש שם הסבר מצוין ומובן לזה.
 

LOVE AGUS

New member
לא נראה לי.. זה לא הגיוני..

ולא היו אומרים לך את זה... עד כמה שידוע לי אם טעית יותר מ-3 טעויות מורדים לך על כל טעות 3 נ"ק...
 

a 90s Noah

New member
אני לא עשיתי עם יחסים של דומננטי/

רצסיבי. בגלל שהפרחים יצאו ורודים זה אומר שיש קודומיננטיות. פשוט נראה לי שהיית צריך לעשות הכלאת מבחן בין זוג הורים ורודים (שהגנוטיפ של שניהם זהה, והוא RW - <הבסיס הוא C>), ולראות 50 אחוז ורודים, 25 אדומים ו-25 לבנים. לדעתי יכול להיות (ואני מקווה שלא
) שאני טועה.
 

USER777

New member
אתה צודק כמעט..

ההסבר שלך נכון אך ההכלאה שהיית אמור לבצע כאן בתרשים היא הכלאה בין דור הצאצאים F1 שהינו הכלאה בין קודומיננטי(ורוד) עם קודומיננטי(ורוד) ולהראות גנוטיפ ופנוטיפ הצאצאים F2 ולהראות שיוצא היחס 1:2:1. הכלאה בין דור ההורים P לא היה צריך לעשות בתרשים(בשאלה היה צריך רק להזכיר מה הגנוטיפ של ההורים בלי תרשים) מכיוון ששניהם הומוזיגוטים דומיננטים או ששניהם הומוזיגוטים רצסיביים ולכן ידוע מראש הגנוטיפ שלהם (זה בעצם ההסבר לסעיף א' ששואל האם צריך לעשות הכלאת מבחן על מנת לדעת את גנוטיפ ההורים ולכן התשובה שם היא לא..)
 

יFireworksי

New member
תראה

השאלה נוסחה כך: "אצל כל היצורים המתרבים ברבייה מינית מתרחש...תהליך...מהו התהליך?" הסיכויים לא מזהירים ש'בתהליך שמתרחש אצל יצורים המתרבים ברבייה מינית' התכוונו לרבייה מינית.
 

onix 88

New member
יש! זה מיוזה בטוח?

הייתי בטוח שמה שאני כותב זאת שטות, והחלטתי לרשום בכל מקרה על המיוזה כי זה הדבר היחיד שעלה לי לראש. לפחות בזה לא ירד לי. מה כתבתם שהיתרון של שמירת האנזימים בשלפוחיות?
 
התהליך הוא מיוזה

יצירת תאי מין שתא בעל n כרומוזומים,יוצר 4 תאי מין בעלי n כרומוזומים,שיפגשו תא מין מהמין הנגדי שאךף היא בעל n כרומוזומי,ליצירת הזיגוטה
 
וואי, השאלה הזו בלבלה אותי

אני באה לרשום שבמיוזה יש 2 התחלקויות, פעם אחת הכרומוזומים ופעם שניה הכרומוטידות, ואז זה נראה לי מוזר לכתוב על הכרומטידות, כי אז מה- אם בכל גמטה יש רק חצי מהכרומטידות, אז כשהיא מתחברת עם גמטה אחרת נוצרים בעצם רק n כרומוזומים, לא? אז התלבטתי הרבה זמן ובסוף לא כתבתי על הכרומוטידות, וכתבתי שיש רק התחלקות ונוצר תא עם n כרומוזומים וביחד עם גמטה מהמין השני שגם בה יש n נוצר גרעין עם 2n. אני מקווה שלפחות יקבלו חצי מזה או משו לפחות...
 
למעלה