עירום ליד הילדים

מרב.

New member
../images/Emo26.gifעירום ליד הילדים../images/Emo36.gif

(ליאור, תירגע
, לא הצטרפתי לשום אגודה
) אני יודעת שזה ממש מוקדם, אבל אני מוצאת את עצמי הופכת בסוגיה הזו בזמן האחרון- מתי צריך להתחיל להתבייש מהילדים עם עירום? אני יודעת שאופן השאלה שלי מסגיר משהו במחשבה שלי- אני גדלתי בבית שבו עירום היה "מוקצה", גם להסתובב בבית בתחתונים וחולצה היה לא יאה. אני מניחה שאופן ההתייחסות של אמא שלי לנושא הזה השפיעה בהחלט עלי כי שנים רבות התביישתי מאוד בגוף שלי. כשפרחתי מהבית, ובעיקר בטיול בדרום אמריקה עברתי מהפך, וכיום אין לי בכלל עכבות בנושא (אם כי לא אצטרף לאגודה שלך, ליאור..). אני והאיש חופשיים בנושא וישנים בכסות עורינו בלבד. אמה-מה, עכשיו נוסף לנו ילד. ונכון שהוא עוד קטן, אבל אני (כבר) שואלת את עצמי הרבה שאלות בנושא- האם ומתי צריך "להתלבש" לידו ולהיות "מהוגנים"? האם ללבוש פיז'מות או בגד כלשהו כשאנחנו ישנים (מתוך מחשבה על ילדים שיקפצו עלינו בבוקר למיטה)? האם לא לגעת אחד בשני- כי אנחנו הרבה פעמים נותנים גילויי חיבה אחד לשני (לא מהסוג הגס
). אני אוסיף ואומר שאני מתכוונת בעיקר לעירום חלק תחתון ולא לחזה. זה לא שאנחנו מתהלכים כל היום עירומים בבית, ממש לא- זה מתמצה בעיקר בלילה וכשקמים בבוקר. סליחה שאני מפרטת, אני מרגישה קצת מובכת אבל אני ממש סקרנית לדעת, כי אני מניחה שההבדלים בנושא הזה גדולים ומגוונים ואשמח לשמוע עוד דעות ומחשבות בנושא.
 

yaelhul

New member
שאלה ממש טובה ../images/Emo12.gif

כשהקטנים שלנו נולדו והנקתי, תמיד הסתובבתי עם חזיה וחולצה ארוכה בבית כי יצאתי המון מהחדר ובהתחלה גרנו אצל הורי, ומאוחר יותר חיינו עם פיליפינית כך שלא הרגשתי נוח בערום. אח"כ נהיה קר אז התלבשנו, ועכשיו שוב עומד להיות חם וגם אני התחלתי לשאול את עצמי את השאלות האלה כיוון שכמעט כל לילה מישהו (או מישהם) ישן איתנו ובינינו כמה שעות. לגעת אחד בשני נראה לי לא רק בסדר אלא אפילו חיובי כחינוך לילדים (לא חינוך מיני כמובן, אלא חינוך לאהבה ולגילויי חיבה לגיטימיים
). גם אני מחכה לקרוא את התגובות שתקבלי מהורים לילדים טיפה יותר גדולים. ומוסיפה שאלה משלי: מה עם מקלחות משותפות עם הילדים? יעל
 
אז הגישה שלנו היא כזאת...

אין לנו בעיה עם ערום ליד הילדים. לא עכשיו ולא בשום גיל. אנחנו מכירים כמה משפחות (לא רק מהעמותה) שנוהגים כך ולא נראה שיש בעיה. לפעמים, בשלב מאוחר יותר, הילדים מראים אי נוחות מהערום של ההורים שלהם ואז צריך להיות מספיק עירניים ולהפסיק עם זה. אני מכירה זוג חברים שהפסיקו את הערום בשלב שבו הילדה התחילה להושיט יד לאיבר המין של האבא. אני הייתי מעדיפה בשלב כזה להסביר שהאיבר הזה הוא של אבא ולא נוגעים בו. כמובן שאני בעד מקלחות משותפות. כיום אני לא עושה את זה הרבה כי שיר לא זזה מהציצי שלי וזה מעייף אבל בלי עניין ההנקה אני חושבת שזה כיף! גילויי חיבה ליד הילדים - הרבה! אני רוצה ששיר תדע שההורים שלה אוהבים אחד את השני וגם שתדע להביע אהבה בדיבור וע"י מגע. לעומת זה, כל ה"מגע" שמעבר לגילוי חיבה צונזר אצלינו לזמן ששיר לא בסביבה כי קרה פעם שהתחלנו להסחף וראינו ששיר מסתכלת עלינו ומתעניינת במעשינו ואז הבנו שהיא רואה הכל ומבינה הכל וזה לא לעניין.
 
עד שאחד הצדדים מראה אי נוחות!

לנו אין בעיה עם עירום בבית (לי אישית גם מחוצה לו...) ותומר גם היום נמצא איתנו כשאנחנו מתלבשים, מתקלחים, בשירותים וכד'. הוא אפילו מביע המון ענין בנושא בעת האחרונה ושואל ובודק וזה נראה לי תהליך נורא טבעי ויפה. כל עוד אני מרגישה בנוח איתו בצורה הזו והוא מרגיש בנוח איתי אז זה בסדר. החלום שלי הוא שהבנים שלי לעולם לא יתביישו ממני, הרי אני אמא שלהם! ימים יגידו...
 
אני מאמינה שאני ארגיש

מתי הזמן הנכון. אנחנו שנינו לא טיפוסים מתפשטים
אבל בבית אני מסתובבת לפעמים ערומה או רק עם תחתונים. כשאני נכנסת לשירותים כשאני איתם לבד בבית, הדלת תמיד פתוחה והם נכנסים ויוצאים חופשי. אני גדלתי בבית שערום מעולם לא היה בו ISSUE. ההורים שלי הסתובבו לידי חופשי ערומים, עד שבגיל 12 בערך ביקשתי מאבא שלי להפסיק כי זה גרם לי אי נוחות. עם אמא שלי אין לי בעיות עד היום. אני מאמינה שהערום של אבא שלהם לא ממש יפריע להם, ושלי יצטרך לעבור צינזור בשלב מסויים, אבל כרגע ממש לא מפריע לי. אין במה להתבייש, ואני מאמינה שילדים שגדלים בבית שבו כל גילוי של ערום יוצר מבוכה, יוצרים לעצמם אח"כ תסביכים בקשר לגוף שלהם וליחסים אינטימיים עם בני זוג. לגבי גילויי חיבה - כמה שיותר. תמיד אהבתי לראות את ההורים שלי מתנשקים ומתחבקים (עד היום). זה יוצר בי הרגשת ביטחון.
 
אני אומרת שאני אתחיל להתבייש

להיות עירומה לשגיא ברגע שארגיש לא נוח. אין לי מושג באיזה גיל זה יקרה, אבל עכשיו זה לא קיים. אנחנו מתלבשים לידו וגם מתקלחים איתו, ואנחנו לא מתביישים. כן, ואנחנו גם מתנשקים ומתחבקים לידו. את גילויי החיבה והאהבה חשוב לי שהוא יראה, כי אני חושבת שזה יראה לו שהוריו אוהבים אחד את השני מאוד-מאוד
. הוא מאוד אוהב לראות אותנו מתגפפים (וכמו שאת אומרת, לא גיפופים גסים ומיזמוזי-נוער), ועומד, מסתכל עלינו, מצחקק ואז רץ ונדחף בין שנינו. לגבי העירום: בינתיים אין לי בעיה עם זה איתו. להפך. שיראה וילמד. הוא לפעמים מרים לי את החולצה מתוך סקרנות. זה משעשע אותו שיש שם שתי בליטות מצחיקות. אני גם מסבירה לו מה הוא רואה. חוץ מבחזה שלי, אני לא מרשה לו לגעת באיברים מוצנעים, כי זה נראה לי לא לעניין. גם לאב'של אין בעיה, וגם כאן יש הסברים. זה יפסק ברגע שאני או אב'של נרגיש לא נוח.
 

yaelhul

New member
זה מזכיר לי עוד שאלה...

כשאני רוחצת את יובל ועומר, אני שרה להם ומדברת איתם, ולפעמים גם מסבירה להם איזה איבר אנחנו מסבנים/שוטפים עכשיו. אני די מתלבטת אם לקרוא לאיבר המין שלהם "פין" (שנשמע לי מאד סטרילי ורפואי כמילה שילד ילמד ויגיד) או להישאר עם "בולבול" (מה זה בכלל?) או פיפי (שיש גם לבנות שלא מלמדים אותן מה זה "פות")... ששניהם ילדותיים וגם לא קוראים לילד בשמו. מה תם עושים? יעל
 
אצלנו זה "פין". מה לא בסדר במילה

הזו? הרי "בולבול" זה ציפור, לא? ופיפי יש גם לבת, אז "פין" הוא הכי טוב. זה גם משעשע אותו, המילה הזו
.
 
יעל העיקר שלא תבלבלו את החשוב כמו

לדוגמא שנה שעברה היתה לי ילדה שבאה לי עם קטע של לי יש פיסטוק(וכמה שניסיתי לספר לה שלה יש פות לא עזר לי) למה בעצם לשגע את הילד לדעתי היא תשאר עם פיסטוק כל ה"חיים" או עד שתחליט אחרת אז למה בעצם לא לספר להם את שמם האמיתי של האיברים במקום להמציא מילים? אפשר לדבר על האיבר כפין וגם כבולבול .
 
אני קוראת לזה בולבול. הבעל, לעומת

זאת, לא קורא לזה בכלל. דוקא יש לי בעיה עם ה"פות". אי אפשר לקרוא לזה "פיפי" כי יש לזה משמעות כפולה. מה שכרגע "מציל" אותי זה שזה לא איבר בולט ולכן לא דורש התייחסות באמבטיה...
 
אני עונה הכי רגוע שיש (לבקשת מרב.)

מאחר ומרב שאלה אני אשתדל לענות למשפטים השונים כאילו היו שאלות אלי. ומתוך התשובות ניתן יהיה מן הסתם להבין את השקפתי האישית. ראשית אני שייך לעמותה ולא לאגודה אז אני כבר רגוע שלא הצטרפת למתחרים... עכשיו ברצינות שאלת מתי צריך להתחיל להתבייש מהילדים עם עירום. לדעתי לא "צריך" וגם אין סיבה להתבייש אף פעם. אני מניח גם שלא לזה התכוונת, למרות שאני כן חושב שהניסוח מעיד על ההרגשה שלך וכאן טמון המפתח לתשובה. אני הייתי מנסח עבורך את השאלה מחדש - "מתי יש להמנע מלהיות עירומים ליד הילדים". ולמה ? בושה בעיני קשורה לעשיית מעשה מביש, מעשה שלא שלמין איתו, מעשה רע אפילו. בושה לגנוב, בושה לשקר וכך הלאה. אני לא חושב אחד שיטען שיש משהו רע בעצם הגוף. יש כן קודים של התנהגות והקודים הללו משתנים מתקופה לתקופה, חברה אחת לאחרת, וממשפחה למשפחה. אמרת שהעובדה שבבית הורייך התנהגו בקוד מסוים דבר שגרם לך להתבייש מאוד בגופך. בבית הוריי הנושא היה ליברלי בהרבה, מן הסתם זה השפיע על הרגשתי עם גופי. אני לא רוצה שזה ישמע מטיף, אבל אם את חושבת שמניעת עירום פוגעת בדימוי העצמי הגופני אז אולי תצטרכי למצוא איזה שביל ביניים שגם יסתדר עם השקפותייך וגם אם הרצון (אולי) שהילדים שלך יקבלו מסר טיפה שונה מזה שאת קיבלת. בתוך השאלה שלך חוזרת ועולה עמדתך הבסיסית (והלגיטימית) שעירום הוא רע. מקבץ קצר של דימויים שאת כתבת : "יאה", "מהוגן". קשה נורא לפחד מכלבים ולשדר ליד הילד שלא לפחד. הוא יקלוט את הרתיעה. באותה מידה - כל עוד תחושי (וזה הרי לא תמיד בשליטתך) שאת לא שלמה עם העירום סביר להניח שכך תשדרי. זו הסיבה שאמרתי גם קודם שכנראה תצטרכי למצוא שביל זהב בין ליברליות בתחום ובין שמרנות. נושא המגע אגב, לדעתי, אינו קשור לעירום (למרות שאצל רוב האנשים זה קשור מאוד חזק אסוציאטיבית). ניתן לגעת בצורה מאוד בוטה ועדיין להיות לבושים, ניתן להיות בעירום ללא שום מגע. גם כאן לדעתי החשוב הוא המסר שרוצים להעביר מחד והדעה האישית על הנושא מאידך. בבית הורי לא היה שום ביטוי לאהבה בהקשר גופני. לא זכורות לי נשיקות או חיבוקים. לקח לי הרבה זמן להתרגל לחברים נשקנים וחבקנים. אני שמח שנתקלתי ואימצתי לעצמי לפחות חלק מהיכולת הזו להביע רגש (ואני בכלל בעד הבעת רגשות כולל הלגיטימציה לבכות כשרע ועצוב ושזה לא ביטוי לחולשה). אני חושב שעד שזה לא חוצה קו אדום, ויקבע כל זוג מהו הקו האדום שלו, אזי למגע הגופני יש המון משמעות מחנכת. אני לא יכול לענות בלי להזכיר צדדים הקשורים כן לעמותה. ולו רק כדי להראות שישנה גישה אחרת. העמותה מהווה עבורי הזדמנות לבחון איך היחס הזה לעירום גם ליד ילדים משפיע לאורך זמן. אין כמובן בפיסקה זו שום הזמנה או המלצה. בעמותה יש לא מעט זוגות עם ילדים (מה גם שיש גם סבים וסבתות) במשרעת גילאים נרחבת. באירועי בריכה למשל שנערכו בקיץ האחרון הגיעו בסביבות 10 זוגות עם תינוקות בני עד שנתיים. היחס שלהם לעירום היה לא שונה מלכל חלק אחר וזה ממש לא הטריד אותם או סקרן אותם. אבל מה השאלה הכי חשובה מה קורה בהמשך. אז - רוב הילדים ממשיכים להגיע עד לגיל העשרה. זה הגיל שבו כל ילד, ולא משנה למה נחשף, מתחיל לשאול שאלות על עצמו, לבנות לעצמו דימוי וכמובן גם נושא ההתבגרות המינית שבאה לידי ביטוי חיצוני גם (שיעור, שינוי באיברי המין וצמיחת שדיים). למרות זאת חריגים שממשיכים להגיע בגיל 13 ו 14. המעניין הוא שעצם החשיפה לעירום בגילים צעירים לא שינתה את ההתבגרות. יש בן 13 ובת 12. לא אחים. והם לא מרגישים בנוח בעירום זה ליד זו למרות שמכירים כבר מספר שנים וגדלו בעירום בצורה הכי טבעית. שיר תגדל בסביבה עירומה ללא כל ספק. בשבת האחרונה היינו בים במסגרת העמותה ונמשיך כך מדי פעם בתלות בזמן החופשי שלנו. בבית אני קבוע עירום ולעיתים רחוקות היא ניסתה לבחון אותי למרות שלדעתי היא בוחנת ממילא את הידיים שלי ואת הרגליים אז למה לא את השאר (השאלה למה לא היא מזווית הראייה שלה). אני מקפיד לא לאפשר לה אבל בדרך של הסחה ולא בדרך של יצירת משהו מסקרן מעצם האיסור. ביום שאראה שזה מהווה גורם מבייש עבורה אאלץ לשנות חלק מהנוהגים - כרגע אני לא מתחייב על איך כי אני לא יודע מה ועד כמה היא תרגיש לא בנוח. מן הסתם לא ארצה שזה יהווה סיבה עבורה לא לרצות להזמין חברים וחברות הביתה (ולמי שהיה ספק, כשבאים אורחים אני לבוש, למעט מקרים של חברים שאני יודע שאין להם בעיה עם זה). גם לא ארצה שהיא תסבול חברתית מהגישה שלי ואשתדל שהיא תראה בזה משהו מייחד חיובית ולא מייחד שלילית. ואוו, הגזמתי בתשובה מבחינת האורך. אני שמח שמרב שאלה ונתנה לי ככה במה להציג דעה שהיא פחות נפוצה כאן (למרות שבואו נודה על האמת ואני לא היחיד שחושב ומתנהג ככה).
 

מרב.

New member
כמה הבהרות-

קודם כל, אכן כן בכוונה היצגתי מהצד שעליו גדלתי, כי ברור לי שאולי אצלי הייתה קיצוניות לצד אחד, והשאלה הנכונה להישאל היא יותר בעיתוי (מתי יש להימנע- ולא מתי
צריך​
). אני אחדד ואבהיר יותר- ברור לי שאם אני אחוש עכבות מסוימות- אני אעביר אותן הלאה. ביני לבין אבי אין עכבות ואין שום בושה- השאלה אם אצליח להעביר אותה תחושה גם לבני ולילדים הבאים. הקטע שבעיקר מביך אותי הוא החלק התחתון, גם אצלי וגם אצל אבי. זה מרגיש לי לא צנוע. ברור שלא בגיל חצי שנה וגם לא שנה, אבל בגילאים מאוחרים יותר כמו שאני מרגישה היום- נראה לי מביך להסתובב במצב שבו אפשר לראות בדיוק את מתאר האיברים. ומה עושים עם זיקפה בבוקר? ואיך מסבירים למה לא לגעת (אבל לעומת זאת אני הרי כן אגע להם שם, כדי לנקות וכו') גילויי החיבה שדיברתי עליהם אינם חיבוקים ונשיקות- ברור וברור שזה רצוי וכדאי וצריך לעשות- גם את זה לא עשו ממש לידי ושוב, לקח לי זמן להפוך להיות אדם שנוגע, היה לי בעיות קשות עם זה. אני מדברת על גילויי חיבה מיניים, ואני מתכוונת לנשיקה בציצי, לטיפה בטוסיק, דגדוג שם למטה... אני קצת מובכת, האמת, אבל מעדיפה לחלוק את המבוכה הזו כאן מאשר להתבשל בשאלה הזו מבפנים ולהעביר מסר סותר. מקוה שאני לא מביכה אף אחד, וליאור, התכוונתי בצחוק לגמרי לגביך- ברור שדעתך מעניינת אותי, ועוד יותר אפילו דווקא בגלל הגישה המוכרת שלך.
 
כמו לכל דבר, יש קצוות לקשת ויש אמצע

ראשית אני ממש שמח על גילוי הלב אני חושב שרוב הדברים שאנשים מתמודדים אתם בלב הם דברים שאין סיבה לא להתמודד בקול רם ולראיה, אני לא חושב שמישהו פה התמוטט מהתכנים ולגבי הכותרת של תשובתי אני בכוונה אפנה לשאלה הכביכול יותר קיצונית שלך כי דרכה בטוח אצליח להביע ולהעלות דעה שמשקפת את תפיסת עולמי ובטח יכולה להוות לפחות כיוון להרהור של כל אחד ואני אתייחס לשאלה - מה לעשות עם זקפת הבוקר (לא, אני לא אענה מה כל הדברים שאפשר לעשות איתה...) אז ככה, לא שאלת מה לעשות עם "קורי השינה" בעיניים בבוקר. וזה לא מפתיע. כי ראשית קורי שינה יש לכולם וזקפה יש רק לאבא (לא מדוייק בעצם, גם לאיתם יהיו מדי פעם אפילו בגילו הנוכחי). ושנית כי זה נוגע לתחום האינטימי שלכם. מה קצוות הקשת ? א. לנפנף בפניו בקיום התופעה תוך פריצה מיידית להסברים לכיצד באים לעולם ילדים (של אחרים...) ומה זאת הנאה מינית. ב. להעלים את קיום התופעה על ידי התנהלות תמידית בבית בבגדים הכוללים גם תחתונים לשם מניעת הבלטת התופעה. מה האמצע ? האמצע הוא כמובן אישי שלכם אבל כחלק מכלל הגישה שלכם כיצד להעביר מסרים וחינוך מיני. נחזור לגישה שלי. הגוף מורכב מהרבה איברים. לכל איבר יש תפקידים משלו, לכל איבר יש זכות קיום ואין חשובים יותר או טובים יותר או יוצאי דופן. הכוונה שלי היא להציג בפני שיר תשובות כנות על כל השאלות. כי ברגע שאתחיל לזייף במשהו אחד אז הזיוף כמו שקר יתגלגל. זה חלק מתפיסה עמוקה יותר שאני רוצה לעודד עד כמה שניתן לשאול אותי הכל מתוך ידיעה שיגיעו תשובות, לשתף אותי בהתלבטויות שלה, לבנות אמינות מקסימלית. אני אנסה לשנות את צורת התשובה על ידי מתן דוגמאות של דברים שקרו לי בחיי בתחום ולא בתחום. אני זוכר את היום שנשרפו לי כל שערות היד ממנוע חשמלי של לגו שחיברתי לחשמל במקום לבטריות. ידעתי שאני יכול לגשת ולספר להורי. ככה גם קרה כשקלקלתי משחק שקיבלתי מחבר בהשאלה. ידעתי שההורים שלי יעזרו לי בלהחזיר לו משחק חלופי. ואני זוכר איך חזרתי בגיל 15 מחבר עם חוברות פלייבוי בשקית. סבתא שלי שהתארחה אצלנו שאלה אותי מה יש לי בשקית. עניתי לה. אז על פי הצעתה ישבנו ועיינו יחד בחוברות (היא הגדירה את זה - בוא נראה מה השתנה מתקופתי). ועוד דבר, אני זוכר שבגיל 13 בערך חוויתי את פליטת הזרע הראשונה (ובשיתוף פעולה מלא שלי). באתי ושאלתי את אמא שלי מה זה והיא ענתה בפשטות שזה הזרע שלי. ככה הייתי רוצה שגם אני אצליח לתפקד כהורה. כנקודת משען, כמקור אינפורמציה אמין. לא רוצה שבלל שאסתיר דברים בנותיי תשגנה מידע לא נכון ומעוות. לא רוצה שהן תתביישנה במשהו.
 
כן אבל...

חנה כתבה בפירוש שאתם לא נותנים לשיר לגעת בפין שלך (זקוף או לא
). אז כמו שכתבה מירב - למה באף ובידיים כן ובפין לא? ולמה לך מותר לגעת לה, אבל לה אסור לגעת לך? זה דווקא נושא שנראה לי קשה לענות עליו.
 
אין ספק שלכל גישה תהיינה מכשלות

ושום גישה לא סוגרת הכל הרמטית אז בהקשר הנגיעה - במוקדם או במאוחר שיר תעבור לסיר ואז יקטן משמעותית מספר הנגיעות שלי בה. מה שכן, אין לנו כוונה שמנקודת זמן כזו או אחרת רק חנה תטפל בה. אם זה טיפולי אז זה רלוונטי ששנינו נהיה במעמד זהה. דבר נוסף לא נאמר לשיר עצמה לרגע שזה אסור. אני מתמרן, אני מרחיק בהסחת דעה אבל משתדל לא ליצור איסור. וכבר ראינו שמספר דברים שאסרנו הפכו ללהיט. כמו למשל לקחת לחנה את המשקפיים ולעקם אותם. אז פשוט מזהים מראש שיש כוונה לחטיפת משקפיים ומונעים את עצם העימות. מעבר להכל צריך לזכור שלא כל מה שאנחנו מאמינים כולם מאמינים. וחלק מהקושי בחינוך הוא להסביר שיש דברים שעושים בסיטואציה אחת ולא בסיטואציה אחרת. הרוב משום מה מתקשר למין ועירום וצרכים (שתן וצואה הכוונה) אבל לא רק. ולשם המחשה - איך מסבירים שבבית מותר להוציא דברים מהמקרר, אצל סבא וסבתא רק ברשות, במסעדה אסור ? העולם מורכב לנו כמבוגרים, קל וחומר לילדים. אני לא מתיימר לתת גישה שפותרת הכל. אני כן מאמין שהשיטה שהכי משקפת את ההתנהגות והכללים שלנו תהיה קלה יותר ומוצלחת יותר. אני לדוגמא חושב איך נסביר (וטוענים שזה קל) שאצל סבא וסבתא מצד חנה יש כללים של שבת ודת (בעוד אנחנו ממש לא מקיימים אותם ואפילו נתקשה להסביר למה הם כן..)
 
זה קשור לנושא קצת אחר

כדי להזהר מפגיעה אפשרית בילדים שלי, אני רוצה שיהיה להם ברור ככל האפשר שאברי המין הם שלהם ואף אחד, כולל כולם, לא יכול לנגוע להם שם בלי רשותם. כיום קצת קשה לנו לא ליגוע לשיר באיברי המין, כל עוד צריך לנקות לה אותם, אבל ברגע שנוכל חשוב לי מאוד ששיר תנקה את ה"אזורים הרגישים" גם אם אני או אבא עושים לה אמבטיה ואין לזה שום קשר לצניעות. את העניין הזה אפשר להתחיל בהתייחסות לאברי המין של אבא ואמא. אם היא מושיטה ידיים לשם אפשר להזכיר שזה של אבא/אמא ואף אחד אחר לא נוגע בלי רשות. אני מסכימה עם ליאור שבשלב זה היא לא ממש מבינה את ההסברים ולכן הכי פשוט זה להסיח את דעתה לעניינים אחרים.
 
מרבי, ההבהרות שכתבת מחדדות עוד

יותר את מה שכתבתי למטה. בהיותי מאמינה גדולה בכוחן של מילים (ומי כמונו "שוכני" הפורומים יודע להעריך כוחן של מילים) מעניין לבחון את המילים בהן בחרת להבהיר את כוונתך, ולתהות באמת למה יש יותר כוח למעשים או למילים. מה לדעתך ייקלט יותר העובדה שכן/לא תסתובבו עירומים או כן/לא תפגינו חיבה ברמה זו או אחרת ליד איתם או שמא השימוש במונחים כמו אני כן אגע להם שם או דגדוג שם למטה הם שיופנמו וישפיעו יותר? אני בכוונה לוקחת חלקים קטנים ממה שכתבת ומדגישה אותם, מפני שנראה לי שבין המילים טמונה ההתחבטות שלך, ואני חושבת שככל ששמים את האצבע במדויק יותר ומגדירים את הבעיה, קל יותר למצוא לה פתרונות נכונים (אם יש דבר כזה בכלל...)
 

מרב.

New member
בהחלט יש משהו בדברייך,

הרי ברור שלא לחינם אני מתחבטת בעניין הרבה לפני שזה יהיה רלוונטי, אבל חלק מהענין הוא לפחות צורת התנסחות מסוימת בפורום. אני מניחה שאילו הייתי מדסקסת את הנושא עם חברה טובה הייתי מדברת יותר בפתיחות ואולי עם פחות מבוכה. אבל הדברים שלך מעלים לי שאלה נוספת- כל ההתנסחות שלי קולחת וטבעית יותר כשאני מדברת חופשי ולא בשפת בית מרקחת. לילד כן אומר בולבול ופות אבל ברור שכשאני מדברת עם אנשים בגילי זה לא המושגים שאני משתמשת בהם. זה כוד סוגיה להתמודד איתה- עד כמה לעדן את השפה ליד הילדים (למשל קללות "לייט". טוב, זה אני מניחה, דיון אחר לגמרי). אני רק יודעת דבר אחד- שיכול להיות שבעוד שנתיים אני לא אבין מה היתה ההתלבטות, כי מטבע הדברים- כל ההתיחסות שלנו תושפע ותשתנה ותתאים את עצמה לאיך אנחנו נהיה עוד שנתיים- וזה לא מנותק מהמציאות אלא בנוי עליה וזורם איתה. כמו שכל מיני התלבטויות שהיו לי לפני הלידה נעלמו לחלוטין ברגע שאיתם נולד ולא הבנתי מה התחבטתי או מה מצאתי פסול- אני מניחה שגם עם הנושא הזה (לדוגמה- לינה משפחתית שנשמעה לי ממש מחוץ לענין- היום נראית לי מובנת מאליו- למרות שאנחנו לא ישנים רשמית שלושה במיטה).
 
אפרופו קללות ../images/Emo67.gif

מצטערת שמשרשרת את נושא הקללות לדיון שלך, אבל לא נעים לי לפתוח הודעה בנושא קללות...
אני בחורה עדינה, מדברת יפה, לא צועקת....עד לרגע שבו אני אוחזת בהגה ואז אני הופכת לאדם אלים מילולית -
, ואפילו אם אני רק מסננת "אידיוט" זה נשמע מאד קללה כשאני אומרת את זה למי שחתך אותי מימין. הבעייה היא שזה קורה גם כשהדר איתי באוטו ואני חוששת שהוא ילמד לקלל דרך זה, כבר עכשיו אם אני צועקת על נהג אחר הוא מתלהב וצועק יחד איתי....
, מה לעשות? (אולי בכ"ז זה שווה הודעה נפרדת....)
 
למעלה