מספר קושיות...

מצב
הנושא נעול.
../images/Emo26.gif מספר קושיות...../images/Emo36.gif

מספר קושיות...

1. האם נהוג לבקש (ולקבל
) כי בחוזה האישי (הייטק) יתווסף סעיף הקובע כי גם במקרה של התפטרות, יקבל העובד את דמי הפיצויים ? (אני מניח שהכל שאלה של מו"מ.. ?) 2. האם יש מושג בחוק הקובע ימי חופש "ברוטו" ? כלומר, 14 ימי חופש המוגדירם כברוטו, בפועל הם 10 ימי חופש ? (שבועיים). 3. האם נהוג להשית על העוד קנס כספי במידה והוא מתפטר לפני תום תקופת הליסיג של הרכב ? (בדרך כלל 3 שנים, ואם כן - באיזה גובה ? 4. מספר ימי חופש (חוזה אישי) : מה החוק קובע (מינימום) ? כמה מקובל ?
 

שיר ורד

New member
תגובה

מספר קושיות...

1. האם נהוג לבקש (ולקבל
) כי בחוזה האישי (הייטק) יתווסף סעיף הקובע כי גם במקרה של התפטרות, יקבל העובד את דמי הפיצויים ? (אני מניח שהכל שאלה של מו"מ.. ?) 2. האם יש מושג בחוק הקובע ימי חופש "ברוטו" ? כלומר, 14 ימי חופש המוגדירם כברוטו, בפועל הם 10 ימי חופש ? (שבועיים). 3. האם נהוג להשית על העוד קנס כספי במידה והוא מתפטר לפני תום תקופת הליסיג של הרכב ? (בדרך כלל 3 שנים, ואם כן - באיזה גובה ? 4. מספר ימי חופש (חוזה אישי) : מה החוק קובע (מינימום) ? כמה מקובל ?
תגובה
1. אפשר לבקש, נדיר לקבל את זה, למעט בכירים. 2. כן. 3. נדיר מאוד, אם קיים הוא בגובה הקנס שגובה חברת הליסינג מהמעסיק (למיטב ידיעתי, חודשיים). לא נתקלתי במקרים בהם הנושא הגיע לדיון בבית הדין לעבודה ולכן לא ברור האם הקנס הנ"ל הוא חוקי. לדעתי ,יש סבירות גדולה שכן, מאחר וזהו נזק בו נושא המעסיק בגלל התפטרות העובד. העובד היה רשאי לוותר על הזכות לרכב חברה ולכן גם לא ניתן לומר שהוא אולץ לחתום על הסעיף הזה כתנאי לקבלה לעבודה. הבעיה כנראה קיימת בעיקר בחברות קטנות, בהם לעיתים רבות לא ניתן להעביר את הרכב לעבד אחר, במקרה של התפטרות העובד. 4. החוק קובע 14 ברוטו (שהם 10 נטו ב 5 ימי עבודה בשבוע). מקובל להתחשב בותק של העובד במקצוע ולהתאים את מספר הימים כאילו היה מדובר בותק במקום העבודה. מעסיקים גדולים בענף מעדיפים לתת תוספת לשכר ולא להכיר בותק במקצוע כדי לא לקבוע תקדים שיחול גם על עובדים אחרים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה