השמנה בכלל וכרסונית בפרט- סקר

maytalita

New member
../images/Emo26.gifהשמנה בכלל וכרסונית בפרט- סקר../images/Emo36.gif

הי בנות יקרות מיעטתי לכתוב פה בזמן האחרון, אבל שבתי כמובן לבית החם שלנו
רציתי לשאול אתכן על ענייני השמנה ואנדו'- אני יודעת שעניין הכרסונית נידון פה רבות, אבל בכ"ז רוצה להעלות שוב את הנושא, ברשותכן. אז כשלקחתי גלולות ברצף, הבנתי. ההורמונים מנפחים. וכשהפסקתי, לפני 7 חודשים, (בימים הנאיביים בהם חשבתי שאכנס להריון ספונטני), חגיגה.. אמנם מבחינת המשקל ירדו רק 2 ק"ג, אבל נעלמה תחושת ומראה הנפיחות שליוו את הגלולות ברצף. ו..חודש אחרי- הכל חזר- שוב נפיחות בבטן שלא קשורה לתזונה ושוב התעגלות כזאת. האם יתכן שזה בגלל הציסטה בשחלה שאוכלת טוב (=וסת) וגדלה? האם יש קשר בין ציסטה והשמנה בבטן? ומה עם השמנה כללית? אני משוכנעת שזו לא השמנה שקשורה לשינוי בתזונה. מין התנפחות הורמונלית כזאת. אבל אם את הבטן הנפוחה אפשר לקשור לציסטה, מה עם העלייה במידת המכנסיים וההתעגלות של הפנים?
אנא תרמו מנסיונכן והידע הרב שצברתן.... האם יש חוסר איזון הורמונלי שמלווה את האנדו' שיכול ליצור את תופעת ההשמנה? (או שמא אתן מכירות אותה רק כתופעת לוואי של הדיכוי ההורמונלי?) מה פה קורה פה??
 

maytalita

New member
וגם- אשמח לדעת אם מישהי הרגישה

שהיא ירדה במשקל בעקבות הניתוח
 

הגולשת3

New member
לכי תדעי... נסתרות ההורמונים../images/Emo4.gif

מניסיוני על גלולות הייתה עליה קלה אך לאחר מכן המשקל יציב וכמעט לא סבלתי מנפיחות.(לקחתי גלולות כרגיל ולא ברצף כי עדיין לא הייתי מאובחנת) על לוקרין לאורך הזמן אני מרגישה שהמשקל לא משתגע ואין נפיחות לא מוסברת. אבל.... בטיפולי הפוריות או כשהייתי ללא כל בקרה הורמונלית (גלולות או דיכוי) יש עליה במשקל שאינה קשורה למה שאת אוכלת (הגעתי אף למצבים שעשיתי דיאטה וכלום, אבל ממש כלום לא זז והנפיחות בפנים - ממש "תענוג") אני כ"כ מבינה את התסכול. המלצתי לאכול מאוזן, לשתות הרבה מים ולעסוק בפעילות גופנית (לא משנה העוצמה ואולי עדיף דווקא קלה) מקווה שעזרתי במשהו
 

לולי72

New member
אצלי הבטן נפוחה

כמו הריון של חודש שישי, מרגיז ומעבן ואי אפשר להוריד אותה
לפחות שאהיה בהריון אז לפחות שתהיה סיבה, יכולה להגיד שבאופן אישי, מעולם לא הייתי רזה אבל הבטן התנפחה בשנים האחרונות כתוצאה מהאנדו', ואני די בטוחה בזה.
 

maytalita

New member
לא הבנתי אם הנפיחות

היא כתוצאה מציסטה, דיכוי הורמונלי או סתם ל"נפלאות דרכי האנדו'"
 

sheronher

New member
גם אצלי

נפיחות והשמנה ללא קשר בתזונה.. גם אני הגעתי למצב שעשיתי דיאטה וכלום, אבל ממש כלום לא זז...
 

maytalita

New member
וגם אצלך שרון-רון לא הבנתי אם

זו נפיחות עקב דיכוי הורמונלי
 

sheronher

New member
היי

הנפיחות כנראה כתוצאה מהגלולות, הדיכוי ההורמונלי... מאז שהתחלתי לקחת גלולות מרגישה כמו חבית מהלכת - החזה גדל וגם ככה הוא גדול בלי קשר אז עכשיו הוא עצום מרגישה כמו חבית מלאה גז שעוד שניה מתפוצצת...:)
 

זואילי

New member
אני עם הגולשת

כך היה עם גלולות בנטילה הרגילה - משקל יציב. כשהפסקתי בעצת רופא הנשים שלי (מבין גדול באנדו יש לומר!) לקחת גלולות, הדבר הכי נורא שעשיתי לעצמי במשך חצי שנה, ירדתי בהתמדה במשקל למרות עצירות כרונית שלאף אחד לא היה מושג איך אני יורדת במשקל אם כל המזון נשאר בפנים... כשהתחלתי עם הלוקרין ובאמצע היה ניתוח ולאחריו עוד סיבוב לוקרין המשכתי לרדת במשקל והגעתי ל 46 ק"ג שזה היה הכי נמוך מאי פעם שאני זוכרת את עצמי. אבל אז הגיעו הטיפולים. הו הטיפולים. 9 ק"ג נוספו לגופי וזה בלי שנשקלתי בחודשיים האחרונים
אני יודעת שסוגיית המשקל והרגשת הנפיחות וכל השינוי הזה בגוף זה משהו מבאס ומתסכל. אבל הלוואי ומשקל היה באמת הצרה ה - גדולה שלי.
 

maytalita

New member
ועכשיו שירשור במקום הנכון

למה הוחלט אצלך על לוקרין ולא גלולות ברצף? היו איזשהן תופעות לוואי במהלך השימוש?
 

הגולשת3

New member
אם שאלת אותי... אז

הלוקרין ניתן לי כי הגעתי למצב מזעזע בו הכאבים שלטו בכל דקה של חיי במשך כמה חודשים - חצי שנה עם מגמת החמרה. חוצמזה שעברתי ניתוח לפני מס' שבועות וזה הפרוטוקול המועדף על סוריאנו לוקרין ואז ניתוח........ י אני לא יודעת מה המידע שאת מחפשת או שבעצם את מחפשת תמיכה שהיא כ"כ נחוצה - ללא ספק.... אני רק יכולה להוסיף ולחזקך שעניין המשקל/נפיחות/התעגלות מתסכל אבל צריך לשים אותו בצד כי כדאי להיות נחמדות לעצמנו ולקבל את גופנו כמו שהוא למרות השינויים הלא רצויים.... גם ככה קשה לנו עם הכאב והסבל שמסביב
 
אצלי דיכוי=נפיחות

במיוחד באיזור הבטן אבל גם בפנים. כשאני נטולת הורמונים ולצערי זה כמעט לא קורה, אני מרגישה נפלא,לא נפוחה בכלל. מרגישה אני. יכולה להעיד שיש קשר ישיר לתזונה, כשהקפדתי מאד על התפריט שמפורסם בטאג,הרגשתי מעולה פיסית ולא הייתי נפוחה כמעט בכלל למרות שהייתי על דכא. בלי הורמונים זה הכי טוב בודאי אבל לנו את את ה"פריבילגיה".
 
היי - אחחח כמה שזה מוכר לי

אז ככה, הסיפור שלי הוא פחות או יותר כמו שלך. הייתי על גלולות [רצף] כמעט שנה וחצי...מלבד ההתנפחות עליתי גם במשקל..מאז הלידה כ- 9 ק"ג. לפני בערך חודשיים או שלושה נשברתי בעניין הנפיחות, והחלטתי להפסיק גלולות בצורה יזומה, ומידי פעם להיבדק . כעבור חודשיים [היום] הנפיחות ירדה ללא ספק...הממד היה שהייתי יכולה סוף סוף להרגיש את המרפקים על המותן...מה שלפני הנפיחות לא הצלחתי וזאת מבלי שעדיין הורדתי ק"ג אחד, עם הירידה גם תחושת קלילות בלתי מוסברת [או שבעצם מוסברת] הורגשה...ואני בעיצומו של תהליך דיאטה...מצד שני...קשה לי להתכופף לשרוך את הנעליים..ההגיון אומר שאם הורדתי במשקל אמור היה להיות לי קל יותר...וכמובן שאני חושדת שמדובר בציסטה חדשה כי הכאבים אט אט חוזרים אבל אני לומדת כרגע לחיות עם זה כי אני לגלולות לא חוזרת. אני חייבת לציין שלאחרות לא הייתי ממליצה זאת...בשום פנים ואופן זה סיכון ידוע וללא ספק של ציסטות ואני מודעת לסיכונים...ואני לא ממליצה לאף אחת, אבל...אני חייבת לומר שהנפש שלי רגועה יותר, קיבלתי אנרגיות מאז שהפסקתי את הגלולות, צבעתי חדר...סידרתי נישות שלא התקרבתי אליהם רק מדיכאון הבלגן...והשינוי עשה לי טוב. ובאשר להשמנה אדבר בשם עצמי|הדגש| ואומר לך [בשם עצמי כן?] ללא ספק הגלולות גרמו לנפיחות...באשר להשמנה הגלולות הביאו חשק לאכול יותר, ויש מצב שהמטבוליזם שלי לא היה יעיל כשהיו גלולות כמו שהמטבוליזם יעיל כשאין גלולות [אצלי בגוף] אבל זה לא אומר לגבי גוף של אישה אחרת. [אני אומרת את זה כי זה משהו שרציתי לבדוק [ממש כמו שעושים ניסוי] בדקתי תפריט שאכלתי עם גלולות, וכאשר הפסקתי את הגלולות אכלתי את אותו תפריט והיה הבדל מובהק למשך שבוע במשקל...ניסיתי לעשות את אותו הדבר מבחינת הפעילות הגופנית. זהו...אני חושבת שזה מעיד רק על עצמי ולא על אחרות...כי כל גוף מגיב אחרת ויש גם כל מיני סוגים של גלולות...אז הניסוי האישי שלי לא "סטרילי" כי לא עשיתי בדיוק בדיוק כמו שאמור להיות בניסוי אותו הדבר, אבל מצד שני גם לא היו דברים קיצוניים שונים. [יש מצב שאם הייתי לוקחת גלולות אחרות הגוף היה מגיב אחרת...וזה דבר שלא בדקתי...ולפני שתגיע סערה של מגיבות שזה לא דבר אחראי - אז יש לי בדיקות מידי פעם אז זה מבוקר [כאילו שהבדיקה תשנה משהו...:)] ולגבי הכרס? גם כששקלתי 47 הייתה לי בטנונת ...אז לי אף פעם לא הייתה ולבטח גם לא תהיה בטן שטוחה גם לאחר שאשיל מעלי את כל הק"ג המיותרים...וזה בסדר גמור מצידי. זהו... בהצלחה...
 

maytalita

New member
גם אני חושבת שלא אחזור לגלולות ברצף

אלא לנטיל "רגילה" (=עם הפסקות לקבלת וסת) אבל.. אני קצת מקדימה את המאוחר כח, כידוע, אני עכשיו לפני ניתוח (בלי דיכוי) ואח"כ בשאיפה ובתקווה הריון אז יש לי עוד זמן להתלבט בנושא :- חושדת שמדובר בציסטה חדשה?
לא בדקת את זה?
 
טוב אני

תמיד הייתי
ותמיד הייתה לי בטן, אך בתקופה האחרונה אני מרגישה (וגם הסביבה הקרובה) שהבטן ממש גדלה למרות שהמשקל פחות או יותר יציב ולמרות השילשולים היום יומיים. אז אני בהחלט רוצה להאשים בכך את האנדו' או את הדיכוי
. לגבי ירידה במשקל לאחר ניתוח, בהחלט ירדתי במשקל לאחר הניתוח אבל לדעתי זה בגלל חוסר התאבון וההקאות המרובות לאחר הניתוח. בלי שום קשר תעשי בדיקה של בלוטת המגן לראות אם הכל תקין.
 
למעלה