הורדו 30 אוטובוסים של קווים בעפולה

מצב
הנושא נעול.

scooby5

Member
היא חברת בת. לא יודע אם מותר לה להשתתף
אאל"ט החברה בחיפה, תהיה חברה עם שם אחר. דרך אגב, בעבר הרחוק "יונייטד טורס" הפעילו קווי תחבורה ציבורית. ביניהם קו 222 מנתב"ג למלונות תל אביב, אשר עם הזמן עבר למפעילים אחרים עד כדי ביטול. קו נוסף הוא קו 90, שעבר לחברת האם "דן" וכיום הוא בתפעול "מטרופולין".
החברה בחיפה תיקרא "דן צפון"
 

mister K

New member
תודה על הקישור.
לא ברור למה הכוונה ב-"עיצוב המטרונית". הרי מדובר יהיה באוטובוס על שלדת מאן NG363F, לא ברור איך ישנו את המרכב.
ולא ברור גם למה לשנות מרכב כל כך יפה...
הרי גם כך מדובר יהיה במפרקיות באורך רגילה.
 

אורי404

New member
תודה על הקישור.
לא ברור למה הכוונה ב-"עיצוב המטרונית". הרי מדובר יהיה באוטובוס על שלדת מאן NG363F, לא ברור איך ישנו את המרכב.
קודם כל, לא כל מה שמפרסמים הוא מדוייק
לא פעם ולא פעמים יש טעויות. שנית, אם כבר, אז אני מניח, שהכוונה היא ל'פינישים', כמו למשל עיצוב פנימי של האוטובוס (למשל איזה ריפודים, איזו צביעה פנימית וכו') ולצביעה חיצונית. שלישית, ציינו שם "מעצב רכב ישראלי" עולים לי שניים לראש: אלכס פדואה ודורי רגב. האחרון בין היתר עיצב גרסאות שונות של מרכב "ברק" הבינעירוני. מעבר לזה בקשר למפרקית, שתפעל ב"מטרונית" - הציפייה הייתה לאוטובוס רב-קיבולת, כמו למשל אוטובוס עם שני מפרקים. אבל אם לא מביאים כזה, חבל שלא מביאים את המפרקית המודרנית של "מאן" - כוונתי למפרקית עם שני סרנים בקרון האחורי עם הבדל קטן באורך החיצוני, אבל הבדל גדול יותר מבחינת קיבולת נוסעים.
 

scooby5

Member
קודם כל, לא כל מה שמפרסמים הוא מדוייק
לא פעם ולא פעמים יש טעויות. שנית, אם כבר, אז אני מניח, שהכוונה היא ל'פינישים', כמו למשל עיצוב פנימי של האוטובוס (למשל איזה ריפודים, איזו צביעה פנימית וכו') ולצביעה חיצונית. שלישית, ציינו שם "מעצב רכב ישראלי" עולים לי שניים לראש: אלכס פדואה ודורי רגב. האחרון בין היתר עיצב גרסאות שונות של מרכב "ברק" הבינעירוני. מעבר לזה בקשר למפרקית, שתפעל ב"מטרונית" - הציפייה הייתה לאוטובוס רב-קיבולת, כמו למשל אוטובוס עם שני מפרקים. אבל אם לא מביאים כזה, חבל שלא מביאים את המפרקית המודרנית של "מאן" - כוונתי למפרקית עם שני סרנים בקרון האחורי עם הבדל קטן באורך החיצוני, אבל הבדל גדול יותר מבחינת קיבולת נוסעים.
עם זה אני מסכים
לא מבין מדוע היה צריך להוציא את אגד, להמציא מכרז בעל שם מפוצץ ובסוף להפעיל אוטובוסים רבי קיבולת רגילים לחלוטין בתדירות גבוהה תחת השם "מטרונית"
 

mister K

New member
השתתפות "אגד" ו"דן" במכרזים
לאחר, שיעברו שתי החברות הוותיקות אחוז מסויים של מעבר הקווים מהן לחברות החדשות, הן יורשו להשתתף בפני עצמן ולא דרך חברת בת. לא זוכר מהו האחוז המדוייק, אך בכל מקרה ל"דן" ירד נפח לא קטן, ממה שהיה להם עד לפני כשבע שנים. כמו כן מורשות חברות הבת של "אגד" ושל "דן" להשתתף במכרזים, למעט מכרזים, שמסיבות לא הכי מובנות (לדעתי) יש הגבלה, כמו למשל המכרז בקווי השרון. מעניין אם "דן" משתתפים דרך חברת הבת במכרזים. למעשה יש להם רק את "מטרודן" בבאר שבע וכעת חברת בת, שתפעל בעתיד בהפעלת ה"מטרונית" בחיפה. לא יודע אם זה אומר משהו, אבל מנכ"ל חברת "מטרודן", אילן קרני הוא למעשה מנכ"ל חברת האם "מטרופולין". האם זה אומר, שבפועל "מטרופולין" יותר דומיננטיים בתפעול החברה, מאשר "דן"? אני כמוך, איציק בעד השתתפות של "אגד" ושל "דן" (בעצמן או חברות בת) במכרזים שונים.
על אגד נאסר להשתתף במכרזים.
עם זאת, חברת אגד תעבורה תהיה רשאית להשתתף בחלק מהמכרזים והיא החברה היחידה שקיבלה פטור מהמכרז המקדים. זאת במסגרת ההסכם של משרד התחבורה עם אגד. לגבי דן, עדיין לא ידוע לי מהו ההסכם אם כי אני מניח שגם עליהם נאסר להשתתף במכרזים (לא כולל מכרז המטרונית כמובן) אלא באמצעות חברות בת. סביר להניח שדן תגיש מועמדות למכרז המקדים באמצעות חברת בת כלשהי אך לא מטרודן. בדן אין כיום כוונה לגשת למכרזים נוספים בשותפות עם מטרופולין. בעלת השליטה בחברת מטרודן היא קבוצת מטרופולין (55%) ודן היא שותפה משנית (45%). אכן מנכ"ל החברה הוא אילן קרני והוא גם מנכ"ל מטרופולין. לכן מן הסתם מטרופולין היא הדומיננטית יותר בניהול החברה (בין היתר היא גם משאילה עובדים למטרודן, גם נהגים בעת הצורך).
 

אורי404

New member
על אגד נאסר להשתתף במכרזים.
עם זאת, חברת אגד תעבורה תהיה רשאית להשתתף בחלק מהמכרזים והיא החברה היחידה שקיבלה פטור מהמכרז המקדים. זאת במסגרת ההסכם של משרד התחבורה עם אגד. לגבי דן, עדיין לא ידוע לי מהו ההסכם אם כי אני מניח שגם עליהם נאסר להשתתף במכרזים (לא כולל מכרז המטרונית כמובן) אלא באמצעות חברות בת. סביר להניח שדן תגיש מועמדות למכרז המקדים באמצעות חברת בת כלשהי אך לא מטרודן. בדן אין כיום כוונה לגשת למכרזים נוספים בשותפות עם מטרופולין. בעלת השליטה בחברת מטרודן היא קבוצת מטרופולין (55%) ודן היא שותפה משנית (45%). אכן מנכ"ל החברה הוא אילן קרני והוא גם מנכ"ל מטרופולין. לכן מן הסתם מטרופולין היא הדומיננטית יותר בניהול החברה (בין היתר היא גם משאילה עובדים למטרודן, גם נהגים בעת הצורך).
בעתיד יהיה מותר ל"אגד"
אחרי כמות מסויימת של מעבר מ"אגד" ומ"דן" לחברות החדשות, יתאפשר (או שמא נכון יותר לאמר, אמור להתאפשר) לחברות עצמן להתמודד במכרזים. לאו דווקא באמצעות חברת בת. עד אז לא מובן, מדוע בחלק מן המכרזים לא מאפשרים לחברות בת של "אגד" ושל "דן" להתמודד. בנוגע ליחסי שליטת "דן" ו"מטרופולין". היחס די שווה. כלומר אין הבדלי אחוזים רבים. אבל בשטח, כאמור נראה, ש"מטרופולין" הם עיקר הבעלים. בנוגע להשאלת עובדים: אני חושב שיותר הגיוני, שיעבדו עובדים מהדרום, מאשר עובדים, שיאלצו לנסוע יום-יום מאזור המרכז לבאר שבע. לא נראה לי אידיאלי לצאת בסביבות שלוש-ארבע לפנות בוקר, כדי להגיע לתחילת משמרת בחמש בבוקר. בעבר (אולי גם כיום) זה היה קיים בקבוצת עפיפי עם נהגים מאזור נצרת, שהיו נוסעים לפנות בוקר לכיוון נתניה עבור קווי נתניה-תל אביב.
 

אוהד11

New member
בעתיד יהיה מותר ל"אגד"
אחרי כמות מסויימת של מעבר מ"אגד" ומ"דן" לחברות החדשות, יתאפשר (או שמא נכון יותר לאמר, אמור להתאפשר) לחברות עצמן להתמודד במכרזים. לאו דווקא באמצעות חברת בת. עד אז לא מובן, מדוע בחלק מן המכרזים לא מאפשרים לחברות בת של "אגד" ושל "דן" להתמודד. בנוגע ליחסי שליטת "דן" ו"מטרופולין". היחס די שווה. כלומר אין הבדלי אחוזים רבים. אבל בשטח, כאמור נראה, ש"מטרופולין" הם עיקר הבעלים. בנוגע להשאלת עובדים: אני חושב שיותר הגיוני, שיעבדו עובדים מהדרום, מאשר עובדים, שיאלצו לנסוע יום-יום מאזור המרכז לבאר שבע. לא נראה לי אידיאלי לצאת בסביבות שלוש-ארבע לפנות בוקר, כדי להגיע לתחילת משמרת בחמש בבוקר. בעבר (אולי גם כיום) זה היה קיים בקבוצת עפיפי עם נהגים מאזור נצרת, שהיו נוסעים לפנות בוקר לכיוון נתניה עבור קווי נתניה-תל אביב.
אורי, למטרופולין 55 אחוז ממטרודן, ו- 45 אחוז
שייכים לדן
 

mister K

New member
טרם יצא מכרז.
מכרז על הקווים לא יצא לפני שיוודאו תוצאות המכרז המקדים הבוחר את החברות שיתמודדו על אשכולות הקווים בשנים הקרובות. המכרז הזה יצא לא מזמן ואחרי שיוכרזו הזוכות יצאו מכרזים על אשכולות הקווים ורק הקבוצות הזוכות במכרז המקדים יוכלו להשתתף בהם. כרגע אשכול בקעת אונו אמור להיות אחד האשכולות שייצאו למכרז, אלא אם משרד התחבורה יסגור איזו עסקה עם קווים ברגע האחרון.
*יוודאו = צ"ל: יוודעו.
 

mister K

New member
הורדו 30 אוטובוסים של קווים בעפולה
המשטרה פשטה הבוקר על משרדי קווים בעפולה והשביתה 30 אוטובוסים בחשד לליקויים
ובהקשר זה נאמר: סוף גנב לתלייה...
אני מקווה שימשיכו את הפשיטה גם על האוטובוסים שלהם באזור המרכז, שם המצב גרוע אף יותר. בקווים צריכים להבין שהזלזול המחפיר שלהם בתחזוקת האוטובוסים (וגם בנקיונם) הוא דבר שלא ייעשה.
 
ובהקשר זה נאמר: סוף גנב לתלייה...
אני מקווה שימשיכו את הפשיטה גם על האוטובוסים שלהם באזור המרכז, שם המצב גרוע אף יותר. בקווים צריכים להבין שהזלזול המחפיר שלהם בתחזוקת האוטובוסים (וגם בנקיונם) הוא דבר שלא ייעשה.
שלא לדבר על המזגן שבכלל לא מורגש באוטובוסים
שלהם, ועל הרכיבים הפנימיים- כיסאות רבים שהמושבים שלהם או הריפוד למושבים יוצא ומתנועע כל הנסיעה
 

אורי404

New member
ובהקשר זה נאמר: סוף גנב לתלייה...
אני מקווה שימשיכו את הפשיטה גם על האוטובוסים שלהם באזור המרכז, שם המצב גרוע אף יותר. בקווים צריכים להבין שהזלזול המחפיר שלהם בתחזוקת האוטובוסים (וגם בנקיונם) הוא דבר שלא ייעשה.
מתבקשת פשיטה על חברות נוספות
גם על מפעילי תחבורה ציבורית אחרים, כמו למשל "סופרבוס" וחברות אוטובוסים וגם על... גם על מוניות השירות. לא אהיה מופתע אם גם אצלם יגלו כלי רכב לא תקינים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה