אתה יכול להעזר גם בפרופסור מלינג
האתר שלו חדשות הרכבת ז"ל תיעד את כל שלבי הפרוייקטים עד שחברנו הפרופסור המשיך לעיסוקים נעלים יותר. אכן הזרעים נזרעו בתקופת ממשלת שרון הראשונה, ממשלת הכלאיים שנוצרה כשלעבודה היה רוב פרלמנטרי על פני הליכוד אך שרון ניצח בבחירות לראשות הממשלה בלבד. כך שההרכב היה: אריק (לא אתה...) - בוס. פרס - חוץ. פואד - בטחון. סילבן - אוצר. סנה - תחבורה. ממשלה זו החלה כמה תהליכים חשובים ובראשם התכנית הכלכלית של קיץ 02', שרבים שכחו אך שימשה אבטיפוס לתכנית הכלכלית הגדולה של ביבי בקיץ 03'. במסגרת זו הותנעו כמה וכמה פרוייקטים רכבתיים ובראשם A1, כולל כמובן נתב"ג, ראה"ע-כ"ס, אשדוד-אשקלון, תחנת רמלה, נתב"ג-מודיעין, ההכפלה האינסופית ממוצקין לנהריה, מרכז הבקרה החדש, הקו המשודרעק לירושלים, הכפלת הקו לב"ש, הקו המערבי לאשדוד דרך ראשון (האהוב עליך במיוחד), קו העמק, הקו לכרמיאל ועוד. המועד הקריטי לעניין זה היה קיץ 01', אז הותוותה תכנית החומש שנועדה להתממש בשנים 02'-07'. עקב בעיות התארגנות ותקציב נוספה אח"כ שנת 08'. בראשית שנת 03' כידוע ניצח אריק בגדול בבחירות לכנסת והקים את הממשלה השניה שלו, ששינתה את כיוון כלכלת ישראל והביאה אותנו למעמדנו הנוכחי. אריק - בוס. מופז - בטחון. ביבי - אוצר. סילבן - חוץ. ליברמן - תחבורה. הצמד ביבי-ליברמן פעל בשיתוף פעולה שכמוהו לא נודע מאז קום המדינה וכתוצאה מכך חלק גדול מהפרוייקטים שלא המריאו מאז קיץ 01' - נכנסו להילוך ראשון או שני. יוצא הדופן מביניהם (והכואב ביותר) היה כמובן A1. ליברמן קשקש בקומקום על כך שייחנך בשנת 08' או 09' ואני צרחתי כאן כמו משוגע שלא יבלבל את המוח והקו לא ייחנך לפני 2015 בשום פנים ואופן. רק עם כניסתו של חקי לתפקיד המנכ"ל הודתה הרכבת כי הקו ייחנך אחרי 2015. ביבי וליברמן עזבו את תפקידיהם ב-05' על רקע ההתנתקות. בראשית 06' כידוע לקה אריק בשבץ אשר נטל מפיתוח הרכבת ופיתוח הארץ בכלל את הרוח החיה שלו. ואז כמובן נחתה על ראשנו מלחמת לבנון השניה ששימשה לאוצר תירוץ נפלא לבטל/להקפיא/לדחות כמחצית מהפרוייקטים. חלקם טרם התאוששו, חלקם מיועדים לביצוע במסגרת התכנית החדשה של ביבי וכץ. אז אם נסכם - סנה ראוי לקרדיט על התוויית תכנית החומש, העברתה בממשלה, תחילת העבודות על 4-5 מהפרוייקטים ואפילו התקדמות בכמה מהם (בעיקר נתב"ג וכ"ס). ליברמן ראוי לקרדיט על הזרמת חיים חדשים לתכנית, סילוק כמה מחסומים וקידום בפועל של פרוייקטים נוספים (מודיעין, אשקלון, הקו המערבי). שטרית לא ראוי לקרדיט בתחום הרכבת כלל ומופז ראוי לקרדיט רק על חידוש הכפלת קו ב"ש כ"טייס אוטומטי". אבל האמת היא שהקרדיט העיקרי מגיע לאריק כי בשנים 01'-05' היה לו כאן כח בלתי מוגבל והוא החליט להשתמש בו בין היתר לצורך פיתוח תשתיות תחבורה. בלעדיו לא היה קורה כלום! כמו שלא קרה (כמעט) כלום ב-45 השנים שלפניו.