שר התחבורה מסייר באתרי העבודה של A1

מצב
הנושא נעול.
היא תפתח
רשת רכבות חשמליות בחצר הווילה של אבו מאזן.
אתה טועה בענק - ויליהאם יקירי:
אתה יודע כמה עולה קטר חשמלי של "מרקלין" או "פיקו"? לפחות 1800 ש"ח לקטר HO איכותי וחזק בקנ"מ 1:87. ומי יתחזק להם את הרכבות בחצר של אבו-מאזן? "סיטיפס"? אולי - כי הם הכי קרובים......
לילה טוב !
 
אם וכאשר תהיה...
עד להודעה חדשה ישראל אחראית על התחבורה בשטחים שנכבשו ב-1967.
אבל למה לסבך את המצב יותר ולקבוע עובדות בשטח?
נגמרו כל הפרוייקטים בתוך תחום הקו הירוק? חכו כמה שנים, תהיה להם בעזרת השם מדינה, והם כבר יחליטו אם ומה להקים. החלטה כזאת של השר כץ שמה ללעג את הצהרת הכוונות של נאום בר אילן של ראש הממשלה שלו. זה מראה שבנימין נתניהו משטה בכולם ואין לו שום כוונה להפרד לשלום מהשטחים הכבושים.
 

nitsansh

New member
אבל למה לסבך את המצב יותר ולקבוע עובדות בשטח?
נגמרו כל הפרוייקטים בתוך תחום הקו הירוק? חכו כמה שנים, תהיה להם בעזרת השם מדינה, והם כבר יחליטו אם ומה להקים. החלטה כזאת של השר כץ שמה ללעג את הצהרת הכוונות של נאום בר אילן של ראש הממשלה שלו. זה מראה שבנימין נתניהו משטה בכולם ואין לו שום כוונה להפרד לשלום מהשטחים הכבושים.
זה מה שישראל עושה כבר 43 שנים (פחות 10 חודשים
בונים יישובים, סוללים כבישים... אז למה לא מסילות רכבת?
 
אבל למה לסבך את המצב יותר ולקבוע עובדות בשטח?
נגמרו כל הפרוייקטים בתוך תחום הקו הירוק? חכו כמה שנים, תהיה להם בעזרת השם מדינה, והם כבר יחליטו אם ומה להקים. החלטה כזאת של השר כץ שמה ללעג את הצהרת הכוונות של נאום בר אילן של ראש הממשלה שלו. זה מראה שבנימין נתניהו משטה בכולם ואין לו שום כוונה להפרד לשלום מהשטחים הכבושים.
לדעתי זה דווקא יתרון...
ב2 המקרים גם אם יהיה הסכם וגם אם לא אם יהיה הסכם . קישור רכבתי בין 2 המדינות ייעשה רק טוב אם יהיה הסכם, ואם לא יהיה הסכם(האפשרות הסבירה יותר)אז כמו לכל אזרח ישראלי גם למתיישבים ביהודה ושומרון מגיע תח"צ, וגם אם נניח שיהיה הסכם אז אני משער שהרכבות שכ"ץ מדבר עליהם יהיו לגושים הגדולים שלמרב ידעתי ישארו בשליטה ישראלית.
 

zvir1

New member
רשת רכבות ב"יהודה ושומרון"?
או הגדה המערבית בלשוני. זה לא תפקיד ממשלת מדינת פלסטין העתידית לפתח רשת רכבות זו?
יש לזו סיבה משפטית .
מאחר והקטע של לטרון הוא לכאורה לא בשטחה של ישראל, עלולה לקום התנגדות . לפי החוק הבנלאומי, מותר למחזיק שטח כבוש לפתח אותו ובתנאי שגם תושבי המקום יהנו ממנו. זו היתה הסיבה שסללו את 443 למרות ההתנגדויות. לכן ,בין היתר, על הממשלה להכריז כי זה חלק מרשת ביו"ש שתתן גם אפשרות לתושבי יו"ש הערבים להשתמש.
 

jp3raptor

Member
יש לזו סיבה משפטית .
מאחר והקטע של לטרון הוא לכאורה לא בשטחה של ישראל, עלולה לקום התנגדות . לפי החוק הבנלאומי, מותר למחזיק שטח כבוש לפתח אותו ובתנאי שגם תושבי המקום יהנו ממנו. זו היתה הסיבה שסללו את 443 למרות ההתנגדויות. לכן ,בין היתר, על הממשלה להכריז כי זה חלק מרשת ביו"ש שתתן גם אפשרות לתושבי יו"ש הערבים להשתמש.
זאת התשובה האמיתית
 
יש לזו סיבה משפטית .
מאחר והקטע של לטרון הוא לכאורה לא בשטחה של ישראל, עלולה לקום התנגדות . לפי החוק הבנלאומי, מותר למחזיק שטח כבוש לפתח אותו ובתנאי שגם תושבי המקום יהנו ממנו. זו היתה הסיבה שסללו את 443 למרות ההתנגדויות. לכן ,בין היתר, על הממשלה להכריז כי זה חלק מרשת ביו"ש שתתן גם אפשרות לתושבי יו"ש הערבים להשתמש.
יפה אמרת צביקה
היום התראיין השר כץ בתכנית "צבע הכסף" ברשת ב' ואמר פחות או יותר אותו הדבר. מעניין לציין שבניגוד לראיון המושמץ שלו עם איילה חסון-נשר-רחם-עיט-בז-דיה-נץ, הפעם המראיינים (פאר לי שחר ועוד כתב של קול ישראל) שאלו אותו רק שאלות על תחבורה ואף התירו לו לענות עליהן! אמנם השאלות העידו על בורות והם גם לא הפגינו עניין של ממש בתשובות, אך לפחות שאלו... גם זה הישג באווירה הקיימת בתקשורת הצהובה.
 

ונפלון

New member
דיווח מהסיור
כפי שכתב בועז, היום היה אירוע בנוכחותו של שר התחבורה, ישראל כץ, מסביב לעבודות על הקו המהיר לירושלים. הסיור החל בהצגת פרוייקט הקו המהיר על ידי חקי הראל. חקי פתח בסקירה היסטורית של פתיחת קו הרכבת הראשון - הקו לירושלים והקמת רשת המסילות שהגיעה לשיאה בתקופת המנדט הבריטי. עם הקמת המדינה הרשת החלה להתנוון והוזנחה. בעשורים האחרונים ישנו שיפור ניכר בהשקעה בתשתיות הרכבת. לאחר עיכובים רבים שנמשכו שנים בשמונה חודשים האחרונים הפרוייקט מתקדם בקצב מהיר עם מאמץ לקיצור זמן ההקמה של הקו בשנה. הצפי הנוכחי של הרכבת לסיום הקו הוא 2016. בשלב זה חקי הראה סרטון של הרכבת על הקו המהיר. בסרטון הוצגה הדמייה לנסיעה בקו והדמיה של מבנה התחנה. הרכבות שהופיעו בהדמיה היו רכבות DD אדומות עם פנטוגרף ללא קטר (קרונועי קומתיים של בומברדיה?? אני מניח שלהדמית הרכבות כרגיל אין משמעות). כפי שהציג זאת חקי, הערכת הזמן לנסיעה מתחנת בנייני האומה ועד תחנת השלום הינה 30 דקות. עלות הקו המוערכת היא כ-7 מליארד ש"ח. תדירות הרכבות תהיה 3 רכבות לכל כיוון בשעה, אולם ר"י צופה כי תדירות זו לא תעמוד בביקושים. על מנת לעמוד בביקושים אלו מתכננת ר"י בשנים הקרובות להרחיב את תחנת נתב"ג. סקירת מצב העבודות כיום: גשרים 4, 5 ו-6 הושלמו. בקצה גשר 6 (בסמוך לכביש 3) תתחיל העבודה בשבועות הקרובים. מנהרה 1 באורך 3.5 ק"מ נמצאת בביצוע. גשר 7 יבוצע במהלך שנת 2012. מנהרה 2, מנהרה כפולה באורך 1.2 ק"מ. כרגע המנהרה הדרומית בעומק 70 מ' והצפונית בעומק 130 מ'. גשר 8, העבודות להקמת הניצבים החלו. מנהרה 3, באורך של 11.6 ק"מ מתחילה מכיוון נחל יתלה. העבודות על מנהרה זו תבוצענה בשני הכיוונים. מכיוון מערב עם TBM ומכיוון מזרח בטכנולוגיות פשוטות יותר. הכריה של מנהרה 3 אמורה להסתיים ב- 2012. מנהרה 3A שפתחה נמצא ליד אנדרטת אסון מגדלי התאומים נמצאת בביצוע. גשר 10, הגשר הגבוה ביותר בישראל, יעבור מעל כביש 9 ויכנס למנהרה מתחת לכביש 1. העבודות על גשר זה צפויות להסתיים ב- 2014. מנהרה 4 באורך של 2.6 ק"מ, היא המנהרה שמובילה לתחנת בנייני האומה. מנהרה זו נמצאת בביצוע ותבוצע כמנהרה אחודה - כלומר מנהרה אחת לשתי המסילות. העבודות על תחנת בנייני האומה נמצאות בעיצומן. עומק הבור כיום הוא כ- 40 מ', כלומר אמצע החפירות מבחינת העומק והעבודות להקמת התחנה צפויות להסתיים בשנת 2015. באופן לגמרי לא מפתיע מציין חקי שצוואר הבקבוק מבחינת לוחות הזמנים לביצוע הקו הוא הקמת הגשרים והמנהרות. לאחר ששלב זה יסתיים עדיין ישנה עבודה של כשנתיים להנחת המסילות, החשמולת והתקשורת. לאחר סיום דבריו של חקי, הוזמן השר כץ לשאת את דבריו: בתחילה התנצל כץ על העדרותו של ביבי שידוע בתמיכתו הרבה בפרוייקטים רכבתיים. לאחר ששלח עקיצה לכיוונו של חקי "סרטים אתם בטוח יודעים לעשות" ציין כץ שזה לא סוד שהפרוייקט היה תקוע במשך שנים. לדבריו ממש לא מובן מדוע זה קרה. רכבת מהירה לירושלים תעזור לחזק את העיר, כמו גם רשת הרכבות שהוא מתכנן להקים ביהודה ושומרון. כץ טען שבמהלך העבודות נעשית פעילות מרשימה לשמירה על איכות הסביבה על מנת למזער את הנזקים שיגרמו עקב העבודות בנחל יתלה ובאיזורי הכחציבה השונים. לדבריו קיצור העבודות המתוכנן יסייע גם הוא בשמירה על הסביבה מכיוון שכך הטבע יחזור להשתקם מהר יותר. בהמשך כץ בליוויו של חקי נכנסו לתוך המנהרה הדרומית ביחד עם הכתבים. כץ טיפס על אחת ממכונות הכריה וביקש ממפעיל המכונה שיסביר לו על העבודה של המכשיר, להנאת ציבור הצלמים. בבואו של השר לרדת מהמכונה הוא מעט התקשה. כאשר הגיע חזרה לקרקע אמר לכתבים: "זה כמו בפוליטיקה - קל לעלות, קשה לרדת..." בשלב זה אני נטשתי את הסיור וחזרתי הביתה. תמונות מן הסיור תועלינה בהמשך הערב.
טמטום!! חבורת אידיוטים מנהלת את התשתיות בארץ!
מי האידיוט שתכנן את תחנת נתב"ג כך שהיא לא תספיק לקו העתידי לירושלים?! הרי התחנה נפתחה רק בקיץ 2004, והיה ידוע, ברור ומתוכנן שהיא תהיה חלק מהקו לירושלים ויעברו בה רכבות מהירות. שום דבר לא היה סוד, ורשות שדות התעופה שיתפה פעולה באופן מלא עם הרכבת כך שאפשר היה להזיז חניונים וגשרים בזמן בניית טרמינל 3 כך שיתאימו לצרכי הרכבת. אפילו 6 שנים קדימה המטומטמים שמנהלים את הרכבת לא מסוגלים לחשוב? הרי הם ישלמו את עשרות המיליונים שיעלה להזיז תחנה שרק נבנתה? לא, משלם המסים האידיוט ישלם, שוב, ואף אחד אחר לא ישלם לא בכיסו ולא בתפקידו על הרשלנות של תכנון התחנה. מי שאחראי עשה טעות שתעלה למדינה (זה אומר לי ולכם) מיליונים, למה הוא לא צריך להשפט? זאת לא גנבה?
 

XrayCharlie

New member
טמטום!! חבורת אידיוטים מנהלת את התשתיות בארץ!
מי האידיוט שתכנן את תחנת נתב"ג כך שהיא לא תספיק לקו העתידי לירושלים?! הרי התחנה נפתחה רק בקיץ 2004, והיה ידוע, ברור ומתוכנן שהיא תהיה חלק מהקו לירושלים ויעברו בה רכבות מהירות. שום דבר לא היה סוד, ורשות שדות התעופה שיתפה פעולה באופן מלא עם הרכבת כך שאפשר היה להזיז חניונים וגשרים בזמן בניית טרמינל 3 כך שיתאימו לצרכי הרכבת. אפילו 6 שנים קדימה המטומטמים שמנהלים את הרכבת לא מסוגלים לחשוב? הרי הם ישלמו את עשרות המיליונים שיעלה להזיז תחנה שרק נבנתה? לא, משלם המסים האידיוט ישלם, שוב, ואף אחד אחר לא ישלם לא בכיסו ולא בתפקידו על הרשלנות של תכנון התחנה. מי שאחראי עשה טעות שתעלה למדינה (זה אומר לי ולכם) מיליונים, למה הוא לא צריך להשפט? זאת לא גנבה?
אכן, אחד הבזיונות הגדולים ביותר בקו
מאוד מעניין לדעת כיצד מתכננים להרחיב אותה. מצד אחד ישנו הטרמינל ומהצד השני (מוסתרים) העמודים התומכים את הגשרים. אין ספק שהיום יהיה הרבה יותר מסובך, שלא לדבר על יקר, להרחיב את התחנה הזאת שנבנתה רק בסוף שנות התשעים.
 
טמטום!! חבורת אידיוטים מנהלת את התשתיות בארץ!
מי האידיוט שתכנן את תחנת נתב"ג כך שהיא לא תספיק לקו העתידי לירושלים?! הרי התחנה נפתחה רק בקיץ 2004, והיה ידוע, ברור ומתוכנן שהיא תהיה חלק מהקו לירושלים ויעברו בה רכבות מהירות. שום דבר לא היה סוד, ורשות שדות התעופה שיתפה פעולה באופן מלא עם הרכבת כך שאפשר היה להזיז חניונים וגשרים בזמן בניית טרמינל 3 כך שיתאימו לצרכי הרכבת. אפילו 6 שנים קדימה המטומטמים שמנהלים את הרכבת לא מסוגלים לחשוב? הרי הם ישלמו את עשרות המיליונים שיעלה להזיז תחנה שרק נבנתה? לא, משלם המסים האידיוט ישלם, שוב, ואף אחד אחר לא ישלם לא בכיסו ולא בתפקידו על הרשלנות של תכנון התחנה. מי שאחראי עשה טעות שתעלה למדינה (זה אומר לי ולכם) מיליונים, למה הוא לא צריך להשפט? זאת לא גנבה?
השאלה אם זה נעשה במתכוון או לא...
 
דיווח מהסיור
כפי שכתב בועז, היום היה אירוע בנוכחותו של שר התחבורה, ישראל כץ, מסביב לעבודות על הקו המהיר לירושלים. הסיור החל בהצגת פרוייקט הקו המהיר על ידי חקי הראל. חקי פתח בסקירה היסטורית של פתיחת קו הרכבת הראשון - הקו לירושלים והקמת רשת המסילות שהגיעה לשיאה בתקופת המנדט הבריטי. עם הקמת המדינה הרשת החלה להתנוון והוזנחה. בעשורים האחרונים ישנו שיפור ניכר בהשקעה בתשתיות הרכבת. לאחר עיכובים רבים שנמשכו שנים בשמונה חודשים האחרונים הפרוייקט מתקדם בקצב מהיר עם מאמץ לקיצור זמן ההקמה של הקו בשנה. הצפי הנוכחי של הרכבת לסיום הקו הוא 2016. בשלב זה חקי הראה סרטון של הרכבת על הקו המהיר. בסרטון הוצגה הדמייה לנסיעה בקו והדמיה של מבנה התחנה. הרכבות שהופיעו בהדמיה היו רכבות DD אדומות עם פנטוגרף ללא קטר (קרונועי קומתיים של בומברדיה?? אני מניח שלהדמית הרכבות כרגיל אין משמעות). כפי שהציג זאת חקי, הערכת הזמן לנסיעה מתחנת בנייני האומה ועד תחנת השלום הינה 30 דקות. עלות הקו המוערכת היא כ-7 מליארד ש"ח. תדירות הרכבות תהיה 3 רכבות לכל כיוון בשעה, אולם ר"י צופה כי תדירות זו לא תעמוד בביקושים. על מנת לעמוד בביקושים אלו מתכננת ר"י בשנים הקרובות להרחיב את תחנת נתב"ג. סקירת מצב העבודות כיום: גשרים 4, 5 ו-6 הושלמו. בקצה גשר 6 (בסמוך לכביש 3) תתחיל העבודה בשבועות הקרובים. מנהרה 1 באורך 3.5 ק"מ נמצאת בביצוע. גשר 7 יבוצע במהלך שנת 2012. מנהרה 2, מנהרה כפולה באורך 1.2 ק"מ. כרגע המנהרה הדרומית בעומק 70 מ' והצפונית בעומק 130 מ'. גשר 8, העבודות להקמת הניצבים החלו. מנהרה 3, באורך של 11.6 ק"מ מתחילה מכיוון נחל יתלה. העבודות על מנהרה זו תבוצענה בשני הכיוונים. מכיוון מערב עם TBM ומכיוון מזרח בטכנולוגיות פשוטות יותר. הכריה של מנהרה 3 אמורה להסתיים ב- 2012. מנהרה 3A שפתחה נמצא ליד אנדרטת אסון מגדלי התאומים נמצאת בביצוע. גשר 10, הגשר הגבוה ביותר בישראל, יעבור מעל כביש 9 ויכנס למנהרה מתחת לכביש 1. העבודות על גשר זה צפויות להסתיים ב- 2014. מנהרה 4 באורך של 2.6 ק"מ, היא המנהרה שמובילה לתחנת בנייני האומה. מנהרה זו נמצאת בביצוע ותבוצע כמנהרה אחודה - כלומר מנהרה אחת לשתי המסילות. העבודות על תחנת בנייני האומה נמצאות בעיצומן. עומק הבור כיום הוא כ- 40 מ', כלומר אמצע החפירות מבחינת העומק והעבודות להקמת התחנה צפויות להסתיים בשנת 2015. באופן לגמרי לא מפתיע מציין חקי שצוואר הבקבוק מבחינת לוחות הזמנים לביצוע הקו הוא הקמת הגשרים והמנהרות. לאחר ששלב זה יסתיים עדיין ישנה עבודה של כשנתיים להנחת המסילות, החשמולת והתקשורת. לאחר סיום דבריו של חקי, הוזמן השר כץ לשאת את דבריו: בתחילה התנצל כץ על העדרותו של ביבי שידוע בתמיכתו הרבה בפרוייקטים רכבתיים. לאחר ששלח עקיצה לכיוונו של חקי "סרטים אתם בטוח יודעים לעשות" ציין כץ שזה לא סוד שהפרוייקט היה תקוע במשך שנים. לדבריו ממש לא מובן מדוע זה קרה. רכבת מהירה לירושלים תעזור לחזק את העיר, כמו גם רשת הרכבות שהוא מתכנן להקים ביהודה ושומרון. כץ טען שבמהלך העבודות נעשית פעילות מרשימה לשמירה על איכות הסביבה על מנת למזער את הנזקים שיגרמו עקב העבודות בנחל יתלה ובאיזורי הכחציבה השונים. לדבריו קיצור העבודות המתוכנן יסייע גם הוא בשמירה על הסביבה מכיוון שכך הטבע יחזור להשתקם מהר יותר. בהמשך כץ בליוויו של חקי נכנסו לתוך המנהרה הדרומית ביחד עם הכתבים. כץ טיפס על אחת ממכונות הכריה וביקש ממפעיל המכונה שיסביר לו על העבודה של המכשיר, להנאת ציבור הצלמים. בבואו של השר לרדת מהמכונה הוא מעט התקשה. כאשר הגיע חזרה לקרקע אמר לכתבים: "זה כמו בפוליטיקה - קל לעלות, קשה לרדת..." בשלב זה אני נטשתי את הסיור וחזרתי הביתה. תמונות מן הסיור תועלינה בהמשך הערב.
יש קישור למפה, לא כולם זוכרים את הגשרים והמנה
לא כולם זוכרים את המיקום של הגשרים והמנהרות בע"פ. בתודה מראש.
 

אוהד11

New member
שר התחבורה מסייר באתרי העבודה של A1
בשעות אלו נערך סיור של שר התחבורה, ישראל כץ, באתרי העבודה של פרויקט קו הרכבת המהיר לירושלים. הסיור מלווה בנציגים מן העתונות וגם מקומו של הפורום לא נפקד מסיור זה. רה"מ בנימין נתניהו, שהיה אמור להשתתף בסיור זה, ביטל את השתתפותו אמש. תחילת הסיור באתר העבודות של חב' שפיר בשער הגיא, שם מבוצעת כרייתה של מנהרה מס' 2 של הפרויקט. בהמשך, ינדוד הסיור אל עיה"ק ושם יוּרד השר אחר כבוד לבור תחנת האומה. חברנו רמי משתתף בסיור בחלקו הראשון ואני מקווה שנוכל לקבל ממנו בהמשך דיווח מצולם מהאתר בשער הגיא. נ.ב שלטומני לרגל הסיור- הוסרה הרעלה השחורה מעל השלט הענק בשער הגיא. כזכור, הייתה זו המשטרה הירוקה אשר מנעה את הצגת השלט בטענה שהוצב ללא ההיתרים הנדרשים. דומה שכעת הוסדר העניין.
כתבה על ביקור השר באתר העבודות של הקו
 

jp3raptor

Member
שר התחבורה מסייר באתרי העבודה של A1
בשעות אלו נערך סיור של שר התחבורה, ישראל כץ, באתרי העבודה של פרויקט קו הרכבת המהיר לירושלים. הסיור מלווה בנציגים מן העתונות וגם מקומו של הפורום לא נפקד מסיור זה. רה"מ בנימין נתניהו, שהיה אמור להשתתף בסיור זה, ביטל את השתתפותו אמש. תחילת הסיור באתר העבודות של חב' שפיר בשער הגיא, שם מבוצעת כרייתה של מנהרה מס' 2 של הפרויקט. בהמשך, ינדוד הסיור אל עיה"ק ושם יוּרד השר אחר כבוד לבור תחנת האומה. חברנו רמי משתתף בסיור בחלקו הראשון ואני מקווה שנוכל לקבל ממנו בהמשך דיווח מצולם מהאתר בשער הגיא. נ.ב שלטומני לרגל הסיור- הוסרה הרעלה השחורה מעל השלט הענק בשער הגיא. כזכור, הייתה זו המשטרה הירוקה אשר מנעה את הצגת השלט בטענה שהוצב ללא ההיתרים הנדרשים. דומה שכעת הוסדר העניין.
כתבה לא מקצועית של ערוץ 10
פשוט בזיון, רפי רשף אומר "תוואי הרכבת הקלה" לכתבה כאן
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה