שר התחבורה מסייר באתרי העבודה של A1

מצב
הנושא נעול.

easylivin

New member
מה אתה אומר!

זה מה שפוליטיקאים מכל המפלגות עושים. מופז מקדימה וסנה מהעבודה לא היו שונים במובן הזה. אלא שמופז למשל קבר פרוייקטים ושפך עליהם דמעות תנין במקום לקדם אותם, ומה בכלל עשה סנה בזמנו - אף אחד לא זוכר היום. והנה יש ממשלה שבאמת הזיזה הרים בתחום הזה, תרתי משמע. ולכן מבחינתי הם יכולים לתפס על מה שבא להם ולהצטלם כמה שהם רוצים וגם להציב שלטים בכל רחבי הארץ, כל עוד העבודה באמת מתבצעת, בניגוד לעבר הלא-רחוק.
* לטפס
 

אבי 47

New member
מה אתה אומר!

זה מה שפוליטיקאים מכל המפלגות עושים. מופז מקדימה וסנה מהעבודה לא היו שונים במובן הזה. אלא שמופז למשל קבר פרוייקטים ושפך עליהם דמעות תנין במקום לקדם אותם, ומה בכלל עשה סנה בזמנו - אף אחד לא זוכר היום. והנה יש ממשלה שבאמת הזיזה הרים בתחום הזה, תרתי משמע. ולכן מבחינתי הם יכולים לתפס על מה שבא להם ולהצטלם כמה שהם רוצים וגם להציב שלטים בכל רחבי הארץ, כל עוד העבודה באמת מתבצעת, בניגוד לעבר הלא-רחוק.
 

david80

New member
מה אתה אומר!

זה מה שפוליטיקאים מכל המפלגות עושים. מופז מקדימה וסנה מהעבודה לא היו שונים במובן הזה. אלא שמופז למשל קבר פרוייקטים ושפך עליהם דמעות תנין במקום לקדם אותם, ומה בכלל עשה סנה בזמנו - אף אחד לא זוכר היום. והנה יש ממשלה שבאמת הזיזה הרים בתחום הזה, תרתי משמע. ולכן מבחינתי הם יכולים לתפס על מה שבא להם ולהצטלם כמה שהם רוצים וגם להציב שלטים בכל רחבי הארץ, כל עוד העבודה באמת מתבצעת, בניגוד לעבר הלא-רחוק.
אבל, אם אני זוכר נכון
אפרים סנה הוא זה שהחליט ללכת על תוואי A1 ובנוסף על שידרוג הקו ההיסטורי לירושלים, לפני זה לא חלמנו שיבנו לשם 2 קווים!
 

easylivin

New member
אבל, אם אני זוכר נכון
אפרים סנה הוא זה שהחליט ללכת על תוואי A1 ובנוסף על שידרוג הקו ההיסטורי לירושלים, לפני זה לא חלמנו שיבנו לשם 2 קווים!
נראה לי שאתה צודק... אם כי אריק שרון היה זה
שבאמת דחף והכריע ואמר "תתחילו לעבוד", וזה היה באותה התקופה שאפרים סנה היה שר התחבורה (שלצערנו לא כל-כך התבצע בסופו של דבר, כידוע...) אם כי ייתכן ויתקנו אותי. לידידנו "פארק דה פרנס" יש זיכרון טוב בדברים האלה, ולא רק בהם כידוע.
 
נראה לי שאתה צודק... אם כי אריק שרון היה זה
שבאמת דחף והכריע ואמר "תתחילו לעבוד", וזה היה באותה התקופה שאפרים סנה היה שר התחבורה (שלצערנו לא כל-כך התבצע בסופו של דבר, כידוע...) אם כי ייתכן ויתקנו אותי. לידידנו "פארק דה פרנס" יש זיכרון טוב בדברים האלה, ולא רק בהם כידוע.
אתה יכול להעזר גם בפרופסור מלינג
האתר שלו חדשות הרכבת ז"ל תיעד את כל שלבי הפרוייקטים עד שחברנו הפרופסור המשיך לעיסוקים נעלים יותר. אכן הזרעים נזרעו בתקופת ממשלת שרון הראשונה, ממשלת הכלאיים שנוצרה כשלעבודה היה רוב פרלמנטרי על פני הליכוד אך שרון ניצח בבחירות לראשות הממשלה בלבד. כך שההרכב היה: אריק (לא אתה...) - בוס. פרס - חוץ. פואד - בטחון. סילבן - אוצר. סנה - תחבורה. ממשלה זו החלה כמה תהליכים חשובים ובראשם התכנית הכלכלית של קיץ 02', שרבים שכחו אך שימשה אבטיפוס לתכנית הכלכלית הגדולה של ביבי בקיץ 03'. במסגרת זו הותנעו כמה וכמה פרוייקטים רכבתיים ובראשם A1, כולל כמובן נתב"ג, ראה"ע-כ"ס, אשדוד-אשקלון, תחנת רמלה, נתב"ג-מודיעין, ההכפלה האינסופית ממוצקין לנהריה, מרכז הבקרה החדש, הקו המשודרעק לירושלים, הכפלת הקו לב"ש, הקו המערבי לאשדוד דרך ראשון (האהוב עליך במיוחד), קו העמק, הקו לכרמיאל ועוד. המועד הקריטי לעניין זה היה קיץ 01', אז הותוותה תכנית החומש שנועדה להתממש בשנים 02'-07'. עקב בעיות התארגנות ותקציב נוספה אח"כ שנת 08'. בראשית שנת 03' כידוע ניצח אריק בגדול בבחירות לכנסת והקים את הממשלה השניה שלו, ששינתה את כיוון כלכלת ישראל והביאה אותנו למעמדנו הנוכחי. אריק - בוס. מופז - בטחון. ביבי - אוצר. סילבן - חוץ. ליברמן - תחבורה. הצמד ביבי-ליברמן פעל בשיתוף פעולה שכמוהו לא נודע מאז קום המדינה וכתוצאה מכך חלק גדול מהפרוייקטים שלא המריאו מאז קיץ 01' - נכנסו להילוך ראשון או שני. יוצא הדופן מביניהם (והכואב ביותר) היה כמובן A1. ליברמן קשקש בקומקום על כך שייחנך בשנת 08' או 09' ואני צרחתי כאן כמו משוגע שלא יבלבל את המוח והקו לא ייחנך לפני 2015 בשום פנים ואופן. רק עם כניסתו של חקי לתפקיד המנכ"ל הודתה הרכבת כי הקו ייחנך אחרי 2015. ביבי וליברמן עזבו את תפקידיהם ב-05' על רקע ההתנתקות. בראשית 06' כידוע לקה אריק בשבץ אשר נטל מפיתוח הרכבת ופיתוח הארץ בכלל את הרוח החיה שלו. ואז כמובן נחתה על ראשנו מלחמת לבנון השניה ששימשה לאוצר תירוץ נפלא לבטל/להקפיא/לדחות כמחצית מהפרוייקטים. חלקם טרם התאוששו, חלקם מיועדים לביצוע במסגרת התכנית החדשה של ביבי וכץ. אז אם נסכם - סנה ראוי לקרדיט על התוויית תכנית החומש, העברתה בממשלה, תחילת העבודות על 4-5 מהפרוייקטים ואפילו התקדמות בכמה מהם (בעיקר נתב"ג וכ"ס). ליברמן ראוי לקרדיט על הזרמת חיים חדשים לתכנית, סילוק כמה מחסומים וקידום בפועל של פרוייקטים נוספים (מודיעין, אשקלון, הקו המערבי). שטרית לא ראוי לקרדיט בתחום הרכבת כלל ומופז ראוי לקרדיט רק על חידוש הכפלת קו ב"ש כ"טייס אוטומטי". אבל האמת היא שהקרדיט העיקרי מגיע לאריק כי בשנים 01'-05' היה לו כאן כח בלתי מוגבל והוא החליט להשתמש בו בין היתר לצורך פיתוח תשתיות תחבורה. בלעדיו לא היה קורה כלום! כמו שלא קרה (כמעט) כלום ב-45 השנים שלפניו.
 

easylivin

New member
אתה יכול להעזר גם בפרופסור מלינג
האתר שלו חדשות הרכבת ז"ל תיעד את כל שלבי הפרוייקטים עד שחברנו הפרופסור המשיך לעיסוקים נעלים יותר. אכן הזרעים נזרעו בתקופת ממשלת שרון הראשונה, ממשלת הכלאיים שנוצרה כשלעבודה היה רוב פרלמנטרי על פני הליכוד אך שרון ניצח בבחירות לראשות הממשלה בלבד. כך שההרכב היה: אריק (לא אתה...) - בוס. פרס - חוץ. פואד - בטחון. סילבן - אוצר. סנה - תחבורה. ממשלה זו החלה כמה תהליכים חשובים ובראשם התכנית הכלכלית של קיץ 02', שרבים שכחו אך שימשה אבטיפוס לתכנית הכלכלית הגדולה של ביבי בקיץ 03'. במסגרת זו הותנעו כמה וכמה פרוייקטים רכבתיים ובראשם A1, כולל כמובן נתב"ג, ראה"ע-כ"ס, אשדוד-אשקלון, תחנת רמלה, נתב"ג-מודיעין, ההכפלה האינסופית ממוצקין לנהריה, מרכז הבקרה החדש, הקו המשודרעק לירושלים, הכפלת הקו לב"ש, הקו המערבי לאשדוד דרך ראשון (האהוב עליך במיוחד), קו העמק, הקו לכרמיאל ועוד. המועד הקריטי לעניין זה היה קיץ 01', אז הותוותה תכנית החומש שנועדה להתממש בשנים 02'-07'. עקב בעיות התארגנות ותקציב נוספה אח"כ שנת 08'. בראשית שנת 03' כידוע ניצח אריק בגדול בבחירות לכנסת והקים את הממשלה השניה שלו, ששינתה את כיוון כלכלת ישראל והביאה אותנו למעמדנו הנוכחי. אריק - בוס. מופז - בטחון. ביבי - אוצר. סילבן - חוץ. ליברמן - תחבורה. הצמד ביבי-ליברמן פעל בשיתוף פעולה שכמוהו לא נודע מאז קום המדינה וכתוצאה מכך חלק גדול מהפרוייקטים שלא המריאו מאז קיץ 01' - נכנסו להילוך ראשון או שני. יוצא הדופן מביניהם (והכואב ביותר) היה כמובן A1. ליברמן קשקש בקומקום על כך שייחנך בשנת 08' או 09' ואני צרחתי כאן כמו משוגע שלא יבלבל את המוח והקו לא ייחנך לפני 2015 בשום פנים ואופן. רק עם כניסתו של חקי לתפקיד המנכ"ל הודתה הרכבת כי הקו ייחנך אחרי 2015. ביבי וליברמן עזבו את תפקידיהם ב-05' על רקע ההתנתקות. בראשית 06' כידוע לקה אריק בשבץ אשר נטל מפיתוח הרכבת ופיתוח הארץ בכלל את הרוח החיה שלו. ואז כמובן נחתה על ראשנו מלחמת לבנון השניה ששימשה לאוצר תירוץ נפלא לבטל/להקפיא/לדחות כמחצית מהפרוייקטים. חלקם טרם התאוששו, חלקם מיועדים לביצוע במסגרת התכנית החדשה של ביבי וכץ. אז אם נסכם - סנה ראוי לקרדיט על התוויית תכנית החומש, העברתה בממשלה, תחילת העבודות על 4-5 מהפרוייקטים ואפילו התקדמות בכמה מהם (בעיקר נתב"ג וכ"ס). ליברמן ראוי לקרדיט על הזרמת חיים חדשים לתכנית, סילוק כמה מחסומים וקידום בפועל של פרוייקטים נוספים (מודיעין, אשקלון, הקו המערבי). שטרית לא ראוי לקרדיט בתחום הרכבת כלל ומופז ראוי לקרדיט רק על חידוש הכפלת קו ב"ש כ"טייס אוטומטי". אבל האמת היא שהקרדיט העיקרי מגיע לאריק כי בשנים 01'-05' היה לו כאן כח בלתי מוגבל והוא החליט להשתמש בו בין היתר לצורך פיתוח תשתיות תחבורה. בלעדיו לא היה קורה כלום! כמו שלא קרה (כמעט) כלום ב-45 השנים שלפניו.
וואוו, תודה על התשובה המפורטת!

אם נסכם: השם הגדול ביותר בתחום התחבורה היה ללא ספק - אריק שרון. ואם בכל זאת נרצה להגיד כמה מילים טובות על תקופת מופז - אז המילים האלו תהיינה "חקי הראל". (לא יודע עד כמה זה "הישג" אישי של מופז או לא - את זה אולי בועז יוכל להגיד לנו...) שאר היוזמות הברוכות "שקודמו" במהלך הקדנציה שלו, ומקורן לרוב בשנים שלפני כן, או שנשארו באותו המקום שהיו בו לפני כן, או שבכלל נסוגו לאחור. אני לא מאשים אותו אישית בכל הכשלונות, אבל אין ספק שיש לו חלק נכבד באשמה הכוללת של ממשלתו.
 

אורי404

New member
אתה יכול להעזר גם בפרופסור מלינג
האתר שלו חדשות הרכבת ז"ל תיעד את כל שלבי הפרוייקטים עד שחברנו הפרופסור המשיך לעיסוקים נעלים יותר. אכן הזרעים נזרעו בתקופת ממשלת שרון הראשונה, ממשלת הכלאיים שנוצרה כשלעבודה היה רוב פרלמנטרי על פני הליכוד אך שרון ניצח בבחירות לראשות הממשלה בלבד. כך שההרכב היה: אריק (לא אתה...) - בוס. פרס - חוץ. פואד - בטחון. סילבן - אוצר. סנה - תחבורה. ממשלה זו החלה כמה תהליכים חשובים ובראשם התכנית הכלכלית של קיץ 02', שרבים שכחו אך שימשה אבטיפוס לתכנית הכלכלית הגדולה של ביבי בקיץ 03'. במסגרת זו הותנעו כמה וכמה פרוייקטים רכבתיים ובראשם A1, כולל כמובן נתב"ג, ראה"ע-כ"ס, אשדוד-אשקלון, תחנת רמלה, נתב"ג-מודיעין, ההכפלה האינסופית ממוצקין לנהריה, מרכז הבקרה החדש, הקו המשודרעק לירושלים, הכפלת הקו לב"ש, הקו המערבי לאשדוד דרך ראשון (האהוב עליך במיוחד), קו העמק, הקו לכרמיאל ועוד. המועד הקריטי לעניין זה היה קיץ 01', אז הותוותה תכנית החומש שנועדה להתממש בשנים 02'-07'. עקב בעיות התארגנות ותקציב נוספה אח"כ שנת 08'. בראשית שנת 03' כידוע ניצח אריק בגדול בבחירות לכנסת והקים את הממשלה השניה שלו, ששינתה את כיוון כלכלת ישראל והביאה אותנו למעמדנו הנוכחי. אריק - בוס. מופז - בטחון. ביבי - אוצר. סילבן - חוץ. ליברמן - תחבורה. הצמד ביבי-ליברמן פעל בשיתוף פעולה שכמוהו לא נודע מאז קום המדינה וכתוצאה מכך חלק גדול מהפרוייקטים שלא המריאו מאז קיץ 01' - נכנסו להילוך ראשון או שני. יוצא הדופן מביניהם (והכואב ביותר) היה כמובן A1. ליברמן קשקש בקומקום על כך שייחנך בשנת 08' או 09' ואני צרחתי כאן כמו משוגע שלא יבלבל את המוח והקו לא ייחנך לפני 2015 בשום פנים ואופן. רק עם כניסתו של חקי לתפקיד המנכ"ל הודתה הרכבת כי הקו ייחנך אחרי 2015. ביבי וליברמן עזבו את תפקידיהם ב-05' על רקע ההתנתקות. בראשית 06' כידוע לקה אריק בשבץ אשר נטל מפיתוח הרכבת ופיתוח הארץ בכלל את הרוח החיה שלו. ואז כמובן נחתה על ראשנו מלחמת לבנון השניה ששימשה לאוצר תירוץ נפלא לבטל/להקפיא/לדחות כמחצית מהפרוייקטים. חלקם טרם התאוששו, חלקם מיועדים לביצוע במסגרת התכנית החדשה של ביבי וכץ. אז אם נסכם - סנה ראוי לקרדיט על התוויית תכנית החומש, העברתה בממשלה, תחילת העבודות על 4-5 מהפרוייקטים ואפילו התקדמות בכמה מהם (בעיקר נתב"ג וכ"ס). ליברמן ראוי לקרדיט על הזרמת חיים חדשים לתכנית, סילוק כמה מחסומים וקידום בפועל של פרוייקטים נוספים (מודיעין, אשקלון, הקו המערבי). שטרית לא ראוי לקרדיט בתחום הרכבת כלל ומופז ראוי לקרדיט רק על חידוש הכפלת קו ב"ש כ"טייס אוטומטי". אבל האמת היא שהקרדיט העיקרי מגיע לאריק כי בשנים 01'-05' היה לו כאן כח בלתי מוגבל והוא החליט להשתמש בו בין היתר לצורך פיתוח תשתיות תחבורה. בלעדיו לא היה קורה כלום! כמו שלא קרה (כמעט) כלום ב-45 השנים שלפניו.
אכן בתחילת שנות האלפיים חלה פריחה ברכבות
אפשר להוסיף בתוך זה גם את הקמת תחנת באר שבע מרכז, שהיא גם צעד משמעותי. בתחילת שנות האלפיים הייתה התקדמות סביב פיתוח "רכבת ישראל". ניתן לזקוף זאת לזכותו של שרון. אבל נראה, שגם מנכ"לי "רכבת ישראל" לאותה תקופה (כמו למשל עמוס עוזאני ויוסי שניר) היו מנכ"לים מוצלחים. אבל העיקר, שכיום בהווה יש את יצחק (חקי) הראל, שמבצע עבודה טובה ושיש התקדמויות בחלק מן הפרוייקטים הרכבתיים (ובחלק טרם...
).
 

amit1270

New member
מה אתה אומר!

זה מה שפוליטיקאים מכל המפלגות עושים. מופז מקדימה וסנה מהעבודה לא היו שונים במובן הזה. אלא שמופז למשל קבר פרוייקטים ושפך עליהם דמעות תנין במקום לקדם אותם, ומה בכלל עשה סנה בזמנו - אף אחד לא זוכר היום. והנה יש ממשלה שבאמת הזיזה הרים בתחום הזה, תרתי משמע. ולכן מבחינתי הם יכולים לתפס על מה שבא להם ולהצטלם כמה שהם רוצים וגם להציב שלטים בכל רחבי הארץ, כל עוד העבודה באמת מתבצעת, בניגוד לעבר הלא-רחוק.
מופז מינה את חקי הראל למנכ"ל
ובתקופתו נפתחו לא מעט חסמים (לא כולם) שאת תוצאותיהם אנחנו רואים כיום. לפעמים יש נטיה לשכוח שתהליכים לוקחים זמן ולא תמיד זה שמטפס על המכונות הוא בהכרח זה שבזכותו העבודות מתבצעות (ולא שיש לי בעיה עם תפקוד השר הנוכחי בעניין הקו הזה).
 

easylivin

New member
מופז מינה את חקי הראל למנכ"ל
ובתקופתו נפתחו לא מעט חסמים (לא כולם) שאת תוצאותיהם אנחנו רואים כיום. לפעמים יש נטיה לשכוח שתהליכים לוקחים זמן ולא תמיד זה שמטפס על המכונות הוא בהכרח זה שבזכותו העבודות מתבצעות (ולא שיש לי בעיה עם תפקוד השר הנוכחי בעניין הקו הזה).
לא שכחתי על חקי, עמית:
http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=394&MessageId=145793525 לגבי החסמים שנפתחו, אני לא בטוח. אולי רק בסוף הקדנציה, ובמקרה הטוב אלה חסמים שנוצרו בתקופתו גם כן...
 

raminec

New member
שר התחבורה מסייר באתרי העבודה של A1
בשעות אלו נערך סיור של שר התחבורה, ישראל כץ, באתרי העבודה של פרויקט קו הרכבת המהיר לירושלים. הסיור מלווה בנציגים מן העתונות וגם מקומו של הפורום לא נפקד מסיור זה. רה"מ בנימין נתניהו, שהיה אמור להשתתף בסיור זה, ביטל את השתתפותו אמש. תחילת הסיור באתר העבודות של חב' שפיר בשער הגיא, שם מבוצעת כרייתה של מנהרה מס' 2 של הפרויקט. בהמשך, ינדוד הסיור אל עיה"ק ושם יוּרד השר אחר כבוד לבור תחנת האומה. חברנו רמי משתתף בסיור בחלקו הראשון ואני מקווה שנוכל לקבל ממנו בהמשך דיווח מצולם מהאתר בשער הגיא. נ.ב שלטומני לרגל הסיור- הוסרה הרעלה השחורה מעל השלט הענק בשער הגיא. כזכור, הייתה זו המשטרה הירוקה אשר מנעה את הצגת השלט בטענה שהוצב ללא ההיתרים הנדרשים. דומה שכעת הוסדר העניין.
אחת ממכונות הקידוח
חונה במנהרה הדרומית. נראה חדש דנדש.
 

raminec

New member
שר התחבורה מסייר באתרי העבודה של A1
בשעות אלו נערך סיור של שר התחבורה, ישראל כץ, באתרי העבודה של פרויקט קו הרכבת המהיר לירושלים. הסיור מלווה בנציגים מן העתונות וגם מקומו של הפורום לא נפקד מסיור זה. רה"מ בנימין נתניהו, שהיה אמור להשתתף בסיור זה, ביטל את השתתפותו אמש. תחילת הסיור באתר העבודות של חב' שפיר בשער הגיא, שם מבוצעת כרייתה של מנהרה מס' 2 של הפרויקט. בהמשך, ינדוד הסיור אל עיה"ק ושם יוּרד השר אחר כבוד לבור תחנת האומה. חברנו רמי משתתף בסיור בחלקו הראשון ואני מקווה שנוכל לקבל ממנו בהמשך דיווח מצולם מהאתר בשער הגיא. נ.ב שלטומני לרגל הסיור- הוסרה הרעלה השחורה מעל השלט הענק בשער הגיא. כזכור, הייתה זו המשטרה הירוקה אשר מנעה את הצגת השלט בטענה שהוצב ללא ההיתרים הנדרשים. דומה שכעת הוסדר העניין.
תוכנית שטח ההתארגנות בשער הגיא
לכל המעוניין.
 

raminec

New member
שר התחבורה מסייר באתרי העבודה של A1
בשעות אלו נערך סיור של שר התחבורה, ישראל כץ, באתרי העבודה של פרויקט קו הרכבת המהיר לירושלים. הסיור מלווה בנציגים מן העתונות וגם מקומו של הפורום לא נפקד מסיור זה. רה"מ בנימין נתניהו, שהיה אמור להשתתף בסיור זה, ביטל את השתתפותו אמש. תחילת הסיור באתר העבודות של חב' שפיר בשער הגיא, שם מבוצעת כרייתה של מנהרה מס' 2 של הפרויקט. בהמשך, ינדוד הסיור אל עיה"ק ושם יוּרד השר אחר כבוד לבור תחנת האומה. חברנו רמי משתתף בסיור בחלקו הראשון ואני מקווה שנוכל לקבל ממנו בהמשך דיווח מצולם מהאתר בשער הגיא. נ.ב שלטומני לרגל הסיור- הוסרה הרעלה השחורה מעל השלט הענק בשער הגיא. כזכור, הייתה זו המשטרה הירוקה אשר מנעה את הצגת השלט בטענה שהוצב ללא ההיתרים הנדרשים. דומה שכעת הוסדר העניין.
קשתות המתכת
המשמשות לחיזוק התקרה של המנהרות. כן, גם אני שמתי לב לכך שהן אינן תאומות.
 

raminec

New member
שר התחבורה מסייר באתרי העבודה של A1
בשעות אלו נערך סיור של שר התחבורה, ישראל כץ, באתרי העבודה של פרויקט קו הרכבת המהיר לירושלים. הסיור מלווה בנציגים מן העתונות וגם מקומו של הפורום לא נפקד מסיור זה. רה"מ בנימין נתניהו, שהיה אמור להשתתף בסיור זה, ביטל את השתתפותו אמש. תחילת הסיור באתר העבודות של חב' שפיר בשער הגיא, שם מבוצעת כרייתה של מנהרה מס' 2 של הפרויקט. בהמשך, ינדוד הסיור אל עיה"ק ושם יוּרד השר אחר כבוד לבור תחנת האומה. חברנו רמי משתתף בסיור בחלקו הראשון ואני מקווה שנוכל לקבל ממנו בהמשך דיווח מצולם מהאתר בשער הגיא. נ.ב שלטומני לרגל הסיור- הוסרה הרעלה השחורה מעל השלט הענק בשער הגיא. כזכור, הייתה זו המשטרה הירוקה אשר מנעה את הצגת השלט בטענה שהוצב ללא ההיתרים הנדרשים. דומה שכעת הוסדר העניין.
תמונה אחרונה
עוד אחד ממכשירי הקידוח המרשימים חונה מעבר לגדר. קיפחו אותו בתצוגה למבקרים
 

easylivin

New member
תמונה אחרונה
עוד אחד ממכשירי הקידוח המרשימים חונה מעבר לגדר. קיפחו אותו בתצוגה למבקרים
תודה, רמי! דווקא היית מהיר. כמה שאלות, כמובן:
א. איך בדיוק מתבצעת כריית המנהרה - האם מכניסים חומרי נפץ לחורים שהמכונה הגדולה קודחת, או שהיא "סתם" חופרת בסלע? ב. מהי ההערכה לסיום כל ה-900 מטרים של שתי המנהרות האלו?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה