שר התחבורה מסייר באתרי העבודה של A1

מצב
הנושא נעול.
וכל זה אמור גם להתנקז לאיילון
דרך צוואר הבקבוק של גנות-ת"א דרום והחיבור בתחנת ההגנה עם הקו לראשל"צ. אתגר לא קטן. אני מקווה שחשמול הרשת יעזור גם כאן.
הדבר היחיד שיעזור זה הרחבת צוואר הבקבוק
אבל משום מה נראה לי שזה לא יקרה בעשור הקרוב, גם את החישמול אולי נראה בתחילת שנות העשרים, אני מתכוון 2020 ביחד עם התחתית בתל אביב, וכן זה הערכה אופטימית אני יודע.
 

בועז ל

New member
הדבר היחיד שיעזור זה הרחבת צוואר הבקבוק
אבל משום מה נראה לי שזה לא יקרה בעשור הקרוב, גם את החישמול אולי נראה בתחילת שנות העשרים, אני מתכוון 2020 ביחד עם התחתית בתל אביב, וכן זה הערכה אופטימית אני יודע.
ההערכה שלך מקובלת גם עליי.
 

amit1270

New member
הדבר היחיד שיעזור זה הרחבת צוואר הבקבוק
אבל משום מה נראה לי שזה לא יקרה בעשור הקרוב, גם את החישמול אולי נראה בתחילת שנות העשרים, אני מתכוון 2020 ביחד עם התחתית בתל אביב, וכן זה הערכה אופטימית אני יודע.
אולי לא הייתי מספיק ברור.
הצורך בהרחבת צוואר הבקבוק בין גנות לת"א דרום מ-2 ל-4 מסילות הוא מובן מאליו, אבל אפילו אחריה ההשתלבות בתחנת ההגנה עשויה להיות בעייתית. רשת חשמלית עם תאוצות טובות יותר וניהול יעיל יותר תאפשר הגדלת הקיבולת גם שם.
 

luckydude

Member
וכל זה אמור גם להתנקז לאיילון
דרך צוואר הבקבוק של גנות-ת"א דרום והחיבור בתחנת ההגנה עם הקו לראשל"צ. אתגר לא קטן. אני מקווה שחשמול הרשת יעזור גם כאן.
באמת לא מובן איך יתמודדו עם כל הרכבות בקטע
גנות-ההגנה עם רק מסילה כפולה. בשעה ככל הנראה אמורות לעבור שם: 3 רכבות לירושלים 3 רכבות לבאר שבע 2 רכבות למודיעין 2 רכבות לבית שמש 2 רכבות לרחובות סה"כ 12 רכבות לשעה!
 

raminec

New member
באמת לא מובן איך יתמודדו עם כל הרכבות בקטע
גנות-ההגנה עם רק מסילה כפולה. בשעה ככל הנראה אמורות לעבור שם: 3 רכבות לירושלים 3 רכבות לבאר שבע 2 רכבות למודיעין 2 רכבות לבית שמש 2 רכבות לרחובות סה"כ 12 רכבות לשעה!
יש לך 2 טעויות קטנות:
1. לא מתוכננות בעתיד הנראה לעין 2 רכבות לשעה לבית-שמש 2. כבר היום יש 3 רכבות בשעה מרחובות.
 

raminec

New member
למה לא? רכבת אחת הלוך, אחת חזור. כך המצב גם
היום.
אתה סופר את הרכבות בכל קו בשיטה אחרת?
אני אצטט ממה שכתבת ואוסיף: 3 רכבות לירושלים - שלוש בשעה לירושלים ושלוש בשעה מירושלים 3 רכבות לבאר שבע - שלוש בשעה לב.שבע ושלוש בשעה מב.שבע 2 רכבות למודיעין - 2 בשעה למודיעין ו-2 בשעה ממודיעין 2 רכבות לבית שמש - אחת בשעה לבית-שמש ואחת בשעה מבית-שמש. מה קרה לשיטת הספירה שלך? 2 רכבות לרחובות - כיום פועלות 3 רכבות לרחובות ושלוש רכבות מרחובות. לא משנה איך תספור את זה... נסכם: כמו שאני רואה את זה יש לך 2 טעויות בספירה של תדירות הרכבות הקיימת/ מתוכננת למקטע גנות.
 

בועז ל

New member
מקווה שיתחילו את התיכנון עכשיו!
להימנע מראש ממצב שנתקע עם צוואר בקבוק. יש הערכה כמה רכבות לשעה ניתן לשים במסילה לאחר שידרוג נתב"ג?
בבדיקה: עדיין אין שום תכנון לתחנת נתב"ג
המורחבת. ככל הנראה מדובר ב"עבודת הכנה" של המנכ"ל. מבדיקה נוספת: אכן החלו העבודות על גשר 8. העבודות נמצאות כרגע בשלב עבודות העפר.
 

jp3raptor

New member
בבדיקה: עדיין אין שום תכנון לתחנת נתב"ג
המורחבת. ככל הנראה מדובר ב"עבודת הכנה" של המנכ"ל. מבדיקה נוספת: אכן החלו העבודות על גשר 8. העבודות נמצאות כרגע בשלב עבודות העפר.
משמח לשמוע שיש עבודות עפר בגשר 8
נראה שעוד מחסום אחד מאחורינו?
 

luckydude

Member
בבדיקה: עדיין אין שום תכנון לתחנת נתב"ג
המורחבת. ככל הנראה מדובר ב"עבודת הכנה" של המנכ"ל. מבדיקה נוספת: אכן החלו העבודות על גשר 8. העבודות נמצאות כרגע בשלב עבודות העפר.
היתה לי הרגשה כזאת.
עקרונית בעתיד הרחוק מאוד מאוד (מאוד) זה לא יהווה בעייה כ"כ קריטית כמו שזה נשמע עכשיו כי בתכנון הבסיסי המאושר כיום ישנן מספר אלטרנטיבות להגיע לירושלים בלי לעבור בנתב"ג: חיבור מרמלוד לכביש 431 (כמו שציינתי למטה). חיבור ממשה דיין והראשונים, וגם מרחובות (ודרומה) דרך 431. חיבור מהמסילה המזרחית לכיוון דניאל צפונית ללוד.
 

nitsansh

New member
היתה לי הרגשה כזאת.
עקרונית בעתיד הרחוק מאוד מאוד (מאוד) זה לא יהווה בעייה כ"כ קריטית כמו שזה נשמע עכשיו כי בתכנון הבסיסי המאושר כיום ישנן מספר אלטרנטיבות להגיע לירושלים בלי לעבור בנתב"ג: חיבור מרמלוד לכביש 431 (כמו שציינתי למטה). חיבור ממשה דיין והראשונים, וגם מרחובות (ודרומה) דרך 431. חיבור מהמסילה המזרחית לכיוון דניאל צפונית ללוד.
זו תהיה בעיה כשיפתח הקו לירושלים
אולי לא קריטית, אבל בעיה שמגבילה מאד את קיבולת התחנה (מספר הרכבות). לעניות דעתי, הפתרון הפשוט ביותר הוא צמד מסילות שיעקפו את התחנה ויאפשרו לרכבות המהירות שלא עוצרות בנתב"ג לנסוע ללא הפרעה.
 

Rubim88

New member
זו תהיה בעיה כשיפתח הקו לירושלים
אולי לא קריטית, אבל בעיה שמגבילה מאד את קיבולת התחנה (מספר הרכבות). לעניות דעתי, הפתרון הפשוט ביותר הוא צמד מסילות שיעקפו את התחנה ויאפשרו לרכבות המהירות שלא עוצרות בנתב"ג לנסוע ללא הפרעה.
כל הרעיון זה
לאפשר עצירה בנתב"ג בלי לחסום את המסילה.
 

Rubim88

New member
הרעיון זה שרכבות שעוצרות בתחנה לא יעכבו רכבות
ישירות שלא עוצרות בה... אחרת זמן נסיעה של 30 דקות יהיה רק על הנייר...
רכבות מהירות רק יקטינו את קיבולת
המסילה, הן "הורסות" את הקצב..ולא מדובר פה במסילה עם המון תחנות, רק נתב"ג קיימת, וזה לא משהו שיגרום לשינוי משמעותי. זמן של 30 דקות לדעתי באמת ישאר על הנייר, הרכבת מסוגלת ליותר.
 

easylivin

New member
דיווח מהסיור
כפי שכתב בועז, היום היה אירוע בנוכחותו של שר התחבורה, ישראל כץ, מסביב לעבודות על הקו המהיר לירושלים. הסיור החל בהצגת פרוייקט הקו המהיר על ידי חקי הראל. חקי פתח בסקירה היסטורית של פתיחת קו הרכבת הראשון - הקו לירושלים והקמת רשת המסילות שהגיעה לשיאה בתקופת המנדט הבריטי. עם הקמת המדינה הרשת החלה להתנוון והוזנחה. בעשורים האחרונים ישנו שיפור ניכר בהשקעה בתשתיות הרכבת. לאחר עיכובים רבים שנמשכו שנים בשמונה חודשים האחרונים הפרוייקט מתקדם בקצב מהיר עם מאמץ לקיצור זמן ההקמה של הקו בשנה. הצפי הנוכחי של הרכבת לסיום הקו הוא 2016. בשלב זה חקי הראה סרטון של הרכבת על הקו המהיר. בסרטון הוצגה הדמייה לנסיעה בקו והדמיה של מבנה התחנה. הרכבות שהופיעו בהדמיה היו רכבות DD אדומות עם פנטוגרף ללא קטר (קרונועי קומתיים של בומברדיה?? אני מניח שלהדמית הרכבות כרגיל אין משמעות). כפי שהציג זאת חקי, הערכת הזמן לנסיעה מתחנת בנייני האומה ועד תחנת השלום הינה 30 דקות. עלות הקו המוערכת היא כ-7 מליארד ש"ח. תדירות הרכבות תהיה 3 רכבות לכל כיוון בשעה, אולם ר"י צופה כי תדירות זו לא תעמוד בביקושים. על מנת לעמוד בביקושים אלו מתכננת ר"י בשנים הקרובות להרחיב את תחנת נתב"ג. סקירת מצב העבודות כיום: גשרים 4, 5 ו-6 הושלמו. בקצה גשר 6 (בסמוך לכביש 3) תתחיל העבודה בשבועות הקרובים. מנהרה 1 באורך 3.5 ק"מ נמצאת בביצוע. גשר 7 יבוצע במהלך שנת 2012. מנהרה 2, מנהרה כפולה באורך 1.2 ק"מ. כרגע המנהרה הדרומית בעומק 70 מ' והצפונית בעומק 130 מ'. גשר 8, העבודות להקמת הניצבים החלו. מנהרה 3, באורך של 11.6 ק"מ מתחילה מכיוון נחל יתלה. העבודות על מנהרה זו תבוצענה בשני הכיוונים. מכיוון מערב עם TBM ומכיוון מזרח בטכנולוגיות פשוטות יותר. הכריה של מנהרה 3 אמורה להסתיים ב- 2012. מנהרה 3A שפתחה נמצא ליד אנדרטת אסון מגדלי התאומים נמצאת בביצוע. גשר 10, הגשר הגבוה ביותר בישראל, יעבור מעל כביש 9 ויכנס למנהרה מתחת לכביש 1. העבודות על גשר זה צפויות להסתיים ב- 2014. מנהרה 4 באורך של 2.6 ק"מ, היא המנהרה שמובילה לתחנת בנייני האומה. מנהרה זו נמצאת בביצוע ותבוצע כמנהרה אחודה - כלומר מנהרה אחת לשתי המסילות. העבודות על תחנת בנייני האומה נמצאות בעיצומן. עומק הבור כיום הוא כ- 40 מ', כלומר אמצע החפירות מבחינת העומק והעבודות להקמת התחנה צפויות להסתיים בשנת 2015. באופן לגמרי לא מפתיע מציין חקי שצוואר הבקבוק מבחינת לוחות הזמנים לביצוע הקו הוא הקמת הגשרים והמנהרות. לאחר ששלב זה יסתיים עדיין ישנה עבודה של כשנתיים להנחת המסילות, החשמולת והתקשורת. לאחר סיום דבריו של חקי, הוזמן השר כץ לשאת את דבריו: בתחילה התנצל כץ על העדרותו של ביבי שידוע בתמיכתו הרבה בפרוייקטים רכבתיים. לאחר ששלח עקיצה לכיוונו של חקי "סרטים אתם בטוח יודעים לעשות" ציין כץ שזה לא סוד שהפרוייקט היה תקוע במשך שנים. לדבריו ממש לא מובן מדוע זה קרה. רכבת מהירה לירושלים תעזור לחזק את העיר, כמו גם רשת הרכבות שהוא מתכנן להקים ביהודה ושומרון. כץ טען שבמהלך העבודות נעשית פעילות מרשימה לשמירה על איכות הסביבה על מנת למזער את הנזקים שיגרמו עקב העבודות בנחל יתלה ובאיזורי הכחציבה השונים. לדבריו קיצור העבודות המתוכנן יסייע גם הוא בשמירה על הסביבה מכיוון שכך הטבע יחזור להשתקם מהר יותר. בהמשך כץ בליוויו של חקי נכנסו לתוך המנהרה הדרומית ביחד עם הכתבים. כץ טיפס על אחת ממכונות הכריה וביקש ממפעיל המכונה שיסביר לו על העבודה של המכשיר, להנאת ציבור הצלמים. בבואו של השר לרדת מהמכונה הוא מעט התקשה. כאשר הגיע חזרה לקרקע אמר לכתבים: "זה כמו בפוליטיקה - קל לעלות, קשה לרדת..." בשלב זה אני נטשתי את הסיור וחזרתי הביתה. תמונות מן הסיור תועלינה בהמשך הערב.
תודה, רמי! הצלחת להפתיע בכמה סעיפים:
1. "גשר 8, העבודות להקמת הניצבים החלו".
(זהו אותו ה-גשר, והמבינים יבינו.) 2. "מנהרה 1 באורך 3.5 ק"מ נמצאת בביצוע." - אם כן, אף אחד לא צילם את זה עדיין! והאם המנהרה הזאת לא אמורה להיבנות באמצעות TBM במקרה?.. 3. "בקצה גשר 6 (בסמוך לכביש 3) תתחיל העבודה בשבועות הקרובים." שם יהיה שטח ההתארגנות של ה-TBM למנהרה 1, לא?.. 4. ההודעה על הרחבת תחנת נתב"ג גם היא הפתעה מעניינת, אם כי זה היה צפוי ודיברנו על כך בפורום אפילו יותר מפעם אחת. אפילו להוסיף שירותי לילה לנתב"ג מאזורים נוספים לא יהיה קל עם התחנה הנוכחית, שלא לדבר על יותר מ-3 רכבות לכל כיוון בקו הירושלמי וגם המודיעיני... כמובן שלהדמיות שעושות חברות חיצוניות אין משמעות גדולה, אם כי יהיה נחמד לראות קרונועי חשמל דו-קומתיים בקו, אבל עדיף כבר לא בצביעה האדומה של Deutsche Bahn.
מחכה לתמונות בקוצר רוח.
 

ymaluly

New member
תודה, רמי! הצלחת להפתיע בכמה סעיפים:
1. "גשר 8, העבודות להקמת הניצבים החלו".
(זהו אותו ה-גשר, והמבינים יבינו.) 2. "מנהרה 1 באורך 3.5 ק"מ נמצאת בביצוע." - אם כן, אף אחד לא צילם את זה עדיין! והאם המנהרה הזאת לא אמורה להיבנות באמצעות TBM במקרה?.. 3. "בקצה גשר 6 (בסמוך לכביש 3) תתחיל העבודה בשבועות הקרובים." שם יהיה שטח ההתארגנות של ה-TBM למנהרה 1, לא?.. 4. ההודעה על הרחבת תחנת נתב"ג גם היא הפתעה מעניינת, אם כי זה היה צפוי ודיברנו על כך בפורום אפילו יותר מפעם אחת. אפילו להוסיף שירותי לילה לנתב"ג מאזורים נוספים לא יהיה קל עם התחנה הנוכחית, שלא לדבר על יותר מ-3 רכבות לכל כיוון בקו הירושלמי וגם המודיעיני... כמובן שלהדמיות שעושות חברות חיצוניות אין משמעות גדולה, אם כי יהיה נחמד לראות קרונועי חשמל דו-קומתיים בקו, אבל עדיף כבר לא בצביעה האדומה של Deutsche Bahn.
מחכה לתמונות בקוצר רוח.
העבודות על מנהרה 1 יחלו רק בעוד שנה
 

בועז ל

New member
תודה, רמי! הצלחת להפתיע בכמה סעיפים:
1. "גשר 8, העבודות להקמת הניצבים החלו".
(זהו אותו ה-גשר, והמבינים יבינו.) 2. "מנהרה 1 באורך 3.5 ק"מ נמצאת בביצוע." - אם כן, אף אחד לא צילם את זה עדיין! והאם המנהרה הזאת לא אמורה להיבנות באמצעות TBM במקרה?.. 3. "בקצה גשר 6 (בסמוך לכביש 3) תתחיל העבודה בשבועות הקרובים." שם יהיה שטח ההתארגנות של ה-TBM למנהרה 1, לא?.. 4. ההודעה על הרחבת תחנת נתב"ג גם היא הפתעה מעניינת, אם כי זה היה צפוי ודיברנו על כך בפורום אפילו יותר מפעם אחת. אפילו להוסיף שירותי לילה לנתב"ג מאזורים נוספים לא יהיה קל עם התחנה הנוכחית, שלא לדבר על יותר מ-3 רכבות לכל כיוון בקו הירושלמי וגם המודיעיני... כמובן שלהדמיות שעושות חברות חיצוניות אין משמעות גדולה, אם כי יהיה נחמד לראות קרונועי חשמל דו-קומתיים בקו, אבל עדיף כבר לא בצביעה האדומה של Deutsche Bahn.
מחכה לתמונות בקוצר רוח.
יש לי ספק רב ביחס להתחלות הביצוע החדשות, אריק
א. נכון: ידוע לנו עוד מהסיור בתחנת האומה עם אדריכל התחנה כי גשר 8 עבר תכנון מחדש, אך אני בספק אם אמנם החלה העבודה על הגשר ללא הסדרת נושא כביש המילוט. ב. אם ביחס לעניין גשר 8 קיים בלבי ספק, הרי ביחס להתחלת ביצוע מנהרה מס' 1 הספק רק הולך וגדל. מדובר במכרז בו זכתה לא מכבר החברה הרוסית. המנהרה תיכרה באמצעות TBM שהרכבתה והכנתה גוזלות מס' חודשים. לא נראה לי הגיוני שהעבודות על המנהרה החלו: אולי שטח התארגנות וגם זה בספק. ג. הרחבת תחנת נתב"ג- ללא ספק בשורה מעניינת ומשמחת מבחינתי, כמעריץ מושבע של תחנות רכבת בשדות תעופה. אני תוהה האם ניתן להרחיב את התחנה ע"י בניית מפלס רציפים מתחת לזה הקיים בדומה למצוי במספר תחנות באירופה. כך או כך, כבר מחר אני מתכוון להציק למס' אנשים ע"מ לקבל תשובות לתהיותיי.
 

nitsansh

New member
יש לי ספק רב ביחס להתחלות הביצוע החדשות, אריק
א. נכון: ידוע לנו עוד מהסיור בתחנת האומה עם אדריכל התחנה כי גשר 8 עבר תכנון מחדש, אך אני בספק אם אמנם החלה העבודה על הגשר ללא הסדרת נושא כביש המילוט. ב. אם ביחס לעניין גשר 8 קיים בלבי ספק, הרי ביחס להתחלת ביצוע מנהרה מס' 1 הספק רק הולך וגדל. מדובר במכרז בו זכתה לא מכבר החברה הרוסית. המנהרה תיכרה באמצעות TBM שהרכבתה והכנתה גוזלות מס' חודשים. לא נראה לי הגיוני שהעבודות על המנהרה החלו: אולי שטח התארגנות וגם זה בספק. ג. הרחבת תחנת נתב"ג- ללא ספק בשורה מעניינת ומשמחת מבחינתי, כמעריץ מושבע של תחנות רכבת בשדות תעופה. אני תוהה האם ניתן להרחיב את התחנה ע"י בניית מפלס רציפים מתחת לזה הקיים בדומה למצוי במספר תחנות באירופה. כך או כך, כבר מחר אני מתכוון להציק למס' אנשים ע"מ לקבל תשובות לתהיותיי.
האם יש מצב למסילות שיעקפו את התחנה?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה