|
סקר ילד שני: איך הגיבה המשפחה לרעיון?

אצלי רק שמחו

או לפחות לא היתה להם בעיה עם זה. כנראה בגלל שאין ולא יהיו להם נכדים נוספים (יש לי אח שלא יהיו לו ילדים מכל מיני סיבות). אני מקבלת עזרה מסיבית בטיפול
 

אד י

New member
בהתחלה הייתה הסתייגות

בעיקר מהבחינה של "אנחנו כבר לא צעירים, לא נוכל לעזור כמו שעזרנו לך עם הקטנה". אז ישבתי עם ההורים לשיחה, והחלטנו ביחד שהם לא יעזרו פיסית, כי כבר לא מסוגלים, אבל כל אחד מהם מצא משהו שהוא כן יכול לעשות, כמו לעזור עם הקטנה (שהיא כבר גדולה 3+) או לתרום X כסף לטובת עזרה קנויה וכולנו יצאנו רגועים יותר מהשיחה. רק שבסוף לא יצא עוד ילד.
 

אמאנחל

Member
מנהל
היוזמה לרעיון הילד השני הייתה של אמא שלי

אני חשבתי שזו תעוזה מספקת לגדל ילד לבד. לא עלה על דעתי לחלום לגדל שניים. אז עוד לא הכרתי את הפורום הנפלא הזה. לדעתי כשהייתי בהריון עם הראשון אמא שלי התחילה לדבר על תכנונים גם לילד שני. לאחרונה דיברנו על זה והיא אמרה שהיא הכירה אותי וידעה היטב שאני יכולה. וכמו כן היא חשבה וחושבת ששני ילדים זו משפחה במובן הרבה יותר שלם מילד אחד. כשרק ילדתי את הראשון הרגשתי שלחשוב על השני זה יותר מדי. אז הכרזתי ש"אני לא חושבת על זה עכשיו". אבל לאחר זמן מה כשנהיה קל יותר, כשבריאותי חזרה, וכשראיתי איך אני מתפקדת עם אחד אז הרעיון עלה שוב. כשהרעיון עלה שוב אז אח שלי, שתמך מאוד בהבאת הראשון, הודיע ש"ילד שני, לא על חשבון ההורים, ולא על חשבון הירושה שלו ושל שאר האחים". טוב, ברור שזה לא היה הכי נעים בעולם לשמוע. אבל לאחר שגמרתי ביני לביני לכעוס עליו אז התעשתתי ועבדתי חזק מאוד באותו קיץ לחסוך לקראת השניה. כיום אני מפרנסת את שניהם בכוחות עצמי, ויש לי תמיכה מקיר לקיר מכל המשפחה.
 

maggic

New member
כל הכבוד לאמא שלך

פמינסטית אמיתית מורידה בפניה את הכובע נ פ ל א ה
 

niritne

New member
אמאנחל

אימך נשמעת מקסימה. כל הכבוד שאת מפרנסת לבד. קשה לי לחשוב איך לבד אוכל לפרנס את שניהם, משכנתא, רכב... אולי מי שמצליחות לפרנס לבד שניים- יש להן דירה ללא משכנתא, שזה יכול לעזור.
 

dafnapo

New member
טעות

יש בהחלט אמהות יחידניות עם שני ילדים שיש להן דירה עם משכנתא. אני אחת מהן, אבל אני מכירה עוד כמוני.
 

אמאנחל

Member
מנהל
כן יש לי משכנא

אבל היא פחות משכר דירה ממוצע. מצד שני אני שולחת את שניהם לגן פרטי ולא למעון מסובסד. צריך לבחור במקצוע הנכון, ולהתנהל נכון.
 

כלנית151

New member
מודה שלא כ"כ מבינה

גם אני בהתלבטויות כי ממש ממש מדגדג לי להתחיל (הקטנה בת שנה וחודש ואני אהיה בת 42 בקיץ + אצטרך טיפולים IVF אז מי יודע כמה זמן יקח). המשפחה לא לוחצת לאף כיוון למרות שבהחלט היו רוצים ושמחים שיהיה לי עוד אחד. אבל קראתי את השרשור ומה שלא ברור לי זה למה שמישהו ישפיע עליכן לכיוון ה"לא"? אני מבינה את עניין התלות הכלכלית והעזרה (יש לי הרבה עזרה מההורים אבל לא כלכלית והם גם מאוד מבוגרים וכבר לא הכי בריאים). אבל מפה ועד לתת לאחרים "לקבוע" זה ממש נשמע לי מטריד. הרי ילד זה צורך פנימי שלכן אם יש לכן או אין לכן תשוקה לילד נוסף. לא ברור לי באיזו זכות באים אליכן ואומרים לכן "אל תעשו עוד ילד, זה לא נוח לנו". מצטערת אם תגובתי לא נוחה אבל ככה אני מרגישה מהקריאה
. ואם לא הבנתי נכון, אנא תקנו אותי
 

אד י

New member
אנסה להסביר

אני לא חושבת שמישהי פה כתבה שהוריה אמרו לה ש "זה לא נוח לנו", כולן תארו הורים מודאגים מהיכולת שלהם לעזור בגידול של ילד נוסף. אם לא הייתי רוצה לשמוע את דעתם אז לא הייתי מספרת. בדיוק כמו שלא סיפרתי לפני הילדה הראשונה. אבל ידעתי שלא אוכל להתמודד לבדי עם ילד נוסף, ולכן הייתי חייבת לדעת עד כמה יוכלו לעזור לי, ובהחלט למידת העזרה הייתה השפעה על ההחלטה, לא בגלל שהם קבעו לי, אלא בגלל שאני קבעתי לעצמי על בסיס המשאבים שלי, והעזרה של הורי היא חלק מהמשאבים שלי. בנושא ילד שני, התפיסה שלי היא שילד שני בניגוד לילד הראשון, לא עושים רק בגלל שמרגישים צורך פנימי. יש לי אחריות כלפי הילדה שכבר כאן, חובתי לדאוג לצרכים הרגשיים והפיזיים שלה, ואם ילד שני עתיד למוטט אותי כלכלית או נפשית, אז אני לא אעשה אותו.
 

פרח333

New member
מודה שלא שאלתי ולא שיתפתי

כמו בילד הראשון הודעתי לאחר שכבר הייתי בהיריון. ב"עבודה" על השני, האחיות שלי ידעו על העניין, מניחה שאולי סיפרו לאמא שלי, אף אחד לא אמר מילה נגד (גם לא בעד באופן מובהק - מאוד ענייני). אני לא נעזרת באופן קבוע במשפחה, ובכל מקרה ממש לא תלויה בהם. גם כלכלית וגם לוגיסטית. מאמא שלי העזרה העיקרית היא שאני גרה בדירה ששייכת לה ומשלמת משמעותית סכום נמוך יותר מהערך של הדירה (בעקיפין זו גם עזרה של האחים, ואני מאוד מוקירה את הפירגון שלהם לעניין, ושוב - אין אצלנו כניסה של אחד למה שאמא עוזרת לשני, היא גם עוזרת כשצריך כספית לאחרים וממש לא מעניין אותי בכמה). מניחה שאם לא היה הסידור הזה - לא הייתי לוקחת ממנה כלום, בטח לא על בסיס קבוע. אחת הסיבות שלא שיתפתי היא שכבר החלטתי, וממש לא רציתי לשמוע התנגדויות, שיביאו להחלשת המוטיבציה שלי (מספיק הקשיים וההתלבטויות שלי, שהחלישו). דוקא אחרי שהודעתי שאני בהיריון, אחותי התחילה לטפטף קצת שאבוא לגור לידה (וליד אחותי השניה). היה לי נעים לשמוע את ההצעה, אם כי מבחינתי לא רלוונטית היום, חשובה לי יותר הקירבה לעבודה.
 

Honey Annie

New member
ההורים עזרו טכנית - אבל כי לא האמינו שיקרה

למעשה קרה מהר מאוד - הזרעה שניה - הם לא האמינו שיהיה כל כך קל. ההורים שלי כל כך מאוהבים בבכור שלי שבאיזשהו מקום אולי קיוו לעוד נכד דומה. אני גרה איתם עדיין והם אכן אוהבים מאוד את השני. אם הייתי יודעת כמה זה קשה לגדל שניים לבד - אולי לא הייתי קופצת ראש בכזו קלות דעת. אני מתה על שניהם - אבל הקשיים מטורפים וזה לא עוזב אותי לרגע. יום יום אני מרגישה שזה גדול עלי ושאני על סף להיות מוכרעת על ידי הקשיים. אין לי כח להיות ההורה שאני רוצה להיות. בגלל שהלידה הראשונה שלי היתה חוויה מעצימה וחסרת סבל - חלק מהצורך בילד שני היה לחזור על אותה חוויה רגעית. הייתי בהיי מרגע הלידה הראשונה ולמשך כמעט שנתיים. מסיבת הברית שלו היתה ברמה של החתונה שמעולם לא רציתי. באיזשהו מקום רציתי לשחזר זאת. הדברים היו שונים אחרי הלידה השניה. כל אופי ההורות שונה. כמובן שאני אוהבת את שניהם עד אין קץ, אבל לא ידעתי שיהיה כל כך קשה ולכל כך הרבה זמן. חלק מהעניין - מרגישה שלא מסוגלת לחזור לעבודה למרות ששניהם כבר בגן.
 

maggic

New member
כתגובה לרעיון ילד ראשון לבד - אמא שלי

הודיעה לי מההתחלה שלא תעזור לי וכך היא עושה ובגדול! אבא שלי אמר שיהיה קשה בעיקר כלכלית (כי זה מה שהוא רואה, את החיים דרך החור שבגרוש) והוא לא ממש עוזר (בכלל לא חי בארץ) כך שלא נראה לי שאתייעץ עם מישהו בכלל. אשרייך שיש לך שותפים שאת מחשיבה את דעתם וכמובן שיש להם זכות להביע אותה... בהצלחה.
 

בולי36

New member
אצלינו כולם בעד

ממש לא שמעתי מאף אחד פיפס של היסוס והתנגדות. כנראה בגלל שאני לא תלויה בהם יתר על המידה. הכי מתלהבת מכל זאת סבתא שלי שהיא בת תשעים עוד מעט ומאד מאד רוצה לראות עוד נינה לפחות...
 

jons16

New member
גם סבתא שלי חולה על הנין שלה!!!

היא מאושפזת בבית חולים וביקשה שנביא לה אותו רק לשנייה, כי זה יעזור לה להחלים. אצלי היתה התנגדות שלא תתואר לילד הראשון, הצטערתי שסיפרתי כי זה מאד מאד החליש אותי אנרגטית וגרם לי לדחות את הרעיון. אמא שלי ואחותי התנגדו כאילו שהן צריכות לגדל ולממן את הילד... אחרי הלידה המפה השתנתה לגמרי מקצה לקצה, כולם מטורפים על הבן שלי שכרגע הוא הילד היחיד במשפחה.... הפעם שיתפתי בכיף שאני מתכוונת להביא עוד ילד כי ידעתי שאף אחד לא יעיז לומר כלום.
 

avm3

New member
אצלי בדיוק ההיפך

אני מאד חוששת שיהיה לי קשה פיזית וכלכלית והורי ביחוד אבי אומר שאני צריכה שני ילדים שיהיה לו אח/ אחות וכלכלית אין לי מה לדאוג הם יעמדו לצידי. שאם אני אהיה חזקה וארצה לא להשאיר אותו לבד בשבילו ובשבילי.
 

c h i r o

New member
אצלי:

אמא שלי מאוד מתלהבת. אבא שלי לא אומר כלום, אבל זה אבא שלי שיהיה לי בריא אדיש, אבל שניהם מטורפים על צ'וצ'ה. אנחנו גרים ביחד אז הם קשורים אליה מאוד. אני אשמח אם יפתח שירשור שנוגע לעניין הכספי בגידול שני ילדים. כי אני אומנם גרה עם הוריי, שזו תמיכה אדירה ועזרה מאוד מאוד גדולה, אבל כספית אין לי עזרה. אז ממש הייתי רוצה שירשור כזה, במקום לנבור בחיפוש בפורום.
 

c h i r o

New member
אני רוצה ואז כותבים לי

שהנושא נטחן ולחפש שירשורים ישנים
 
למעלה