כתבות שונות בנושא תח"צ

מצב
הנושא נעול.

mister K

New member
אושר בכנסת" חניה בתחנות אוטובוס בסופ"ש
הכנסת אישרה את חנית כלי הרכב הפרטיים בתחנות האוטובוסים בסופ"שים ובחגים, חרף התנגדותו הבלתי הגיונית של האוצר, בתואנה, שהדבר נוגד את מדיניות הממשלה לעודד תח"צ. מה ענין שמיטה להר סיני ? לחכמי משרד האוצר הפתרונים
האמת שהפעם יש משהו בדברי האוצר.
חניית רכבים פרטיים בתחנות האוטובוסים היא עוד מכה לתחבורה הציבורית ועוד צעד שנועד להטמיע את העובדה האומללה שבמדינת ישראל אין תח"צ בשבת. בנוגע למדיניות הממשלה כמובן שזה לא נכון. המדיניות של הממשלה כיום היא לעודד בכל מחיר נסיעה ברכב פרטי (גם אם מר כץ מנסה לשכנע אותנו אחרת, הרי שכל בר דעת רואה ויודע את האמת) והחוק הזה לצערי משרת את המדיניות הזאת בצורה טובה מאוד. כנראה שלאוצר יש אינטרסים אחרים המנוגדים לחוק הזה.
 

אוהד11

New member
האמת שהפעם יש משהו בדברי האוצר.
חניית רכבים פרטיים בתחנות האוטובוסים היא עוד מכה לתחבורה הציבורית ועוד צעד שנועד להטמיע את העובדה האומללה שבמדינת ישראל אין תח"צ בשבת. בנוגע למדיניות הממשלה כמובן שזה לא נכון. המדיניות של הממשלה כיום היא לעודד בכל מחיר נסיעה ברכב פרטי (גם אם מר כץ מנסה לשכנע אותנו אחרת, הרי שכל בר דעת רואה ויודע את האמת) והחוק הזה לצערי משרת את המדיניות הזאת בצורה טובה מאוד. כנראה שלאוצר יש אינטרסים אחרים המנוגדים לחוק הזה.
האם משרד האוצר מפעיל את התח"צ בשבת ? לא ולא
אז למה להיתלות בנימוק בלתי משכנע זה ? כאשר תופעל התח"צ 7/24 יצדק משרד האוצר בטענתו, אך כל עוד האוטובוסים מסיימים את פעילותם בשישי אחה"צ ומחדשים את פעילותם החלקית במוצ"ש או המלאה בראשון בבוקר הרי שמדובר בנימוק מגוחך. אדרבא, אם נהגים לא יזיזו את רכבם עם צאת השבת הרי שקופת הרשויות המקומיות תתעשר מקנסות.
 

mister K

New member
האם משרד האוצר מפעיל את התח"צ בשבת ? לא ולא
אז למה להיתלות בנימוק בלתי משכנע זה ? כאשר תופעל התח"צ 7/24 יצדק משרד האוצר בטענתו, אך כל עוד האוטובוסים מסיימים את פעילותם בשישי אחה"צ ומחדשים את פעילותם החלקית במוצ"ש או המלאה בראשון בבוקר הרי שמדובר בנימוק מגוחך. אדרבא, אם נהגים לא יזיזו את רכבם עם צאת השבת הרי שקופת הרשויות המקומיות תתעשר מקנסות.
יש מקומות בהם התח"צ פועלת בשבת...
אני כבר רואה איך אנשים יחנו גם בתחנות בקרית שמונה, חיפה, נצרת, באר שבע, אילת וכו' ויפריעו לקווים שפועלים שם בשבת. שלא לדבר על מוצ"ש בכל הארץ (והקנסות לא ישנו את העובדה שהנוסעים והנהגים יסבלו בכל מוצ"ש בגלל נהגים ש"ישכחו" להזיז את הרכבים מהתחנות).
 

yazzon

New member
אושר בכנסת" חניה בתחנות אוטובוס בסופ"ש
הכנסת אישרה את חנית כלי הרכב הפרטיים בתחנות האוטובוסים בסופ"שים ובחגים, חרף התנגדותו הבלתי הגיונית של האוצר, בתואנה, שהדבר נוגד את מדיניות הממשלה לעודד תח"צ. מה ענין שמיטה להר סיני ? לחכמי משרד האוצר הפתרונים
מה עם הישובים בהם מופעלת תח"ץ בשבת?
 
כתבות שונות בנושא תח"צ
בקטנה: "מטרופולין" בשרון עוד 6 חודשים
כך לפחות לפי ההודעה באתר החברה. פעם הכירו באזור הזה רק את אגד ודן, בתוך שנתיים תראו מה קרה: נתיב אקספרס נכנסה (קו 618), דן מתקפלת (אבל תשאיר נציגות קטנה) וגם אגד בתהליכי התפקלות (למרות שתישאר דומיננטית בטח), אפיקים נכנסת, ובקרוב תיכנס מטרופולין. ב-2007 היו באזור שתי חברות, ב-2010 יהיו חמש, ולפחות אף אחת מהן אינה סופרבוס או קווים. מעניין לראות מה יהיה עם מטרופולין. נראה לי שקווים באזור מטרופוליני מובהק (כמו השרון הדרומי) הם בעייתיים יותר מאשר "ערי שדה". למשל קווים בצופן (שירות טוב) לעומת במרכז (אין צורך לפרט), ויאוליה בטבריה ובאשדוד/יבנה לעומת מודיעין. אם מטרופולין תמשיך את המגמה הזו, תושבי כפר-סבא, רעננה והרצליה יעברו ימים לא נעימים. מעניין גם איך ההתרחבות של מטרופולין תשפיע על הדרום.
 

אורי404

New member
בקטנה: "מטרופולין" בשרון עוד 6 חודשים
כך לפחות לפי ההודעה באתר החברה. פעם הכירו באזור הזה רק את אגד ודן, בתוך שנתיים תראו מה קרה: נתיב אקספרס נכנסה (קו 618), דן מתקפלת (אבל תשאיר נציגות קטנה) וגם אגד בתהליכי התפקלות (למרות שתישאר דומיננטית בטח), אפיקים נכנסת, ובקרוב תיכנס מטרופולין. ב-2007 היו באזור שתי חברות, ב-2010 יהיו חמש, ולפחות אף אחת מהן אינה סופרבוס או קווים. מעניין לראות מה יהיה עם מטרופולין. נראה לי שקווים באזור מטרופוליני מובהק (כמו השרון הדרומי) הם בעייתיים יותר מאשר "ערי שדה". למשל קווים בצופן (שירות טוב) לעומת במרכז (אין צורך לפרט), ויאוליה בטבריה ובאשדוד/יבנה לעומת מודיעין. אם מטרופולין תמשיך את המגמה הזו, תושבי כפר-סבא, רעננה והרצליה יעברו ימים לא נעימים. מעניין גם איך ההתרחבות של מטרופולין תשפיע על הדרום.
למרבה השמחה "אגד" ימשיכו בשרון
אמנם נתח רב יירד מהם, אבל הם יישארו דומיננטיים באזור השרון עם קווי 5XX השונים. נראה, שזה ייצא להם לטובה, שכן בקווי 5XX נוסעים רבים וגם יהיה ניתן לשפר תחרות באמצעות קווים אלה בקווים אחרים (שכיום הם של "אגד" או של "דן" ושיעברו הלאה ל"מטרופולין"). שימשיכו ונקווה, שיוסיפו נסיעות בחלק מן הקווים (כמו למשל 572 ו-521) וגם שיפורים אחרים בחלק מקווים אלה.
 
למרבה השמחה "אגד" ימשיכו בשרון
אמנם נתח רב יירד מהם, אבל הם יישארו דומיננטיים באזור השרון עם קווי 5XX השונים. נראה, שזה ייצא להם לטובה, שכן בקווי 5XX נוסעים רבים וגם יהיה ניתן לשפר תחרות באמצעות קווים אלה בקווים אחרים (שכיום הם של "אגד" או של "דן" ושיעברו הלאה ל"מטרופולין"). שימשיכו ונקווה, שיוסיפו נסיעות בחלק מן הקווים (כמו למשל 572 ו-521) וגם שיפורים אחרים בחלק מקווים אלה.
אני בהחלט מקווה שיראו שיפורים
דבר ראשון, מטרופולין התחייבה לתגבר בצורה משמעותית חלק מהקווים הבעייתיים (למשל 029). בנוסף, יתפנו באגד ודן רכבים וכ"א שבהחלט צריך לנצל לשיפור השירות בקווים אחרים. לגבי תחרות בין אגד למטרופולין אני סקפטי, מכיוון שהיעדים של הקווים בת"א שונים (אגד לציר בגין ומטרופולין לתוך העיר עצמה).
 

אורי404

New member
אני בהחלט מקווה שיראו שיפורים
דבר ראשון, מטרופולין התחייבה לתגבר בצורה משמעותית חלק מהקווים הבעייתיים (למשל 029). בנוסף, יתפנו באגד ודן רכבים וכ"א שבהחלט צריך לנצל לשיפור השירות בקווים אחרים. לגבי תחרות בין אגד למטרופולין אני סקפטי, מכיוון שהיעדים של הקווים בת"א שונים (אגד לציר בגין ומטרופולין לתוך העיר עצמה).
אני מקווה, אבל לא בטוח.
קו 029 עם מסלולו הארוך ותחנותיו הרבות הוא קו קשה לתפעול: במהלך היום תדירות של 12 דקות ובחלק מן השעות תדירות גבוהה יותר. זה לא פשוט כלל וכלל לתפעל את זה. יתר הקווים יהיו לדעתי באופן יחסי פשוטים, בהשוואה לקו 029. השירות בקווים 5XX טוב ובחלק מן הקווים (למשל 567) שירות טוב מאוד. עם זאת יש צורך בליטושים שונים לפחות בקווים הבאים: - קו 502 - נראה, שיש צורך בנסיעות נוספות. בנוסף שווה לשנות את מסלולו בתוך הרצליה, שייסע לאורך שדרות העצמאות בין שדרות ירושלים לתחנה המרכזית של הרצליה, במקום מסלולו הנוכחי דרך רחוב סוקולוב וקהילות ציון גם לקווים 504 ו-505 יש צורך בהוספת נסיעות מאוחרות יותר. קו 521 הוא גם קו יעיל כקו מהיר מרמת השרון לתל אביב וגם עשוי להיות תחרות לקווים 47/49 בקטעים שונים. גם חלופת קו 571 לאזור התעשיה של רעננה טובה ויש מקום להוספת נסיעות לקו זה. קו אחר הוא קו 572 - גם שיפור השירות בין ערי השרון השונות, לרבות הקישור הלוקה בחסר בין אזור רעננה לדרום הרצליה ולרמת השרון. בנוסף תגבור (או תחרות, תלוי איך מסתכלים על זה) לקו 29 בין כפר סבא להרצליה. לדעתי גם מוטב להאריך את הקו לעבר צפון-מזרח כפר סבא. לדעתי יש מקום לנסיעה כל חצי שעה, במקום כל שעה ואולי אף לכל עשרים דקות במסלול המוצע. יש גם לשקול הוספת נסיעות לקווים 565 ו-570 המהירים מהוד השרון לתל אביב. נקווה לטוב. קיוויתי גם, שאחרי השינוי בקווי "אגד" בנתניה, תתווספנה נסיעות לקו 640 המצויין. מצד אחד הוארך הקו לתל השומר וזה מבורך ביותר. מצד שני הקו עדיין פועל בשעות מסויימות בלבד.
 

amithi1

New member
אני מקווה, אבל לא בטוח.
קו 029 עם מסלולו הארוך ותחנותיו הרבות הוא קו קשה לתפעול: במהלך היום תדירות של 12 דקות ובחלק מן השעות תדירות גבוהה יותר. זה לא פשוט כלל וכלל לתפעל את זה. יתר הקווים יהיו לדעתי באופן יחסי פשוטים, בהשוואה לקו 029. השירות בקווים 5XX טוב ובחלק מן הקווים (למשל 567) שירות טוב מאוד. עם זאת יש צורך בליטושים שונים לפחות בקווים הבאים: - קו 502 - נראה, שיש צורך בנסיעות נוספות. בנוסף שווה לשנות את מסלולו בתוך הרצליה, שייסע לאורך שדרות העצמאות בין שדרות ירושלים לתחנה המרכזית של הרצליה, במקום מסלולו הנוכחי דרך רחוב סוקולוב וקהילות ציון גם לקווים 504 ו-505 יש צורך בהוספת נסיעות מאוחרות יותר. קו 521 הוא גם קו יעיל כקו מהיר מרמת השרון לתל אביב וגם עשוי להיות תחרות לקווים 47/49 בקטעים שונים. גם חלופת קו 571 לאזור התעשיה של רעננה טובה ויש מקום להוספת נסיעות לקו זה. קו אחר הוא קו 572 - גם שיפור השירות בין ערי השרון השונות, לרבות הקישור הלוקה בחסר בין אזור רעננה לדרום הרצליה ולרמת השרון. בנוסף תגבור (או תחרות, תלוי איך מסתכלים על זה) לקו 29 בין כפר סבא להרצליה. לדעתי גם מוטב להאריך את הקו לעבר צפון-מזרח כפר סבא. לדעתי יש מקום לנסיעה כל חצי שעה, במקום כל שעה ואולי אף לכל עשרים דקות במסלול המוצע. יש גם לשקול הוספת נסיעות לקווים 565 ו-570 המהירים מהוד השרון לתל אביב. נקווה לטוב. קיוויתי גם, שאחרי השינוי בקווי "אגד" בנתניה, תתווספנה נסיעות לקו 640 המצויין. מצד אחד הוארך הקו לתל השומר וזה מבורך ביותר. מצד שני הקו עדיין פועל בשעות מסויימות בלבד.
קו 29 צריך לעבור שינוי יסודי
במקום קו איטי ומסורבל לאורך כל ערי השרון וסיבובים רבים בתוך הרצליה, צריך לעשות שינוי כזה: קו מהיר עם 4-5 תחנות בכל אחת מהערים כפר-סבא רעננה הרצליה (למשל אזור תעשיה כפ"ס, שתי תחנות לאורך ויצמן, תחנה בצומת רעננה [שייבנו תחנה ממול המסוף כך שהאוטובוס לא יצטרך לעמוד ברמזורים מיותרים], ארבע תחנות באחוזה + תחנה סמוך לפארק [ולבטל את הכפילות בין תחנת בית לוינשטיין לתחנת הפארק שנמצאות במרחק של 20 מ' זו מזו], תחנה בירושלים פינת הבריגדה, שתי תחנות בסוקולוב [לוותר על הכניסה לתחנה מרכזית הרצליה שמאריכה את הנסיעה באופן די משמעותי], תחנה בויצמן הרצליה, תחנה ליד קניון שבעת הכוכבים, רכבת, הסירה ומשם לאורך אבא אבן עד למרינה [או חלופה שתיכנס דרך משכית--מדינת היהודים ותחזור לאבא אבן עד המרינה). כמו כן קוים עירוניים בתוך רעננה שיקשרו בין התחנות העיקריות לשאר התחנות ולשכונות השונות, ואותו דבר גם בהרצליה). כלומר, הפרדה מוחלטת בין קוים עירוניים ובין קו מהיר כפ"ס--רעננה--הרצליה עם תחנות עיקריות בלבד. אין סיבה שנוסע מכפ"ס לאיזור התעשיה בהרצליה יצטרך לעשות מסלול של 12 ק"מ בנסיעה של שעה ו20 דקות עם 50 תחנות בדרך, וגם אין סיבה שנוסע שצריך לסוע בתוך הרצליה יצטרך לסמוך על קו שמגיע תמיד באיחור בגלל כמות התחנות הרבה.
 
קו 29 צריך לעבור שינוי יסודי
במקום קו איטי ומסורבל לאורך כל ערי השרון וסיבובים רבים בתוך הרצליה, צריך לעשות שינוי כזה: קו מהיר עם 4-5 תחנות בכל אחת מהערים כפר-סבא רעננה הרצליה (למשל אזור תעשיה כפ"ס, שתי תחנות לאורך ויצמן, תחנה בצומת רעננה [שייבנו תחנה ממול המסוף כך שהאוטובוס לא יצטרך לעמוד ברמזורים מיותרים], ארבע תחנות באחוזה + תחנה סמוך לפארק [ולבטל את הכפילות בין תחנת בית לוינשטיין לתחנת הפארק שנמצאות במרחק של 20 מ' זו מזו], תחנה בירושלים פינת הבריגדה, שתי תחנות בסוקולוב [לוותר על הכניסה לתחנה מרכזית הרצליה שמאריכה את הנסיעה באופן די משמעותי], תחנה בויצמן הרצליה, תחנה ליד קניון שבעת הכוכבים, רכבת, הסירה ומשם לאורך אבא אבן עד למרינה [או חלופה שתיכנס דרך משכית--מדינת היהודים ותחזור לאבא אבן עד המרינה). כמו כן קוים עירוניים בתוך רעננה שיקשרו בין התחנות העיקריות לשאר התחנות ולשכונות השונות, ואותו דבר גם בהרצליה). כלומר, הפרדה מוחלטת בין קוים עירוניים ובין קו מהיר כפ"ס--רעננה--הרצליה עם תחנות עיקריות בלבד. אין סיבה שנוסע מכפ"ס לאיזור התעשיה בהרצליה יצטרך לעשות מסלול של 12 ק"מ בנסיעה של שעה ו20 דקות עם 50 תחנות בדרך, וגם אין סיבה שנוסע שצריך לסוע בתוך הרצליה יצטרך לסמוך על קו שמגיע תמיד באיחור בגלל כמות התחנות הרבה.
הכוונה המקורית היא ליצור מערכת קווים חדשה
(אם זה ייצא לפועל זה עניין אחר) דבר ראשון בכפר-סבא ורעננה אמורים לפתוח קווים עירוניים נוספים. קו 029 הבסיסי ימשיך לעבוד אך אמורים להתווסף לו קווים דומים אחרים, לי זכור שדובר על גרסה שתעבור דרך ויצמן ברעננה וכן גרסת אקספרס.
 

amit1270

New member
קו 29 צריך לעבור שינוי יסודי
במקום קו איטי ומסורבל לאורך כל ערי השרון וסיבובים רבים בתוך הרצליה, צריך לעשות שינוי כזה: קו מהיר עם 4-5 תחנות בכל אחת מהערים כפר-סבא רעננה הרצליה (למשל אזור תעשיה כפ"ס, שתי תחנות לאורך ויצמן, תחנה בצומת רעננה [שייבנו תחנה ממול המסוף כך שהאוטובוס לא יצטרך לעמוד ברמזורים מיותרים], ארבע תחנות באחוזה + תחנה סמוך לפארק [ולבטל את הכפילות בין תחנת בית לוינשטיין לתחנת הפארק שנמצאות במרחק של 20 מ' זו מזו], תחנה בירושלים פינת הבריגדה, שתי תחנות בסוקולוב [לוותר על הכניסה לתחנה מרכזית הרצליה שמאריכה את הנסיעה באופן די משמעותי], תחנה בויצמן הרצליה, תחנה ליד קניון שבעת הכוכבים, רכבת, הסירה ומשם לאורך אבא אבן עד למרינה [או חלופה שתיכנס דרך משכית--מדינת היהודים ותחזור לאבא אבן עד המרינה). כמו כן קוים עירוניים בתוך רעננה שיקשרו בין התחנות העיקריות לשאר התחנות ולשכונות השונות, ואותו דבר גם בהרצליה). כלומר, הפרדה מוחלטת בין קוים עירוניים ובין קו מהיר כפ"ס--רעננה--הרצליה עם תחנות עיקריות בלבד. אין סיבה שנוסע מכפ"ס לאיזור התעשיה בהרצליה יצטרך לעשות מסלול של 12 ק"מ בנסיעה של שעה ו20 דקות עם 50 תחנות בדרך, וגם אין סיבה שנוסע שצריך לסוע בתוך הרצליה יצטרך לסמוך על קו שמגיע תמיד באיחור בגלל כמות התחנות הרבה.
אני חושב שיש תוכנית ל-BRT או אפילו רק"ל
אבל עיריית רעננה משום מה מתנגדת למת"צ ברחוב אחוזה ומעדיפה להעביר אותו בויצמן (בניגוד לכל הגיון תחבורתי).
 

amithi1

New member
אני חושב שיש תוכנית ל-BRT או אפילו רק"ל
אבל עיריית רעננה משום מה מתנגדת למת"צ ברחוב אחוזה ומעדיפה להעביר אותו בויצמן (בניגוד לכל הגיון תחבורתי).
תכנית אכן קיימת
אבל אני לא חושב שנראה אותה יוצאת לפועל בשנים הקרובות. הבעיה היא לא רק ברעננה אלא גם ברחוב ויצמם בכפר סבא, שם בשביל לבנות מסלול BRT יש צורך להותיר מסלול נסיעה אחד בלבד ברחוב הראשי של העיר. יש רק שני צירי אורך בכפר סבא, והורדה של נתיב בויצמן פירושה שיתוק של חלק נכבד מהעיר מבחינה תחבורתית (גם אם נקזז כמובן את כל האנשים שיעברו מרכב פרטי לשימוש בBRT). אני מניח שכל עוד לא ייבנה כביש 531 עד הרצליה + פתיחת היציאה בתל חי, לא נראה שום דבר שמזכיר עבודות על BRT באזור השרון.
 

באג2003

New member
קווי ההפרדה- אינם חוקיים?
כך עולה מדו"ח מסקנות של ועדה שגובשה ע"י משרד התחבורה.
דעה
אני לא חושב שבמדינה מתוקנת הדבר הזה אפילו מתקרב אל הדעת. לא נתקלתי בתופעה הזאת בשום מדינה בעולם (חוץ ממדינות לא מפותחות). הציבור החרדי עושה צחוק מאיתנו הציבור השלם, מבזבז את כספנו, וגם תוקף את 'אגד' במקביל, החברה שמספקת לו שירות הזוי זה. ראינו את "פשקווילים" נגד אגד ומשרד התחבורה בעוד שהקווים האלה ממשיכים לפעול. (ראה אשכול מיום8.5.09) יש המעוניינים "להפיל" את המאבק על אלה המנסים למנוע דחיקתן של נשים אל הספלסל האחורי, אבל בכללו הנושא הזה נוגע לשתי התחומים שהזכרתי. מסכנות הנשים נאלצות לשבת בצפיפות ובדוחק בחלקו האחורי של האוטובוס עם מגבלות לובשן ועוד הן צריכות לשלם עבור התענוג. אני רק מקווה שבג"ץ יקבל החלטה ראויה ויוציא את קווי העבר האלה, ואז אולי החברה בישראל תקבל אופי מתקדם ומערבי יותר ומתוך כך גם תתקדם גם התחבורה בישראל.
 

אורי404

New member
איך הכי כדאי לנסוע מרמלה ולוד
כתב MYNET בחן את אמצעי ההגעה מלוד ורמלה ליעדים שונים
לדעתי חסר פירוט בכתבה.
יש לדעתי נתונים יבשים. כתבתי בעבר על מן חווית נסיעה לרמלה ברכבת בהלוך וחזרה ב"סופרבוס". מאז יצא לי שוב לנסוע ללוד ברכבת והמשך נסיעה במונית שירות וכן נסיעה נוספת מתל אביב לרמלה בקו 451 של "סופרבוס" וחזרה בקו 450. שירות הרכבת לשם לדעתי טוב, אם כי גם בזה טעון שיפור. לרבות קו רכבת רמלה-תל אביב עם תדירות של פעם בשעה. שירות האוטובוסים זה כבר משהו אחר. יכול היה להיות יותר טוב.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה