כתבות שונות בנושא תח"צ

מצב
הנושא נעול.

הרדוף3

New member
כתבות שונות בנושא תח"צ
עדכון שבועי ממגמה ירוקה
ביום שני, חל "יום התחבורה הציבורית" שצוין במגוון פעילויות של התנועה הסביבתית בארץ, והבולטות שבהן היו כמובן הפעולות של מגמה ירוקה: הפגנה בסינמטק תל אביב שקראה לשר התחבורה וראש העיר לפנות את נתיבי התחבורה הציבורית עבור האוטובוסים. השר ישראל כץ הכריז על "מבצע אכיפה רחב היקף בנתיבי התחבורה הציבורית החל מיום ראשון הקרוב".
 

עידן יו

New member
כתבות שונות בנושא תח"צ
כתבה: האם המידע על זמני האוטובוסים יהיה בחינם
המודל ההולנדי והמודל האנגלי עומדים במוקד הצעת חוק להקמת מוקד מידע אחוד על קווי התחבורה הציבורית (לרבות רכבות קלות ומוניות שירות). המוקש - מי יממן את העלות לרשימה המלאה
 

dctgdctg

New member
כתבות שונות בנושא תח"צ
שר התחבורה: יש להאיץ את עבודות הפיתוח של הרקל
מכלכליסט: ישראל כץ מעוניין להשיק את הקו הראשון ב-8 בספטמבר 2010. בפגישתו עם נשיא חברת אלסטום אמר: "אין שום סיבה שהחברה לא תעבוד בקצב מוגבר כפי שהיא פועלת במדינות רבות בעולם" יש להאיץ את עבודות הפיתוח של הרכבת הקלה בירושלים כדי להגיע למצב שהקו הראשון יושק בשמיני בספטמבר 2010 – כך ביקש שר התחבורה, ישראל כץ, מנשיא חברת אלסטום, פטריק קרון, בפגישה שהתקיימה בין הצדדים בירושלים. אלסטום היא אחת השותפות בחברת "סיטי פס", זכיינית פרויקט הרכבת הקלה בבירה. לדברי כץ, יש להגדיל משמעותית את מספר העובדים כמו גם את קצב העבודות במקום. "אין שום סיבה שהחברה לא תעבוד בקצב מוגבר כפי שהיא פועלת בפרויקטים אחרים, במדינות רבות בעולם", אמר כץ. לדבריו, לא יתאפשרו דחיות נוספות בפרויקט זה, מה גם שקיימת חשיבות עליונה לעמידה בכל הזמנים שנקבעו בפרויקט בירושלים מאחר ועשויות להיות לכך השלכות על שאר המיזמים של הרכבת בארץ. לדברי משרד התחבורה, "סיטי פס" סיימה עד כה להניח כ-12 קילומטרים של מסילות, מתוך 13.9 קילומטרים של הקו. בשבועות הקרובים תשלים החברה את הנחת 1.8 הקילומטרים הנותרים, באזור פסגת זאב ושער שכם. ועדת הכלכלה של הכנסת צפויה לדון מחר (ג') בפקודות התעבורה של הרכבת הקלה שהוגשו על ידי שר התחבורה, לקראת ההפעלה הניסיונית של הרכבת בעוד מספר שבועות. אישור התקנות נועד לאפשר את התחלתו של ניסוי, במסגרתו תופעל הרכבת הקלה בירושלים, במטרה לבחון את תקינות פעולתה והשתלבותה בכביש. קרון ציין בפני שר התחבורה כי לאלסטום יש אינטרס מסחרי ראשון במעלה לעמוד בכל לוחות הזמנים שנקבעו ולסיים את הפרויקט במהירות האפשרית.
 

אלון 58

New member
כתבות שונות בנושא תח"צ
האם ערד הולכת לקראת מכרז להפעלת התח"ץ בה?
הרי מטרופולין פועלת כאן שלא מכוח מכרז,מאז יוני 2007,אלא יותר ע"פ בקשה/צו/דרישה של עיריית ערד בראשות ראש העיר דאז,ד"ר מוטי בריל שהודח בינתיים ע"י משרד הפנים. למטרופולין נמסרו הקווים הפנימיים (2,1 ו-2א),והקווים לבאר-שבע (386 הישיר ו-388 המאסף),כשבידי אגד הושארו קווי המהדרין,קו שבועי לירושלים והקו לתל-אביב,וכמובן קווי באר-שבע>עין-גדי וחזרה,שגם אוספים ומורידים בערד. הכתבה נסרקה מעתון המקומי השבועי הצבי,מאחר והקישור לכתבה באתר העיתון פשוט לא מתפקד. גליון 526 של הצבי-ערד,מיום חמישי ה-22/10/2009,עמוד 8,מאת עדי בן-נתן.
 

הרדוף3

New member
עדכון שבועי ממגמה ירוקה
ביום שני, חל "יום התחבורה הציבורית" שצוין במגוון פעילויות של התנועה הסביבתית בארץ, והבולטות שבהן היו כמובן הפעולות של מגמה ירוקה: הפגנה בסינמטק תל אביב שקראה לשר התחבורה וראש העיר לפנות את נתיבי התחבורה הציבורית עבור האוטובוסים. השר ישראל כץ הכריז על "מבצע אכיפה רחב היקף בנתיבי התחבורה הציבורית החל מיום ראשון הקרוב".
וזה לא הכל,
פעילי מכון וייצמן והפקולטה לחקלאות צעדו ברחבי העיר רחובות עם שלטים בנושא התחבורה הציבורית . הצעדה זכתה להתעניינות ברחוב.
 

אוהד11

New member
כתבה: האם המידע על זמני האוטובוסים יהיה בחינם
המודל ההולנדי והמודל האנגלי עומדים במוקד הצעת חוק להקמת מוקד מידע אחוד על קווי התחבורה הציבורית (לרבות רכבות קלות ומוניות שירות). המוקש - מי יממן את העלות לרשימה המלאה
ברור שאף אחד לא רוצה לשאת בעלויות ולשתף פעולה
בסגנון של 'או שהכלב ימות או שהפריץ ימות', כך גם יהיה עם מאגר המידע, או שהענין יתמוסס או שהפונה ישלם, כאשר בהכנסות תזכינה גם החברות הסלולריות
 

אלון 58

New member
האם ערד הולכת לקראת מכרז להפעלת התח"ץ בה?
הרי מטרופולין פועלת כאן שלא מכוח מכרז,מאז יוני 2007,אלא יותר ע"פ בקשה/צו/דרישה של עיריית ערד בראשות ראש העיר דאז,ד"ר מוטי בריל שהודח בינתיים ע"י משרד הפנים. למטרופולין נמסרו הקווים הפנימיים (2,1 ו-2א),והקווים לבאר-שבע (386 הישיר ו-388 המאסף),כשבידי אגד הושארו קווי המהדרין,קו שבועי לירושלים והקו לתל-אביב,וכמובן קווי באר-שבע>עין-גדי וחזרה,שגם אוספים ומורידים בערד. הכתבה נסרקה מעתון המקומי השבועי הצבי,מאחר והקישור לכתבה באתר העיתון פשוט לא מתפקד. גליון 526 של הצבי-ערד,מיום חמישי ה-22/10/2009,עמוד 8,מאת עדי בן-נתן.
...,הנה הכתבה!
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
 

אלון 58

New member
לנו לא נתנו להשפיע
פשוט דחפו לנו את "קווים" וזהו
ואם היו נותנים "להשפיע"...?
הייתם יכולים שם לדעת מה טוב ומה לא?אצלכם זה ענין ותיק מאשר אצלנו,מה גם שאצלכם היה מכרז ואצלנו עדיין לא,מטרופולין נכנסה כאן ללא מכרז,לא בכל המקרים ההפרטה היתה כרוכה במכרזים.
 

raminec

New member
ואם היו נותנים "להשפיע"...?
הייתם יכולים שם לדעת מה טוב ומה לא?אצלכם זה ענין ותיק מאשר אצלנו,מה גם שאצלכם היה מכרז ואצלנו עדיין לא,מטרופולין נכנסה כאן ללא מכרז,לא בכל המקרים ההפרטה היתה כרוכה במכרזים.
וזה גם לא ממש היה הפרטה אלא רפורמה...
 

amithi1

New member
בישראל לרוב כשאומרים "רפורמה"...,
זה לא משהו שהוא לטובת הציבור,אלא לטובת הממשלות והפוליטיקאים,מושג הפוך ממה שמקובל במקומות אחרים.
לא בהכרח
יש כמה רפורמות שבוצעו בשנים האחרונות שפעלו למען האזרח/למען הגברת התחרות בתחומים מסויימים.
 

down under

New member
לא בהכרח
יש כמה רפורמות שבוצעו בשנים האחרונות שפעלו למען האזרח/למען הגברת התחרות בתחומים מסויימים.
אכן
למשל בתחום הטלפוניה. הן טלפון פנים (הוט ועוד כמה חברות), הן בתחום השיחות לחו"ל (הוזלה מ-6 ש"ח לדקה לכ-50 אג' לדקה בממוצע) והן בתחום הסלולארי. וגם בתחום התח"ץ יש הצלחות. למשל הקו בין ב"ש לת"א. חצי מחיר. למשל חברת קווים בעזור עפולה ובית שאן. למשל קונקס באזור אשדוד.
 

amit1270

New member
אכן
למשל בתחום הטלפוניה. הן טלפון פנים (הוט ועוד כמה חברות), הן בתחום השיחות לחו"ל (הוזלה מ-6 ש"ח לדקה לכ-50 אג' לדקה בממוצע) והן בתחום הסלולארי. וגם בתחום התח"ץ יש הצלחות. למשל הקו בין ב"ש לת"א. חצי מחיר. למשל חברת קווים בעזור עפולה ובית שאן. למשל קונקס באזור אשדוד.
הירידה במחירי התח"צ אינה תוצאה של "תחרות"
אלא של החלטות משרד התחבורה שעדיין קובע את התעריפים. (ואני לא מתנגד לרפורמה ככלל, אבל חושב שצריך להכניס בה כמה שינויים שבלעדיהם השירות רק יורע.)
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה