מי ראה אתמול גיא מרוז?

../images/Emo24.gif מי ראה אתמול גיא מרוז?

בריאלטי של להכפיל 100,000 ש"ח ב 100 יום ?!! איפה גור 42 ? זה כאילו מישהו מההפקה גנב את הפורמט שאתה רצית כאן כבר מזה כמה שנים!!!
 

ווחש

New member
גור42 מנסה משהו יותר שאפתני

להגיע למליון ש"ח מכלום בלי לעשות שום דבר.
 

גור42

New member
תיקון קל:

המטרה אצלי היא אמנם להתחיל מאפס, אבל ברור שלא "בלי לעשות שום דבר".
 

גור42

New member
הרגע קראתי על התכנית של מרוז. ההגיון שלו עקום

מסתבר שלטענתו, הוא לקח הלוואה של 100,000 ש"ח מהבנק כדי לנסות ולהכפיל את הכסף בתוך 100 יום. אז יש פה שתי אפשרויות: או שהכל מבויים, או שגיא מרוז נותן לאנשים דוגמא רעה מאוד של לקיחת סיכונים הזויים ומטורפים. מה שאני ניסיתי לעשות הוא אמנם יותר שאפתני, אבל גם פחות מסוכן. אם גיא מרוז יעשה כאלו פשלות כמו שאני עשיתי, הוא יאבד את התחתונים שלו. מצד שני, קשה לי להאמין שלא מדובר בבלוף מצידו של מרוז. אתם רוצים לומר לי, שאישיות טלוויזיונית פופולרית כמו גיא מרוז צריכה לקחת הלוואה מהבנק בשביל שיהיה לו 100 אלף ש"ח להשקעה? אני לא מאמין למילה מהסיפור הזה. עושה רושם שכמו תמיד בתחום ה"ריאליטי", כל קשר בין התכנית של מרוז לעולם האמיתי הוא מקרי בהחלט.
 

קרלטון

New member
אני קראתי דברים אחרים...

ש-100 אלף ש"ח זה לא הלוואה אלא פשוט כל החסכונות הנזילים שלו. חוץ מזה, גיא מרוז הוא לא כזה כוכב, זה שמכירים את הפרצוף שלו עדיין לא עושה אותו מיליונר.
 

גור42

New member
אם תקרא את הכתבה ב"דה מארקר", תראה שצדקתי:

"חשוב לו מאוד להדגיש שהכסף שלו - או יותר נכון של הבנק, כי הוא לקח הלוואה בעבור התוכנית" מצד שני, בתחילת אותה כתבה כתוב שמדובר "בכל חסכונותיו - שנועדו לכסות מינוסים ושעיבודים למיניהם", מה שבעצם רומז שלא מדובר בהלוואה. איך שני הדברים מסתדרים יחד, יהיה מעניין לשמוע.
 

privet i

New member
עקום ? יש בדיחה על זה שלא יודע לרקוד ../images/Emo13.gif

גם אם מניחים שהוא באמת הוציא את החסכונות שלו וכו'... את הכסף הוא עושה מעצם התוכנית, בנוסף, את הקשרים שהוא יצור במהלך ההפקה הזאת, הוא יתרגם לכסף גדול יותר... ושלא יהיה לכם ספק זאת רשת גדולה מאוד של קשרים...את התוצאה הסופית של התוכנית הזאת כולם יכולים לנחש. רק אל תשכחו שכל זה נועד למכור פרסומות על הדרך...
חוץ מזה, אם זה יקרב את נושא היזמות לתודעה גבוהה יותר - מה טוב ומה נעים. ואם בעקבות זה יצוצו תוכניות כמו הכרישים וכו' שיאפשרו לאנשים לעשות במקום לחלום אדרבא ואדרבא... טובים השניים מן האחד. אם מחר מישהו יקים ברשת אתרים בנושא יזמות, קבוצות משקיעים רציניות, ובכלל יאפשר לדודה והדוד מירוחם ופלוני אלמוני מרמת אביב ג' להיות שותפים במיזמים של חבר'ה שזקוקים למימון ואנשי מקצוע - זה מצויין. דעתי בלבד.
 

גור42

New member
אתה כמובן צודק. ../images/Emo45.gif

אני מוכן לנחש שהמשכורת שמרוז מקבל על הפקת הסדרה הזאת עומדת על סדר גודל של 100 אלף ש"ח... אז אותנטי זה לא. כמובן שזו לא אשמתו של גיא מרוז עצמו. כל הפורמט הזה של תוכניות ריאליטי הוא מזוייף מעצם טבעו. אי-אפשר לצפות מאנשים להתנהג בטבעיות כשמצלמות תקועות להם בתוך הפרצוף. שלא תבין אותי לא נכון - זו דרך מצויינת לעשות כסף אם נותנים לך לנהל תוכנית בערוץ מסחרי. אבל אם אתה מחפש תוכנית שתיתן ליזמים פוטנציאלים דוגמא, איך נראים הדברים בעולם האמיתי, חוששני שתוכנית ריאליטי זו לא הדרך.
 

גור42

New member
אני מניח שזה ממש לא "כאילו" ../images/Emo13.gif

לאור העובדה שהמספרים זהים לחלוטין, סביר להניח שהם אכן קיבלו את הרעיון מאחת ההודעות שלי כאן. וזה ממש לא גניבה, כי מעולם לא רציתי להפוך את האתגרים האישיים שלי ל"תוכנית ריאליטי".
אולי דווקא עכשיו, שתשומת הלב של הציבור מופנית לשעשועון הטלוויזיה הזה, אוכל סוף סוף להזיז את העניינים שלי בשקט והרחק מעיניים סקרניות ולא רצויות. אגב, מתי מתחילים 100 הימים של החבר'ה של מרוז?
 

גור42

New member
אבל הפיתוי היה גדול מדי, מה? זה ממש עצוב.

אני מניח שניכם - קרלטון ובנקוק - בטח מרגישים נורא גיבורים וחזקים אחרי ששוב הצלחתם לעצבן אותי. אם זו הדרך היחידה שבה אתם יכולים להרגיש שאתם שווים משהו, שיהיה לכם לבריאות. אני מאחל לשניכם רק טוב, ומקווה שתגיעו יום אחד למצב שבו אינכם תלויים בהפגנות כוח כדי להרגיש טוב עם עצמכם. ורמז: יותר כסף זה לא מה שיעשה בשבילכם את ההבדל.
 

Benkok

New member
../images/Emo6.gif../images/Emo6.gif../images/Emo6.gif../images/Emo6.gif../images/Emo6.gif

 

גור42

New member
אתם, שניכם, אולי די כבר לבזות את עצמכם?

פורום שלם רואה איך אתם מתנהגים כמו ילדים קטנים. אתם עושים מעצמכם צחוק ומבזים את עצמכם בפרהסיה, והכל בשביל מה? בשביל לסחוט עוד איזה 30 שניות עלובות של עצבים ממני? לא חבל? לי אישית אין שום בעיה שתמשיכו. זה אימון טוב בשבילי לאינטרקציות עם בני-אדם שלא בדיוק קל להסתדר איתם. לא ארחיק לכת ואטען שאני נהנה מההודעות שלכם, אבל הן בהחלט שימושיות עבורי.
 

Benkok

New member
../images/Emo6.gif../images/Emo6.gif../images/Emo6.gif

בוא לא נתחיל לעשות השוואות לגבי הדיעות של חברי הפורום ומי ילד קטן שמבזה את עצמו בפרהסיה...כי אתה לא רק שלא תגיע לסיבוב השני - אתה תיפול בתיאום הטלפוני... בוא אני אגלה לך טיפ קטן, אולי זה ישנה לך את הזוית... בהגיון המעוות שלך - נראה לך שאני יושב בבית ומחכה שתכתוב משהו כדי לרדת עליך. בפועל אני יושב במשרד והירידות עליך הן הפסקות קטנות בשיגרת העבודה היומיומית שלי. הנקודה היא שההתעסקות בשטויות שלך באה בתוספת לעשייה יומיומית, כאתנחתא קומית. אז תודה לך על חווית גלישה מהנה ומשעשעת...
 
אוה, בנקוק... בדיוק היום הציעו לי לתפור בסין

מצחיק, והיום לראשונה קראתי את החתימה שלך. תגיד, התפירה בסין טובה? אמרו לי שאם אני שולחת דגם, אני מקבלת ב-ד-י-ו-ק אותו דבר, באותה רמה (רק כפול כמה מאות יחידות). התחושה שלי לא תואמת את הדברים, אבל אולי זה סטיגמה... מה גם שבבדים ותפירה, אני מעדיפה להיות שם ולראות בעצמי, אבל, שוב, אולי אני טועה... מה אתה יודע בעניין? תודה
 
אופס,

הראש שלי טס מהר מדי. אם אין לך קשר עם מה שקורה בסין, קבל ביטול. אבל אם יש לך מושג- אשמח אם תשתף אותי.
 

Benkok

New member
איכות עולה כסף...

אם את עובדת על כמויות, אז בהחלט ישתלם לך להעביר את הייצור שלך החוצה מישראל. דרך אגב - לאו דוקא לסין...יש היום מדינות רבות ברחבי העולם שכוח העבודה בהן זול משמעותית. רק בסביבה הקרובה יחסית לישראל אפשר למנות את מצרים, ירדן, אתיופיה, בנגלדש...קצת יותר רחוק תמצאי את ויאטנאם, תאילנד וסין. בשורה התחתונה - אם המוצר שלך צריך לעבור בקרת איכות מדוקדקת, שבעקבותיה את מתחייבת לאיכות מסויימת מול הלקוחות שלך, קחי בחשבון שייצור ברמה גבוהה עולה כסף אפילו בסין הגדולה והזולה. זה מתחיל להשתלם כשמדובר בכמויות גדולות, שאז עלויות ההובלה וההוצאות הנוספות (מכסים והיטלים שונים, טיסות לסין, בקרת איכות וכו') מתחלקות על פני מספר רב יותר של יחידות. המותגים הגדולים ביותר מעולם מייצרים במדינות העולם השלישי, אך מותגי האיכות מחזיקים בנוסף לכוח העבודה הזול גם כוח זר (או מקומי ברמה גבוהה) של בקרת איכות, ניהול ושליטה. לסיכום - איפ יו פיי פינאטס יו גט מאנקיס...וזה נכון בכל תחום בחיים. בסופו של יום את צריכה לעשות את הבאלאנס שלך בין איכות למחיר כי אי אפשר לשלם על סוסיתא ולקבל מרצדס... למשל - אני עובד באופן קבוע עם אחת מרשתות התכשיטים הגדולות בישראל. אנחנו משווקים להם מוצרים שמגיעים מתאילנד, קוריאה וסין. על המוצרים הקוריאנים והתאילנדים אנחנו נותנים אחריות ושירות החלפות...וזה כמובן מתבטא במחיר. על המוצרים הסיניים אנחנו לא מסוגלים לתת אחריות, ובטח שלא החלפות ובלאי. המחיר זול משמעותית והלקוח לוקח את הנתונים הללו בחשבון. בשורה התחתונה המוצרים מקוריאה ומתאילנד נמכרים בהיקפים יותר גדולים כי ללקוח הספציפי הזה האיכות יותר חשובה מהמחיר. לקוחות אחרים אומרים - אני רוצה את הכי זול ולא מעניין אותם שהמוצר חרא ויחזיק מעמד חודשיים.
 
אוקי. מה שאתה אומר זה די ברור מאליו

איכות שווה כסף- הגיוני. מותר לי לפרט קצת? יש לי אפשרות לעבוד עם בחור ישראלי שנוסע לסין לענייניו, הוא ממילא ממלא קונטיינר בסחורה ויכול לקחת דגם ממני ולשים במתפרה למשך הזמן שהוא שם ולהביא את זה לארץ ביחד עם הסחורה שלו. אני לא רוצה לפתוח מפעל בסין, ולא רוצה לפקח על בקרת איכות וכו' ובטח לא רוצה לשבור את הראש עם קונטיינרים ונמלים, מספיקה לי התפירה בארץ (וגבולותיה) בשביל בכמויות שלי, כרגע. אבל אני סקרנית האם יש שם אפשרות בכלל לתפור באיכות טובה ושבכל זאת המחיר יהיה נמוך באופן יחסי, בלי שאני נוסעת לסין. במידה וההוצאות שלי קטנות בגלל העבודה המשותפת עם הבחור הזה. אתה מכיר אנשים שעושים את זה?
 
למעלה