יום שני במטבח - אפיה לחג

../images/Emo238.gif../images/Emo238.gif יום שני במטבח - אפיה לחג

היום אני מציעה שנעלה את כל האפיה שלנו לקראת החג כל מה שתאפו, תספרו לנו, תנו רעיונות למי שעוד לא סגור על נושא זה לחג עוגות, עוגיות, לחמים, לחמניות, כל מה שקשור לאפיה מחכה לכם בפינה
 
../images/Emo238.gif../images/Emo238.gif עוגת גבינה מנצחת שלי ללא קמח

עוגת גבינה מנצחת שלי ללא קמח לכל עונות השנה – מתכון של דורית גיסתי מצרכים: 6 ביצים מופרדות 2 גביעים של גבינה לבנה 5% 1.5 כוסות סוכר 4 כפות שטוחות קורנפלור 4 כפות גדושות אינסטנט פודינג וניל קליפת לימון מגורדת קרם לציפוי: 2 שמנת מתוקה 1.5 כוסות חלב 1 חבילה אינסטנט פודינג + מה שנותר מהבצק להקציף לקצפת יציבה ולהניח בצד הכנות מקדימות 1. ההכנה בתבנית חד פעמית בגודל 30 X 26.5 משומנת 2. למלא תבנית אפיה של התנור במים עד גובה 3/4 של התבנית 3. לחמם תנור ל-180 מעלות 4. לא לפתוח את התנור במשך כל האפייה ועד לקירור העוגה בתנור, בערך שעה לאחר גמר האפייה וכיבוי התנור 5. להכין שתי קערות, אחת להקצפת החלבונים ואחת לערבוב החלמונים הוראות הכנת העוגה: 1. להפריד חלבונים וחלמונים 2. בקערה אחת לערבב את החלמונים עם קורנפלור, קליפת לימון, אינסטנט פודינג, גבינה וכוס אחת סוכר 3. בקערה אחרת את החלבונים להקציף עם 1/2 כוס סוכר לקצף יציב 4. לערבב את תערובת החלמונים עם קצפת החלבונים בעדינות 5. לצקת לתוך תבנית אפיה, להניח את התבנית בתוך התבנית של התנור שהכנו מראש עם המים ולהכניס לתנור 6. לאפות בערך 45 דקות, לבדוק, אם העוגה זהובה מלמעלה, לכבות את התנור ולהשאיר את העוגה בפנים בפנים בערך לשעה – לא לפתוח את דלת התנור 7. בשלב זה להכין את הקרם לציפוי ולהניח בצד עד שהעוגה תתקרר 8. לאחר שהעוגה התקררה בתנור, להוציא את העוגה ולמרוח את את הקרם שהכנו, ליישר ולהכניס למקרר לכמה שעות עד שהעוגה תתייצב
 

1winnie

New member
יאמיייייייייייייי של עוגה

ובדיוק כמו שאמרת - לכל ימות השנה
 
../images/Emo212.gifמעמולים של אמא

לבצק: 5 כוסות קמח רגיל 1 אבקת אפיה 200 גר חמאה קרה 1 כוס שמן 2 כוסות סוכר 1/2 כוס מים ללוש ביד להכניס למקרר לשעה לפחות. מילוי ממרח תמרים מעורבב ב: 1 כפית קינמון 1/2 פית פלפל אנגלי טחון 1/2 כפית ציפורן טחון 1/2 פית פלפל שחור טחון לערבב הכל . ניתן לעשות רולדות או לעשות בצורת מעמולים.לאפות בחום בינוני נמוך.לא להזהיב,צריכות להיות לבנות.לצנן לפזר אבקת סוכר מקור:אמא שלי הערות שלי:אני שמה רק 100 גר חמאה 3/4 כוס שמן 1 כוס סוכר כשהעוגיות יוצאות חמות אני מזליפה עליהן מי ורדים.רק אחר כך מפזרת אבקת סוכר אני מכניסה את החמאה הקרה והקמח והסוכר למעבד מזון,מפעילה על פולסים רק עד שהופך לפירורים.לשה דקה ביד ומכניסה למקרר לכמה שעות אם הבצק פירורי ניתן להוסיף כף מים לא יותר.
 
../images/Emo13.gif../images/Emo13.gif דיתה, אני מתה על מעמולים

את לא שמה אגוזים במילוי? יש כאלה ששמים
 
הילדים שלי אוהבים בלי.גם אצלנו מתים על

מעמולים. לעיתים אני ממלאה עם ריבות מעשה בית:גויאבות,אבטיח וכד'
 

עינב ג ל

New member
היום יהיה מרק "מה-שיש-במקרר"

עדשים כתומים וחומים, מש, גזר, שיבולת שועל, פטרוזיליה, כמון, שום כמובן... אני עושה "מבצע חיסול" לקטניות...
 

עינב ג ל

New member
מה יצא?

עדשים אדומים, עדשים ירוקים, גריסי פנינה, מש, שיבולת שועל, פטרוזיליה, המון כמון, מרק עוף ושום. יאמי!!!
 

עינב ג ל

New member
כדאי לך לבוא

יש בעיה כזו... שהכנתי סיר לעצמי, ל- 3 ימים, ויצא 4.5 ליטר. אני צריכה עזרה...
 

ady18

Well-known member
אצלי

קציצות+פתיתים ערב קלחי תירס+ביצים קשות
 
עוגת תפוחים - טארט טאטן - עוגה הפוכה

למרוח תבנית שמתאימה גם לגז עם חמאה וסוכר, לסדר פרוסות תפוחים ולבשל להזהבה. לאחר מכן לכסות בבצק עלים (או פריך) ולאפות להזהבה. להפוך שעדיין חם בתאבון
 
למעלה