הקו לאילת / מחשבות רכבת....

מצב
הנושא נעול.
../images/Emo22.gifהקו לאילת / מחשבות רכבת....

הקו לאילת / מחשבות רכבת....
לאחר שיחה עם חן מלינג בדרך חזרה מבאר שבע ברכבת הבנתי שיש קוים חשובים יותר לפיתוח לפני הקו לאילת, עוד הבנתי שעלות הקו גבוהה, והשימוש בו לא יהיה גבוהה. חשבתי לעצמי, בוא נניח, שיבנו את הקו. א. עבודות הבנייה תצורנה מקומות עבודה חדשים - לדעתי, אם יקחו את המובטלים שבארץ ויגידו להם "אין יותר דמי אבטלה" בוא לעבוד עבודה מועדפת (בנין היא עבודה מועדפת ולכן הקמת הקו היא עבודה מועדפת). ככה גם נפתור את בעיית האבטלה, וגם נקים את הקו לאילת. ב. ניצול הנגב או "להפריח את השממה": אם תהיה כל בוקר רכבת מאילת או מדימונה או מכל ישוב אחר שיבנה בנגב... אנשים יוכלו לנצל את הרכבת להגיע לעבודה כלומר: נכון להיום: "אני ישראל ישראלי, עובד כרגע בת"א - כדי להגיע כל בוקר לעבודה אני גר בגוש דן, אני יוצר כל בוקר פקקים בגוש דן, בכך שאני בונה את הבית שלי בגוש דן, אני יוצר צפיפות עצומה בגוש דן, בעוד שבנגב יש אלפי דונמים "מתים". להבדיל, אני יכול לבנות את הבית שלי בנגב (דימונה וכו...) לקום כל בוקר - לעלות על הרכבת - תוך כשעה (רכבת מהירה) אני מגיע לעבודתי בגוש דן ובכך: 1. אני מנצל שטחי "מנהל" מתים. (בכך שאני בונה את הבית שלי על שטח "רחוק" מהמרכז) 2. אני מקטין לכמעט אפס את הפקקים בארץ (שימוש ברכבת + תפרוסת אוכלוסיה גדולה יותר). 3. אני מוריד את זהום האוויר (תח"צ). 4. אני מוציא לעיירות הפיתוח בנגב את השם הרע של "ערי מובטלים". אשמח לתגובות ועוד מחשבות בנושא..... עומרי.
 

david80

New member
קראתי בעמותת פסים...

הקו לאילת / מחשבות רכבת....
לאחר שיחה עם חן מלינג בדרך חזרה מבאר שבע ברכבת הבנתי שיש קוים חשובים יותר לפיתוח לפני הקו לאילת, עוד הבנתי שעלות הקו גבוהה, והשימוש בו לא יהיה גבוהה. חשבתי לעצמי, בוא נניח, שיבנו את הקו. א. עבודות הבנייה תצורנה מקומות עבודה חדשים - לדעתי, אם יקחו את המובטלים שבארץ ויגידו להם "אין יותר דמי אבטלה" בוא לעבוד עבודה מועדפת (בנין היא עבודה מועדפת ולכן הקמת הקו היא עבודה מועדפת). ככה גם נפתור את בעיית האבטלה, וגם נקים את הקו לאילת. ב. ניצול הנגב או "להפריח את השממה": אם תהיה כל בוקר רכבת מאילת או מדימונה או מכל ישוב אחר שיבנה בנגב... אנשים יוכלו לנצל את הרכבת להגיע לעבודה כלומר: נכון להיום: "אני ישראל ישראלי, עובד כרגע בת"א - כדי להגיע כל בוקר לעבודה אני גר בגוש דן, אני יוצר כל בוקר פקקים בגוש דן, בכך שאני בונה את הבית שלי בגוש דן, אני יוצר צפיפות עצומה בגוש דן, בעוד שבנגב יש אלפי דונמים "מתים". להבדיל, אני יכול לבנות את הבית שלי בנגב (דימונה וכו...) לקום כל בוקר - לעלות על הרכבת - תוך כשעה (רכבת מהירה) אני מגיע לעבודתי בגוש דן ובכך: 1. אני מנצל שטחי "מנהל" מתים. (בכך שאני בונה את הבית שלי על שטח "רחוק" מהמרכז) 2. אני מקטין לכמעט אפס את הפקקים בארץ (שימוש ברכבת + תפרוסת אוכלוסיה גדולה יותר). 3. אני מוריד את זהום האוויר (תח"צ). 4. אני מוציא לעיירות הפיתוח בנגב את השם הרע של "ערי מובטלים". אשמח לתגובות ועוד מחשבות בנושא..... עומרי.
קראתי בעמותת פסים...
שהגברת הצורך להוביל מטענים מנמל אילת ואליה תוכל להביא את פרוייקט ההנחת המסילה לאילת לחשיבות גבוהה יותר...
 

alexUK

New member
יש לך בעיה להביע את רעיונותיך בכתב.

הקו לאילת / מחשבות רכבת....
לאחר שיחה עם חן מלינג בדרך חזרה מבאר שבע ברכבת הבנתי שיש קוים חשובים יותר לפיתוח לפני הקו לאילת, עוד הבנתי שעלות הקו גבוהה, והשימוש בו לא יהיה גבוהה. חשבתי לעצמי, בוא נניח, שיבנו את הקו. א. עבודות הבנייה תצורנה מקומות עבודה חדשים - לדעתי, אם יקחו את המובטלים שבארץ ויגידו להם "אין יותר דמי אבטלה" בוא לעבוד עבודה מועדפת (בנין היא עבודה מועדפת ולכן הקמת הקו היא עבודה מועדפת). ככה גם נפתור את בעיית האבטלה, וגם נקים את הקו לאילת. ב. ניצול הנגב או "להפריח את השממה": אם תהיה כל בוקר רכבת מאילת או מדימונה או מכל ישוב אחר שיבנה בנגב... אנשים יוכלו לנצל את הרכבת להגיע לעבודה כלומר: נכון להיום: "אני ישראל ישראלי, עובד כרגע בת"א - כדי להגיע כל בוקר לעבודה אני גר בגוש דן, אני יוצר כל בוקר פקקים בגוש דן, בכך שאני בונה את הבית שלי בגוש דן, אני יוצר צפיפות עצומה בגוש דן, בעוד שבנגב יש אלפי דונמים "מתים". להבדיל, אני יכול לבנות את הבית שלי בנגב (דימונה וכו...) לקום כל בוקר - לעלות על הרכבת - תוך כשעה (רכבת מהירה) אני מגיע לעבודתי בגוש דן ובכך: 1. אני מנצל שטחי "מנהל" מתים. (בכך שאני בונה את הבית שלי על שטח "רחוק" מהמרכז) 2. אני מקטין לכמעט אפס את הפקקים בארץ (שימוש ברכבת + תפרוסת אוכלוסיה גדולה יותר). 3. אני מוריד את זהום האוויר (תח"צ). 4. אני מוציא לעיירות הפיתוח בנגב את השם הרע של "ערי מובטלים". אשמח לתגובות ועוד מחשבות בנושא..... עומרי.
יש לך בעיה להביע את רעיונותיך בכתב.
 

seffic

New member
מחשבות נכונות ביותר

הקו לאילת / מחשבות רכבת....
לאחר שיחה עם חן מלינג בדרך חזרה מבאר שבע ברכבת הבנתי שיש קוים חשובים יותר לפיתוח לפני הקו לאילת, עוד הבנתי שעלות הקו גבוהה, והשימוש בו לא יהיה גבוהה. חשבתי לעצמי, בוא נניח, שיבנו את הקו. א. עבודות הבנייה תצורנה מקומות עבודה חדשים - לדעתי, אם יקחו את המובטלים שבארץ ויגידו להם "אין יותר דמי אבטלה" בוא לעבוד עבודה מועדפת (בנין היא עבודה מועדפת ולכן הקמת הקו היא עבודה מועדפת). ככה גם נפתור את בעיית האבטלה, וגם נקים את הקו לאילת. ב. ניצול הנגב או "להפריח את השממה": אם תהיה כל בוקר רכבת מאילת או מדימונה או מכל ישוב אחר שיבנה בנגב... אנשים יוכלו לנצל את הרכבת להגיע לעבודה כלומר: נכון להיום: "אני ישראל ישראלי, עובד כרגע בת"א - כדי להגיע כל בוקר לעבודה אני גר בגוש דן, אני יוצר כל בוקר פקקים בגוש דן, בכך שאני בונה את הבית שלי בגוש דן, אני יוצר צפיפות עצומה בגוש דן, בעוד שבנגב יש אלפי דונמים "מתים". להבדיל, אני יכול לבנות את הבית שלי בנגב (דימונה וכו...) לקום כל בוקר - לעלות על הרכבת - תוך כשעה (רכבת מהירה) אני מגיע לעבודתי בגוש דן ובכך: 1. אני מנצל שטחי "מנהל" מתים. (בכך שאני בונה את הבית שלי על שטח "רחוק" מהמרכז) 2. אני מקטין לכמעט אפס את הפקקים בארץ (שימוש ברכבת + תפרוסת אוכלוסיה גדולה יותר). 3. אני מוריד את זהום האוויר (תח"צ). 4. אני מוציא לעיירות הפיתוח בנגב את השם הרע של "ערי מובטלים". אשמח לתגובות ועוד מחשבות בנושא..... עומרי.
מחשבות נכונות ביותר
אם המנדט הבריטי היה עוד איזה עשור בא"י, אין ספק שהקו לאילת כמו עוד קוים אחרים היה נסלל כבר. וברצינות, בכל תוכניות התכנון לעשורים הבאים, מופיעה רכבת מהירה מהנגב לגוש דן, ללא שום קשר לרכבת לאילת. נראה לי שבקרוב יחדשו ויפתחו את הקו לדימונה, לא?
 
אינני מבין בענייני המנדט הבריטי...

מחשבות נכונות ביותר
אם המנדט הבריטי היה עוד איזה עשור בא"י, אין ספק שהקו לאילת כמו עוד קוים אחרים היה נסלל כבר. וברצינות, בכל תוכניות התכנון לעשורים הבאים, מופיעה רכבת מהירה מהנגב לגוש דן, ללא שום קשר לרכבת לאילת. נראה לי שבקרוב יחדשו ויפתחו את הקו לדימונה, לא?
אינני מבין בענייני המנדט הבריטי...
אבל אשמח לקבל עוד תגובות...
 

dvir golan

New member
קו לאילת

מחשבות נכונות ביותר
אם המנדט הבריטי היה עוד איזה עשור בא"י, אין ספק שהקו לאילת כמו עוד קוים אחרים היה נסלל כבר. וברצינות, בכל תוכניות התכנון לעשורים הבאים, מופיעה רכבת מהירה מהנגב לגוש דן, ללא שום קשר לרכבת לאילת. נראה לי שבקרוב יחדשו ויפתחו את הקו לדימונה, לא?
קו לאילת
מסילת רכבת לאילת אינה כדאית מבחינת הובלת נוסעים והדבר הוכח באין ספור דוחות שנכתבו הנידון וניתן למצוא כמוהם בספריות אוניברסיטאיות ברחבי הארץ ובארכון הרכבת. לגבי הובלת משאות: לידיעתכם נמל אילת הוא נמל שעתידו נחרץ. הסיבה היחידה שיש תנועת סחורות כלשהי בנמל היא כדי להצדיק את העסקת עובדי הנמל, הקשורים עם רשות הנמלים בהסכמי שכר מיפלצתיים שבעטיין לא משתלם לפטר אף אחד מהעובדים הותיקים . על כן המדיניות המוצהרת של רשות הנמלים היא לא לקלוט עובדים חדשים, לצמצם בהדרגה את פעולות הנמל , כך שעם פרישתם לגימלאות של העובדים עם חוזי ההעסקה הבעייתים, ניתן יהיה לסגור סופית את הנמל, וכך גם לחסל סופית את האפשרות שתהיה כדאיות כלשהו סלול מסילה עד לעיר. לא נותר לנו אלא להתקנא בשכננו הירדנים להם יש שלוחה מסילתית לעקבה אם כי רק להובלת משאות ואין לה כלל קישור למסילה הראשית מען -דמשק.
 
הקו לעקבה

קו לאילת
מסילת רכבת לאילת אינה כדאית מבחינת הובלת נוסעים והדבר הוכח באין ספור דוחות שנכתבו הנידון וניתן למצוא כמוהם בספריות אוניברסיטאיות ברחבי הארץ ובארכון הרכבת. לגבי הובלת משאות: לידיעתכם נמל אילת הוא נמל שעתידו נחרץ. הסיבה היחידה שיש תנועת סחורות כלשהי בנמל היא כדי להצדיק את העסקת עובדי הנמל, הקשורים עם רשות הנמלים בהסכמי שכר מיפלצתיים שבעטיין לא משתלם לפטר אף אחד מהעובדים הותיקים . על כן המדיניות המוצהרת של רשות הנמלים היא לא לקלוט עובדים חדשים, לצמצם בהדרגה את פעולות הנמל , כך שעם פרישתם לגימלאות של העובדים עם חוזי ההעסקה הבעייתים, ניתן יהיה לסגור סופית את הנמל, וכך גם לחסל סופית את האפשרות שתהיה כדאיות כלשהו סלול מסילה עד לעיר. לא נותר לנו אלא להתקנא בשכננו הירדנים להם יש שלוחה מסילתית לעקבה אם כי רק להובלת משאות ואין לה כלל קישור למסילה הראשית מען -דמשק.
הקו לעקבה
אין זה מדויק שהקו לעקבה אינו מקושר לדמשק - בהחלט קיים היום רצף מסילתי מעקבה, דרך מען, עמאן ודרעא לדמשק, אולם הקטע שמדרום לעמאן משמש כמעט אך ורק להעברת ציוד נייד לצרכי תחזוקה וכיו"ב, והשלוחה לעקבה לא מנוצלת בשום צורה לתעבורת נוסעים (אני אפילו בספק אם היו שם אי פעם רכבות נוסעים מיוחדות, לכבוד אירועים וכיו"ב). הקו לאילת הוא אמנם חלום נהדר, אבל, כאמור, יש דברים יותר דחופים. עם זאת, אני נאלץ לחלוק על דעותיו של עומרי, שמאמין שהישראלי הממוצע יחליט בבוקר יום אחד לזנוח את כל ההרגלים הרעים שצבר כעם במשך מאה השנים האחרונות ולהפוך לסקנדינבי - רוצה לומר, הישראלים לא ישנו עורם מעצמם - יש לפתות אותם ויש להכריח אותם, תוך שמירה על הדמוקרטיה ועל זכויות הפרט, כמובן - לא מאמינים שזה אפשרי? תאמינו לי שרעיונות ומחשבות בנושא לא חסרים בעולם, ובלונדון אפילו התחילו ליישם חלק מהם. דרך אגב, דביר - הדו"חות שאני ראיתי על הקו לאילת בארכיון הרכבת היו דווקא חיוביים בהיסוס עד כדי מתלהבים לטובה, בהתאם לתקופה ולגוף שחיבר אותם. כמובן שהסכם השלום עם מצרים הרג את נמל אילת והפחית מאוד את הסיכוי להקמת קו אליו, כמו גם המסוע מסדוםשמנע את בניית קו הרכבת לשם.
 
נו אז אני לא מבין איפה הבעייה....

הקו לעקבה
אין זה מדויק שהקו לעקבה אינו מקושר לדמשק - בהחלט קיים היום רצף מסילתי מעקבה, דרך מען, עמאן ודרעא לדמשק, אולם הקטע שמדרום לעמאן משמש כמעט אך ורק להעברת ציוד נייד לצרכי תחזוקה וכיו"ב, והשלוחה לעקבה לא מנוצלת בשום צורה לתעבורת נוסעים (אני אפילו בספק אם היו שם אי פעם רכבות נוסעים מיוחדות, לכבוד אירועים וכיו"ב). הקו לאילת הוא אמנם חלום נהדר, אבל, כאמור, יש דברים יותר דחופים. עם זאת, אני נאלץ לחלוק על דעותיו של עומרי, שמאמין שהישראלי הממוצע יחליט בבוקר יום אחד לזנוח את כל ההרגלים הרעים שצבר כעם במשך מאה השנים האחרונות ולהפוך לסקנדינבי - רוצה לומר, הישראלים לא ישנו עורם מעצמם - יש לפתות אותם ויש להכריח אותם, תוך שמירה על הדמוקרטיה ועל זכויות הפרט, כמובן - לא מאמינים שזה אפשרי? תאמינו לי שרעיונות ומחשבות בנושא לא חסרים בעולם, ובלונדון אפילו התחילו ליישם חלק מהם. דרך אגב, דביר - הדו"חות שאני ראיתי על הקו לאילת בארכיון הרכבת היו דווקא חיוביים בהיסוס עד כדי מתלהבים לטובה, בהתאם לתקופה ולגוף שחיבר אותם. כמובן שהסכם השלום עם מצרים הרג את נמל אילת והפחית מאוד את הסיכוי להקמת קו אליו, כמו גם המסוע מסדוםשמנע את בניית קו הרכבת לשם.
נו אז אני לא מבין איפה הבעייה....
הרי מחיר הבתים בנגב ובדרום זול בהרבה יותר ממחיר הבתים באזור גוש דן ובמיוחד ת"א. כמו שאני מכיר את הישראלי, הוא מוכן לחסוך בהכל - במיוחד עקב המצב הכלכלי. אם אדם ימכור את הבית שלו בגוש דן, ויקנה באותו סכום כסף דירה בנגב - הוא יוכל לקנות בית פי 3 ואפילו פי 4 בגודלו - זה בעצם "הפתוי" שדרוש לישראלים כפי שכתב חן. אני לא רואה כל בעיה שאדם ימכור את ביתו, יעבור לגור בנגב - יעלה כל בוקר על הרכבת המהירה לת"א וילך לעבודה כרגיל.
 
באמת אין בעיה גדולה

נו אז אני לא מבין איפה הבעייה....
הרי מחיר הבתים בנגב ובדרום זול בהרבה יותר ממחיר הבתים באזור גוש דן ובמיוחד ת"א. כמו שאני מכיר את הישראלי, הוא מוכן לחסוך בהכל - במיוחד עקב המצב הכלכלי. אם אדם ימכור את הבית שלו בגוש דן, ויקנה באותו סכום כסף דירה בנגב - הוא יוכל לקנות בית פי 3 ואפילו פי 4 בגודלו - זה בעצם "הפתוי" שדרוש לישראלים כפי שכתב חן. אני לא רואה כל בעיה שאדם ימכור את ביתו, יעבור לגור בנגב - יעלה כל בוקר על הרכבת המהירה לת"א וילך לעבודה כרגיל.
באמת אין בעיה גדולה
יש הרבה דוגמאות (לאחרונה אף בארץ) שבהן אנשים נמשכים לאזורים חדשים עקב פיתוח השירות הרכבתי לאותם מקומות. דרושה מדיניות ממשלתית בעלת מעוף, כדי לאפשר השקעת המשאבים הדרושים לקידום כל הפרוייקטים העומדים על הפרק - אלה שבעדיפות גבוהה ביותר וגם אלה שבעדיפות פחות גבוהה...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה