האלמנטים האקוסטים(והאלסטים) האלה נקראיםתוספות לסיכום הסיור
אז כמובן, תודה רבה ל מר דרור סופרו על הסיור ובעיקר על התשובות על כל שאלותינו. במהלך הסיור יכולנו להתרשם שגם בקטעים קצרים יחסית ( כמו גשר הולץ - שער חולון), סטטוס העבודות אנו אחיד (בעוד שבחלק הצפוני מתבצע מילוי של שכבות אדמה אחרונות, בחלק הדרומי יותר של הקטע עדיין עוסקים ב סילוק את העפר ה"פסול" שמורכב משאריות אספלט ישנות ושאר תשתיות ישנות שהוצאו ממתחת לתוואי הרכבת, ובהרכבת "אלמנטים אקוסטים לעיטור הרצועה מבפנים" (אני מניח ש רמי יצרף תמונה בהמשך). לגבי עבודות ההשלמה בקצה הרמפה בחנת ההגנה- הצפי לתחילת העבודות הוא מרץ 2010 (כמו שרמי ציין, שכדי לאפשר את העבודות יש צורך להוציא משימוש את רציף מס' 4, מה שגורר בעקבותיו שינויים תפעוליים- הרציף משמש כרגע רכבות רבות בקו מכפ"ס שמסיימות את נסיעתן בתחנת ההגנה שכנראה שיאלצו להמשיך לתחנת ת"א דרום תפעולית. לגבי תחנת שער חולון- אז למרות שבניית התחנה אכן החלה מאוחר יחסית- היא לא תהווה כ גורם העיקרי ל עיכוב אפשרי בהשלמת הקו. נכון להיום הושלמו כ 70% מ יציקת רצפת התחנה (הכוונה היא למפלס התחתון ביותר), וממשיכים לעבוד שם בקצב מואץ, כדי להספיק להשלים את הרצפה לפני תחילת הגשמים, שעלולים להקשות מאוד על העבודות.. ל מי שתהה לגבי הכוח המניע של 3 קרונות הרבד- עפ"י דברי דרור סופרו, הוחכר מעיין קטר קטן (מהסוג שמשמש במפעלים /מחצבות) שכבר נמצא באחד המחסנים הארץ, וישמש לדחיפת/ משיכת קרונות הרבד. מבחינת נקודות שליטה ובקרה על הקו- יהיו 4 נקודות לאורך כל הקו (בתחנת ת"א דרום תפעולית יוקצה חדר נוסף עבור ציוד שליטה ובקרה לקו. בתחנת משה דיין נבנה חדר גם כן עבור ציוד השלטיה והבקרה. ביבנה מערב הוקם מבנה שליטה ובקרה שתמונתיו כבר הופיעו כאן בעבר. וגם התחנה התפעולית בצומת פלשת תותאם לשינויים הרבים שעתידים להתרחש בה(התחנה עתידה להכיל 5 מסילות! (אשתדל לצרף שרטוט סכמתי בהמשך). מבחינת שטחי חניה בתחנות- בתחנת רשל"צ מערב יקום מגרש חניה מזרחית לתחנה (בינה לבין מתחם חצי חינם). בתחנת קוממיות יש כוונה להכשיר מגרש חניה מזרחית לתחנה (מול תחנת הדלק שנמצאת על כביש בגישה למוזאון, בסמוך למגרש שמשמש את האוטובוסים של דן)ולחלופין ניתן יהיה להשתמש במגרש החניה של האיצטדיון העירוני של בת ים . בתחנת שער חולון יוכשר שטח חניה במשולש שבין רמפת הירידה מאיילון עם שדרות לוי אשכול.בשאר בתחנות לא מתוכן מגרש חניה בעתיד הקרוב. לגבי סוגיית השמות של התחנות- כרגע אין התקדמות בנושא. דרור ציין שקיימת מחלוקת נוספת לגבי שייוך תחנות קוממיות לאזורי כיבוי. כמו כן- גם שמה הסופי של תחנת וולפסון "לוטה בערפל" כיוון שהשטח עליו היא נמצאת הוא עקרונית בתחום השיפוט של תל אביב. זהו לבינתיים. במידה ואזכר במשהו ששכחתי- אוסיף בהמשך.
Masse-Feder-System, שזו טכניקת בנייה שנועדה בין היתר להפחתת רעשים ..משתמשים בה במסילות שעוברות במקומות מאוכלוסים ובמיוחד במנהרות.