סיור עם מנהל פרוייקט קו הרכבת לראשון

מצב
הנושא נעול.

amirv

New member
החיבור העתידי (מאוד) לתחנת ראשונים
הלא הוא המחלף הרכבתי בסמוך לתחנת משה דיין.
אולי לא כל כך עתידי
תחנת המכללות ותחנת רשל"צ מערב ישימות בלי סיבוכים הנדסיים. ולכן אולי יצאו אל הפועל גם בלי חיבור לראשונים. החיבור מהם לראשונים כל כך מורכב שלדעתי לא יחשבו אפילו לבצע אותו בעשור הקרוב
 

luckydude

Active member
אולי לא כל כך עתידי
תחנת המכללות ותחנת רשל"צ מערב ישימות בלי סיבוכים הנדסיים. ולכן אולי יצאו אל הפועל גם בלי חיבור לראשונים. החיבור מהם לראשונים כל כך מורכב שלדעתי לא יחשבו אפילו לבצע אותו בעשור הקרוב
נראה לי שהתכוונת לרשל"צ מרכז, לא רשל"צ מערב
 
נראה לי שהתכוונת לרשל"צ מרכז, לא רשל"צ מערב
אין תחנה כזו ראשון מרכז
ראשון מערב המקורית היתה ליד מחלף גן רווה ותחנת האוטובוסים המרכזית החדשה. לאחר שהקו הזה הוקפא/בוטל השם ראשון מערב עבר לתחנת משה דיין. לתחנות המבוטלות לא המציאו שמות חדשים כי לא היה טעם בכך.
 

amit1270

New member
אין תחנה כזו ראשון מרכז
ראשון מערב המקורית היתה ליד מחלף גן רווה ותחנת האוטובוסים המרכזית החדשה. לאחר שהקו הזה הוקפא/בוטל השם ראשון מערב עבר לתחנת משה דיין. לתחנות המבוטלות לא המציאו שמות חדשים כי לא היה טעם בכך.
הרבה יותר הגיוני לקרוא לתחנת משה דיין
"ראשון מערב".
 

luckydude

Active member
אין תחנה כזו ראשון מרכז
ראשון מערב המקורית היתה ליד מחלף גן רווה ותחנת האוטובוסים המרכזית החדשה. לאחר שהקו הזה הוקפא/בוטל השם ראשון מערב עבר לתחנת משה דיין. לתחנות המבוטלות לא המציאו שמות חדשים כי לא היה טעם בכך.
"יש" תחנה כזאת...
הרכבת קוראת לתחנה העתידית רשל"צ מרכז, הנה כאן...
 

פוטיק

New member
סיכום סיור עם מנהל פרוייקט קו הרכבת לראשון
דניאל ואני יצאנו היום לסיור עם דרור סופרו - מנהל הפרוייקט להקמת קו הרכבת לחולון/בת-ים/מערב ראשון/יבנה/אשקלון (שאקרא לו פשוט הקו). לפני שאתחיל בסיכום הקצרצר מהסיור אני רוצה להודות לדרור שהקדיש לנו מזמנו היקר וטרח להסביר לנו על השלבים השונים בהקמת הקו ולענות על כל שאלותינו בסבלנות. אין ספק שמבין הפרוייקטים שנמצאים ב"קנה" של ר"י הקו הזה הוא הפרוייקט שיוסיף לר"י ישראל הכי הרבה נוסעים. ר"י משקיעה בו כיום משאבים רבים והתוצאות בשטח ניכרות. הסיור התחיל בתחנת ההגנה והמשיך לאורך העבודות עד בואכה 431, מקום חנייתם של קרונות הרבד. דרור סיפק כל מידע שרק רצינו לדעת אודות הקו, החל מאופן הקמת התשתית עפר שכולל סילוק תשתיות קיימות בתוואי (לעיתים יש צורך לחפור מס' מטרים של תשתיות שהצטברו במשך עשרות שנים ולסלקם מאתר העבודות), דרך הקשיים הלוגיסטיים של עבודה בין שני קירות תוחמים שמס' הפתחים בהם הולך ומצטמצם עם התקדמות הפרוייקט וכלה בטכניקה לבניית העוגנים שמשמשים לייצוב הקירות שתוחמים את הרצועה של מסילות הרכבת. בתחילת הסיור כמובן שעלתה השאלה על הרמפה התלולה שנמצאת בסמוך לתחנת ההגנה. מסתבר שהשיפוע של הרמפה הוא 2.8% ולדברי דרור לא צפויה בעיה לרכבות הקיימות של ר"י לעלות את הרמפה, גם אם הטיפוס יהיה איטי יחסית. לגבי לבלום בירידה לעומת זאת... כאן מדובר בבעיה יותר רצינית. יותר מכך, מסתבר שהעליה לכיוון הרמפה צפויה להתחיל כבר במרכז הרציף המזרחי של תחנת ההגנה על מנת לתת לרכבת עוד כמה מטרים להתחיל את העלייה. עוד עלתה השאלה שחוזרת ונשאלת פה לגבי גובה הרציפים של התחנות (כתוצאה מפדיחת מדרגת הסימנסים). הובטח לנו שכל הרציפים בקו נבנו בגובה אחיד לפי התקן של רכבת ישראל. הסיבה שבגללה כיום לא כל הרציפים בגובה אחיד היא פשוט העוול ההיסטורי של תקופה שבה לא היה קיים התקן לגובה רציפים וחלקם נותר בגובה לא תיקני עד היום... לדברי דרור, החיבור של תחנת ההגנה לרצף של המסילות בכיוון דרום ייעשה ככל הנראה רק בשלב הסופי של העבודות מכיוון שחיבור של המסילות יגרור השבתה של המסילה הרביעית בתחנת ההגנה שמהווה כיום את צוואר הבקבוק לכל הקווים שמגיעים לת"א. העיכוב בחיבור התחנה לקו יגרום לקשיים לוגיסטיים בהקמת הקו כמו למשל היעדר האפשרות להכניס ציוד מכני הנדסי שמשמש את הרכבת להנחת מסילות ויישורן במקומות אחרים כמו מבטשה, מנוף מסילתי, קרונות חצץ קרונות משא ועוד. הפתרון שמסתמן הוא ככל הנראה הובלה של ציוד על משאיות לאתר העבודה והשארתו שם עד לתום העבודות וחיבור לרשת. הקשיים הלוגיסטיים הולכים וגדלים עם התקדמות הקו מכיוון שהרצועה שנשארת לתמרון של משאיות עם אדנים, משאיות עם חצץ וכדו' הולכת ונעשית צרה ומוגבלת וכתוצאה מכך הזמן הנדרש להנחת המסילות מתארך בהתאמה. לסיום, למרות כל מה שתואר למעלה תאריך היעד לפתיחת הקו (עם הפעלת לחץ לפתיחתו עד לתחנת יבנה) הוא עדיין אמצע 2011. החיבור לצומת פלשת צפוי להיות מוכן באמצע 2012. בתמונה המצורפת ניתן לראות את חניית קרונות הרבד בין שני מפלגים שנמצאים בשלבי הנחה שונים, ליד הגשר של 431 מעל לאיילון. דניאל, אתה מוזמן לתרום לשרשור מרשמייך מהסיור.
הפרוייקט הזה לא יפתור במאום את בעיות התחבורה
של המרכז. תחנות הרכבות נבנו כלאחר יד ללא מקומות חנייה ראויים ואפילו ללא מסלולים יעודיים לאוטובוסים שיורידו ויעלו נוסעים לתחנת הרכבת. בנוסף אם אני גר בחולון אך לא גר במרחק הליכה מתחנת הרכבת (כמו רוב תושבי חולון) וברצוני להגיע למרכז ת"א אני אעדיף לקחת אוטובוס בדיוק כמו שאני לוקח היום, במקום לקחת מוניות שירות (במידה ויופעלו) לתחנת הרכבת ומתחנת הרכבת להגיע ברכבת לת"א שם אצטרך כמובן לקחת עוד אוטובוס כדי להגיע למחוז חפצי. כמובן שהפרוייקט הזה נחוץ אך היה עדיף להתחיל מפרוייקטים שישנו את המגמה לגמרי כמו רכבת תחתית או רכבת קלה בת"א ולערי הלווין בת"א.
 

easylivin

New member
הפרוייקט הזה לא יפתור במאום את בעיות התחבורה
של המרכז. תחנות הרכבות נבנו כלאחר יד ללא מקומות חנייה ראויים ואפילו ללא מסלולים יעודיים לאוטובוסים שיורידו ויעלו נוסעים לתחנת הרכבת. בנוסף אם אני גר בחולון אך לא גר במרחק הליכה מתחנת הרכבת (כמו רוב תושבי חולון) וברצוני להגיע למרכז ת"א אני אעדיף לקחת אוטובוס בדיוק כמו שאני לוקח היום, במקום לקחת מוניות שירות (במידה ויופעלו) לתחנת הרכבת ומתחנת הרכבת להגיע ברכבת לת"א שם אצטרך כמובן לקחת עוד אוטובוס כדי להגיע למחוז חפצי. כמובן שהפרוייקט הזה נחוץ אך היה עדיף להתחיל מפרוייקטים שישנו את המגמה לגמרי כמו רכבת תחתית או רכבת קלה בת"א ולערי הלווין בת"א.
פרוייקט הרק"ל עדיין לא הגיע לשלב
שניתן להוציאו אל הפועל, ועדיין לא ברור מתי, איך ובאיזו מתכונת הוא יבוצע. המחלוקת הפיננסית והעקרונית, קשה יותר ממה שהרבה אנשים מתארים. לעומתו פרוייקט המסילה לראשל"צ החל לפני שנים רבות, ולכשייפתח - עבודות הרק"ל לא בטוח שיתחילו עד אז. שני הפרוייקטים נועדו לתת פתרונות שונים לגמרי לבעיות שונות לגמרי. הרכבת הזאת לא בהכרח תתחרה בשירות האוטובוסים המקומי, אבל היא כן תיתן פתרון מעולה לנוסעים ליעדים רחוקים יותר. הגיע הזמן להבין כבר (מזמן) שאמצעי תחבורה שונים נועדו למטרות שונות, הם אמורים להשתלב ביניהם ולא להתחרות ביניהם. והם אכן ישתלבו יפה מאוד, כאשר תוקם הרכבת הקלה (עוד חזון למועד). אבל אפילו קודם לכן התחנות תהיינה עמוסות בנוסעים. גם לתופעה "המפתיעה" הזאת הגיע הזמן כבר להתרגל.
 

פוטיק

New member
פרוייקט הרק"ל עדיין לא הגיע לשלב
שניתן להוציאו אל הפועל, ועדיין לא ברור מתי, איך ובאיזו מתכונת הוא יבוצע. המחלוקת הפיננסית והעקרונית, קשה יותר ממה שהרבה אנשים מתארים. לעומתו פרוייקט המסילה לראשל"צ החל לפני שנים רבות, ולכשייפתח - עבודות הרק"ל לא בטוח שיתחילו עד אז. שני הפרוייקטים נועדו לתת פתרונות שונים לגמרי לבעיות שונות לגמרי. הרכבת הזאת לא בהכרח תתחרה בשירות האוטובוסים המקומי, אבל היא כן תיתן פתרון מעולה לנוסעים ליעדים רחוקים יותר. הגיע הזמן להבין כבר (מזמן) שאמצעי תחבורה שונים נועדו למטרות שונות, הם אמורים להשתלב ביניהם ולא להתחרות ביניהם. והם אכן ישתלבו יפה מאוד, כאשר תוקם הרכבת הקלה (עוד חזון למועד). אבל אפילו קודם לכן התחנות תהיינה עמוסות בנוסעים. גם לתופעה "המפתיעה" הזאת הגיע הזמן כבר להתרגל.
ברור שהפרוייקטים נועדו להשתלב האחד בשני
ואני מסכים עם כך לחלוטין, השאלה היא מהי כמות של קהל היעד של הקו ?! כמה מבינינו אלה הגרים בחולון, בת ים, ראשל"צ, ויבנה נוסעים כל יום בתור יוממים לנתניה למשל, או לבנימינה, ואפילו לחיפה !? הרי ברור שהיוממים במעטפת של גוש דן נוסעים לעבוד בת"א ב 8:00 וחוזרים לביתם ב 17:00. זוהי הבעיה הדחופה ביותר ויש לטפל בה קודם, אני חושב שכשהפרוייקט יתחיל את דרכו יתברר לנו כי עבודות המטה וההערכות טרם ביצוע הפרוייקט שגויות ותחנות הרכב בתוואי לא מספקות את הסחורה.. אולי הפרוייקט יוריד את העומס על תחנות ת"א אבל חוץ מזה אני לא רואה את הפרוייקט תורם משמעותית.
 

down under

New member
פרוייקט הרק"ל עדיין לא הגיע לשלב
שניתן להוציאו אל הפועל, ועדיין לא ברור מתי, איך ובאיזו מתכונת הוא יבוצע. המחלוקת הפיננסית והעקרונית, קשה יותר ממה שהרבה אנשים מתארים. לעומתו פרוייקט המסילה לראשל"צ החל לפני שנים רבות, ולכשייפתח - עבודות הרק"ל לא בטוח שיתחילו עד אז. שני הפרוייקטים נועדו לתת פתרונות שונים לגמרי לבעיות שונות לגמרי. הרכבת הזאת לא בהכרח תתחרה בשירות האוטובוסים המקומי, אבל היא כן תיתן פתרון מעולה לנוסעים ליעדים רחוקים יותר. הגיע הזמן להבין כבר (מזמן) שאמצעי תחבורה שונים נועדו למטרות שונות, הם אמורים להשתלב ביניהם ולא להתחרות ביניהם. והם אכן ישתלבו יפה מאוד, כאשר תוקם הרכבת הקלה (עוד חזון למועד). אבל אפילו קודם לכן התחנות תהיינה עמוסות בנוסעים. גם לתופעה "המפתיעה" הזאת הגיע הזמן כבר להתרגל.
לדוגמא, אותה היית צריך להשיב לפוטיק
היא הבת ימים והחולונים הצריכים לאוניברסיטת ת"א. אנשים פה בפורום התלוננו שלוקח בקו 25 מעל שעה ורבע להגיע לאונ' ת"א. מי שגר במרחק של עד 20 דקות הליכה מהתחנה (ולפחות שליש מתושבי חולון ובת ים גרים במרחק של עד 20 דקות הליכה מאחת מ-4 תחנות חולון/בת ים [שער חולון, וולפסון, יוספטל, קוממיות]) יוכלו בנסיעה של 25 דקות (מקוממיות, משער חולון 8 או 9 דקות פחות) להגיע לתחנת האונ'. אז 20 דקות הליכה + 25 דקות נסיעה + 10 דקות הליכה מתחנת האונ' ועד לאונ', סה"כ 55 דקות במקום שעה ורבע. חסכון של 20 דקות. תהיה חנייה לאופניים, ובמרחק של עד 12 דקות נסיעה באופניים מהתחנות כבר מעל ל-75% מתושבי שתי הערים הענקיות הללו יהיה ברדיוס הזה. כמו כן אנשים שעובדים באזור התעשיה של הרצליה או אפילו במת"ם שבדרום חיפה, יוכלו בקלות יתרה להגיע למקום עבודתם. גם בעתיד הלא כל כך רחוק יהיה קל לנסוע מחולון, בת ים ומערב ראשון לירושלים. נסיעה של כ-15 עד 20 דקות ברכבת עד לתחנת ההגנה ומשם להחליף ל-A1 המהיר. סוף סוף גם יהיה חיבור מעולה בין ראשון (וגם בת ים וחולון) עם אשדוד ואשקלון. כיום שתי ערים ענקיות, במרחק של פחות מ-25 ק"מ זו מזו, ראשל"ץ ואשדוד, הן עם חיבור תח"צי על הפנים. גם סוף סוף יהיה חיבור נורמלי בין ראשון, חולון ובת ים לבאר שבע. הרי תוך שנה וחצי או שנתיים יהיו 3 או 4 רכבות בשעה לב"ש כאשר זמן הנסיעה יהיה סביב ה-50 דקות מת"א (לעומת כמעט שעה ו-20 דקות כיום).
 

easylivin

New member
לדוגמא, אותה היית צריך להשיב לפוטיק
היא הבת ימים והחולונים הצריכים לאוניברסיטת ת"א. אנשים פה בפורום התלוננו שלוקח בקו 25 מעל שעה ורבע להגיע לאונ' ת"א. מי שגר במרחק של עד 20 דקות הליכה מהתחנה (ולפחות שליש מתושבי חולון ובת ים גרים במרחק של עד 20 דקות הליכה מאחת מ-4 תחנות חולון/בת ים [שער חולון, וולפסון, יוספטל, קוממיות]) יוכלו בנסיעה של 25 דקות (מקוממיות, משער חולון 8 או 9 דקות פחות) להגיע לתחנת האונ'. אז 20 דקות הליכה + 25 דקות נסיעה + 10 דקות הליכה מתחנת האונ' ועד לאונ', סה"כ 55 דקות במקום שעה ורבע. חסכון של 20 דקות. תהיה חנייה לאופניים, ובמרחק של עד 12 דקות נסיעה באופניים מהתחנות כבר מעל ל-75% מתושבי שתי הערים הענקיות הללו יהיה ברדיוס הזה. כמו כן אנשים שעובדים באזור התעשיה של הרצליה או אפילו במת"ם שבדרום חיפה, יוכלו בקלות יתרה להגיע למקום עבודתם. גם בעתיד הלא כל כך רחוק יהיה קל לנסוע מחולון, בת ים ומערב ראשון לירושלים. נסיעה של כ-15 עד 20 דקות ברכבת עד לתחנת ההגנה ומשם להחליף ל-A1 המהיר. סוף סוף גם יהיה חיבור מעולה בין ראשון (וגם בת ים וחולון) עם אשדוד ואשקלון. כיום שתי ערים ענקיות, במרחק של פחות מ-25 ק"מ זו מזו, ראשל"ץ ואשדוד, הן עם חיבור תח"צי על הפנים. גם סוף סוף יהיה חיבור נורמלי בין ראשון, חולון ובת ים לבאר שבע. הרי תוך שנה וחצי או שנתיים יהיו 3 או 4 רכבות בשעה לב"ש כאשר זמן הנסיעה יהיה סביב ה-50 דקות מת"א (לעומת כמעט שעה ו-20 דקות כיום).
צודק...
פשוט כבר מאוחר ואני מתעצל לכתוב את התשובה הארוכה
הדברים האלה כבר נכתבו יותר מפעם בפורום. לאף אחד לא צריך להיות ספק שהקו הזה נחוץ לא פחות מהרק"ל, אבל גם לא יותר מהרק"ל: שני הפרוייקטים האלה נחוצים וחיוניים ביותר, ואין ולא יכול להיות קשר בין הלו"ז לביצוע של שניהם. במצבנו גם אי אפשר היה לתת עדיפות להקמת הרק"ל בכל מקרה, כי לפי איך שהדברים מתנהלים במדינתנו, יש לבצע פרוייקטים ברגע שזה מתאפשר, ולא לחכות למשיח שיבוא ויבנה לנו רכבת קלה. גם תושבי אשדוד ואשקלון רוצים להגיע לת"א וצפונה בפחות זמן, והם ממש לא אמורים לחכות להקמת הרכבת התחתית בת"א בשביל זה. בקיצור: טוב שהמסילה הזאת מוקמת בקצב מואץ. יהיה לה שימוש רב, וחוץ מזה טוב יהיה גם אם תוקם הרכבת הקלה במהרה בימינו, ויהיה אפילו מעולה אם בנוסף גם ייצא סוף-סוף לפועל רה-ארגון רציני של קווי האוטובוסים במרכז, תוך הקמת מת"צים איפה שאפשר. אבל גם ללא כל הדברים האלה, המסילה הזאת תצדיק את הקמתה.
 

mlrsx2

New member
צודק...
פשוט כבר מאוחר ואני מתעצל לכתוב את התשובה הארוכה
הדברים האלה כבר נכתבו יותר מפעם בפורום. לאף אחד לא צריך להיות ספק שהקו הזה נחוץ לא פחות מהרק"ל, אבל גם לא יותר מהרק"ל: שני הפרוייקטים האלה נחוצים וחיוניים ביותר, ואין ולא יכול להיות קשר בין הלו"ז לביצוע של שניהם. במצבנו גם אי אפשר היה לתת עדיפות להקמת הרק"ל בכל מקרה, כי לפי איך שהדברים מתנהלים במדינתנו, יש לבצע פרוייקטים ברגע שזה מתאפשר, ולא לחכות למשיח שיבוא ויבנה לנו רכבת קלה. גם תושבי אשדוד ואשקלון רוצים להגיע לת"א וצפונה בפחות זמן, והם ממש לא אמורים לחכות להקמת הרכבת התחתית בת"א בשביל זה. בקיצור: טוב שהמסילה הזאת מוקמת בקצב מואץ. יהיה לה שימוש רב, וחוץ מזה טוב יהיה גם אם תוקם הרכבת הקלה במהרה בימינו, ויהיה אפילו מעולה אם בנוסף גם ייצא סוף-סוף לפועל רה-ארגון רציני של קווי האוטובוסים במרכז, תוך הקמת מת"צים איפה שאפשר. אבל גם ללא כל הדברים האלה, המסילה הזאת תצדיק את הקמתה.
תגידו את זה לכל נהגי האוטובסים שיפוטרו מעבודה
הכל טוב ויפה אבל זה יבוא על חשבון מאות אם לא יותר נהגי אוטובוס שלא תיהיה להם פרנסה בגלל הרכבת, לכל דבר טוב יש גם דבר רע וזה יהיה מאוד רע.
 

down under

New member
תגידו את זה לכל נהגי האוטובסים שיפוטרו מעבודה
הכל טוב ויפה אבל זה יבוא על חשבון מאות אם לא יותר נהגי אוטובוס שלא תיהיה להם פרנסה בגלל הרכבת, לכל דבר טוב יש גם דבר רע וזה יהיה מאוד רע.
זה הנימוק הכי מצחיק ששמעתי מעודי
גם האוטובוסים בטלו את הכרכרות הרתומות לסוסים. אתה יודע כמה עגלונים ובעלי אורוות פוטרו? הדוא"ל והפקס מבטלים המון משלוחי דואר פיסי, אתה יודע כמה אנשי דואר מפוטרים בגלל זה? ודרך אגב, ממש לא מחוייב המציאות שיפטרו נהגי אוטובוס. להערכתי יהיו דוקא יותר קווי אוטובוס פנימיים בגוש דן. הרי יצטרכו קווים שיגיעו מהשכונות השונות של חולון לרכבת, קווים משכונות בת ים השונות לרכבת.
 
זה הנימוק הכי מצחיק ששמעתי מעודי
גם האוטובוסים בטלו את הכרכרות הרתומות לסוסים. אתה יודע כמה עגלונים ובעלי אורוות פוטרו? הדוא"ל והפקס מבטלים המון משלוחי דואר פיסי, אתה יודע כמה אנשי דואר מפוטרים בגלל זה? ודרך אגב, ממש לא מחוייב המציאות שיפטרו נהגי אוטובוס. להערכתי יהיו דוקא יותר קווי אוטובוס פנימיים בגוש דן. הרי יצטרכו קווים שיגיעו מהשכונות השונות של חולון לרכבת, קווים משכונות בת ים השונות לרכבת.
ככל שהתח"צ מתרחבת, כך יש עליה בכמות הנוסעים
אשר מצריכה הגדלה בכמות האוטובוסים שיזינו ויחברו בין המערכות השונות. אתה יותר מצודק!
 
ככל שהתח"צ מתרחבת, כך יש עליה בכמות הנוסעים
אשר מצריכה הגדלה בכמות האוטובוסים שיזינו ויחברו בין המערכות השונות. אתה יותר מצודק!
רכבת זה על חשבון אוטובוס!
המגיב למעלה צודק אלפי נהגי אוטובוס יפוטרו לא רק בתחבורה הציבורית הענף ימות אם כל מה שמתכננים בנוגע לרכבת ולרכבת קלה יתגשם.. כולכם מתלהבים כמו ילדים אבל שוכחים את הנהגים שיאבדו את כול עולמם בשביל המקורבים והמושחתים ברכת.
 

down under

New member
רכבת זה על חשבון אוטובוס!
המגיב למעלה צודק אלפי נהגי אוטובוס יפוטרו לא רק בתחבורה הציבורית הענף ימות אם כל מה שמתכננים בנוגע לרכבת ולרכבת קלה יתגשם.. כולכם מתלהבים כמו ילדים אבל שוכחים את הנהגים שיאבדו את כול עולמם בשביל המקורבים והמושחתים ברכת.
נא לשפר את רמת השאלות והטענות שלך
כרגע הן אפילו לא ילדותיות. הן הרבה מתחת לזה.
 
רכבת זה על חשבון אוטובוס!
המגיב למעלה צודק אלפי נהגי אוטובוס יפוטרו לא רק בתחבורה הציבורית הענף ימות אם כל מה שמתכננים בנוגע לרכבת ולרכבת קלה יתגשם.. כולכם מתלהבים כמו ילדים אבל שוכחים את הנהגים שיאבדו את כול עולמם בשביל המקורבים והמושחתים ברכת.

אני לא רוצה להעליב חס וחלילה, אך כנראה שהבנתך בתחבורה ציבורית אינה גבוהה במיוחד. רכבת איננה ומעולם לא הייתה על חשבון אוטובוס. רכבת היא כלי שמטרתו שונה לחלוטין מאוטובוס, רק בארץ האוטובוס ממלא את כל התפקידים בהיעדר תשתית מתאימה ורשת מסילות עלובה ביותר. תפקיד הרכבת היא להסיע כמות גדולה מאוד של אנשים בין ערים ובין פרברים גדולים (וגם בין מדינות שכנות). תפקיד רק"ל הוא לנוע על צירים ראשיים בערים ולהסיע כמות גדולה של אנשים על צירים אלו, המקשרים בין קצוות העיר ועיקר התנועה במרכז (כלומר בין שכונות מרוחקות על רחובן הראשי דרך מרכז העיר). תפקיד האוטובוס הוא להסיע כמות קטנה יותר של אנשים כהזנה למערכות הללו וכמערכת משלימה למקומות אליהן לא ניתן להגיע באמצעות רכבת ורק"ל: כפרים, פרברים קטנים ויושבים מרוחקים מערים גדולות או ממסילת רכבת קרובה. בתוך הערים האוטובוסים משלימים את שירות הרק"ל בין אם מתוך הפרברים אל העיר ובים אם בתוך השכונות ובין השכונות למרכז העיר. לעולם קווי האוטובוס העירוניים יהיו קצרים יותר מאלו של הרק"ל ולא ישתרכו מקצה אחד לקצה שני של המטרפולין, זאת ע"מ לאפשר שירות יעיל וללא איחור הנצבר במהלך נסיעה ארוכה בכבישי העיר. אם כן, האוטובוסים מזינים נוסעים למרכז העיר ולעורקים המרכזיים שבה, ע"מ שיוכלו להמשיך באמצעי התח"צ ההמוניים יותר (רכבת קלה, רכבת תחתית ורכבת כבדה). ככל שאמצעי התח"צ ההמוניים יהיו תדירים, מדוייקים ומפותחים יותר, כך הם יצטרכו הזנה גדולה ולכן אוטובוסים רבים יותר. כך שלסיכומו של דבר, הנהגים לא יפוטרו, הם פשוט יעברו לעבודה שמתאימה יותר לאוטובוסים (מי שעובד בקווים בינעירוניים), ומי שעובד בעיר יעבוד על קווים קצרים ותדירים יותר. הנסיון מלמד גם שיהיה צורך להוסיף עוד אוטובוסים ולכן דווקא יצטרכו עוד אוטובוסים ולא פחות. טענותיך נגד שחיתות רכבת ישראל אינן קשורות לעניין כלל וכלל וכדאי גם שתפנים את ההבדל בין הרכבת הכבדה לקלה, אותו פירטתי כאן.
 

raminec

New member
רכבת זה על חשבון אוטובוס!
המגיב למעלה צודק אלפי נהגי אוטובוס יפוטרו לא רק בתחבורה הציבורית הענף ימות אם כל מה שמתכננים בנוגע לרכבת ולרכבת קלה יתגשם.. כולכם מתלהבים כמו ילדים אבל שוכחים את הנהגים שיאבדו את כול עולמם בשביל המקורבים והמושחתים ברכת.
יש לך בעיה קשה של תפיסת הבעיה והפתרון
כל התקדמות טכנולוגית פוגעת בשכבה מסויימת של האוכלוסיה שעסקה בטכנולוגיה הישנה. לו היו מונעים התקדמות טכנולוגית בגלל מקומות העבודה שעלולים ללכת לאיבוד בגללה, לא הייתה "המהפכה התעשייתית" על כל המשתמע מכך. רכבות ורקלות ישפרו את איכות החיים של תושבי האיזור מעבר לכל ספק. משרות שתאבדנה, אם תאבדנה בכלל (ואני נוטה להסכים עם מסוף כרמלית בעניין) לא צריכות למנוע את ההתקדמות.
 

amit1270

New member
רכבת זה על חשבון אוטובוס!
המגיב למעלה צודק אלפי נהגי אוטובוס יפוטרו לא רק בתחבורה הציבורית הענף ימות אם כל מה שמתכננים בנוגע לרכבת ולרכבת קלה יתגשם.. כולכם מתלהבים כמו ילדים אבל שוכחים את הנהגים שיאבדו את כול עולמם בשביל המקורבים והמושחתים ברכת.
בלונדון היית?
יש שם רכבת תחתית ורכבות כבדות והכל, ועדיין יש שם הרבה מאוד אוטובוסים. הוכח מעל לכל ספק: פיתוח התחבורה הציבורית על כל צורותיה מגדיל את כל הענף, כולל האוטובוסים. גם בארץ.
 

down under

New member
ככל שהתח"צ מתרחבת, כך יש עליה בכמות הנוסעים
אשר מצריכה הגדלה בכמות האוטובוסים שיזינו ויחברו בין המערכות השונות. אתה יותר מצודק!
תודה על התמיכה
אבל גם אם הרכבת הכבדה והרכבת הקלה היו גורמות לפיטורי 80% מנהגי האוטובוס, אבל היו מצליחות לגרום למרבית הציבור לזנוח את הפרייבט (לפחות בנסיעות העיקריות, קרי לעבודה ובחזרה וללימודים ובחזרה ולצבא ובחזרה) הרי שגם אז זה היה מוצדק לפתח את הרכבות (הכבדות והקלות). לטיעון/תירוץ של פיטורי נהגי אוטובוס אין מקום ברמה העקרונית. קל וחומר או על אחת כמה וכמה כשהוא גם לא נכון עובדתית.
 
תודה על התמיכה
אבל גם אם הרכבת הכבדה והרכבת הקלה היו גורמות לפיטורי 80% מנהגי האוטובוס, אבל היו מצליחות לגרום למרבית הציבור לזנוח את הפרייבט (לפחות בנסיעות העיקריות, קרי לעבודה ובחזרה וללימודים ובחזרה ולצבא ובחזרה) הרי שגם אז זה היה מוצדק לפתח את הרכבות (הכבדות והקלות). לטיעון/תירוץ של פיטורי נהגי אוטובוס אין מקום ברמה העקרונית. קל וחומר או על אחת כמה וכמה כשהוא גם לא נכון עובדתית.
זאת הבעיה כי אנשים לא יעזבו את הפרייבט לעולם!
אותם האנשים שמשתמשים היום באוטובוס ישתמשו מחר ברכבת זה יהיה ההבדל היחיד! חוץ מיזה שלאלפי אנשים לא תיהיה פרנסה ורובם הם אנשים קשיי היום שמתפרנסים יחסית בכבוד שום שיפור לא יהיה צר לי להגיד לכם אבל כולכם ילדים בראש שמתלהבים מרכבת. במדינה קטנה כמו שלנו לא צריך רכבות בכל הארץ! תשאירו לאנשים הפשוטים את הפרנסה!!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה