סרט השבוע

נראה אותך אוהב

ותודה לאנה על ההמלצה. סך הכל סרט ממש מקסים. הזכיר לי בעיקר את אמלי בהתחלה שלו. עשוי נהדר, ויזואלית מרשים ויש בו לא מעט רגעים מלאים בקסם. דבר אחד שכן הפריע לי זה התסריט. בהתחלה הסרט זורם נהדר ומלא בהגיון, בשלב מסויים ההגיון קצת נעלם לי. לא הרגשתי שכל מה שקורה מוצדק עליתית. יש קצת הרגשה של מריחת עלילה. לא מספיק מוסבר לי למה הם לא ביחד לכל אורך הסרט. אין בזה הרבה הגיון. הוא אוהב אותה היא אוהבת אותו אבל הם לא ביחד מסיבות די מתומטמות סך הכל. אם היו מצדיקים את כל העניין הזה יותר זה היה באמת סרט נהדר, כרגע הוא סתם חמוד. אהבתי יותר את הקטעים שהם ילדים ואת הסוף לא ממש אהבתי. עד כמה שהוא עשוי יפה, אבל מהרגע של המכונית די התחלתי להתבאס. ולא הבנתי את הקטע בחתונה שהיא פתאום פתחה את הפה והתחילה לדבר על תסביך אדיפוס. אין ספק ש-Pushing Daisies הושפע מזה בין השאר. שוב סרט קסום ומאוד צבעוני, וכל העלילה של שני ילדים שגדלו ביחד וכו'. מומלץ למי שרוצה לראות שמאלץ צרפתי מסוגנן.
 

Thess1

New member
עכשיו, כשאת מבקשת

מצטער שלא כתבתי הרבה בשבועיים האחרונים, אני בטירונות וזה מחוץ לשליטתי. בגלל שאני בטירונות גם הרבה זמן לראות סרטים אין לי. השבוע אני מתכוון לכתוב על סימנים של כבוד שראיתי היום ועל וול-אי שראיתי לפני הגיוס. סימנים של כבוד- דיוויד קרוננברג הוא במאי שמאוד מאוד אהבתי. אני כותב "אהבתי" בהתייחסות לא בגלל שהפסקתי לאהוב את קרוננברג- אלא בגלל שקרוננברג שאהבתי לא קיים יותר. דיוויד האז לפט דה בילדינג. עדיין לא החלטתי אם אני אוהב את קרוננברג החדש, הסרטים שלו בהחלט לא רעים (בין אם אנחנו מדברים על ספיידר שיותר קרוב ברוחו לקרוננברג "ההוא" או היסטוריה של אלימות שהתחיל באופן רשמי את הגל החדש בסרטים שלו) אבל למרות שהוא חולק את אותו גוף, אותה מחשבה אותה אישה ואותו בית זה לא הקרוננברג שלמדתי לאהוב. יכול להיות שמה שהפריע לי בסרט הוא שהשם קרוננברג שולח אותי למקומות שלא קיימים ביצירה הזאת והייתי מצפה למצוא בסרט של קרוננברג, וזאת למרות שאין שום ספק שהסרט הוא גאוני למרות שהוא סובל מכמה בעיות... אבל לפחות בעיניי, הבעיה הכי גדולה שהייתה לסרט הזה הוא שהוא גרם לי להבין שאני צריך להספיד במאי שמאוד מאוד אהבתי ואני לא אראה שוב. על דברים של כבוד יש הרבה מאוד דברים חיוביים להגיד, הוא לא נותן דברים בזול- כדיי להבין את הסיפור הכולל הצופה צריך להשלים פרטים לפי איך שהוא תפס את הדמויות ואת מהלכי העלילה, ולכן הסיפור של הסרט לא יכול להיות זהה בין שני אנשים שראו אותו ואין שום טעם שאני אנסה להציג סינופסיס. בסופו של דבר, הסרט הוא התמונה על העטיפה של פאזל שהצופה צריך להבין לבד, וזה הישג עצום. עוד פרט שנעשה נהדר בסרט הוא הדמויות, שבבסיסן הן שבלוניות אבל למעשה הן לא. הרבדים הפסכילוגיים של הדמויות מעניינים מאוד וההתפתחויות, גם אם צפויות לפעמים, משמות כבסיס למשהו גדול יותר- מה שמשנה בסימנים של כבוד הוא לא ה"מה" אלא ה"איך". ראוי לציון גם המשחק הבאמת נהדר של ויגו מורטנסון, שמתאים לקרוננברג החדש כמו כפפה. הוא יוצר דמות מעניינת, אנושית וקוהרנטית למרות שאתה לא יודע מאיפה היא באה, ולמרות שאתה יודע לאן היא הולכת אתה יודע מעט מאוד על למה היא הולכת לשם. עוד משהו שנעשה נהדר בסרט הוא נקודת הסיום שלו- עוד אחד מהפרטים החשובים של השלמת הצופה היא איך הסרט נגמר, למעשה קיימות מספר אפשרויות ולכל צופה יהיה ברור מה באמת קרה- למרות שאין שום דבר "ברור" בזה, הסרט מביא מספר פרשנויות סופות לשוט האחרון והצופה בוחר בלי לדעת אפילו שהוא נדרש לעשות בחירה. נחזור לדמות של ויגו- לפי אלו שעוקבים אחרי הגישה של ביט, אובג'קטיב וסופר אובג'קטיב- אחד מהדברים היותר מעניינים בסרט הוא שאת הסופר אובג'קטיב נותנים לך, את הביט אתה רואה, אבל האובג'קטיב של הדמות לא ברור, ועל המתח הזה מעצבים את הסוף של הסרט. הסרט מסתיים לפני סוף הסיפור, וזה נהדר. זאת הייתה בחירה נכונה. עכשיו לחלק היותר ביקורתי- הקצב לא עבד לי. העריכה לא עשתה עבודה טובה מספיק לטעמי, המעברים היו הרבה יותר מדיי חדים, הזכירו לי מעברים של טלנובלות... ובכלל, בעיקר באיזורי ההתחלה, השהיית אי האמון שלי לא התקיימה, היה ברור לי שאני צופה בסרט ולא "חווה" אותו. הסרט היה יכול להצטמצם, בעיקר על חשבון הגיבורה שלמרות ששוחקה טוב לא הייתה מאוד מעניינת. בסופו של דבר, הסיבה היחידה שהביאו לנו את הסיפור מנוקדת מבטה היא כדיי לשמור על דיסטנס עם הדמות של מורטנסון, ולטעמי זאת לא סיבה מספיק טובה. הצילום היה בעייתי לעיתין, נתנו דגש לפרטים פחות חשובים על חשבון דברים שהיו יכולים לחזק את המשמעות והמסר של הסרט. אחרי זה, אני רוצה להגיע לנקודה החזקה ביותר של סימנים של כבוד- הת'מה שלו משתנה לפי איך שהצופה חווה את הסרט. כפי שהסברתי, כל צופה רואה את הסרט בצורה שונה, וזה נוגע גם לפרטים הקריטיים להבנת המשמעות. זה נובע בעיקר מכך שהסוף ניתן לפירושים שונים, ונקודת הסיום של הסרט משפיעה מאוד על הבנת המשמעות שלו. אני יכול להגיד לכם מה הייתה הת'מה מבחינתי אבל זה חסר משמעות- כל צופה יקבל מהסרט ת'מה אחרת, מיוחדת ואישית. לסיכום, אני חושב שזה סרט מיוחד וטוב מאוד, יש לו כמה בעיות בהתחברות ובחסך בקרבה לדמות הראשית ורגשותיה, אבל זה סרט מעניין מאוד. מעניין איך קרוננברג היה עושה אותו. וול-אי הסיבה שלא כתבתי על הסרט הזה הייתה שלא היה לי משהו חדש לכתוב. חשבתי שהסרט היה מקסים, במיוחד בחלק הראשון, ושלמרות שהחלק השני היה פחות טוב מערכת היחסים של וול-אי ואיב עניינה אותי מספיק בשביל להרגיש למרות שהסיפור בחלק הוא צפוי. מה שבאמת מדהים בסרט הזה הוא שהוא הצליח לקחת סיפור שבלוני ומסר חרוש מהתחת ולגרום להם להפוך לטריים, מעניינים ומהנים מאוד. אפילו הביקורתיות שלי לא הייתה יכולה לעמוד בפני הסרט שובה הלב הזה. רק חבל שהכניסו בני אדם לתמונה, לדעתי ההישג של לעשות סרט עם שימוש מינימאלי במילים היה מתחזק אם הדמויות היחידות שהיו מתקיימות בו הם וולי, איב והחרק. הערת ספויילר- לדעתי היה יותר טוב גם אם הם היו מגיעים לספינה והיא הייתה חורבה בלי בני אדם חיים. עזבו אותנו, אנחנו הורסים הכל. בקיצור סרט טוב, אהבתי.
 
באמת הרגשת שלא היה כלום בחלק השני?

חוץ מוואל-אי ואיב? לדעתי בחלק השני היו דברים מרתקים. מסכימה שהסרט היה יותר טוב אם היו משאירים אותו מינימליסטי כמו בהתחלה, אבל אני באמת חושבת שרב הבשר של הסרט נמצא בחלקו השני. ההתנהגות של האנשים שם, כל הדברים הקטנים האלו שרואים עליהם, והסוף עם הצעד הקטן גאוני ברמות. בדיוק היום ניהלנו שיחה משפחתית בצהריים על כמה הסרט הזה כבד וכמה הרבה דברים הוא מכיל בו. זה באמת אחד הסרטים הטובים שראיתי וככל שאני חושבת עליו יותר הוא נהיה יותר ויותר טוב.
 

Thess1

New member
בואי נגיד שעל כל יתרון שלו היה חיסרון

את כל הטענות שהעלו בחלק השני כבר ראיתי, ולא באתי עם חסך לביקורת על תרבות הצריכה מהחלק הראשון. הייתה תוספת קטנה, אבל בואי נגיד שהיא לא הייתה מספיק משמעותית כדיי להיות נדרשת, או כדיי להיות מנת צד לסיפור של וול אי ואיב. ולמרות שאני מסכים שהסרט כבד, הוא לא חדשני. המסרים שלו הם מסרים שכבר שמעתי הרבה פעמים, ולמרות שאני מאוד מעריך את הקולנועיות הנהדרת של הסרט (באמת שנעשתה הבנה מקיפה של המדיום והסרט השתמש בה יפה מאוד), הוא לא אחד הטובים שראיתי כי בסופו של דבר גם כשהוא עושה את הדברים שהוא עושה נורא יפה ומוצא דרך חדשה ומעניינת לספר אותם, הוא לא באמת מחדש כלום. הסיפור, כמו גם המסר, שבלוניים. עיקר הסרט הוא בכך שיש לו לב גדול מאוד, משהו שבאופן בלתי ניתן לעירעור יש לו, אבל הוא לא נכנס לרשימות שלי. (נראה לי שגם בטופ 5 של דיסני שלי הוא לא...)
 
לדעתי היא היתה מאוד נדרשת

ואפילו מרתקת. זה הכל מתחבר ביחד, כל מה שקורה שם וכל הביקורות שיש שם בסופו של דבר כולן מגיעות מאותו מקום וזה מה שהראו. שאנשים הזניחו את עצמם, את הסביבה שלהם ולא כתוצאה מזה אבל כן מאותו מקום הם גם הזניחו את העולם שלהם. הביקורת על תרבות הצריכה היא לדעתי משנית, זה מה שהכי פחות עניין אותי שם. הביקורת על ההתנהלות של האנשים, ההתנהגות שלהם אחד עם השני. כיצד הם חיים זה מה שהיה מרתק. הדמות של וואל-אי עצמו כמעט ונראית לי לא אמיתית, היא נמצאת שם רק כמשהו שמייצג משהו חסר או משהו שהיה קיים פעם אצל האנשים שאנחנו רואים בחלק השני. לראות מה הם איבדו, את צלם האנוש שלהם שנעלם. מה שרואים שם על צורת החיים של האנשים וכל זה בסרט אנימציה, כביכול לילדים מכזה אולפן מסחרי...אם זה לא חדשני אני לא יודעת מה כן.
 

Thess1

New member
לדעתי היא דווקא גרעה

לדעת שהגורם לתוצאה הוא התנהגות מוקצנת החליש את המסר שהחיים שאנחנו מנהלים עכשיו עלולים לגרום להרי האשפה שפותחים את הסרט. במצב הנוכחי אפשר להגיד "אה, אבל הם מגזימים, אנחנו לא באמת כאלה, אנחנו לא נגיע למצב הזה", את יכול להגיד שזה מה שהסרט מזהיר מפניו, אבל ברגע שהוא הופך את הגורם לבעיה ל"לא אנחנו" הוא מחליש את מה שאנחנו צריכים לעשות. בסופו של דבר, ההתנוונות של האנושות היא מאוד לא מעניינת וצפוייה. הדמות של וול אי דווקא הייתה לי יותר אמיתית מכל השאר, היא היחידה שמתחילה עם רגש כנה, ובסופו של דבר המניעים שלו הפכו למוקדי העניין שלי. לדעתי סרט שמגדיר את עצמו כ"סרט לילדים" כבר נכשל, כמעט כמו מי שמגדיר סרט כסרט לילדים רק בגלל שהוא בתלת מימד. וול-אי לא היה סרט לילדים, וול-אי היה סרט לאנשים. כבר ראיתי מסרים עמוקים ומורכבים בהרבה מועברים באנימציה, וכל אולפן הוא בסופו של דבר מסחרי. היו סרטים מסחריים ואנטי קפיטליסטים, אם אולפן חשב שמסרים אנטי קפיטליסטיים ימכרו כרטיסים (האבסורד של הוליווד). בסופו של דבר, וול אי לא ביצע פריצת דרך יותר גדולה מאשר להעביר את המלט מהבמה לפורמט שכולל חיות מדברות, שירים ואנימציה ולשמור על המורכבות של הסיפור והמסר.
 
עוד בערך שניים

ג'יימס בונד - קזינו רויאל כבר הרבה זמן אני רוצה לראות אותו עוד פעם, בסופו של דבר לא הצלחתי להחזיק מעמד עד הסוף כי הייתי טרודה בדברים אחרים. אבל אני חושבת שהוא סרט מרתק, טוב שנות אור מהסרטים הקודמים בסדרה. זה הג'יימס בונד היחידי שראיתי שאני זוכרת ומסוגלת להפריד אותו מהשאר. ראיתי את כל הסדרה לפני כמה שנים וכולה מעורבבת לי בראש, יש הרבה פעמים הרגשה עם הסרטים האלו שכולם אותו דבר וראית אחד ראית את כולם וזה הסרט היחידי, שזכור לי לפחות, שקצת נחרט לי בזיכרון. דניאל קרייג הוא נהדר, עד כמה שהיתה ביקורת כשלקחו אותו לתפקיד לדעתי כולם השתכנעו כשראו את הסרט. היו כמה מקומות שהוא היה קצת רציני מדי והיה יכול להיות קצת יותר משעשע אבל סך הכל הוא צולח את התפקיד בכבוד. האזכורים שיש לדמות של ג'יימס בונד, עם המרטיני וכו' עובדים טוב ולא מאולצים מדי או מוגזמים מדי. הקטע שתופסים אותו ומענים אותו הוא אחד הדברים המזעזעים שזכור לי שאי פעם ראיתי. צריך הרבה אומץ כדי להראות את ג'יימס בונד בכזאת צורה. זה קטע מרתק בטח יכתב עליו רבות בעבודות לאוניברסיטה. יש כמה מקומות בעלילה שהם קצת חסרי הגיון, אבל זה דברים שהתייחסתי אליהם כבר בעבר. הביקורת הרצינית היחידה שיש לי על הסרט זה שקטעי האקשן שלו ארוכים מדי. ובכלל שמתי לב שרב קטעי האקשן די שעממו אותי. אבל בזמן האחרון אין לי יותר מדי סבלנות בכל מקרה אז יכול להיות שזה אני ולא הסרט. יותר מעניין אותי לראות דמויות והתנהגות של דמויות מאשר לראות איזה מרדף. מולן רוז' ראיתי את זה פעם אחת לפני די הרבה שנים וכל מה שזכרתי זה שלא אהבתי את הסרט אבל לא זכרתי למה. אז עכשיו אני יודעת למה. סרט מאוד מוקצן בכמעט כל אספקט שלו, הבעיה היא שזה מגיע למקומות מעצבנים, ביחוד בהתחלה עם ההתנהגות של הדמויות ושל סאטין במיוחד, כל הגניחות הקטנות האלו שלה פשוט עיצבנו אותי. קשה לי עם חוסר אמינות בהתנהגות של דמויות, אני משערת שיש מקומות שזה עובד והיו סרטים מוגזמים שראיתי ואהבתי אבל לרב, כמו כאן, זה פשוט מעצבן. העיבודים די רעים וגם הביצועים, יואן מקגרגור וניקול קידמן לא בדיוק זמרים מקצועיים. זאת הבעיה שיש היום כשמנסים לעשות מחזות זמר ומרגישים צורך לקחת כוכבים בלי קשר מה האיכויות הקוליות שלהם. זה די מציק. וגם העיבודים של השירים לא משהו רב הזמן. רוקסאן הוא מעולה, זה הקטע היחידי שבאמת זכרתי מהסרט שהרשים אותי, זה אחד העיבודים הטובים ששמעתי לשיר שבמקור הוא די מעצבן. הקטע למשל עם the show must go on והמקהלה הוא די יפהפה אבל אז כל מיני אחרים מתחילים לשיר גם וזה פשוט הורס (ולא מהבחינה הטובה). הדיאלוגים, המשפטים שלקוחים משירים לא עובדים. the greatest thing בלה בלה בלה אולי עובד כחלק מתוך שיר אבל כשאומרים אותו כמשפט בפני עצמו הוא נשמע ילדותי. מסבירים המון דברים. היא לומדת לאהוב פעם ראשונה, הוא אוהב אותה וכו', הרבה מהמהלכים הרגשיים שלהם כל הזמן מוסברים לאורך הסרט. אבל כל הזמן. לא נותנים לדברים באמת להתפתח ולהפתח לנו ולהתגלות לנו. שנראה לבד איזה טיפוס היא היתה פעם ומה עובר עליה לא צריך כל הזמן להסביר לנו מה קורה. קיצר סרט די מעצבן, מהמחזות זמר הפחות האהובים עלי. כן יש בו נסיון לדברים מעניינים, כן יש מחשבה מסויימת מאחוריו אבל בסך הכל הוא פשוט לא עובד. אהה כן ויש יותר מדי קלוז אפים ולא יודעת כמה הם באמת נחוצים כל הזמן.
 

GK_FF

New member
ג'יימס בונד החדש נוראי!!!

סרט גרוע ברמות.
אבל ממש אהבתי מה שכתבת על מולאן רוז', פשוט כל מילה אמת וזה בדיוק מה שאני חושב על מולאן רוז' וכל הסרטים של לורמאן - לצערי הרב! כי מבחינה רעיונית הוא בדיוק הטעם שלי אבל הוא פשוט עושה את זה נורא (לעומת נגיד, ג'ו רייט?
(הם דומים מבחינה רעיונית.. קיטש מרצון וויזואליות מהפנטת))
 
ג'ו רייט זה מי שעשה את כפרה?

לא ראיתי עוד משהו שלו. את כפרה אהבתי אבל בחיים לא הייתי חושבת להשוות בין השניים. לפעמים ממש מוזר לי איך אתה מסתכל על סרטים, אני פשוט לא מצליחה להבין את זה. את חושב שג'יימס בונד החדש לפחות טוב יותר מהקודמים או שגם זה לא?
 

GK_FF

New member
תגובה

כן ג'ו רייט זה כפרה וגאווה ודיעה קדומה המצוין. לא ראיתי ג'יימס בונדים בעשור האחרון, אני בטוח שיש הרבה ברמה שלו אבל גם בטוח שאפשר למצוא איזה אחד או שניים טובים ממנו, כי זו באמת רמה שלא קשה להתעלות עליה!
 
ג'יימס בונד - קזינו רויאל

זה לא ממש סרט ג'יימס בונד.
סצנת המרדף בהתחלה - מסצנות המרדף הטובות שראיתי, ממש מעולה. ואז הכל השתבש.. מצד אחד אין את Q.. והוא לא מטריד מינית את הפקידה כנראה בתירוץ שזה הסרט "הראשון" שמגיע לפני כל השאר.. אבל זה לא מסתדר עם זה שהטכנולוגיה מתקדמת ב 50 שנה ויש פלאפונים כמעט בכל סצנה. ואז עברנו לחלק היותר משעמם.. במקום מרדף, משחק פוקר ועוד אחד משעמם.. זה נראה כאילו הניצחון או ההפסד של כל אחד היה תלוי במזל ובקלפים שהם קיבלו. אח"כ דברים התחילו להיות הזויים ומשעממים מדי, אז שיערתי שיש איזה טוויסט שלא איחר לבוא וגם שהבחורה תמצא את מותה בשלב כלשהו. היו דאחקות נחמדות וקריצות להתפתחות הדמות.. אבל ציפיתי ליותר.
 

lollapalooza

New member
הייתה לי שאלה כזו במבחן אצל אונגר

האם סרט ג'יימס בונד האחרון נחשב ל"סרט ג'יימס בונד" טיפוסי, התשובה הייתה "לא", חפרתי על זה כמה עמודים, ואני לא זוכרת כלום
, אבל בגדול הוא לא ממש קשור לשאר הסדרה.
 
למעלה