כתבות/ידיעות/הודעות בנושאי תחבורה

מצב
הנושא נעול.

darkshadow1

New member
מה הקשר בין הסרטון לב"ש?
האם מתוכננות 11 מסילות בשטח? ו-6 רציפים?
גם הפואנטה של גשר כזה לא ברורה,
כשאין אפשרות לרדת לכל הרציפים- במילים אחרות, עיצוב כזה ידרוש מעבר תת קרקעי בכל מקרה. נכון שזה נראה מדהים, אבל לדעתי אדריכלות צריכה ברוב המקרים להיות קודם כל פונקציונאלית.
 

poland1

New member
גם הפואנטה של גשר כזה לא ברורה,
כשאין אפשרות לרדת לכל הרציפים- במילים אחרות, עיצוב כזה ידרוש מעבר תת קרקעי בכל מקרה. נכון שזה נראה מדהים, אבל לדעתי אדריכלות צריכה ברוב המקרים להיות קודם כל פונקציונאלית.
ברורה ביותר
 

easylivin

New member
גם הפואנטה של גשר כזה לא ברורה,
כשאין אפשרות לרדת לכל הרציפים- במילים אחרות, עיצוב כזה ידרוש מעבר תת קרקעי בכל מקרה. נכון שזה נראה מדהים, אבל לדעתי אדריכלות צריכה ברוב המקרים להיות קודם כל פונקציונאלית.
אפשר היה להקים מעבר דומה לקיים בת"א מרכז
עם סבסבות בשני הקצוות, ירידות לרציפים ואפשרות לקחת "כרטיס מעבר" חינמי. לא ברור איך המעבר בבאר שבע יתפקד ומה יהיה הקשר שלו לתחנת הרכבת עצמה - ייתכן שהכוונה העיקרית היא לאפשר לעבור בין מרכז ההי-טק לשאר חלקי העיר (בדגש על האוניברסיטה ובית החולים). ייתכן שבנוסף באמת יהיה מעבר תת-קרקעי פנימי עבור הנוסעים בתחנה. במידה וכן, אפשר לשער שההיגיון בהקמת שני מעברים נפרדים הוא למשל הפרדה בין "זרמים" שונים של הולכי רגל, ומניעת "פקקים אנושיים" שעלולים לתקוע מעבר יחיד בשעות העומס ברכבת. כאמור, זוהי רק השערה בהתבסס על דברים שקיימים בחו"ל.
 

darkshadow1

New member
אפשר היה להקים מעבר דומה לקיים בת"א מרכז
עם סבסבות בשני הקצוות, ירידות לרציפים ואפשרות לקחת "כרטיס מעבר" חינמי. לא ברור איך המעבר בבאר שבע יתפקד ומה יהיה הקשר שלו לתחנת הרכבת עצמה - ייתכן שהכוונה העיקרית היא לאפשר לעבור בין מרכז ההי-טק לשאר חלקי העיר (בדגש על האוניברסיטה ובית החולים). ייתכן שבנוסף באמת יהיה מעבר תת-קרקעי פנימי עבור הנוסעים בתחנה. במידה וכן, אפשר לשער שההיגיון בהקמת שני מעברים נפרדים הוא למשל הפרדה בין "זרמים" שונים של הולכי רגל, ומניעת "פקקים אנושיים" שעלולים לתקוע מעבר יחיד בשעות העומס ברכבת. כאמור, זוהי רק השערה בהתבסס על דברים שקיימים בחו"ל.
במקרה של פקקים אנושיים,
זה תלוי במספר האנשים שצפויים לעבור בתחנה. במקרה של התחנה שאמורה לשרת את הפארק האולימפי בלונדון למשל, בונים חתיכת גשר כי צופים שם תנועה של כ-120,000 איש בשעה. אולי בתחנה בהיקף שרואים בסירטון זה יותר רלוונטי.
 

easylivin

New member
במקרה של פקקים אנושיים,
זה תלוי במספר האנשים שצפויים לעבור בתחנה. במקרה של התחנה שאמורה לשרת את הפארק האולימפי בלונדון למשל, בונים חתיכת גשר כי צופים שם תנועה של כ-120,000 איש בשעה. אולי בתחנה בהיקף שרואים בסירטון זה יותר רלוונטי.
בכל אופן, מספר הנוסעים בב"ש צפון צפוי לגדול
באופן משמעותי, בדגש עלשעות השיא שבהן יגיעו לאזור התעסוקה העתידי גם נוסעים שיירדו בתחנה (שמספר הקווים שעוברים בה יגדל גם כן), וגם תושבים מהשכונות הסובבות אותה. לא יודע להעריך סדרי גודל, אבל הפואנטה היא שבסך הכל אפשר להבין את ההגיון בהקמתו של מעבר נוסף שאינו קשור ישירות לתחנה.
 

cwen

New member
גם הפואנטה של גשר כזה לא ברורה,
כשאין אפשרות לרדת לכל הרציפים- במילים אחרות, עיצוב כזה ידרוש מעבר תת קרקעי בכל מקרה. נכון שזה נראה מדהים, אבל לדעתי אדריכלות צריכה ברוב המקרים להיות קודם כל פונקציונאלית.
צודק. זה יהיה פספוס אם לא תהיה ירידה
מהגשר לרציפים, אלא אם זה באמת רק נועד לאפשר לעבור בקלות מעל המסילות, ויהיו כניסות נפרדות למעבר תת קרקעי משני צידי המסילה. אבל אז, כמו שאמרת, למה לבנות פעמיים?
 

poland1

New member
צודק. זה יהיה פספוס אם לא תהיה ירידה
מהגשר לרציפים, אלא אם זה באמת רק נועד לאפשר לעבור בקלות מעל המסילות, ויהיו כניסות נפרדות למעבר תת קרקעי משני צידי המסילה. אבל אז, כמו שאמרת, למה לבנות פעמיים?
לנוסעי הרכבת יהיה מעבר תת קרקעי בין הרציפים!
הגשר הנ"ל במילא נבנה מחוץ למבנה תחנת הרכבת והוא גשר להולכי רגל שמשרת את כ-ו-ל-ם, לא רק את באי התחנה.. אחרת מה עשינו בזה? כל מי שיצא מהתחנה יעלה על הגשר הזה וזה יקשר אותו עם פארק ההייטק. הגשר הזה נועד לחבר את האוניברסיטה, בית החולים ובעצם האזור כולו עם הפארק בצורה קלה יותר.. אין שום צורך שגשר שנבנה מחוץ לתחנת הרכבת ולא קשור אליו יבנה עם ירידה לרציפים שבתוך תחנת הרכבת יהיו לנוסעי הרכבת מעברים תת קרקעיים לרציפים שלה בלי קשר לפארק ההייטק, הולכים להיות בשעות השיא המון אנשים שהולכים להגיע לפארק ההייטק ומן הראוי שיבנו גשר כזה כחלק ממערך ההגעה לפארק.
 

cwen

New member
לנוסעי הרכבת יהיה מעבר תת קרקעי בין הרציפים!
הגשר הנ"ל במילא נבנה מחוץ למבנה תחנת הרכבת והוא גשר להולכי רגל שמשרת את כ-ו-ל-ם, לא רק את באי התחנה.. אחרת מה עשינו בזה? כל מי שיצא מהתחנה יעלה על הגשר הזה וזה יקשר אותו עם פארק ההייטק. הגשר הזה נועד לחבר את האוניברסיטה, בית החולים ובעצם האזור כולו עם הפארק בצורה קלה יותר.. אין שום צורך שגשר שנבנה מחוץ לתחנת הרכבת ולא קשור אליו יבנה עם ירידה לרציפים שבתוך תחנת הרכבת יהיו לנוסעי הרכבת מעברים תת קרקעיים לרציפים שלה בלי קשר לפארק ההייטק, הולכים להיות בשעות השיא המון אנשים שהולכים להגיע לפארק ההייטק ומן הראוי שיבנו גשר כזה כחלק ממערך ההגעה לפארק.
אני רק מקווה שיהיה מעבר משני הצדדים
שלא יהיה מצב שבו אדם חוצה את הגשר הארוך, רק כדי להכנס לתחנה ולחזור חצי מהמרחק במעבר התת קרקעי.
 

poland1

New member
אני רק מקווה שיהיה מעבר משני הצדדים
שלא יהיה מצב שבו אדם חוצה את הגשר הארוך, רק כדי להכנס לתחנה ולחזור חצי מהמרחק במעבר התת קרקעי.
יכול להיות... צריך לברר יותר לעומק את פרטי
התוכנית..
 

q a z 7

New member
6 רציפים אולי לא,
אבל מספר מסילות גדול, בדומה ללוד, מתוכנן שם במסגרת מרכז תחזוקה.
אתה צודק כמובן
אבל אם אין שום קשר בין ההדמיה למה שיהיה במציאות אז בשביל מה לעשות את ההדמיה? זה סתם שופוני. עדיף שיפזרו קצת חול, שיציירו בדואים ותושבים זועמים מאשר לעשות הדמייה כאילו מדובר על הגראנד סנטרל.
 

amit1270

New member
אתה צודק כמובן
אבל אם אין שום קשר בין ההדמיה למה שיהיה במציאות אז בשביל מה לעשות את ההדמיה? זה סתם שופוני. עדיף שיפזרו קצת חול, שיציירו בדואים ותושבים זועמים מאשר לעשות הדמייה כאילו מדובר על הגראנד סנטרל.
שכחת שהעיקר בהדמיה זה הגשר
ולא מה שמתחתיו.
 

poland1

New member
אתה צודק כמובן
אבל אם אין שום קשר בין ההדמיה למה שיהיה במציאות אז בשביל מה לעשות את ההדמיה? זה סתם שופוני. עדיף שיפזרו קצת חול, שיציירו בדואים ותושבים זועמים מאשר לעשות הדמייה כאילו מדובר על הגראנד סנטרל.
תגיד לי מה זה הזלזול הזה? אני מציע לך להירגע!
 

poland1

New member
הזלזול הזה נובע מכך שההדמיה תלושה מהמציאות
אתה מזלזל בעיר עם מעל 200,000 תושבים שנעשים
בה דברים מדהימים ונהדרים והיחס המזלזל הזה לא מקובל עלי ובטח שלא יהיה מקובל על אף תושב בעיר הזו! פשוט שערורייתי איך שתיארת את העיר
 

q a z 7

New member
אתה מזלזל בעיר עם מעל 200,000 תושבים שנעשים
בה דברים מדהימים ונהדרים והיחס המזלזל הזה לא מקובל עלי ובטח שלא יהיה מקובל על אף תושב בעיר הזו! פשוט שערורייתי איך שתיארת את העיר
מה אתה קופץ? גם אני באר שבעי
בוא נעשה את זה שוב, האם אזור הרכבת יראה אי פעם כמו בהדמיה?
 

poland1

New member
מה אתה קופץ? גם אני באר שבעי
בוא נעשה את זה שוב, האם אזור הרכבת יראה אי פעם כמו בהדמיה?
לא רחוק מזה, יתבצע שם פיתוח רציני בכל האזור..
בזמן הקרוב מתחילים גם לפתח פארק גדול ומיוחד כחלק מפרוייקט חזות העיר שישתרע מתחנת הרכבת עד לאזור התעשייה.. מבנה בריכת המים הנטוש שיש שם יהפוך למוקד ויזואלי מעוצב, ובין השאר יכלול קיר טיפוס אתגרי. אומרים לך שהולכים להיות בעתיד עוד רציפים ומרכז תפעול ומצידי הצפוני פארק הייטק. מה אתה לא מבין? אם אתה באר שבעי וכך אמרת על העיר אני מתבייש בך, מוטב היה לא להיתקל בבאר שבעים כמוך שמזלזלים בהכל.
 

tanj

New member
לא רחוק מזה, יתבצע שם פיתוח רציני בכל האזור..
בזמן הקרוב מתחילים גם לפתח פארק גדול ומיוחד כחלק מפרוייקט חזות העיר שישתרע מתחנת הרכבת עד לאזור התעשייה.. מבנה בריכת המים הנטוש שיש שם יהפוך למוקד ויזואלי מעוצב, ובין השאר יכלול קיר טיפוס אתגרי. אומרים לך שהולכים להיות בעתיד עוד רציפים ומרכז תפעול ומצידי הצפוני פארק הייטק. מה אתה לא מבין? אם אתה באר שבעי וכך אמרת על העיר אני מתבייש בך, מוטב היה לא להיתקל בבאר שבעים כמוך שמזלזלים בהכל.
ולמרות הכל
אני לא רואה סיבה לשישה רציפים בתחנת הרכבת ב"ש צפון. ריבוי מסילות עקב מתחם התפעול והמובכים ההולך וניבנה בהחלט,אבל לא רואה יותר מרציף אי ורציף צד לשירות הנוסעים. אילו רכבות ישרתו שישה רציפים? יש קו רכבת מבאר שבע לתל אביב, עוד קו לאשקלון רק פעם בשעה ורכבת לדימונה כל שעתיים. בטח לא מצדיק שישה רציפים. לגבי התגשמות מה שיש בהדמיה, ימים יגידו
 

poland1

New member
ולמרות הכל
אני לא רואה סיבה לשישה רציפים בתחנת הרכבת ב"ש צפון. ריבוי מסילות עקב מתחם התפעול והמובכים ההולך וניבנה בהחלט,אבל לא רואה יותר מרציף אי ורציף צד לשירות הנוסעים. אילו רכבות ישרתו שישה רציפים? יש קו רכבת מבאר שבע לתל אביב, עוד קו לאשקלון רק פעם בשעה ורכבת לדימונה כל שעתיים. בטח לא מצדיק שישה רציפים. לגבי התגשמות מה שיש בהדמיה, ימים יגידו
יש תכנון לרשת את כל הארץ במסילות רכבת לכל
מקום ואולי התכנון שיהיו קרוב לשישה רציפים בעתיד הרחוק יותר כחלק מהפיתוח.. אבל שוב... לא צריך להתעמק בדברים שההדמיה לא אמורה לשים עליהם דגש... בהדמיה רואים את הגשר המרהיב שהולכים להקים ואליו צריכים לשים לב
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה