מוסך הכרמלית - שנות ה-60:

מצב
הנושא נעול.
מוסך הכרמלית - שנות ה-60:
תמונת בכורה ברשת של מוסך הכרמלית הישנה - בפעולת החלפת גלגלים. המשך הסט בקומונה. מקור: מגה-ארכיון אביתר.
 

skooozy

New member
מוסך הכרמלית - שנות ה-60:
תמונת בכורה ברשת של מוסך הכרמלית הישנה - בפעולת החלפת גלגלים. המשך הסט בקומונה. מקור: מגה-ארכיון אביתר.
וואו!!!!! כל-
הכבוד!!!!!!!!!!! אני כל כך שמח שהעלת את התמונה הזו!!! בזמן האחרון אני נורא מתעניין ומאמין בכרמלית בפרט וברעיון ה FUNICULAR בכלל, הכרמלית הישנה היא הזיכרון הראשון שלי כילד! אני זוכר כילד, מסתכל ברווח שבין הכרמלית לרציף וראיתי גלגלי צמיגים ואף אחד לא האמין לי... וסוף סוף מישהו מעלה תמונות של הגלגלים שלה שהיו כגלגלי המטרו הצרפתית-עם צמיגים.... יש עוד???? ד"ר,עשית לי את היום!!!!
 
וואו!!!!! כל-
הכבוד!!!!!!!!!!! אני כל כך שמח שהעלת את התמונה הזו!!! בזמן האחרון אני נורא מתעניין ומאמין בכרמלית בפרט וברעיון ה FUNICULAR בכלל, הכרמלית הישנה היא הזיכרון הראשון שלי כילד! אני זוכר כילד, מסתכל ברווח שבין הכרמלית לרציף וראיתי גלגלי צמיגים ואף אחד לא האמין לי... וסוף סוף מישהו מעלה תמונות של הגלגלים שלה שהיו כגלגלי המטרו הצרפתית-עם צמיגים.... יש עוד???? ד"ר,עשית לי את היום!!!!
תמונות נוספות מהמוסך בהמשך השבוע.
 

skooozy

New member
מוסך הכרמלית - שנות ה-60:
תמונת בכורה ברשת של מוסך הכרמלית הישנה - בפעולת החלפת גלגלים. המשך הסט בקומונה. מקור: מגה-ארכיון אביתר.
ד``ר,ברשותך-
עוד שאלה. איך בעצם ביצעו מפגש של הרכבות במנהרה באמצע התוואי, כמו שמבוצע היום, עם גלגלי הצמיגים האלו, הרי צריך בעצם ``לדרוס`` את הכבל כדי לעבור למסילה צדדית,לא? קצת קשה לי לדמיין את זה במוחי. . .
 
ד``ר,ברשותך-
עוד שאלה. איך בעצם ביצעו מפגש של הרכבות במנהרה באמצע התוואי, כמו שמבוצע היום, עם גלגלי הצמיגים האלו, הרי צריך בעצם ``לדרוס`` את הכבל כדי לעבור למסילה צדדית,לא? קצת קשה לי לדמיין את זה במוחי. . .
לא. היו מסלולים קבועים מונחים והכבל
עבר בתוכם מתחת לשלדת הקרון כך שלא היתה שום בעיה. לצערי, אין לי כל כך זמן אף פעם אז אני סורק מדי פעם תמונה או שתיים. יום טוב.
 

skooozy

New member
לא. היו מסלולים קבועים מונחים והכבל
עבר בתוכם מתחת לשלדת הקרון כך שלא היתה שום בעיה. לצערי, אין לי כל כך זמן אף פעם אז אני סורק מדי פעם תמונה או שתיים. יום טוב.
סליחה שאני-
מטריד ד``ר, אבל מהיכן הרכבת מקבלת את אספקת החשמל למיזוג וכו? הרי סוללות בטח לא מספיקות בקיץ ואין לה אספקת חשמל מכבל עילי לא?
 
מוסך הכרמלית - שנות ה-60:
תמונת בכורה ברשת של מוסך הכרמלית הישנה - בפעולת החלפת גלגלים. המשך הסט בקומונה. מקור: מגה-ארכיון אביתר.
2 כבלים מקבילים מתחת לקרונות
שלום. כנוסע ותיק בכרמלית ראיתי את המוסך הזה בתחנת "ככר פריז" בעיר התחתית. לעניין מפגש הקרונות באמצע הדרך: הקרונות היו מחוברים בכבל עבה לאורכם עד גלגל התנופה שמשך ודחף אותם לאורך המסלול. לאורך כל הקו ניתן לראות 2 כבלים עבים סמוכים זה לזה שמתקדמים אחד בכוון מעלה ואחד בכיוון מטה. בזמן נסיעת הקרונות, באמצע המנהרה, פונה כל אחד מהכבלים מעט הצידה וגורם לקרונות לנסוע במקביל עד שהם חולפים זה לצד זה (מראה מעניין כשלעצמו) וממשיכים דרכם לתחנה הקרובה. מקום ההפרדה דומה למסוט (= מכוון רכבות על הפסים) של רכבת ישראל. זוג פסים ימינה וזוג פסים שמאלה, ש"נפגשים" אחר מרחק מה ומתאחדים מחדש.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה