סיפור שווה דיון - הדרווישים

../images/Emo20.gifסיפור שווה דיון - הדרווישים../images/Emo20.gif

אהלן אנשימים
את הסיפור הבא קיבלתי במייל ואני מגישה לכולנו ב
אשמח לקרוא מה דעתכם
" שעה ארוכה חיכתי ליד הסלעים, אבל אף אחד לא בא, כשהחלטתי לחזור אל הבית ולברר מה קרה, כבר היה די חשוך, בחלומות דלקו אורות ושמעתי את רעש הכלים במטבח. דפקתי על הדלת ונכנסתי פנימה. הוא לא נתן הסבר מדוע הוא לא בא, ואני לא שאלתי. בתנועת יד הורה לי לשבת, והניח לפני קערה של זיתים שחורים, מעט גבינה לבנה וכוס יין. " תאכל" הוא אמר, "הארוחה תהיה מוכנה עוד מעט". התבוננתי בו בעת שחתך ירוקות ליד הכיריים, שם לב לריכוז העצום שבו ביצע כל תנועה. הוא מעולם לא דיבר בעת שהכין אוכל, משום שאמר שזו פעולה קדושה עד כדי כך שמן ההכרח לבצע כל דבר במודעות וביראת כבוד. " הכר תודה לכל המעניק לך חיים". היה אומר " והפוך את עצמך למזון טוב לאלוהים". אכלתי קצת זיתים, הם היו ממש יוצאים מהכלל, שונים מכל הזיתים שטעמתי בחיי, ותהיתי היכן להשיגם, כשסיים את הכנת האוכל, שאלתי אותו על הזיתים, " האה" הוא אמר, " כדי לקבל זיתים כאלה דרוש תהליך מיוחד מאוד".
הוא התיישב לידי, ואני מזגתי קצת יין, " בוא נרים כוס יין לכבוד הזיתים". הוא אמר, " כי הזיתים האלה עברו המון כדי להפוך לטעימים כל כך". לאחר מכן פרץ בצחוק, צחוק עמוק, מן הבטן שזיעזע את השולחן, " אכלת הרבה פעמים זיתים כאלה, מדוע לא שמת לב אליהם אז? אבל אילו היית שם לב, אולי לא היה עליך להרחיק ולנוסע כדי לגלות את סודם". " כדי להכין זיתים כאלה, הדבר הראשון שעליך לעשות הוא לקנות זיתים מהאיכות הטובה ביותר שתוכל למצוא, אחר כך שטוף אותם בקפידה כמה וכמה פעמים עד שכל המילה ישטף. אתה מבין?
הנהנתי בראשי, רושם את הדברים בראשי כדי שאוכל להכין זיתים באותו אופן " לאחר מכן קח צנצנת בקפידה, היא חייבת להיות נקייה לחלוטין, תניח בתוכה את הזיתים הרחוצים בקפידה , ומלא אותה במים רותחים, הזיתים יתפחו. השאר אותם במים מספיק זמן כדי שיתפתחו, אבל לא יותר מידי זמן, אחרת קליפתם תתבקע, לאחר מכן רוקן את המים מהצנצנת והוסף כמה פלחי לימון ומעט נענע טריה. לבסוף אתה ממלא את הצנצנת בזמן זית מכבישה ראשונה, הכי טהור שתוכל למצוא, שהוא התמצית של הזיתים, סגור היטב את מכסה הצנצנת והשאר אותה ארבעים יום וארבעים לילה, אז הם מושלמים, אבל מה אומר לך, הם די טובים גם לאחר שבה ימים". הוא שוב פרץ בצחוק רועם , בעודו מתבונן בי בניסוני לשמור בזכרוני את התהליך, " קדימה" אמר, " ערוך את השולחן ובוא לאכול זיתים".
שוחנו עד השעות הקטנות של הלילה. המסטאר שלי לא תמיד היה מוכן לדון באירועי היום. ולכל שאלותי היה משיב " זה ענין אחר" או " עוד לא הגיע הזמן המתאים לדון בדברים אלה". הוא סיפר לי סיפורים נפלאים על הדרוושים ועל טורקים " אתה עשוי לפגוש כמה מהם" אמר לי , אבל אינך צריך ללכת לחפשם אם כוונתך ברורה, מישהו יבוא אליך, אבל הישאר ער, אחרת תחמיץ את הרגע". לפני שפרשתי ממנו לשנת הלילה הוא אמר שעלי להתפלל, ניסתי להסביר לו שאינני מבין מהי תפילה, שאין ביכולתי להבין את תכליתה, " התפלל איפה שתזכה בהבנה" אמר בחוסר סבלנות " בדרך שלנו דרושה עבודת האל, הצרה איתך שאינך מאמין באלוהים, אתה רק חושב שאתה מאמין, לו ידעת מה שאני יודע, היית מתפלל, אבל התפילה שעליה אני מדבר היא מעבר לצורה, ואיפה האהבה והכרת התודה שלך? כמה פעמים ביום אתה זוכר לומר- תודה רבה? אתה תלוי לגמרי באלוהים, ולו מגיעות כל התודות. עד שתוכל באמת להכיר תודה, תמיד תהיה מרוחק מאלוהים, שכחת את ענין התפילה כי שכחת את תלותך באל, ולכן הפכה תפילתך לסתם חזרה נבונה על מילים, אין זו תפילה. התפילה שעליה אני מדבר, היא תפילה של הלב, המצב בו כל החיים הופכים לתפילה, אתה צריך לקום בבוקר ולהלל אותו, ועליך ללכת לישון מתוך הכרת תודה על כל שהוענק לך".
רגע ארוך שקע בשתיקה, " צופי דגול אמר פעם " עשה את אלוהים למציות והוא יהפוך אותך לאמת". התחל עכשיו, הערב, להבין את משמעות הדבר, האינך רוצה לפגוש את אלוהים פנים מול פנים?". אחרי מספר ימים התישבנו ליד שולחן האוכל כשקערת הזיתים עומדת על השולחן במלוא הפאר וההדר. המסטר שאל " נו, מה למדת עכשיו?" הסברתי למסטר את תחושתי, לבסוף הפסיק את דברי כדי לשאול " האם באמת נהנת מהזיתים?" שוב הופתעתי מדבריו, " דווקא כן" אמרתי מבולבל, " אמרתי לך לפני מספר ימים עד כמה הם טובים לדעתי, וביקשתי שתגלה לי איך מכינים אותם כדי שאוכל להכין זיתים בעצמי".
המשך כבר מגיע
 
../images/Emo27.gifהמשך../images/Emo37.gif

" אבל לא נהנת מהם באמת, אם לא הבנת אותם, הבנת אותם?" למה הוא יכול להתכוון כשאמר " להבין אותם"?, חיפשתי נושאות אחר תשובה, בעוד הוא יושב ומתבונן בי באדישות ולוגם קפה. לבסוף כשהוא נראה מרוגז אמר " הרי אינך טיפש גמור עד כדי כך שתחשוב שדיברתי רק על הזיתים, נכון? אתה באמת מתאר לעצמך, לאחר כל הזמן הזה, אחרי כל הדברים שאמרתי לך, שאבזבז את זמני רק על הכנת זיתים? לפעמים אני מתיאש ממך, הקשב, למען השם, אתה נמצא כאן כדי ללמוד, על כן נקה את אוזניך והישאר ער, כל סיפור שאני עשוי לספר, ניתן להבינו ברמות רבות ושונות, אילו היית ברמה של שמיעה כיצד מכינים זיתים טובים, הרי זה דבר אחד, אבל עליך להיות מסוגל ללכת מעבר לכך, ואני על כל פנים, לא הייתי מספר את הסיפור, אלא אם כן ידעתי שאתה יכול להבינו, עכשיו הקשב בקפידה". " המלח המשמר את הזיתים בשקיהם הוא ההתניה של חייך, יש לשטוף אותו לפני שאפשר יהיה לבצע עבודה אמיתית כלשהי, כדי להשיג את התוצאות הטובות ביותר. עליך לבחור את הזיתים הטובים ביותר, מן האיכות המעולה ביותר, ניתן לראות את הזיתים כהיבטים המרובים של עצמך, אז אפשר לומר שכל זית הוא אדם אחד, שמבחינה פוטנציאלית יש בו תועלת לעבודה, אומרים כי רבים נקראים אך מעטים נבחרים, הצנצנת שמן ההכרח לנקותה בקפידה מכל הבחינות, היא הגוף שלך או המרחב הנתפס על ידך או על ידי הקבוצה, מים מקבלים את צבע הכלי המכיל אותם, ואנו רוצים שמים אלו יהיו צלולים כמימי פלג הרים, לכן רחצה והטהרות חשובה כל כך. הזיתים עדינים מאוד, לאחר שנוקו מן החומר המשמר, לכן שמים אותם בצנצנת בזהירות, כמעשה חסד מלא אהבה וכמובן מתוך מודעות , לאחר מכן באים המים הרותחים. זוהי הטבילה הראשונה, הטבילה במים, זו טבילה מוחלטת שמבחינה אחד, בעולם היחסי היא כואבת מאוד, עליך להבין שדרך זו חייבת סבל מודע, זכור כי שיח ורדים יכול להצמיח ורד מושלם רק כתוצאה מגיזום נאות. הגיזום עלול להכאיב זמנית לשיח, אך לו היה הצמח מסוגל להבין את הצורך בגיזום היה מתמלא בשמחה בכל פעם שהגנן מתקרב עם הסכין, אם אנחנו נכנסים למשעול הזה, עלינו להכיר בצורך לסבל. משאירים את המים בצנצנת לא יותר מהזמן הנדרש לזיתים להתנפח. אסור שהקליפה תתבקע משום שאם זית אחד נפגם, כל האחרים יתקלקלו, על הטבח לדעת כמה זמן צריכים המים להישאר בצנצנת ובאיזו מידת חום.
כעת מוסיף הטבח לימון ונענע, שילוב טעמים מעולים, עליך לנסות זאת עם צלי טלה. טעים להפליא, זהו שילוב מושלם של חומיות ובסיביות, חיובי ושלילי, יין ויאנג, יחד עם התוספת האחרונה של שמן הזית, מגיעים הזיתין לאיזון. חלק אחרון זה של המבצע הוא הטבילה השניה, זו היא טבילת הרוח, מהות הזיתים עצמם היא אלכימיה, אתה מבין, וזוהי חידה גדולה, עליך להוסיף דבר מה לכור ההיתוך, אל הקלחת. משהו שהינו תמצית מהותי של הדבר שאתה מבשל. לאחר מכן סגור היטב את מכסה הצנצנת ותשאירה כך במשך ארבעים יום וארבעים לילה, משך הזמן הכרחי כדי שיתרחשו היבטים מסוימים של התהליך היצירתי. לאחר פרק הזמן הזה אמורים כל המרכיבים להתמזג יפה יפה ולהיות באיזון, הלימון והנענע התמזגו עם שמן הזית וטעמי הזיתים עם השמן, המעורבב עם כל המרכיבים האחרים, הפכו לאחר, המחזור הושלם והכל מוחזר למקורו". לאחר מכן חייך אלי, כאילו אישר את תדהמתי, " רואה אתה, צריך להביט אל מעבר למראה הדברים, אכן יש בעולם אי אלה טבחים אמיתיים ולו היה ביכולתך לאכול את המזון שהכינו, היית מקבל את כל הנדרש לצמיחת האדם שטרם ניעור, לאדם הרואה מבעד לעיני יקום, שומע דרך אוזני הרוח והנוגע באמצעות ידי אלוהים". לרגע נשתחררה שתיקה, גלי הים נשברו על הסלעים ויכולתי לשמוע כלב נובח בכיכר, בדממה הזו היתה שלווה וערגה, רציתי יותר מאי פעם בעבר שכל הדברים שבתוכך הכלי המבודד יתמזגו, ושאצליח להגיע למשהו טהור, להגיע אל ידע, רציתי להיות מסוגל לשוב לחיי היום יום כשיש בידי לומר דבר מה על העולם הממשי. משהו שיעזור לאנשים".
אין לי מושג מי כתב או מאין לקוח ולכן, עם הכותב ה
.
 

seeyou

New member
באופן כללי אני אוהב פיתגמים וגם

דיברי חוכמה. אבל צערי לא הכול ברור לי איך להשליך את הימרות היפות לחיינו. לדוגמה " "זכור כי שיח ורדים יכול להצמיח ורד מושלם רק כתוצאה מגיזום נאות. הגיזום עלול להכאיב זמנית לשיח, אך לו היה הצמח מסוגל להבין את הצורך בגיזום היה מתמלא בשמחה בכל פעם שהגנן מתקרב עם הסכין" באמת חשוב "להצמיח ורד מושלם " במחיר של קטיעה(גיזום)? איזה טועלת יש לורד מושלמת ביחס לורד רגילה? השוני הוא רק במחיר,מאחר והקונה ורד לאישה מתכוון למסר שרוצה להעביר-והאישה מפרשת את הורד לא ע"פ השלמות של הפרח... אם אחרים מבינים את המשפט או את הכוונה של המשורר בבקשה....
 
הצורך בגיזום../images/Emo141.gif

היי יוסי
אני חושבת שהכוונה בסיפור הוורד היא לאו דווקא לגזום אותו ולהעמיד אותו למכירה, אלא יותר לטיפול בשיח הוורדים. כאשר אנו מבקשים לגדל שיח וורדים מן הסתם אנו אמורים לגזום לא פעם עלים פגומים, ועוד כל מיני כאלה על מנת לאפשר לצמח לגדול "בצורה בריאה". (אין לי מילים אחרות, נו
)
ואם אני עורכת אנלוגיה לחיים שלנו, גם אנחנו משילים מעצמנו כל מיני דברים שכבר לא רלוונטיים על מנת שנוכל להמשיך לצמוח בהרגשה טובה ככל שניתן. אני יכולה לחשוב על אמונות שאינן עובדות עוד עבורנו שאנו אמורים "לגזום", ואולי גם על תספורות השיער כשאנו רוצים אותו בעל מראה בריא (במישור הפיזי), אולי גם על פרידות מאנשים שפגשנו בחיינו ואינם תורמים לנו עוד.. מישהו יכול לחשוב על דברים נוספים?
 

seeyou

New member
הצורך בגיזום-על מנת לאפשר לצמח

לגדול...באמת זה הסבר טוב ונכון גם בחיינו. לפעמים חייבים לקטוע אבר על מנת לאפשר המשך החיים. מצד שני,אני לא בדעה שצריך להשתמש באותה שיטה סתם0-כמו מיקל ז'קסון שהפך למפלצת מרוב ניתוחים. בקשר ל תספורות השיער
אבי סיפר שאחרי הצב,התחיל לנשור לו שערות... המליצו לו לגלח את הראש על מנת שהשורשים יתחזקו.... הוא נשאר עם קרחת
 
../images/Emo6.gif ועכשיו,, אבא'לה!../images/Emo6.gif

מייקל גקסון... אבא'לה..... כל דבר שנעשה בהגזמה מבחינתי לא ראוי, כאילו - עבר את גבול הטעם הטוב.... צוחקת
 
למעלה