מיונים למש"קיות נפגעים-הסבר

מור86

New member
../images/Emo20.gifמיונים למש"קיות נפגעים-הסבר../images/Emo20.gif

המיונים לתפקיד נערכים בצריפין,בבה"ד 11.ליום המיונים,מתמיינים גם לתפקיד מש"קית ת"ש ורכזת שיקום(שבמיונים שלי לא הייתה אפשרות להתמיין). מגיעים בשעה שכתובה לאולם גדול,יש די הרבה בנות(רובן רוצות לת"ש,מעטות מהן לנפגעים),ועד שכולן מגיעות,ממלאים שאלון קצר על מי את,אישיות,תכונות חיוביות ושליליות,משפחה ולימודים. מה שכתבתן בשאלון הזה,שואלים אותך על זה גם בראיון האישי. לאחר שכולם מגיעים,מתחילים להסביר על כל תפקיד.באות מדריכות מת"ש ומנפגעים ומסבירים בכלליות על התפקיד ויש זמן לשאלות.אחרי ההסברים מדרגים לאן רוצים להתמיין ביום הזה-ת"ש או נפגעים. המיונים לנפגעים: נכנסים לאחת הכיתות בבה"ד,והבוחנים שאיתנו מסבירים שוב על התפקיד,ואם עוד שאלות אז זה הזמן. לאחר מכן מחלקים שאלון ארוך מאוד,של 130 שאלות או יותר.שאלות אמריקאיות שלרוב חוזרות על עצמן.השאלות מתייחסות אל האופי שלך וכו'. לאחר מכן יש הפסקה,וכשחוזרים עושים מבחן זיכרון קצר. כאן מסתיים יום המיונים הראשון.ויום למחרת חוזרים שוב. יום המיונים השני:ביום הזה מגיעות גם בנות שהיו יום לפני זה והתמיינו גם לנפגעים.בנוסף לשני החיילים שבחנו אותנו,מגיעים עוד 3-4 אנשי צבא. מתחלקים ל2 קבוצות(לרוב יש מעט בנות לתפקיד,אז בגלל זה 2 קבוצות). סבב הכרות ומה אנו יודעות על התפקיד,ואחרי זה מפזרים על הרצפה כל מיני דפים עם תפקידים שונים שקיימים בצבא או תפקידים מוזרים שבכלל לא קיימים, לדוגמא-מדריכת גמלים(
),מורה חיילת,ועוד ועוד... נותנים כמה דקות לרשום בנקודות הסברים ושכנועים על התפקיד וכל אחת בתורה עומדת ומפרסמת את התפקיד ולמה שווה להגיע אליו.כאן צריך להדגיש הרבה ביטחון עצמי,גם אם אין הרבה על מה לדבר,לא להשפיל מבט,ולדבר לאט וברור. לאחר מכן יש תרגיל שבו נותנים לנו דף עם מצבים שבהם מש"קית נפגעים מתמודדת ביום יום,ולדרג מה לדעת כל אחת דחוף יותר ואיך לחלק את היום. אחרי שכל אחת מדרגת,יש דיון על זה בקבוצה וצריך להגיע להסכמה קבוצתית. כאן צריך להביע דעה,אבל גם להקשיב ולא להתפרץ.(שימו לב שהחיילים גם יושבים בצד ורואים אתכןואיך אתן מתפקדות). אחרי זה מתחלקים בקבוצה לזוגות,ונותנים לנו סיטואציה מסוימת ובו כל אחת צריכה לשכנע את השנייה לעשות משהו בעניין,לדוגמא-יו"ר מועצת תלמידים בשיחה עם המנהלת והיא צריכה לשכנע את המנהלת לבטל בחינה חשובה לכל השכבה והמנהלת מנסה להסביר לה ההפך,או אמא ובת,כשהבת רוצה לצאת למועדון והאמא מנסה להסביר למה היא לא רוצה. אחרי כל התרגילים האלו יוצאים החוצה וקוראים לכל אחת בתורה להיכנס לראיון אישי.המראיינים הם ממש אחלה אנשים,ואין מה להילחץ מהם. הם מנסים להכיר אותך כמה שיותר,מדברים על תחביבים,פעיליות,איך תיפקדת במשחקי תפקידים ובכלל בכל יום המיונים ועוד. התפקיד הוא אחד התפקידים הטובים ביותר שיש לצבא להציע,ובאמת ממליצה לכל אחת להגיע לזה
שיהיה בהצלחה
 
למעלה