כאן ועכשיו
עולות בי שתי משמעויות: 1. לחוות ולהיות ברגע עם כל מה שעולה בי, בלי לצזנר ולסרס רגשות של כאב,עצבות, שמחה.... 2. להיות ברגע הזה בלבד, חופשיה, ומבלי היקשרות לסיפורים על עבר ועתיד. הכאן ועכשיו במובנים הללו הוא אחד מהמוטיבים המרכזיים שאני מוצאת ב"עבודה" ובגישות טיפוליות שונות. ועבורי, האחד-להיות ברגע עם כל מה שעולה (וזה יכול להיות גם סבל) מוביל ללהיות ברגע חופשיה ומשוחררת. מספר 1 הוא תוצר לואי של מספר 2. זו התשובה הקצרה, והנה התשובה הארוכה יותר.
~ עבורי להיות בכאן ועכשיו זה להיות ברגע עם כל מה שהוא מביא איתו - בלי לצנזר, לעצור, לסרס, לסנן. זה להיות עם הרגש, התחושה בגוף, הזרימה של התנועה, המילים שעולות, המחשבות - לשמוח, להיות עצובה, להרגיש את הכעס...כל מה שעולה. זה לחוות את השמחה במלואה, ולחוות את העצב והכאב במלואו. עבורי, להיות ברגע, זה לא אומר בהכרח לא להיות בסבל. כי לעיתים, מה שאני מרגישה ברגע זה - את הכאב. להיות ברגע זה לחוות את הכאב הזה בלי לצנזר, בלי לחשוב שאני צריכה להרגיש אחרת. להיות ברגע זה גם לכבד את זה שאני לא מצליחה תמיד להיות ברגע. כי זה הרגע עצמו. ופה אני מוצאת את החופש בכאן ועכשיו -הרגע בדיוק כמו שהוא, בדיוק כמו שאני. המקום בו אין צריך. זה לכבד את המקומות בהם עולה בי ה"צריך". ומתוך הקבלה של הרגע כמות שהוא, ואותי ברגע, אני מרגישה תנועה שיוצרת חופש. זה לקבל באהבה גם את המקומות של האהבה וגם את המקומות של החוסר אהבה שבתוכי. זה פשוט להיות מה שאני, עם כל מה שעולה כאן ועכשיו בלי צנזורה. וכשאני מפסיקה להלחם בדברים, אני משתחררת מהם, ומגיע החופש. כשאני מאפשרת לעצמי להיות, מגיע החופש. ועדיין הרגע עצמו יכול להכיל כאב. להיות בכאן ועכשיו זה לא אומר עבורי להיות תמיד בתחושה עילאית של חופש אלא להיות חופשיה לחוות את
כל מה שעולה בתוכי. ומתוך האיפשור הזה, מגיע החופש, שמחזיר אותי לכאן ועכשיו עם הרבה פחות "רעשים" וסיפורים. בחוויה שלי, להיות בכאן ועכשיו במובן של להיות חופשיה ובלי סיפורים - זה
התוצר לוואי של להיות בכאן ועכשיו במובן של כבוד ומקום לכל הסיפורים והמקומות הכואבים. תודה על השאלה. אני אשמח לקרוא את התשובות שעלו בך לבינתיים...