פחד... פחדים...

../images/Emo2.gifפחד... פחדים...../images/Emo2.gif

עוד אני חושבת על הנושאים המדוברים כעת כאן בבית ("על טבעי", חופש, בחירה, חירות...) נדמה לי שאת כל אלה שוללים מאיתנו פחדים ואמונות שהושרשו בנו במהלך החיים. יותר מזה, אני חופרת בעצמי ושואלת מה לעזעזל יקרה אם נרשה לעצמנו לבחור את חיינו באמת? מה יקרה אם נוותר על הפחדים שלנו, וממה בעצם אנחנו כל כך פוחדים? אז הנה לדיון אחר: מהו הפחד הגדול ביותר שלכם? (זוכרים את הנאום של נלסון מנדלה?
) בברכת דיון פורה לכולנו
 
../images/Emo47.gifנלסון מנדלה - נאום ההכתרה../images/Emo47.gif

"הפחד העמוק ביותר שלנו הוא לא שמא אנחנו חלשים מדי. הפחד העמוק ביותר שלנו הוא שאנחנו בעלי עוצמה שמעל לכל שיעור. זה האור שבנו – לא האפלה שבתוכנו – שמפחיד יותר מכל.
אנחנו שואלים את עצמנו – איזו זכות יש לי להיות מבריק, יפהפה, מוכשר ואהוב? למען האמת – איזו זכות יש לך לא להיות? אין שום דבר נאור בלהצטמק כדי שאחרים לא ירגישו חסרי-ביטחון. ככל שניתן לברק שלנו להאיר אנחנו מעניקים, בלי מודע, רשות לאחרים לעשות כמונו. ככל שנשתחרר מהפחדים שלנו, נוכחותנו תשחרר אחרים מפחד."
"כשאנחנו בוחרים לשחק את המשחק בקטן אנחנו לא משרתים את העולם. אין שום דבר נאור או מואר בצמצום האישיות שלנו רק כדי שאחרים ירגישו נוח בחברתנו. נולדנו כדי לממש את הקסם האלוהי הגלום בנו. הוא לא גלום רק בחלק מאיתנו, כל אחד מאתנו נושא את הקסם הזה בתוכו.
כאשר אנחנו מרשים לאור הפנימי שלנו לזרוח, באופן בלתי מודע, אנחנו מאפשרים לאחרים לעשות אותו דבר. כשאנחנו משתחררים מהפחדים שלנו, הנוכחות שלנו משחררת אחרים."
 

רותי 11

New member
את יודעת גילי משייכים את הקטע הזה

לנלסון מנדלה, אבל הוא רק צוטט את זה מאיזה ספר ומי שכתב את זה זאת בכלל סופרת שמשום מה ברח לי השם שלה עכשיו. וכן אני חושבת שזה קטע חזק מאוד.
 
למדתי משהו חדש../images/Emo45.gif

ויחד עם זה ולמרות שאני אוהבת להביא דברים בשם אומרם, אני חושבת עדיין שלא חשוב מי אומר, כמו שחשוב מה אומרים
 

פרויז1

New member
פחד - מטרתו המובנית :

כל בעל חיים, ובכלל זה האדם, חש פחד. כל אחד מאתנו חווה בעבר רגע כזה או אחר של פחד. תפקידו של הפחד הוא להתריע על סכנת. יתר בעלי החיים רואים טורף, הפחד מתעורר בהם חזק ובורחים, יוצרים מרחק בטוח מהטורף. אצל האדם כמו אצל יתר בעלי החיים, הפחד הוא אינסטינקט קיומי. הפחד הוא רגש חזק. הוא מתריע על סכנה וגורם להתעוררות ולתגובה הגנתית. בריחה מאויב טבעי, היא תגובה הגנתית.מכאן שהפחד הוא משהו רוחני [במושגי הפורום הזה(נכון
)] ומטרתו מובנית בתגובה שהפחד מייצר.בריחה מסכנה. מכאן התפתחו כל מיני הפרעות. וכל מיני מניפולטורים ניצלו את הפחד כנתיב שליטה על רוח האדם ודרך רוחו על האדם. לדעתי, יכולת שלנו להתמודד לא עם האתראה האמיתית לסכנה, אלא עם הגורמים המניפולטיביים, היא רוחניות - שימוש באותם אמצעים שצייננו בדיון שלי עם אריק ושבני הצטרף ושביקשתי שתגיבו שם...
 
אין שום קשר בין פחד להישרדות..

פחד משתק ומקהה את החושים, אנו לא רואים את האמת אלא את יצירי הדימיון שלנו.. פחד לא מייצר בריחה מסכנה.. כיוון שהוא לא מאפשר לנו לדעת מהי הסכנה האמיתית פחד הוא ההפך של אהבה.. תוכל לזהות כל פעולה כמגיעה מתוך אהבה או מתוך פחד.. אילו המניעים העיקריים..הפחד תפקידו לאפשר לנו לחוות אהבה.. שכן אי אפשר לחוות דבר ללא מסגרת של מה שהוא לא.. אי אפשר לחוות אור.. ללא החושך אי אפשר לחוות חום.. ללא קור אי אפשר לחוות למעלה.. ללא למטה ואי אפשר לחוות אהבה.. ללא פחד אור ואהבה אריאל
 

פרויז1

New member
ההופכי של אהבה - היא שנאה.

וההופכי של פחד - הוא ביטחון. לאחר מה שהצעתי לעיל, לא מצאתי קשר הופכי בין פחד ואהבה.
 
זה האוטומט..

מרבית האנשים חושבים כך.. רק כי יש בכך רווח רב.. ועדין שמסתכלים על החויה.. פחד ואהבה הן אותה אנרגיה עם כיוון הפוך.. שנאה..שנאה היא אחד מהביטויים של פחד.. אתה יכול לרשום הרבה זוגות של "הופכיים" כאלה.. ועדין.. ניתן לזהות את המניע הראשוני..המחשבה הראשונית של האדם.. וזה או אהבה או פחד.. אור ואהבה אריאל
 
מה יקרה אם נוותר על פחדנו

שלושת העמים הנצרות היהדות והאיסלאם ימצאו דרך להשיג שלום ולא רק לנבות אותו יתאימו את החשיבה שלהם והגאוניות שלהם למצב החדש של השלום בימקום למצב ההזויי והמטורף שאנחנו כשלושה עמים חיים בו
 
האם אנחנו באמת פוחדים?

לפחד יש תגובה גופנית. כשאחד אומר שהוא פוחד מהחושך הו מתכוון לומר שהוא פוחד מלפחד מהחושך. אנחנו פוחדים מהרגשת הפחד .
 
בעולמנו נעשה שימוש בפחד

לצורך השגת שליטה על האחר- הדתות, המדינות,הפוליטיקאים, העבריינים, המנהלים כולם משתמשים בו, כדי לגרום לאנשים לעשות כרצונם. ולמנוע מאחרים להתנגד להם.
 
פחד = דחף.. סבבה../images/Emo13.gif

ובכל זאת בכולנו רובצים פחדים כאלה ואחרים שאני מניחה רובם ככולם נובעים ממקום אחד....
 

בני33

New member
נכון,,,והם גם הופכים לדאגות,,,,,

לחרדות ובסופו של דבר למתחים,אבל,,, המתח כלעצמו אינו טוב או רע. האופן שבו אנו מגיבים לגורמי המתח, הוא הגורם להבדל.
 
את מדברת על הפחדה, רוניתי../images/Emo24.gif

ועל השימוש בה כאמצעי ל.... ואני בכלל חשבתי על משהו אחר, על עצמנו כאינדיבידואלים מלאי פחדים שמניעים אותנו לבחור בכל מיני דרכים ותבניות במהלך החיים. יחד עם זה אני מאד מסכימה עם מה שכתבת ובלי שום קשר. או שכן?
 

בני33

New member
ובעניין הפחד,,,,

מצאתי בין בניירות הפזורים במגירה**האומץ הוא לא ,לא לפחד,,,האומץ הוא ,להתמודד עם הפחד*
 

בני33

New member
ועוד נאמר,,,

***הפחד מפני הכשלון,,,הוא אחד המכשולים העיקריים בפני ההצלחה***
 
למעלה