הפורום שומר שבת - שבת שלום ומבורך

../images/Emo197.gifהפורום שומר שבת - שבת שלום ומבורך../images/Emo48.gif

۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞ ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼
שבת שלום ומבורך
פרשת השבוע : פרשת לך לך
זמני כניסת השבת 16:12 ירושלים 16:31 ת"א 16:21 חיפה 16:28 באר שבע
 
../images/Emo197.gifשבוע טוב ומבורך ../images/Emo24.gifכורדינסה

۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞ ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼ מִיכָאֵל שַׂר יִשְׂרָאֵל אֵלִיָּהוּ וְגַבְרִיאֵל בּאוּ נָא עִם הַגּואֵל קוּמוּ בַּחֲצִי הַלָּיְלָה מִימִינֵנוּ מִיכָאֵל וּמִשְּׂמאלֵנוּ גַּבְרִיאֵל וְעַל ראשֵׁנוּ שְׁכִינַת אֵל בְּכָל יום וּבְכָל לָיְלָה תְּנָה לָּנוּ שָׁבוּעַ טוב רַעֲנָן כְּגַן רָטוב וּמֵה' יָבוא הַטּוב כָּל הַיּום וְכָל הַלָּיְלָה יְבורַךְ הַבַּיִת הַזֶּה מִפִּי נָבִיא וְגַם חוזֶה כִּי כֵן יְצַוֶּה אֱלהֵינוּ זֶה לְשָׁמְרו יומָם וָלָיְלָה הַמַּבְדִּיל בֵּין מַיִם לְמַיִם יְחַיֵּינוּ מִיּומַיִם יַרְאֵנוּ בְטוּב יְרוּשָׁלַיִם וְלִמְשׁול בַּיּום וּבַלָּיְלָה
 
../images/Emo197.gifפיוטים למוצאי שבת יהדות כורדיסטאן

۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞ ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼ ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥ אָחוֹת קְטַנָּה תְּפִלּוֹתֶיהָ עוֹרְכָה וְעוֹנָה תְּהִלּוֹתֶיהָ אֵל נָא רְפָא נָא לְמַחֲלוֹתֶיהָ תִּכְלֶה שָׁנָה וְקִלְלוֹתֶיהָ בְּנֹעַם מִלִּים לְךָ תִּקְרָאֶה וְשִׁיר וְהִלּוּלִים כִּי לְךָ נָאֶה עַד מָה תַעְלִים עֵינְךָ וְתִרְאֶה זָרִים אוֹכְלִים נַחֲלוֹתֶיהָ תִּכְלֶה שָׁנָה וְקִלְלוֹתֶיהָ
 
../images/Emo187.gif../images/Emo187.gif../images/Emo113.gifשבוע טוב ומבורך

שבוע טוב ומבורך לכלל עם ישראל
ולכל הכורדים
כידוע לכולם ששבת המלכה כבר יצאה
וצריך לסיים את 4 הסעודות של שבת,הסעודה האחרונה היא סעודת מלווה מלכה של מוצאי שבת!! סגולת ומעלת מלווה מלכה
סעודה רביעית במוצ"ש - מלווה מלכה מעלתה גדולה ורבה לזכות לישועות,להצלחה ופרנסה, אריכות ימים ושנים, רפואה שלמה, זרע קודש בר קיימא, לידה קלה , זיווג הגון וכל העניינים הנצרכים. מסדרים שולחן ומדליקים 4 נרות לפי המילה - אדם- א - נר לכבוד אליהו הנביא, ד - נר לכבוד דוד המלך, מ - נר לכבוד רבי מאיר בעל הנס, והנר הרביעי להדליק לכבוד הבעל שם טוב הקדוש. מומלץ לשים צדקה בקופה ברגד שמדליק לרבי מאיר בעל הנס ואז צריך לבקש בקשה אחת בזכות רבי מאיר ובזכות הצדקה ובזכות נלווה מלכה. מקפידים לאכוך פת חמה ואומרים : "פת חמין במוצאי שבת מלוגמה לרפואה שלמה לנפש ולגוף" .(לומר 3 פעמים) - סגולה לרפואה שלמה. נוהגים לשתות משקה חם ואומרים : "חמין במוצאי שבת מלוגמה לשמחה בלב לכל השבוע".(לומר 3 פעמים) - סגולה לשמחה בלב לכל השבוע. סגולה נפלאה לפרנסה - לאכול שן של שום שהוא עטוף בקליפתו, לא מקלפים אותו ביד ולא בסכין, אלא שמים אותו בפה ומפצחים כמו גרעינים. מומלץ לספר בכל מלווה מלכה סיפור על בעל שם טוב הקדוש ולבקש בלב את כל הבקשות שלנו(בזמן הסיפור). לפני מים אחרונים של ברכת המזון נוהגים לספר תמיד את אותו הסיפור שהוא סגולה לפרנסה: מספרים על יהודי שהלך לבעל שם טוב הקדוש לבקש פרנסה. ושלח אותו לעיר הבירה לחפור תחת הגשר למצוא אוצר. פגש חייט שגם הוא היה אצל הבעל שם טוב שאמר לו שאם הוא רוצה פרנסה הוא יכול למצוא בעיר פלונית תחת התנור של פלוני. היהודי הראשון גילה שזוהי כתובתו, רץ הביתה, חפר ומצא אוצר. החייט חפר תחת הגשר ומצא אוצר. נפגשו, הלכו לרבי ישראל הבעל שם טוב הקדוש לשאול איך לחלק את האוצר, ורבי ישראל הבעל שם טוב ייעץ להם לעשות שידוך בין שתי המשפחות על מנת שהאוצר ישאר משותף. אחרי הסיפור לעשות מיד מים אחרונים ולברך ברכת המזון. בהצלחה וספרו לנו על הישועות.
 
עוד פיוט יפה של יהודי כורדיסטאן למוצאי שבת!

אם על פיוטים התחלנו את השבוע הטוב הזה אז הנה עוד פיוט שאני אוהבת מאוד!! אל אליהו ר' אברהם אבן עזרא כורדיסטאן – סולימניה
אל אליהו ר' אברהם אבן עזרא ספרד / מאה 12 אֵלִי אֵלִיָּה הַנָּבִיא הָבֵא נָא בּוֹ יִרְתֹּם רִכְבּוֹ נָע בַּשְּׁבִי כִּי בוֹ לֹא שָׁכַב לִבּוֹ גַּם לֹא רָאָה שֵׁנָה רַב מַחְלִי בִּרְאוֹת כַּחְשִׁי וּמְשַׂנְאוֹת יָפוֹת וּבְרִיאֹת בָּשָׂר וַתִּרְעֶינָה הַשְׁקֵה צוּר מֵי רֹאשׁ צָר עֵינָיו יִלְטֹשׁ יוֹם עֵינַי לִקְדוֹשׁ יִשְׂרָאֵל תִּשְׁעֶינָה מָתַי תַּרְאֶה אוֹת יֶשַׁע אֶל קוֹרְאוֹת לָךְ וּלְךָ נוֹשְׂאוֹת קוֹלָן וַתִּבְכֶּנָה מַלְאַךְ הַגּוֹאֵל לִפְנֵי דַל שׁוֹאֵל אָנָּא הָאֵל אֵל אַבְרָהָם הַקְרֵה נָא
על הפיוט!! 'אל אליהו' הוא פיוט למוצאי שבת, המושר בפי רוב הקהילות הספרדיות בלחנים שונים. כמקובל בפיוטים להבדלה ולמוצאי שבת בכלל, אליהו הנביא ממלא גם כאן תפקיד מרכזי, כמבשר הגאולה. הסברים שונים ניתנו להתגברות הציפייה לגאולה במוצאי שבתות: בספר 'המנהיג' (ספר הלכה שנתחבר על ידי ר' אברהם בן נתן הירחי מן העיר לוניל שבפרובאנס, המאות ה- 12-13) מצויין למשל כי אין אליהו בא בערבי שבתות וערבי ימים טובים מפני הטורח שבימים אלו, ולכן מבקשים ישראל את בואו דווקא לאחר השבת ובזכותה; הסבר אחר הציע ר' דוד אבודרהם (ספרד, המאה ה-14) אשר על סמך המימרה הידועה מן התלמוד, לפיה "אלמלא משמרין ישראל שתי שבתות כהלכתן מיד נגאלין", קבע: "על כן אנו אומרים לקב"ה, הרי שמרנו את השבת, מעתה שלח לנו את אליהו הנביא". מעבר להסברים אלו ניתן כמובן גם לשער בפשטות כי מוצאי שבת הוא זמן המלוּוה בחשש וחרדה מן השבוע העומד בפתח ומכל אשר הוא טומן בחובו, וממילא יפה לבקשת ישועה ורחמים. מחברו של הפיוט, אשר שמו 'אברהם' משוקע בראשי המחרוזות ובטור המסיים את הפיוט, הוא ככל הנראה ר' אברהם אבן עזרא, מגדולי פייטני ספרד (המאות ה-11-12). באופן מעניין ובלתי שכיח, דמותו האישית של הפייטן נחשפת הפעם לפנינו במידת מה מתוך השיר עצמו: השיר נחתם בבקשה " מַלְאַךְ הַגּוֹאֵל לִפְנֵי דַל שׁוֹאֵל / אָנָּא הָאֵל אֶל אַבְרָהָם הַקְרֵה נָא". הציפייה לבוא המלאך הגואל אינה מושמת כאן בפיו של דובר ערטילאי וחסר זהות אישית, מעין כל-אדם המייצג את עמו, כי אם בפיו של הפייטן עצמו, אברהם – ר' אברהם – המבקש מן האל להקרות לפניו את גואלו. טור זה, המיוסד על תפילת עבדו של אברהם אבינו בשעה שהוא יוצא לחפש אישה ליצחק בנו, מגלם בעיצובו את המעבר מתפילת הזולת (עבד אברהם המתפלל על אדונו) אל תפילת הפרט האישית (ר' אברהם הפייטן המתפלל על עצמו); דומה כי מעבר זה פותח פתח למתפללי כל הדורות להזדהות עם התגלותו האינטימית של הדובר, להעמיד עצמם במקומו, ולבקש את גאולתם שלהם.
 
../images/Emo197.gif: האלבום החדש של מרדכי בן דוד אינו דומה

۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞ ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼ ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥ אלי לאופר עיבד את השירים. ההפקה של יידל, שגם קופץ לעשות קולות ברצועה העשירית. רוב הלחנים נכתבו ע"י MBD בעצמו, והסגנונות בהחלט מגוונים. הנגינה האתנית-מזרחית תופסת מקום של כבוד באלבומים החסידיים החדשים, וזה יותר ממשהו שנוסף בגלל האינטגרציה. רצועה 6, 'מי כעמך', נשמעת כמו פיוט של יהודי אלכסנדריה, שזה שונה רק בקצת מהרצועה השנייה, והמשובחת 'געוואלד' ("אומרים לקב"ה, גאל אותנו!") ? שנשמעת כמזמור כורדי לכל דבר. אפילו כלי הנגינה המסורתי הזורנה מפציע בסולו. אני מחפשת חורשת את האיניטרנט כדי להגיע לשיר - מורדכי בן דויד געוואלד מסקרן אותי לשמוע עד כמה זה נשמע כמזמור כורדי
 
שבוע טוב,

הפיוט הזה אינו למוצאי שבת, זהו פיוט לראש השנה כפי שניתן לראות בכל סוף בית בפיוט "...תכלה שנה וקללותיה" בהזדמנות זאת אאחל לכם מזל טוב על פתיחת הפורום.
 
למעלה