התנהגות לשבוע חדש

talush51

New member
את צודקת,אני באמת צריכה להיות שלמה עם הדרך

שבה אני בוחרת וולא ספק להתמיד בה כדי לא לבלבל אותו .תודה רבה
 

רוזי פי

New member
זה בדיוק הגיל שאפשר להעמיד גבולות

אם הוא לא רוצה לסדר אז אולי אפשר לאסוף ופעם הבאה לא לתת לו ( למרות שלא בטוחה מה טווח הזיכרון שלהם |) אבל להעניש בחדר סגור נראה לי גדול עליו ומפספס את המטרה. את צריכה להתחיל להגיד לא ולהיות עקבית אם נתת לו שני מעדנים לפתוח זו לא אשמתו ... כמו שאמרת את צריכה לעמוד עלך שלך ואז לא תצטרכי להעניש ... את האיסוף אפשר לעשות כמשחק או תחרות . אם הוא לא מרים נעלים אז צתשבי לידו עד שירים גם אם זה 10 ד'.... אין מה לעשות חינוך וילדים זו עבודה....
 

efratyes

New member
זה נורא תלוי בגישה החינוכית שלך

לפי אדלר את התוצאות הטובות ביותר ניתן להשיג ללא עונשים בשיטה של תוצאות טבעיות והגיונית. אני לא אתחיל להסביר לך את כל התיאוריה רק אומר שלנו היו כמה בעיות שצצו בעקבות לידתו של ילד שני במשפחה ופנינו למדריכה של קורס אשלר שהיינו בו שנה לפני. אני חושבת שהורות זה דבר שחשוב ללמוד ותמיד אפשר להשתדרג, ואף פעם לא מאוחר. אם תרצי אמליץ לך על קורס של מכון אדלר בת"א או על מדריכה שעושה מפגשים פרטניים עם משפחות בהתאם לנושאים שהם מעלים (היא עכשיו מתמחה בזה אז היא לוקחת מחיר מוזל). אני השגתי המון דווקא מהמפגשים הפרטניים ולא מהקורס, כי זהמאוד ממוקד.
 

gallish

New member
../images/Emo196.gifהתנהגות לשבוע חדש../images/Emo189.gif../images/Emo190.gif

 

רתם11

New member
שאלה מהולה ברגשות אשם

גלגולון שלי היה תינוק קצת צרחן, אך נהיה הילד הכי מקסים בעולם. אוהב, חם, מתוק ומאוד מאוד רגיש וחכם. לפני חודשיים וחצי, כשהיה בן שנתיים וארבעה חודשים, נולדה לו אחות קטנה. מאז הילד נכנס ל"גיל שנתיים הנורא". הכל הוא עושה הפוך ודווקא, צועק כל הזמן ומתחצף (בדרכו החמודה), בוכה הרבה ומאוד כועס (ממש כמו פילפילון בספר הפילפילים) אמרו לי שזה זמני וזה עובר, אבל ממש קשה לי עם זה ואני מתגעגעת לילד המקסים שלי. האם זה באמת עובר? מתי זה כבר יעבור??
 

פלגיה

New member
זה הזמן לגמול ../images/Emo6.gif

וסליחה שאני מערבבת לך שתי שאלות לתשובה אחת. אני חושבת ששמת לב של שלך הוא כבר לא תינוק. נראה לי שגם הוא שם לב לזה, וזה קצת משמח אותו וקצת מפחיד. כחלק מההתבגרות שלו הוא מעוניין ביותר שליטה על הגוף שלו. הוא למשל יודע לזהות את הצרכים, וזה מאוד משמח אותו שהוא יכול להתכונן אליהם מראש. ככה הוא מתחבר אל הבוגרים של הבית וגם מבדל את עצמו מאחותו התינוקת. עוד חלק מהרצון שלו להפוך מתינוק לילד בוגר הוא עצם זה שיש לו רצון. זה לא קל, אבל זה חלק בלתי נפרד מהגדילה שלו. חלק מהיותו בוגר אומר להגיד הפוך ממה שההורים אומרים. למה? ככה. בלי הרבה סיבות. כדי להראות שהוא יכול. בכל זאת זה לא הופך את זה ל"גיל נורא" (אני יודעת שזה ביטוי באנגלית. אני ממליצה בחום לא להשתמש בו). חלק מהזמן הוא מנסה לשלוט על העולם, ולא תמיד מבין מתי זה אפשרי ומתי זה לא. לכן הוא כועס, כי זה מתסכל לא לדעת. עוד כמה חודשים הוא יכיר טוב יותר את העולם ואת כלליו, וגם יידע להבדיל מתי הוא רוצה משהו כי הוא רוצה, ומתי הוא רוצה כדי להגיד "אני יכול להגיד הפוך", והכל יירגע. בינתיים - תהנו משלב מופלא שבו תינוק הופך את עצמו לבוגר. זה קסם חד פעמי ולא יחזור (עד שהתינוקת תגיע לגיל הזה
)
 

שםמים

New member
ילד שמכה את ההורים שלו

אני רק רוצה להתחיל בזה שילדון שלי מקסים ואוהב ומחבק. הוא בן שנה וחצי, בגן עם גדולים עד גיל 3 פלוס, עצמאי ודעתן מגיל 8 חודשים. בזמן האחרון בכל פעם שהוא לא מסכים עם החלטתנו הוא מפעיל נגדנו אלימות - שואג, מרביץ לי וכשאומרים לו לא- מרביץ לחפץ קרוב, ובימים האחרונים החל גם לשרוט! הוא עושה זאת בעיקר לי אבל גם לבעלי. זה קורה גם תוך כדי משחק, מהתרגשות... התרוץ שלנו ושל הגננות הוא שהוא בקושי מדבר מילים בודדות, אז הוא מסביר עם הידיים.. ועם הפה... התגובה שלנו היא הרחקה מיידית ובטון תקיף להגיד "לא, זה לא נעים, אסור X מותר Y" - אבל אחרי שניה הוא עושה זאת שוב. יש הצעות??
 

happy end

New member
ההצעה שלי

אצלנו היתה תקופה שהילדונת התחילה פתאום לזרוק חפצים וצעצועים מתוך כעס. אחרי שכל ההסברים הסבלניים מצד אחד וכל "הלא" וה"אסור" התקיפים שלי מצד שני לא עזרו ואחרי שכמעט וריסקה את השלט של הטלוויזיה, החלטתי שמספיק. הסברתי לה שההתנהגות הזו מפריעה לי, שלא נעים לי לשחק איתה ככה ושברגע שהיא תתנהג בצורה הזו אני פשוט אעבור לחדר אחר. כשהיא היתה מתחילה להשתולל הייתי מיד אומרת לה שלא נעים לי להיות לידה כשהיא משתוללת ככה ועברתי לחדר אחר. היא היתה נרגעת ככה מהר ואז הינו אוספות יחד את מה שזרקה. אחרי 3 ימים כאלו היא הפסיקה ומאז הענין לא חזר... אולי שווה לך לנקוט בדרך פעולה דומה, למעשה למנוע ממנו תשומת לב על פעולה שלילית שהוא עושה. ברגע שהוא מתחיל להרביץ להגיד לו "אסור להרביץ" ו-"לא נעים לי לשחק איתך ככה" וללכת. היה פה לא מזמן דיון לגבי הגישה הזו- אם נכון לפעול ככה או לא. אני בזמנו לא מצאתי פתרון אחר וכאמור זה היה פתרון יעיל ומהיר.
 

puchiluchi

New member
אני חושבת

שחשוב לתת שם לרגשות שלו אבל לא לתרץ עבורו. כן, את יכולה לומר לו " אני מבינה שאתה כועס עכשיו , אבל אתה לא צריך להרביץ לי כדי שאבין" . אלימות כלפי כל חבר במשפחה , עלי אישית, לא מקובלת. אם הגדולה תרביץ לי אני אודיע לה שלא מרביצים לאמא /אח כי זה כואב ולא נעים ואם תעשה זאת שוב היא תשב לבד. וכן, אם היא מרביצה שוב היא תלך לשבת בטיים אאוט.
 

שםמים

New member
אפשר להושיב בן שנה וחצי בטיים אווט?

זה עובד בגיל כזה? אני מסבירה, ואומרת לו שזה לא נעים לי לשחק איתו ככה והולכת - אבל אני מרגישה שהוא לא מבין למה אני הולכת.. איזה גיל בעייתי. טיים אווט עוד לא ניסיתי כי אני לא חשבתי שיעזור. חשבתי שהוא לא יבין למה אני שמה אותו שם.
 

puchiluchi

New member
כן

לא ממש לשבת שם דקה אבל כן להושיב בצד ולהבהיר לו שהוא שם כדי להרגע , והם מבינים אם מסבירים להם שהם יושבים בצד כי עשו משהו שלא בסדר ( והסיבה חייבת להיות ספציפית וקונקרטית). אבל מה שאת אומרת זה שונה, את אומרת שאת משחקת איתו ואת יוצאת מהחדר ולא שאת מזהירה אותו ומוישבה בצד.
 

מוריה4

New member
בן שנה וחצי, משועמם וחולה...

תוהה אם זה השרשור, אבל לא משנה. איתי שלנו בן שנה וחצי, סבב מחלות החורף התחיל לפני שבועיים, כל ראשון-שלישי, ויסתיים מחר (טפו טפו)(!!!!!!). מבחינת זהשאני איתו בבית- מקובל עלי(-: מה שמאוד מקשה על שנינו זה שהוא מאוד משועמם (או מאוד מחפש אותי כל הזמן). מה אפשר לעשות עם ילד חולה ומאוד מאוד פעיל?.... תודה!!! ובריאות בלבד!!!!!
 

מוריה4

New member
אוסיף ואדייק

ברור שהוא קווצ' מעט, המסכנון, הוא הרי חולה, אז בטח שהוא צריך תשומת לב,. פשוט שיחקנו בהכל וקראנו את כל הספרים המון פעמים ו... טוב, אולי אני מחפשת בעצם עוד רעיונות למשחקים יחד, שאינם דוקא קנויים. פתאום חשבנו לעצמנו- מה הם עושים כל היום בגן?
 
בבית אפשר לעשות עוד המון דברים ביחד לעזור לאמא לתלות כביסה - להוציא את הבגדים, להושיט לאימא אטבים.. אפשר לעזור לאמא להכין עוגה או עוגיות - עוגיות בכלל לוקח המון זמן וזה נורא כיף לשחק עם הבצק וליצור צורות עם חותכנים. אפשר לצייר, להדביק מדבקות, לשחק בבצק או בפלסטלינה, והאמת? אפשר גם לראות קצת טלוויזיה... לא יקרה שום דבר, והאמת - טלוויזיה מזרזת הבראה (לפחות אצלנו ../images/Emo3.gif) רק בריאות!
 
זריקת חפצים

שלום לכולם, הקטנה שלי היא בת שנה ושמונה חודשים. מגיל מאוד מוקדם היא אוהבת לזרקו חפצים : מוצצים , בקבוקים וכו'. הכי מתסכל אותנו זה כשלאחר טקס ההשכבה במיטה היא מתחילה לזרוק מוצצים ועוד קוראת " מוצץ מוצץ " כי היא מאוד מחוברת אליהם. מה אפשר לעשות? מצד אחד אנחנו לא רוצים לגמול אותה ממוצץ ומצד שני יש תסכול גדול על משחקי השליטה האלה.
 
למעלה